- daedalus
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut forumisti,
Aseara am avut okazia sa imi pice pe mana pentru toata noaptea un mercedes s500 din 2002. Primul lucru pe care l-am observat a fost calitatea exceptionala a sunetului, in special basul produs doar de difuzoarele din usi-4 la numar si inca 4 tweetere. Sistemul ala de navigatie, sunet, etc era produs de becker( de care sincer nu prea am auzit). Curiozitatea m-a impins sa studiez mai aprofundat problema si am descoperit ca in portbagaj langa magazia de cd-uri( tot becker) avea o statie de amplificare de 4X30W rms(tot becker). Toate astea erau standard ale masinii.
Ce ma nelamureste pe mine este faptul ca si eu pe astra mea mi-am schimbat difuzoarele din fabrica cu unele mult mai puternice(90W rms fata si 70W rms spate) si sunt amplificate de o statie magnat classic 360 de 90W Rms X 4 canale. Deci teoretic as avea peste 300w rms si nu se aude nici pe jumatate la fel de bine de cum se auzea in mercedesul ala vechi de 6 ani si care pe deasupra are si mult mai mica puterea. Precizez ca la volum mare nu distorsioneaza si nu baraie nimik in masina chiar daca usile nu sunt insonorizate...doar ca se aude tare de nu poti sta in masina fara urma de bas
Ce e de facut ca e stresant? Ce schimb din toate astea? pe post de hu este casetofonul original dupa opel astra ccr600.
Aseara am avut okazia sa imi pice pe mana pentru toata noaptea un mercedes s500 din 2002. Primul lucru pe care l-am observat a fost calitatea exceptionala a sunetului, in special basul produs doar de difuzoarele din usi-4 la numar si inca 4 tweetere. Sistemul ala de navigatie, sunet, etc era produs de becker( de care sincer nu prea am auzit). Curiozitatea m-a impins sa studiez mai aprofundat problema si am descoperit ca in portbagaj langa magazia de cd-uri( tot becker) avea o statie de amplificare de 4X30W rms(tot becker). Toate astea erau standard ale masinii.
Ce ma nelamureste pe mine este faptul ca si eu pe astra mea mi-am schimbat difuzoarele din fabrica cu unele mult mai puternice(90W rms fata si 70W rms spate) si sunt amplificate de o statie magnat classic 360 de 90W Rms X 4 canale. Deci teoretic as avea peste 300w rms si nu se aude nici pe jumatate la fel de bine de cum se auzea in mercedesul ala vechi de 6 ani si care pe deasupra are si mult mai mica puterea. Precizez ca la volum mare nu distorsioneaza si nu baraie nimik in masina chiar daca usile nu sunt insonorizate...doar ca se aude tare de nu poti sta in masina fara urma de bas
Ce e de facut ca e stresant? Ce schimb din toate astea? pe post de hu este casetofonul original dupa opel astra ccr600.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
daedalus a scris:
Ce ma nelamureste pe mine este faptul ca si eu pe astra mea mi-am schimbat difuzoarele din fabrica cu unele mult mai puternice(90W rms fata si 70W rms spate) si sunt amplificate de o statie magnat classic 360 de 90W Rms X 4 canale. Deci teoretic as avea peste 300w rms si nu se aude nici pe jumatate la fel de bine de cum se auzea in mercedesul ala vechi de 6 ani si care pe deasupra are si mult mai mica puterea. Precizez ca la volum mare nu distorsioneaza si nu baraie nimik in masina chiar daca usile nu sunt insonorizate...doar ca se aude tare de nu poti sta in masina fara urma de bas
Ce e de facut ca e stresant? Ce schimb din toate astea? pe post de hu este casetofonul original dupa opel astra ccr600.
Ce ma nelamureste pe mine este faptul ca si eu pe astra mea mi-am schimbat difuzoarele din fabrica cu unele mult mai puternice(90W rms fata si 70W rms spate) si sunt amplificate de o statie magnat classic 360 de 90W Rms X 4 canale. Deci teoretic as avea peste 300w rms si nu se aude nici pe jumatate la fel de bine de cum se auzea in mercedesul ala vechi de 6 ani si care pe deasupra are si mult mai mica puterea. Precizez ca la volum mare nu distorsioneaza si nu baraie nimik in masina chiar daca usile nu sunt insonorizate...doar ca se aude tare de nu poti sta in masina fara urma de bas
Ce e de facut ca e stresant? Ce schimb din toate astea? pe post de hu este casetofonul original dupa opel astra ccr600.
1. schimba head-unitul ca s-ar putea sa nu dea bass . In primul rand !
2. cand cumperi difuzoarele , fa-o cu cap .. Adica uita-te sa fie coaxiale si sa scoata o frecventa de raspuns de la 35 de Hz pana la cativa zeci de KHz
3. Daca nici asa nu e bine....schimba masina
- daedalus
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
ELEGANCE- mai da-l in masa de sistem de sonorizare dupa s ca tot tranzistori foloseste, ce ma omoara pa mine e faptul ca la 120W rms se aude muuuuult mai bine decat orice am auzit eu pana acum cu multe mii de wati. Ai auzit vreodata de "Becker" astia sau e magica masina aia?
BERTONE- Difuzoarele sunt sistem (tweetere si difuzor de medii separate)cu tot cu filtrele aferente. Destul de capabile. Eu zic ca incinta(usa) e defectuoasa sau cine stie. HU-ul este destul de capabil, pe boxele originale se auzea foarte bine.
BERTONE- Difuzoarele sunt sistem (tweetere si difuzor de medii separate)cu tot cu filtrele aferente. Destul de capabile. Eu zic ca incinta(usa) e defectuoasa sau cine stie. HU-ul este destul de capabil, pe boxele originale se auzea foarte bine.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ideea era ca sistemul ala a fost gandit mult si bine de niste indivizi care nu se zgarcesc la calitate. Difuzoarele alea au fost alese special pt. masina respectiva. Daca muti sistemul ala in masina ta va suna mai rau... Adica degeaba pui difuzoare si HU varf de gama daca nu au incinte, cablaje sau putere corespunzatoare.
- daedalus
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
problema ta rezida in faptul ca crezi toate prostiile care scriu acum pe difuzoare . Un difuzor care are inrealitate 100, 200 de wati nu cred ca incape intr o portiera auto puterea care este scrisa acum pe diff uri este de 10 ori mai mare decit puterea reala . Difuzoarele cu diametru mic si cu putere mare sint f rare , trebuie sa aiba un magnet ff puternic ,o structura mecanica f bine realizata si o cursa f mare a membranei si oricum randamentul va fi mic Un exemplu celebru sint difuzoarele cu care se mergea la nunti se numeau Goodmans si aveau doar 35 W insa reali , cunoscatorii nu cred ca ma vor contrazice .Firma Becker este o firma foarte cunoscuta pentru cei din domeniu , ei produc echipamenta de inalta calitate pt Mercedes si Saab, fiind concurenti directi pt Bose . Daca la noi nu se aude de ei nu inseamna nimic , asa cum pina de curind nu se auzea de Bang Ollufsen sau Harmann Kardon sau AKG . Deci in concluzie nu va luati dupa ce scrie
AlexBanu- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am ascultat mai multe sisteme OEM si pot sa spun ca Becker-ul e unu sistem care suna mai bine fata de restul insa nu se ridica nici pe departe la calitatea unui sistem aftermarket. In banii in care iei un sistem brand OEM de top iti faci un supersistem aftermarket si intr-adevar cu componente de top. Din experienta pot sa spun ca marketingul e mereu alaturi de noi si ca ce e scris pe hartie nu prea corespunde cu realitatea mai ales in cazul sistemelor ieftine.
Cand vb de cele high-end deja e alta treaba..bine si banii sunt altii..
Bafta!
Cand vb de cele high-end deja e alta treaba..bine si banii sunt altii..
Bafta!
- daedalus
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
AlexBanu- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
twiblack
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
AlexBanu- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
- radu_print
- **
- 150 mesaje
- din 18 Dec 2006
- Astra 1992 c25xe
- Bucuresti
radu_print
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
1. Pun pariu ca mercedesul avea subwoofer, dar nu era la vedere (toate masinile astea au , dar nu e de putere mare si e ascuns vederii)
2. poti face un sistem care sa se auda si clar si tare, in orice masina, cu bani relativ putini, dar sa-l faci cu cap (eu mi-am luat dif-uri fata spate second, subwoofer second si numai ampliful pt difuzoare este nou)
Ai fi surprins de sunet
3. In usi fara insonorizant n-o sa faci treaba niciodata
Parerea mea....
2. poti face un sistem care sa se auda si clar si tare, in orice masina, cu bani relativ putini, dar sa-l faci cu cap (eu mi-am luat dif-uri fata spate second, subwoofer second si numai ampliful pt difuzoare este nou)
Ai fi surprins de sunet
3. In usi fara insonorizant n-o sa faci treaba niciodata
Parerea mea....
- departe
- ***
- 786 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
AlexBanu- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
Arata niste poze..ca eu unu nu-mi dau seama...exista folii cu aluminiu si bitum pe spate exista buretoase, pe baza de cauciuc, pasta etc..arata niste poze...
Dupa parerea mea sunt binevenite toate..
O sa-ti dau un link sa vezi cum am pregatit eu usile la masina ca sa-ti faci o ideeLINK
Bafta!
Dupa parerea mea sunt binevenite toate..
O sa-ti dau un link sa vezi cum am pregatit eu usile la masina ca sa-ti faci o ideeLINK
Bafta!
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Beker-ul lucreaza de peste 20 de ani cu mercedesul. Calitatea sunetului este data de calibrarea componentelor raportate la moelul de masina, adica se aude f bine si pe modelul 190, dar evident este un alt sistem decat ala pe 500. In al doilea rand asa cum au spus si antevorbitorii mei este vorba si de calitatea materialelor folosite si nu in ultimul rand de grosimea si compozitia tablei. Da nu radeti dar la nivel de componenta moleculara mercedesul sta deasupra celorlate. La impact nu se indoaie asa doar ca este plina de ranforsari ci pt ca materialul este mai calitativ.
Apoi materialele fonoabsorbante si nu in ultimul rand sistemele de filtrare a sunetului.
Apoi materialele fonoabsorbante si nu in ultimul rand sistemele de filtrare a sunetului.