AXE81
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut, recent am montat pe masina jenti de 16 cu cauciucuri de 205\50 (jantele sunt de latime 7.5j) si de ceva vreme am observat ceva :
- Cand pun frana si drumul este inclinat stanga sau dreapta volanul tinde sa traga in partea in care este inclinat (asta daca nu tin mainile pe volan:D ) dar sa stiti ca la cele vechi (Stok) nu pateam asa , este normal acest lucru sa traga volanul cand pun frana in functie de cum este inclinat drumul ? poate ca de acum sunt nebun dar va mai zic ca la drum drept ca in palma , nu-mi trage volanul ci ramane drept.
- Parca acum simt ca trag si mai greu de volan in sensul ca orice denivelare o simt altfel, la fel si cand este inclinat drumul, volanul se comporta altfel.....asta datorita ca sunt cauciucurile mai late ?
- Cand pun frana si drumul este inclinat stanga sau dreapta volanul tinde sa traga in partea in care este inclinat (asta daca nu tin mainile pe volan:D ) dar sa stiti ca la cele vechi (Stok) nu pateam asa , este normal acest lucru sa traga volanul cand pun frana in functie de cum este inclinat drumul ? poate ca de acum sunt nebun dar va mai zic ca la drum drept ca in palma , nu-mi trage volanul ci ramane drept.
- Parca acum simt ca trag si mai greu de volan in sensul ca orice denivelare o simt altfel, la fel si cand este inclinat drumul, volanul se comporta altfel.....asta datorita ca sunt cauciucurile mai late ?
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
cauciucuri mai late = efort mai mare (sofer + Electric Power Steering)
asta inseamna ca tu trebuie sa tragi mai tare de volan, in contextul in care servodirectia ta va fi mai solicitata.
In alta ordine de idei, cauciucuri mai late = ampatament putin mai mare (distanta intre "centrele" cauciucurilor) => geometrie defectuoasa. Mergi la un service sa-ti faca geometria cu cauciucurile astea noi !
asta inseamna ca tu trebuie sa tragi mai tare de volan, in contextul in care servodirectia ta va fi mai solicitata.
In alta ordine de idei, cauciucuri mai late = ampatament putin mai mare (distanta intre "centrele" cauciucurilor) => geometrie defectuoasa. Mergi la un service sa-ti faca geometria cu cauciucurile astea noi !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
AXE81
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
de exemplu ...
eu am cauciucuri 195/50/15, cand pentru astra F, latimea "corecta" a cauciucurilor se termina la 185. Nu pare mult, dar ... daca trag maxim stanga, sau dreapta, masina nu mai incearca sa ma aduca pe traiectoria buna (dreapta, rectiline, zi-i cum vrei) la viteza mica - la parcare, de exemplu, adica rotile raman bracate la maxim, daca nu intervin eu si trag de volan putin catre mijloc. Asta inseamna ca ... si la mine este o buba, se va termina servodirectia (daca nu cumva asta-i semnul ca e cam terminata deja ) si asa mai departe.
Vrem amandoi "look" la masina - intr-adevar, arata mai bine, mai agresiv cu jante mai late, cauciucuri cu talon mai mic ... - platim in alta parte. Daca am invatat ceva din lumea asta a tuningului este ca nimic nu vine pe degeaba.
eu am cauciucuri 195/50/15, cand pentru astra F, latimea "corecta" a cauciucurilor se termina la 185. Nu pare mult, dar ... daca trag maxim stanga, sau dreapta, masina nu mai incearca sa ma aduca pe traiectoria buna (dreapta, rectiline, zi-i cum vrei) la viteza mica - la parcare, de exemplu, adica rotile raman bracate la maxim, daca nu intervin eu si trag de volan putin catre mijloc. Asta inseamna ca ... si la mine este o buba, se va termina servodirectia (daca nu cumva asta-i semnul ca e cam terminata deja ) si asa mai departe.
Vrem amandoi "look" la masina - intr-adevar, arata mai bine, mai agresiv cu jante mai late, cauciucuri cu talon mai mic ... - platim in alta parte. Daca am invatat ceva din lumea asta a tuningului este ca nimic nu vine pe degeaba.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
AXE81
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mind_hunter
- **
- 173 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Kadett 1982 13s
- Iasi
mind_hunter
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1982 13s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
AXE81 intelege ca acele cauciucuri nu sunt pentru tine. Vei gasi asa dimensiune pe unele masini dar motorul are alta putere, alta cutie, alte planetare, alte etriere, alte discuri de frina, alt servo etc. Gindeste ca vine iarna si o sa se adune o groaza de gheata intre cauciuc si aripa interioara, ele sunt prea late si masina devine si mai greu de controlat. Sfatul meu este sa le vinzi si sa iti cumperi jante+cauciucuri de iarna noi cu dimensiunea trecuta in talon.
Servodirectia la tine deja nu mai face fata din moment ce masina merge dupa cum este drumul, nu insista ca sigur nu pica in garantie si sa vezi pe urma cum este sa scoti din buzunar mii de euro.
Servodirectia la tine deja nu mai face fata din moment ce masina merge dupa cum este drumul, nu insista ca sigur nu pica in garantie si sa vezi pe urma cum este sa scoti din buzunar mii de euro.
- ionutcatalin_bic
- **
- 95 mesaje
- din 05 Mar 2007
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
ionutcatalin_bic
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2007
- Mesaj Privat
si eu am pt vara 205/50R16H, dar pt ele am facute niste modificari. Una din ele consta in niste despartitoare(prelungitoare). merg de 2 ani cu ele(mai putin anul asta- garda prea joasa la sol) si nu am nici o problema cu directia.
ai grija sa fie trecute in certificatul de inmatriculare...poti avea probleme.
daca aduci modificari masinii acestea implica niste costuri suplimentare, in sensul ca o modificare implica neaparat altele, deci nu e deajuns sa schimbi doar jantele
ai grija sa fie trecute in certificatul de inmatriculare...poti avea probleme.
daca aduci modificari masinii acestea implica niste costuri suplimentare, in sensul ca o modificare implica neaparat altele, deci nu e deajuns sa schimbi doar jantele