Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • gonzo

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
de curand a aparut o problema. am facut cu ea vreo 800 de km si totul a fost ok, ieri insa cand am pornit masina (de doua zile nu am scos-o din garaj), a scos un fum negru, iar dupa aceea un fum albicios de m-a inecat (a pornit si un pic mai greu ca de obicei). pana acuma la pornire scotea o dara de fum negru si atat. dupa ce am mers cu ea vreo 2 km am oprit si iarasi am dat la cheie. atunci deja a fost ok. oare ce poate sa fie? uleiul este un pic peste nivel deoarece mecanicul a pus 5.5 l si probabil nu se scursese tot cel vechi. de consumat nu consuma.
Skip ads

  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ce masina zici ca ai? Pune-o in semnatura! E diesel? Daca nu consuma ulei, poate ai un segment spart-rupt? Mai incearca pornirea la rece. Si daca iese iar fum alb, un surplus de ulei in capul pistonului(pistoanelor) este ars. Fie din cauza segmentului(segmentilor) spart(i), fie ca presiunea arunca surplusul de ulei pe unde iese mai usor. Daca garniturile de la motor sunt etanse, posibil sa iasa ulei pe langa segmenti.
Colegii cu mult mai multa experienta in mecanica motoarelor stiu mai mult decat mine...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si ceva istoric de interventii asupra masinii...
ai facut 800km de la reparatie ? ai fost plecat 800km ?
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Sunt sanse si sa ai probleme cu garnitura de chiulasa. Nu miroase fumul alb a antigel (in cazul in care ai antigel) ? Very Happy
  • gonzo

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
scuze. am un opel vectra b din 2001 dti. nu am reparat nimic la el.(numai ce l-am cumparat, de 3 saptamani) am parcurs 800 de km de cand am schimbat uleiul si toate filtrele. masina ar avea cica 120.000 de km. arata bine, se vede ca a fost intretinuta, nu se aprinde la bord nici un martor.
  • gonzo

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
oare este posibil sa fie apa in motorina si de aia sa scoata un pic de fum alb cenusiu la pornire?
am motorina luk oil si vreau sa schimb si sa bag omw si ceva aditivi.
va tin la curent oricum.
  • Luciani67

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2005

  • Mesaj Privat
daca vrei sa folosesti aditivi iti recomand Metabond (pt motorina - megasel)... eu il folosesc si e ok....
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
NU folosi aditivi.
Foloseste o motorina de Mol sau OMV Euro5. Sunt deja aditivate cu tot ce trebe.
Parerea mea e ca fumul alb e de fapt abur - filtrul de motorina in ce stare se prezinta? Si renunta la LukOil. Motorul iti va multumi Smile

A, si adauga in semnatura datele masinii...
  • gonzo

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
am rezolvat problema.
apa in motorina.
as pune semnatura daca as sti cum.
va multumesc oricum.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
gonzo a scris:
as pune semnatura daca as sti cum.
va multumesc oricum.


de sus de tot de la PROFIL , este o sectiune numita Semnatura
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.Imi cer scuze daca nu postez unde trebuie,ori ma bag aiurea(nu prea stiu sa utilizez calculatorul) si chiar daca s-a mai discutat pe acest subiect v-as ruga daca ma puteti lamuri si pe mine. Sunt proaspat membru club opel,proaspat posesor de astra F , motor X17DTL, 1996, motorina.
Problema: la pornire (porneste usor) relantiul nu e stabil, se tureaza singura ff putin de vreo trei patru ori(ca si cum as accelera eu ff fin), apoi merge normal.Daca motorul e rece si incerc sa o accelerez pe la 1500rot/min incepe si scoate fum alb, intepator, in "suturi"; motorul se simte ca merge intrerupt.Daca-l opresc si o repornesc nu mai scoate fumul alb, intepator(doar daca nu o accelerez iar).Am observat ca fumul nu-l mai scoate si atunci cand las motorul (la relanti )sa se incalzeasca binisor.Va rog daca ma puteti ajuta.O sa revin cu ceva pozeAm tot cautat pe forum sa vad si ce tip de motor am (opel, isuzu...).Va multumesc anticipat





marius radu a scris:Ce masina zici ca ai? Pune-o in semnatura! E diesel? Daca nu consuma ulei, poate ai un segment spart-rupt? Mai incearca pornirea la rece. Si daca iese iar fum alb, un surplus de ulei in capul pistonului(pistoanelor) este ars. Fie din cauza segmentului(segmentilor) spart(i), fie ca presiunea arunca surplusul de ulei pe unde iese mai usor. Daca garniturile de la motor sunt etanse, posibil sa iasa ulei pe langa segmenti.
Colegii cu mult mai multa experienta in mecanica motoarelor stiu mai mult decat mine...

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
de obicei fum alb duce cu gandul la garnitura de chioulasa. cu consumul de ulei cum stai? mananca antigel?
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
bazare a scris:de obicei fum alb duce cu gandul la garnitura de chioulasa. cu consumul de ulei cum stai? mananca antigel?



masina e adusa de curand din Olanda, am schimbat doar uleiul- am pus mobil 10w40, urmeaza filtrele, distributia cureaua de la alternator si pompa de apa..Nu am observat sa consume ulei,antigelul are acelasi nivel, nu am urme de ulei in vasul cu antigel(doar ceva condens la partea superioara a vasului-niste broboane de apa....-Daca las masina oprita, verific nivelul de ulei pe joja(dupa cca. 20-30min este ok- la semnul de sus).dak ma uit dimineata, nivelul de ulei pe joja este peste maxim cu cca 5mm,eu cand am schimbat uleiul l-am masurat pe cel scurs (aproape 4,7 l).Eu am pus ulei nou, 4,5 l, dar pe joja se lua doar pe varful ei, fapt pentru care am mai completat pana la 5,5 l( asa am vazut pe forum ca intra in tipul asta de motor-X17DTL,1996).dupa completarea asta mi s-a parut cam mult pe joja si am scos 200 ml si era ok.dar dimineata cand il verific este peste nivel cum ti-am mai zis.filtrul de aer este curat...Ma deranjeaza fumul ala intepator , alb, cand o accelerez usor la rece.Cum crezi capot rezolva problema?Multumesc
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
-in primul rand fumul alb este de semn ca pompa de injectie este dezavansata
-in a-l doilea rand f. posibil sa fie sarita cu tot cu ax cu came de la semne; incearca sa o pui bine la punct
-daca persista este posibil sa pise injectoarele, tareaza-le la cat scrie pe ele, vezi sa nu scada sub 70-80 bar cand o lasi amorsata in pompa de tarat
-altceva , vezi dupa ce se incalzeste daca fumeaza motorul pe la capacul de umplere cu ulei pr. motor; daca scoate vizibil fum si-ti arunca dopul din mana e uzat prea tare ca sa mai lucreze corect, adica nu mai are compresia suficienta unei arderi complete a motorinei si de aici probleme cu pornire, fum exagerat , etc.
-posibil chiar ca si pompa sa fie debitata si din cauza asta sa scoata fum; mananca multa motorina?
-la partea cu turbo nu sunt prea sigur ce tb sa faci; spre exemplu poti sa bagi un deget pe axa turbinei dupa ce scoti futunul si sa misti de el, daca are uzura la mana ai si acolo o problema; totodata verifica admisia daca este plina cu ulei din turbina(problema), si etanseaza perfect cu coliere furtunele ptr ca praful in admisie e cel mai mare dusman al motorului; curata membrana de la turbo
ultima problema este chiuloasa; ori scaunele sunt mancate sau sparte si sudate "magarite" in fel si chip...., fisuri in chiuloasa, asta se poate verifica dupa ce o lasi o perioada dupa ce s-a incalzit si ii dai cheie, daca se blocheaza-opreste motorul dintr-o data ca un hop a ajuns apa in capul pistonului; ori garnitura arsa , asta se intampla de obicei daca e chiuloasa defecta, sau stransa incorect;
si in cele din urma semeringurile de la supape mancate, dar asta mai putin probabil
incearca sa desfaci pe rand cate un injector cu motorul pornit si o sa vezi care este ala care e blocat
aerul fals pe instalatia de motorina, pune transparent la intrarea in pompa sa vezi daca cumva trage cu bule de aer;
spor la reparat
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
BOASKA a scris:-in primul rand fumul alb este de semn ca pompa de injectie este dezavansata
-in a-l doilea rand f. posibil sa fie sarita cu tot cu ax cu came de la semne; incearca sa o pui bine la punct
-daca persista este posibil sa pise injectoarele, tareaza-le la cat scrie pe ele, vezi sa nu scada sub 70-80 bar cand o lasi amorsata in pompa de tarat
-altceva , vezi dupa ce se incalzeste daca fumeaza motorul pe la capacul de umplere cu ulei pr. motor; daca scoate vizibil fum si-ti arunca dopul din mana e uzat prea tare ca sa mai lucreze corect, adica nu mai are compresia suficienta unei arderi complete a motorinei si de aici probleme cu pornire, fum exagerat , etc.
-posibil chiar ca si pompa sa fie debitata si din cauza asta sa scoata fum; mananca multa motorina?
-la partea cu turbo nu sunt prea sigur ce tb sa faci; spre exemplu poti sa bagi un deget pe axa turbinei dupa ce scoti futunul si sa misti de el, daca are uzura la mana ai si acolo o problema; totodata verifica admisia daca este plina cu ulei din turbina(problema), si etanseaza perfect cu coliere furtunele ptr ca praful in admisie e cel mai mare dusman al motorului; curata membrana de la turbo
ultima problema este chiuloasa; ori scaunele sunt mancate sau sparte si sudate "magarite" in fel si chip...., fisuri in chiuloasa, asta se poate verifica dupa ce o lasi o perioada dupa ce s-a incalzit si ii dai cheie, daca se blocheaza-opreste motorul dintr-o data ca un hop a ajuns apa in capul pistonului; ori garnitura arsa , asta se intampla de obicei daca e chiuloasa defecta, sau stransa incorect;
si in cele din urma semeringurile de la supape mancate, dar asta mai putin probabil
incearca sa desfaci pe rand cate un injector cu motorul pornit si o sa vezi care este ala care e blocat
aerul fals pe instalatia de motorina, pune transparent la intrarea in pompa sa vezi daca cumva trage cu bule de aer;
spor la reparat





merci pt sfaturi.Ulei nu arunca nici pe la busonul de umplere nici pe la joja(nici fum nu scoate pe aici).Consumul, fara sa ma laud , e de 4,2 l/ 100km(condus normal), cred ca este ok pt motorul asta (50kw si 68 cp parca).La furtunul care duce de la filtrul de aer la turbina, am umblat-l-am deconectat de la turbina si am invartit cu degetul paletii din turbina.Am desurubat o piulita care conecteaza o conducta la turbina si pe asta am gasit ulei-curat ca abia facusem schimbul (cati l ulei intra in motorul asta?)La pompa de injectie am observat ca exista in doua locuri(cred ca sunt furtunase de vacuum) niste capacele de cauciuc care se continua cu cu varf cu un orificiu de cca.2mm, dar care nu sunt conectate nicaieri.Aceste "capacele" acopera un fel de "pastile"-care arata ca niste filtre in miniatura, cam 10mm diametru(am demontat o asemenea "pastila", am suflat si iese aer prin ea.Asemenea "capacele de cauciuc" mai exista pe pompa de injectie dar fac legatura cu alte componente prin furtunase subtiri.Te rog sa-mi scuzi vocabularul, dar nu cunosc componentele motorului in totalitate
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutari posesorilor de opel.Masina mea este astra F, 1996 motor X17DTL.La pornirea de dimineata (motor rece) se tureaza singura foarte putin de 4,5 ori, dupa care relantiul se stabilizeaza.Daca o accelerez incepe si scoate fum alb, intepator, iar motorul parca se ineaca.Daca-o opresc si repornesc imediat merge bine(se tureaza iar singura de 4,5ori, revine la turatia normala) pana in momentul in care o accelerez cand iar incepe si scoate fumul alb,intepator.Nu am urme de ulei in antigel, iar nivelul antigelului este bunConsumul de motorina este 4,2l/100km,nu scoate fum nici pe la busonul de umplere cu ulei si nici pe la joja.La pompa de injectie cred ca am ceva componente lipsa,gen un furtunas si inca ceva(as vrea sa atasez poze dar nu stiu cum).Ma puteti ajuta? va rog frumosI
Inca un amanunt:nu am schimbat filtrul de motorina(il am cumparat dar mi-e frica sa nu se dazamorseze pompa)Am facut schimbul de ulei,l-am masurat pe cel vechi4,7l, am pus 4,5l si nu se lua decat pe varful jojei,fapt pentru caream mai completat aproape 1l sinivelul este ok, cu mentiunea ca dimineata este peste nivel cu cca 5mm, iar peste zi, la 1/2ora de la oprirea motorului este bun.Care este cauza.Dupa ce am schimbat uleiul am desfacut o conducta de la turbina si pe ea era ulei curat, paletii de la turbina i-am invartit usor cu degetul.e normal sa fie ulei la turbina?va multumesc
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutari posesorilor de opel.Masina mea este astra F, 1996 motor X17DTL.La pornirea de dimineata (motor rece) se tureaza singura foarte putin de 4,5 ori, dupa care relantiul se stabilizeaza.Daca o accelerez incepe si scoate fum alb, intepator, iar motorul parca se ineaca.Daca-o opresc si repornesc imediat merge bine(se tureaza iar singura de 4,5ori, revine la turatia normala) pana in momentul in care o accelerez cand iar incepe si scoate fumul alb,intepator.Nu am urme de ulei in antigel, iar nivelul antigelului este bunConsumul de motorina este 4,2l/100km,nu scoate fum nici pe la busonul de umplere cu ulei si nici pe la joja.La pompa de injectie cred ca am ceva componente lipsa,gen un furtunas si inca ceva(as vrea sa atasez poze dar nu stiu cum).Ma puteti ajuta? va rog frumosI
Inca un amanunt:nu am schimbat filtrul de motorina(il am cumparat dar mi-e frica sa nu se dazamorseze pompa)Am facut schimbul de ulei,l-am masurat pe cel vechi4,7l, am pus 4,5l si nu se lua decat pe varful jojei,fapt pentru caream mai completat aproape 1l sinivelul este ok, cu mentiunea ca dimineata este peste nivel cu cca 5mm, iar peste zi, la 1/2ora de la oprirea motorului este bun.Care este cauza.Dupa ce am schimbat uleiul am desfacut o conducta de la turbina si pe ea era ulei curat, paletii de la turbina i-am invartit usor cu degetul.e normal sa fie ulei la turbina?va multumesc
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
nu ma poate ajuta nimeni?
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
spune-mi te rog,daca vrei, cum pot pune niste poze cu pompa de injectie
  • gabi_feraru

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ti-am incercuit cu verde...

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR