- INGERUL NOPTII
- OP
- 22 mesaje
- din 30 Oct 2007
- Vectra W0L0ZCF6931151611
- Bucuresti
INGERUL NOPTII
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra W0L0ZCF6931151611
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
Neata tuturor. Am incercat de capul meu sa schimb placutele frana spate vectra c ,totul a decurs relativ usor , pana in momentul in care am ajuns la partea cu impinsul pistonasului in etrier , nu am reusit in niciun chip sa l presez. Aveti idee daca pot face asta fara , o presa ? Va multumesc mult .
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Daca pistonasul s-a intepenit, nu e de bine. Nu trebuie presa la un etrier ok. Un piston neafectat si cu garniturile in regula se poate aduce inapoi cu mana. Mai vad unii mecanici impingand cu doua levierase , facand capetele parghie si fortand pistonasul. Ma rog, asta nu inseamna ca acel ansamblu este valid. Firma Opel in manualele de service pentru brake system recomanda cu caldura inlocuirea etrierului. In orice caz, trebuie inlocuite si garniturile , pentru ca la un piston blocat nu se mai poate vorbi de garnituri valide. De asemenea tot ei, nu recomanda scoaterea pistonului si slefuirea sa cu smirghel. Acel piston se va decalibra si va scapa pe langa el lichid chiar daca are garnituri noi. Deci ai pistonas intepenit din cauza mizeriei si a ruginii. Parerea me a este: inlocuire etrier, schimbare lichid frana cu unul nou in toata instalatia si aerisire corecta. Asta ca sa fii sigur de lucrare si sa nu ai surprize. Reparatia franelor presupune un minim de scule adecvat. Nu umblam aici cu improvizatii. Dar tu faci cum crezi.
- INGERUL NOPTII
- OP
- 22 mesaje
- din 30 Oct 2007
- Vectra W0L0ZCF6931151611
- Bucuresti
INGERUL NOPTII
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra W0L0ZCF6931151611
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Tazz
- **
- 265 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Tigra 1995 x14xe
- Mehedinti
Tazz
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Tigra 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Tazz
- **
- 265 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Tigra 1995 x14xe
- Mehedinti
Tazz
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Tigra 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
dansusca
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2008
- Mesaj Privat
salut.si eu am vectra c si am schimbat singur placutele frana pe spate.Procedura e simpla trebuie sa iei un cui mai gros si sa il indoi in forma de U in astfel incat sa iti intre in cele doua gauri care se afla pe pistonas dupa care invarti de U-ul respectiv in sensul acelor de ceasornic si in acelasi timp si impingi.asta e tot
krafft- Suspendat
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2007
- Astra 2006 z18xe
- Bucuresti
krafft- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
- randomm
- **
- 152 mesaje
- din 13 Jun 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Iasi
randomm
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
ma repet si eu alaturi de colegii de mai sus. trebuie rotit si impins. daca nu ai sculele aferenta se poate rezolva foarte usor cu o coada de ciocan cu care faci parghie intre pistonas si etrier si o cheie (papagal cum i se spune) cu ajutorul careia invarti. sa ai grija la montarea placutelor ca cele de pe interior arata la fel dar este o problema daca se monteaza invers (stanga/dreapta). Placutele nu au voie sa intre fortat in locasul lor. Trebuie sa intre impinse cu mana, fara a folosi scule ajutatoare cu care sa bati.
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am impins si rasucit cu ajutorul unui cleste "spitz", din ala cu varful subtire. L-am desfacut, am fixat varfurile intre ridicaturile alea de pe pistonas si am impins si rasucit in acelasi timp, treaba care se face cu mare usurinta daca pistonasul nu e blocat in etrier. De fapt cel mai important mi s-a parut faptul ca a trebuit sa rasucesc, pentru ca pistonasul s-a dus singur in interior.
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
- INGERUL NOPTII
- OP
- 22 mesaje
- din 30 Oct 2007
- Vectra W0L0ZCF6931151611
- Bucuresti
INGERUL NOPTII
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra W0L0ZCF6931151611
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@INGERUL NOPTII foarte bine ca ai rezolvat. De unul singur mi-am dat seama ca nu rezolvi. Sistemul de franare este pentru cei de se pricep. Cum ramane totusi cu topicul pe care l-ai deschis si din care nu rezulta absolut nimic. Adica s-a vorbit sa ne aflam in treaba. Din pacate forumul este plin de topicuri pline de balarii din care nu reiese nimic si unde se pierde timpul. Mai au dreptate si userii cand se supara pe moderatorii care le indica sa citeasca, asa in general... ca sa ne aflam in treaba.
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
De acord cu @petrecila! Eu intreb atunci cand am de gand sa fac o treaba cu mana mea si raspund atunci cand pot vorbi din proprie experienta dupa ce am facut eu ceva cu mana mea sau dupa ce m-am documentat bine!
Altfel de ce mai intrebam, de ce mai punem pe cei binevoitori sa ne raspunda?
Am o gramada de prieteni cu Opel care stiu de forumul asta, dar nu-l frecventeaza pentru ca mi-au recunoscut sincer ca toate problemele lor se rezolva la service si pe ei ii inteleg sa nu intre si sa vada discutiile de aici! Pe altii insa nu-i inteleg: intreaba, li se raspunde si rezolvarea tot la service este! Nu-i cumva niste pierdere de vreme pentru mai multa lume? Si mie tot 25 de minute imi ia sa schimb placutele pe spate, numai ca-i gratis!
Am fost off topic, cumva?
Altfel de ce mai intrebam, de ce mai punem pe cei binevoitori sa ne raspunda?
Am o gramada de prieteni cu Opel care stiu de forumul asta, dar nu-l frecventeaza pentru ca mi-au recunoscut sincer ca toate problemele lor se rezolva la service si pe ei ii inteleg sa nu intre si sa vada discutiile de aici! Pe altii insa nu-i inteleg: intreaba, li se raspunde si rezolvarea tot la service este! Nu-i cumva niste pierdere de vreme pentru mai multa lume? Si mie tot 25 de minute imi ia sa schimb placutele pe spate, numai ca-i gratis!
Am fost off topic, cumva?
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
petrecila a scris:Daca pistonasul s-a intepenit, nu e de bine. Nu trebuie presa la un etrier ok. Un piston neafectat si cu garniturile in regula se poate aduce inapoi cu mana. Mai vad unii mecanici impingand cu doua levierase , facand capetele parghie si fortand pistonasul. Ma rog, asta nu inseamna ca acel ansamblu este valid. Firma Opel in manualele de service pentru brake system recomanda cu caldura inlocuirea etrierului. In orice caz, trebuie inlocuite si garniturile , pentru ca la un piston blocat nu se mai poate vorbi de garnituri valide. De asemenea tot ei, nu recomanda scoaterea pistonului si slefuirea sa cu smirghel. Acel piston se va decalibra si va scapa pe langa el lichid chiar daca are garnituri noi. Deci ai pistonas intepenit din cauza mizeriei si a ruginii. Parerea me a este: inlocuire etrier, schimbare lichid frana cu unul nou in toata instalatia si aerisire corecta. Asta ca sa fii sigur de lucrare si sa nu ai surprize. Reparatia franelor presupune un minim de scule adecvat. Nu umblam aici cu improvizatii. Dar tu faci cum crezi.
am si eu o intrebare offtopic pentru tine: ai vazut tu pe cineva impingand pistonul etrierului spate cu mana? pe mine unul m-ar mira sa fie adevarata chestia asta.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Imi cer scuze de acest topic dar la o prima cautare nu am gasit nimic concludent.
La vectra mea este destul de simplu de schimbat placute de fana, atat pe fata cat si pe spate. Cumnatul meu vazand asta a incercat si el la a lui, dar se pare ca este destul de dificil.
Cum se schimba placutele de frana spate la o vectra c2(facelift)?
Masina avand frana de mana pe etrierul spate, si din ce i-mi spuse la telefon se pare ca demontajul a fost usor, dar pistonasul nu merge impins prin metode conventionale inapoi in lacas, lucru care a dus la tragerea masinii pe dreapta(a desfacut-o si a apasat si frana si nu mai merg montate nici cele vechi la loc.........)
Nu ar strica cateva sugestii nici pentru fata.
La prima impresie a mea sunt tentat sa cred ca pistonasul are filet, dar cumnatul a spus ca a rasucit si a apasat pe pistonas si nu a intrat de loc in locas.
Cum masina este pe dreapta si are nevoie de ea, astept niste raspunsuri urgente. In schimb voi incerca sa vin cu un tutorial de schimbare placute frana vectra B.
La vectra mea este destul de simplu de schimbat placute de fana, atat pe fata cat si pe spate. Cumnatul meu vazand asta a incercat si el la a lui, dar se pare ca este destul de dificil.
Cum se schimba placutele de frana spate la o vectra c2(facelift)?
Masina avand frana de mana pe etrierul spate, si din ce i-mi spuse la telefon se pare ca demontajul a fost usor, dar pistonasul nu merge impins prin metode conventionale inapoi in lacas, lucru care a dus la tragerea masinii pe dreapta(a desfacut-o si a apasat si frana si nu mai merg montate nici cele vechi la loc.........)
Nu ar strica cateva sugestii nici pentru fata.
La prima impresie a mea sunt tentat sa cred ca pistonasul are filet, dar cumnatul a spus ca a rasucit si a apasat pe pistonas si nu a intrat de loc in locas.
Cum masina este pe dreapta si are nevoie de ea, astept niste raspunsuri urgente. In schimb voi incerca sa vin cu un tutorial de schimbare placute frana vectra B.
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat