Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • mike22

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2005

  • Mesaj Privat
alut,

Am observat ca multi dintre cei care posteaza aici se pricep si as vrea sa va dati cu pararea in urmatoarea problema pe care o am si ma scoate din minti.

Am un Opel Tigra 1.6 (benzina, an 1995, tip motor "x16xe" ). Dimineata dupa ce o pornesc (pleaca la sfert de cheie) merge perfect aprox 20 min (pana se incalzeste), apoi imi "da in nas" sau mai bine zis intrerupe cand accelerez in special 1-a, 2-a si a 3-a. Trebuie sa accelerez foarte usor ca sa nu intrerupa, de accelerat brusc nici nu vorbesc. Nu se opreste motorul sau chestii de genul si dupa ce intrerupe pe la 2000-3000 ture cum urca peste 3000 nu mai face insa accelereaza greoi si destul de zgomotos si nu trage asa cum trage in acele prime 20 minute cand e mai rece.

Am fost cu ea pe tester nu a iesit nimic , sau era prea prost testerul/operatorul (am dubii in privinta lor. Nu intrerupe la relanti. Am incercat benzine diferite si 95 si 98 de la toti "providerii" si nu a avut efect.
Ce ar mai fi de zis: i-am schimbat uleiul si filtrul de benzina. Se aude un zgomot (zornait) ciudat de dedesubt de la catalizator sau toba mijlocie. Daca e catalizatorul spart e posibil sa faca asa ?

Astept opiniile voastre, pentru ca sunt satul de mecanici/elecricieni nepriceputi.



UPDATE:

Am fost la munte de curand si acolo la un service Daewoo am ales varianta sfutuindu-ma cu cineva de acolo sa dam catalizatorul jos. L-au dat jos, era infundat si spart si am ales varianta sa dea ceramica jos din el si sa il puna gol la loc. Asta au si facut si e ok acum, insa desi NU mai intrerupe la accelerare dupa 30-40 minute de mers cu ea trage mai greu , nu mai are acelasi demaraj cu 2-a si a 3-a. Asta numai dupa 30-40 minute de la pornire dimineatza. Daca e motorul cald face si dupa 5-10 minute acceasi treaba. ( nu da nici o eroare in bord).

Bujiile ? Sonda lambda ? . etc.

voi ce ziceti ?

Astept sfaturile voastre. Multumesc.
Skip ads

  • n3v001

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2004

  • Mesaj Privat
injectoarele au fost curatate recent? dar filtrele, sint schimbate recent? ala de benzina si ala de aer in principal...
  • mike22

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2005

  • Mesaj Privat
filtrul de benzina l-am schimbat acum 2 saptamani. cel de aer inca nu, insa din verificarile ochiometrice nu e prafuit rau si l-am scuturat un pic chiar.

injectoarele nu le-am curatat (eu am luat masina sh) si nici nu stiu cand au fost curatate ultima oara. ideea este ca daca erau injectoarele de vina (ma gandesc eu) nu ar fi trebuit sa faca de la inceput de cand porneam (sa traga greu)?
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Verifica/inlocuieste debitmetrul de aer cu unul imprumutat de la altcineva, sau scoate mufa pentru o perioada, vezi daca mai afce probleme.. Eu am avut aceeasi problema si mi l-am schimbat si merge ok acum. Amestecul aer/combustibil este dat de sonda lambda si debitmetru, date care se compileaza in ECU. Daca unul dintre aceste elemente da date eronate, ECU da peste cap cifrele. Sonda lambda intra in functie cand ajunge la o anumita temperatura.
  • mike22

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2005

  • Mesaj Privat
am incercat astazi treaba cu decuplatul debitmetrului de aer si nici o diferenta , in plus dupa vreo 2km de mers cu el decuplat s-a aprins becul in bord cu "fulgerul" si am tras pe dreapta si l-am cuplat la loc.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Posibil sa-ti fie sparta toba intermediara (ceea ce ar explicat zornaitul) si/sau catalizatorul dus/infundat; de asemenea, mai incearca sa cureti valva EGR, sa inlocuiesti sonda lambda si sa verifici daca nu ai vreun furtun de vacum crapat;
  • mike22

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2005

  • Mesaj Privat
john_taff a scris:Posibil sa-ti fie sparta toba intermediara (ceea ce ar explicat zornaitul) si/sau catalizatorul dus/infundat; de asemenea, mai incearca sa cureti valva EGR, sa inlocuiesti sonda lambda si sa verifici daca nu ai vreun furtun de vacum crapat;


catalizatorul dupa cum am scris in Update l-am dat jos si l-am pus gol la loc. nu mai da asa de tare in nas ...dar totusi da. merge greu ...trage greu....dupa 30 de minute de mers normal cu ea.

valva EGR unde este ? (sa o curat)

si eu tot la sonda lambda ma tot gandesc ... aia nu merge curatata presupun...
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
mike22 a scris: catalizatorul dupa cum am scris in Update l-am dat jos si l-am pus gol la loc. nu mai da asa de tare in nas ...dar totusi da. merge greu ...trage greu....dupa 30 de minute de mers normal cu ea.

valva EGR unde este ? (sa o curat)

si eu tot la sonda lambda ma tot gandesc ... aia nu merge curatata presupun...


valva EGR la mine, (cu aproximativ acelasi tip de motor ca al tau XE16XEL), se afla sub galeria de admisie cu stai in fata masinii, inspre partea dreapta, in dreptul cilindrului 4 daca numerotezi cilindrii de la stanga spre drepta, are forma tub cilindric cu o mufa electrica in capat si este prinsa cu doua suruburi de blocul motor.

fa o cautare pe forum dupa sonda lambda si vezi ca scrie pe undeva ca se poate curata in niste apa oxigenata, da' rezultatele nu sunt garantate.

bafta
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura motor defect-verifica si schimba. Posibil conexiune proasta la el. Semnal temperatura eronat adica temperatura joasa motor permanenta rezulta amestec carburant prea bogat, inecarea motorului.
  • mike22

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2005

  • Mesaj Privat
am incercat azi cateva teste

am deconectat debitmetrul de aer (nu a avut efect)
am deconectat sonda lambda (nu a avut efect) - s-a aprins becul in bord dupa vreo 2 km de mers fara sonda conectata.


maine iau la curatzat contactele & mufele.

john_taff ai zos de senzorul de temperatura al motorului, asta unde se afla ... in ce zona a motorului pt x16xe (tigra/corsa) si ai idee cat e unul nou?
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
mike, eu am cam aceleasi simptome ca ale tale, desi nici pe departe la fel de puternice. Totusi masina merge mai greu cand se incalzeste motorul...
In plus, la mine cand se incalzeste motorul (greu), incepe sa se simta si un miros de benzina inauntru.

O sa merg la service sapt. viitoare si o sa te tin la curent cu ce aflu/rezolv.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR