Mar 19 Aug, 2008 11:52 pm
Cand Ford a lansat faceliftul pentru modelul Focus si recent cateva poze spion au surprins viitorul VW Golf VI iminent a aparut si intrebarea : „Ce anume pragateste Opel pentru viitoarea generatie a Astrei?â€. Noul model Opel Astra calca din punct de vedere al designului pe urmele Insigniei, model ce va inlocui Opel-ul Vectra. Sub emblema Opel, Astra va fi disponibila publicului peste aproximativ 18 luni. Odata cu modelul Insignia si cu un nou model Meriva, redesenat si disponibil spre inceputul anului 2009, Astra si-a redefinit stilului. Un prototip al noului model Astra a fost fotografiat in timpul testelor, in infrigurata Finlanda, iar primele poze ne dau deja cateva indicii cu privire la viitorul design.
Partea frontala a masinii este evident inspirata de cea a modelului Insignia, si se evidentiaza prin afisarea farurilor indraznete, insotite de o grila generoasa, in timp ce partea din spate este concentrata in stilul Seat Leon, cu stalpii laterali distinctivi.
In viitor va fi lansata si o versiune in 3 usi, asemanatoare celei in 5 usi prezentata. Facand legatura cu generatia actuala, versiunea sportiva in 3 usi va diferi complet de sora ei mai practica, si va avea un haion redesenat alaturi de linia plafonului mai coborata, astfel compunand impreuna aspectul de Coupe.
La interior, Astra va concura in continuare cu Golf si Focus, materialele de calitate facandu-si in continuare simtita prezenta. Tehnologia Bluetooth pentru telefonie, sistemele audio si de navigatie vor figura pe lista de echipari standard sau optionale.
Firma mama – General Motors – a gandit noul Opel Astra ca o masina dezvoltata pentru piata mondiala si de aceea o sa imparta platforma cu viitorul Saab 9-1. Sasiul viitoarei generatii de Astra o sa echipeze de asemenea si cateva Chevrolet-uri, incluzand aici noul Volt, plus viitorul Aveo si Laccetti.
Opel Astra I o sa ajunga de asemnea si pe piata americana purtand o emblema Saturn. Dieselul nu este asa de popular acolo dar relatia stransa a Astrei cu Volt ne face sa credem ca o sa existe, in premiera, o versiune hibrida in combinatie cu o motorizare pe benzina. O versiune FlexFuel care poate merge cu bio-etanol o sa fie de asemenea oferita.
In Europa, probabil, vanzarile vor pune accent pe motorizarile de cilindree mica turbo-diesel si turbo-benzina. Astra deja are in gama un propulsor de 1.6 litri turbo de 180 de cai si este anuntat si fratele mai mic al acestuia de numai 1.4 litri care ajutat de o turbina va produce in jur de 150 de cai. Pentru motorizarile diesel se asteapta introducerea unui nou varf de gama care sa depaseasca ca putere actualul 1.9 cdti de 150 de cai. Cel mai probabil acesta va fi tot un motor cu o cilindree de 1.9 litri dar care va fi echipat cu noua tehnologie bi-turbo. Se asteapta ca acesta sa dezvolte o putere apropiata in jurul valorii de 190 de cai. La varful gamei, pentru echiparea OPC se anunta un motor de 2.0 litri turbo care se preconizeaza ca va dezvolta in jur de 250 de cai si, in premiera pentru Opel Astra, se anunta un sistem de tractiune integrala.
Restul echiparilor vor avea tractiune fata desi inginerii au dezvoltat o noua platforma care are puntea spate independenta si permite montarea sistemului de tractiune integrala. Astfel se va asigura faptul ca noul Opel Astra o sa aibe o dinamica care o sa concureze, ca si pana acuma, la varful gamei, impreuna cu competitorii sai deja consacrati : Volkswagen Golf si Ford Focus.
In pozele alaturate se poate vedea cum arata in viziunea celor de la AutoExpress viitorul Opel Astra. Sunt doar niste poze retusate pe calculator, acestea nereprezentand nimic final sau oficial in ceea ce priveste designul.
Noul Opel Astra trebuie asteptat ca si concept la unul din marile saloane ale anului 2009, cel mai probabil in primavara la salonul auto de la Geneva din Elvetia. Vanzarile vor incepe cateva luni mai tarziu.