Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • INGERUL NOPTII

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra W0L0ZCF6931151611
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Neata tuturor. Am incercat de capul meu sa schimb placutele frana spate vectra c ,totul a decurs relativ usor , pana in momentul in care am ajuns la partea cu impinsul pistonasului in etrier , nu am reusit in niciun chip sa l presez. Aveti idee daca pot face asta fara , o presa ? Va multumesc mult .
Skip ads

  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
daca e ca la astra g, trebuie si rasucit si impins in acelasi timp, spre deosebire de cele de pe fata la care trebuie doar impins.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Daca pistonasul s-a intepenit, nu e de bine. Nu trebuie presa la un etrier ok. Un piston neafectat si cu garniturile in regula se poate aduce inapoi cu mana. Mai vad unii mecanici impingand cu doua levierase , facand capetele parghie si fortand pistonasul. Ma rog, asta nu inseamna ca acel ansamblu este valid. Firma Opel in manualele de service pentru brake system recomanda cu caldura inlocuirea etrierului. In orice caz, trebuie inlocuite si garniturile , pentru ca la un piston blocat nu se mai poate vorbi de garnituri valide. De asemenea tot ei, nu recomanda scoaterea pistonului si slefuirea sa cu smirghel. Acel piston se va decalibra si va scapa pe langa el lichid chiar daca are garnituri noi. Deci ai pistonas intepenit din cauza mizeriei si a ruginii. Parerea me a este: inlocuire etrier, schimbare lichid frana cu unul nou in toata instalatia si aerisire corecta. Asta ca sa fii sigur de lucrare si sa nu ai surprize. Reparatia franelor presupune un minim de scule adecvat. Nu umblam aici cu improvizatii. Dar tu faci cum crezi.
  • INGERUL NOPTII

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra W0L0ZCF6931151611
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
K. Am inteles ideea ,dar cum sa fac asta nu pot sa imi dau seama , adik sa si rotesc sa si imping ? Ce imi trebuie ,ca banuiesc ca este o presa pe care eu nu o am . Multumesc pt raspuns.
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
incearca sa rotesti si sa impingi dar cu motorul pornit ca sa se creeze un circuit, poti sa scoti si busonul la bidonasul de licihd de frana... cred ca ajuta! multa bafta
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
teoretic trebe doar sa impingi nu sa si rotesti,chestia asta cu rotitul nu o stiu!
  • dansusca

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salut.si eu am vectra c si am schimbat singur placutele frana pe spate.Procedura e simpla trebuie sa iei un cui mai gros si sa il indoi in forma de U in astfel incat sa iti intre in cele doua gauri care se afla pe pistonas dupa care invarti de U-ul respectiv in sensul acelor de ceasornic si in acelasi timp si impingi.asta e tot
  • krafft

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie rasucit si impins in acelasi timp ! Exista o "scula speciala" pe care o au unii mecanici! E un disc cu 2 "timburusuri" cu care se schimba placutele la vectra c !am schimbat eu sapt. trecuta !
  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
ma repet si eu alaturi de colegii de mai sus. trebuie rotit si impins. daca nu ai sculele aferenta se poate rezolva foarte usor cu o coada de ciocan cu care faci parghie intre pistonas si etrier si o cheie (papagal cum i se spune) cu ajutorul careia invarti. sa ai grija la montarea placutelor ca cele de pe interior arata la fel dar este o problema daca se monteaza invers (stanga/dreapta). Placutele nu au voie sa intre fortat in locasul lor. Trebuie sa intre impinse cu mana, fara a folosi scule ajutatoare cu care sa bati.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu am impins si rasucit cu ajutorul unui cleste "spitz", din ala cu varful subtire. L-am desfacut, am fixat varfurile intre ridicaturile alea de pe pistonas si am impins si rasucit in acelasi timp, treaba care se face cu mare usurinta daca pistonasul nu e blocat in etrier. De fapt cel mai important mi s-a parut faptul ca a trebuit sa rasucesc, pentru ca pistonasul s-a dus singur in interior.
  • yeti

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Tazz a scris:incearca sa rotesti si sa impingi dar cu motorul pornit ca sa se creeze un circuit,


La ce ajuta motorul pornit Question
  • INGERUL NOPTII

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra W0L0ZCF6931151611
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
va multumesc mult pt sfaturi dragii mei ,dar treaba s a rezolvat fff simplu....50 ron la service , 25 de minute cu tot facturare , si zdup am placuteeeeeeeeeee NOI .va multumesc inca o data.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@INGERUL NOPTII foarte bine ca ai rezolvat. De unul singur mi-am dat seama ca nu rezolvi. Sistemul de franare este pentru cei de se pricep. Cum ramane totusi cu topicul pe care l-ai deschis si din care nu rezulta absolut nimic. Adica s-a vorbit sa ne aflam in treaba. Din pacate forumul este plin de topicuri pline de balarii din care nu reiese nimic si unde se pierde timpul. Mai au dreptate si userii cand se supara pe moderatorii care le indica sa citeasca, asa in general... ca sa ne aflam in treaba.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
De acord cu @petrecila! Eu intreb atunci cand am de gand sa fac o treaba cu mana mea si raspund atunci cand pot vorbi din proprie experienta dupa ce am facut eu ceva cu mana mea sau dupa ce m-am documentat bine!
Altfel de ce mai intrebam, de ce mai punem pe cei binevoitori sa ne raspunda?
Am o gramada de prieteni cu Opel care stiu de forumul asta, dar nu-l frecventeaza pentru ca mi-au recunoscut sincer ca toate problemele lor se rezolva la service si pe ei ii inteleg sa nu intre si sa vada discutiile de aici! Pe altii insa nu-i inteleg: intreaba, li se raspunde si rezolvarea tot la service este! Nu-i cumva niste pierdere de vreme pentru mai multa lume? Si mie tot 25 de minute imi ia sa schimb placutele pe spate, numai ca-i gratis!
Am fost off topic, cumva? Embarassed
  • danutz_geo

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
deci pistonul de la etrier se impinge si in acelasi timp se invarte. nu trebuie cu motoru pornit doar desfacut busonu de la lichidu de frana.tata a facut o cheia special pt asa ceva dar e simplu si fara chei in principiu tre 4 maini 2 sa invarta 2 sa impinga. mult succes
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:Daca pistonasul s-a intepenit, nu e de bine. Nu trebuie presa la un etrier ok. Un piston neafectat si cu garniturile in regula se poate aduce inapoi cu mana. Mai vad unii mecanici impingand cu doua levierase , facand capetele parghie si fortand pistonasul. Ma rog, asta nu inseamna ca acel ansamblu este valid. Firma Opel in manualele de service pentru brake system recomanda cu caldura inlocuirea etrierului. In orice caz, trebuie inlocuite si garniturile , pentru ca la un piston blocat nu se mai poate vorbi de garnituri valide. De asemenea tot ei, nu recomanda scoaterea pistonului si slefuirea sa cu smirghel. Acel piston se va decalibra si va scapa pe langa el lichid chiar daca are garnituri noi. Deci ai pistonas intepenit din cauza mizeriei si a ruginii. Parerea me a este: inlocuire etrier, schimbare lichid frana cu unul nou in toata instalatia si aerisire corecta. Asta ca sa fii sigur de lucrare si sa nu ai surprize. Reparatia franelor presupune un minim de scule adecvat. Nu umblam aici cu improvizatii. Dar tu faci cum crezi.

am si eu o intrebare offtopic pentru tine: ai vazut tu pe cineva impingand pistonul etrierului spate cu mana? pe mine unul m-ar mira sa fie adevarata chestia asta.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ca topicul asta sa nu ramana chiar asa uitati la ce spune tata TIS







Si ca sa dam si raspunsul la titlul topicului, cititi ce dispozitive KM sunt necesare. Rezulta ca nemtii nu si-au pus aceasta intrebare si ei folosesc scule.

Apropo, nu doresc sa intru in polemici cu nimeni.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze de acest topic dar la o prima cautare nu am gasit nimic concludent.
La vectra mea este destul de simplu de schimbat placute de fana, atat pe fata cat si pe spate. Cumnatul meu vazand asta a incercat si el la a lui, dar se pare ca este destul de dificil.

Cum se schimba placutele de frana spate la o vectra c2(facelift)?

Masina avand frana de mana pe etrierul spate, si din ce i-mi spuse la telefon se pare ca demontajul a fost usor, dar pistonasul nu merge impins prin metode conventionale inapoi in lacas, lucru care a dus la tragerea masinii pe dreapta(a desfacut-o si a apasat si frana si nu mai merg montate nici cele vechi la loc.........)
Nu ar strica cateva sugestii nici pentru fata.

La prima impresie a mea sunt tentat sa cred ca pistonasul are filet, dar cumnatul a spus ca a rasucit si a apasat pe pistonas si nu a intrat de loc in locas.
Cum masina este pe dreapta si are nevoie de ea, astept niste raspunsuri urgente. In schimb voi incerca sa vin cu un tutorial de schimbare placute frana vectra B.
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
poate va ajuta ce scrie aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=32577
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc, se pare ca mi-a scapat acel topic. Scuze.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR