- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
balog a scris:Pai poate cind mergi se incing rotile si azotul din interior se incalzeste si creste presiunea din pneuri, creste rigiditatea lor.
Care e motivul de ai umplut rotile cu azot.
Care e motivul de ai umplut rotile cu azot.
LOL Azot se baga in roti si este excelent pe timp de vara din cauza proprietatilor speciale alea lui....adik nu se mai mareste presiunea din cauza temperaturii exterioare+cea de rulare si in plus au o actiunea mai buna asupra cauciucurilor
Ca raspuns la intrebare consider ca ceea ce a zis roBERT e posibil...nu are cum sa fie decat din cauza presiunii....rotile sunt umflate totusi cu un aer....
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pentru a elimina orice suspiciuni, uitati ce am gasit pe net referitor la acest subiect:
" Cauciucuri umflate cu azot.....
Pneuri pline cu azot
Azotul este recomandat mai ales în timpul verii, cînd temperaturile sînt ridicate iar un pneu cu aer se încinge. Titlul este unul adevãrat ºi nu se referã la tehnologia folositã în Formula1, ci la una asemãnãtoare, pusã în practicã ºi în România. Deºi azotul este folosit de mai mult timp de ªama Service pentru umplerea pneurilor, acest lucru nu a fost mediatizat. Ce-i drept, accentul a început sã se punã pe acest gaz abia de cîþiva ani, de cînd au început sã aparã ºi la noi maºini din ce în ce mai performante.
O sã vã întrebaþi de ce azot în loc de aer. Rãspunsul este unul foarte simplu: datoritã calitãþilor sale. Azotul este un gaz care nu îºi modificã temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaþa carosabilã, iar presiunea sa rãmîne constantã. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeþei de rulare se ating temperaturi între 60 ºi 80 de grade Celsius, care încing pneul ºi aerul din interiorul sãu. În cazul azotului, în cauciuc temperatura este undeva la jumãtate, între 30 ºi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pînã aproape de zero ºi pericolul unei explozii.
Presiunea rãmîne constantã mereu
În acelaºi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tãios ce intrã în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face panã sau, în cel mai rãu caz, pneul se dezumflã mult mai greu.
Procedura de umplere este una foarte simplã. Se ridicã maºina pe rampã ºi se scoate mai întîi aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sînt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune. De altfel, întreaga operaþiune o puteþi vedea la emisiunea Auto Club, ce va difuzatã pe TVR 2 în seara zilei de vineri, 30 iulie.
Acest gaz este inert, fãrã impuritãþi, astfel încît nici nu corodeazã janta. În plus, creºte ºi durata de viaþã a anvelopei cu 30-40%. “Din mãsurãtorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit cã o presiune fãcutã în pneuri primãvara a rãmas la fel pînã iarna, diferenþa fiind cel mult de ordinul a cîtorva zecimi”, a declarat pentru ProSport Cãtãlin Stoican, director executiv al ªama Service. În acelaºi timp, se poate bãga ºi aer peste azot fãrã nici o problemã, în cazul în care o urgenþã necesitã acest lucru. O asemenea operaþiune costã aproximativ 250.000-300.000 de lei pentru o maºinã cu pneuri normale, de 13 sau 14 inch. Dacã roþile sînt mai mari, preþul creºte, însã nu depãºeºte 500.000 sau 600.000 de lei.
Deocamdatã, acest serviciu este disponibil doar la ªama Service în Bucureºti, pe strada Dimitrie Pompeiu 2A (telefon 021 - 233.15.96, 021 - 233.15.97). laurentiu.mandu@prosport.ro"
articolul postat original aici http://www.onlinesport.ro/f...thread.php?t=3880
" Cauciucuri umflate cu azot.....
Pneuri pline cu azot
Azotul este recomandat mai ales în timpul verii, cînd temperaturile sînt ridicate iar un pneu cu aer se încinge. Titlul este unul adevãrat ºi nu se referã la tehnologia folositã în Formula1, ci la una asemãnãtoare, pusã în practicã ºi în România. Deºi azotul este folosit de mai mult timp de ªama Service pentru umplerea pneurilor, acest lucru nu a fost mediatizat. Ce-i drept, accentul a început sã se punã pe acest gaz abia de cîþiva ani, de cînd au început sã aparã ºi la noi maºini din ce în ce mai performante.
O sã vã întrebaþi de ce azot în loc de aer. Rãspunsul este unul foarte simplu: datoritã calitãþilor sale. Azotul este un gaz care nu îºi modificã temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaþa carosabilã, iar presiunea sa rãmîne constantã. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeþei de rulare se ating temperaturi între 60 ºi 80 de grade Celsius, care încing pneul ºi aerul din interiorul sãu. În cazul azotului, în cauciuc temperatura este undeva la jumãtate, între 30 ºi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pînã aproape de zero ºi pericolul unei explozii.
Presiunea rãmîne constantã mereu
În acelaºi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tãios ce intrã în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face panã sau, în cel mai rãu caz, pneul se dezumflã mult mai greu.
Procedura de umplere este una foarte simplã. Se ridicã maºina pe rampã ºi se scoate mai întîi aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sînt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune. De altfel, întreaga operaþiune o puteþi vedea la emisiunea Auto Club, ce va difuzatã pe TVR 2 în seara zilei de vineri, 30 iulie.
Acest gaz este inert, fãrã impuritãþi, astfel încît nici nu corodeazã janta. În plus, creºte ºi durata de viaþã a anvelopei cu 30-40%. “Din mãsurãtorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit cã o presiune fãcutã în pneuri primãvara a rãmas la fel pînã iarna, diferenþa fiind cel mult de ordinul a cîtorva zecimi”, a declarat pentru ProSport Cãtãlin Stoican, director executiv al ªama Service. În acelaºi timp, se poate bãga ºi aer peste azot fãrã nici o problemã, în cazul în care o urgenþã necesitã acest lucru. O asemenea operaþiune costã aproximativ 250.000-300.000 de lei pentru o maºinã cu pneuri normale, de 13 sau 14 inch. Dacã roþile sînt mai mari, preþul creºte, însã nu depãºeºte 500.000 sau 600.000 de lei.
Deocamdatã, acest serviciu este disponibil doar la ªama Service în Bucureºti, pe strada Dimitrie Pompeiu 2A (telefon 021 - 233.15.96, 021 - 233.15.97). laurentiu.mandu@prosport.ro"
articolul postat original aici http://www.onlinesport.ro/f...thread.php?t=3880
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Mai sunt unii pe sos Fundeni care au azot ... la ei am fost.
Oricum ma gandesc ca sunt rotile mai rigide decat daca as fi avut aer in ele .
Daca le-as pune amortizoare noi ... oare ???
Da-ti-mi si mie niste sfaturi pentru amortizoare ... eventual niste marci/preturi sau poate un link ceva ... pentru Opelul meu
Oricum ma gandesc ca sunt rotile mai rigide decat daca as fi avut aer in ele .
Daca le-as pune amortizoare noi ... oare ???
Da-ti-mi si mie niste sfaturi pentru amortizoare ... eventual niste marci/preturi sau poate un link ceva ... pentru Opelul meu
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
si eu am azot, pus la IPSO Baneasa (de fapt este o mixtura aer-azot)
avantaje: n-am mai facut presiunea de aproape 2 luni!!!!
o verific si tot 2.2 este...
mai mult, inainte daca mergeam prin oras la prinz, presiunea ajungea cam 2.6-2.7 (fata de 2.2 normal)
acum nu sare de 2.4...
nici mie nu mi s-a parut mai rigida masina...
a, si m-a costat 200000 pt toate 4 caucioacele..
avantaje: n-am mai facut presiunea de aproape 2 luni!!!!
o verific si tot 2.2 este...
mai mult, inainte daca mergeam prin oras la prinz, presiunea ajungea cam 2.6-2.7 (fata de 2.2 normal)
acum nu sare de 2.4...
nici mie nu mi s-a parut mai rigida masina...
a, si m-a costat 200000 pt toate 4 caucioacele..
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Cu azot se umfla rotile de la avioane tocmai pentru ca nu-si mareste volumul si nici nu se contracta la temperaturi extreme si in plus nu explodeaza. Poate se merita sa pui la rotile de la masina, poate ca nu... Nu stiu cat de mult te ajuta pentru ca procentul de dilatare sau contractare este foarte mic la un cauciuc de autoturism; la un volum mai mare este semnificativ. Pierderile de aer din roti se datoreaza porilor sau penelelor sau a garniturilor de cauciuc de la supape. Bafta!
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat