- bogdanbratescu
- OP
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- bogdanbratescu
- OP
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
1 te uiti in cartea masinii (adica, sincer nu stiu, 1500 3000 ... )
2 "usor" adica unii mecanici smecheri care ciordeau ulei de rodaj au stricat motorul in 60-70 000 In schimb este excelent pentru un rodaj accelerat; la fel ca si placutele de frana cu un foarte subtire strat abraziv pe suprafata (discurile "se lasa" in 200 de km, nu in 2000...)
2 "usor" adica unii mecanici smecheri care ciordeau ulei de rodaj au stricat motorul in 60-70 000 In schimb este excelent pentru un rodaj accelerat; la fel ca si placutele de frana cu un foarte subtire strat abraziv pe suprafata (discurile "se lasa" in 200 de km, nu in 2000...)
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:1 te uiti in cartea masinii (adica, sincer nu stiu, 1500 3000 ... )
2 "usor" adica unii mecanici smecheri care ciordeau ulei de rodaj au stricat motorul in 60-70 000 In schimb este excelent pentru un rodaj accelerat; la fel ca si placutele de frana cu un foarte subtire strat abraziv pe suprafata (discurile "se lasa" in 200 de km, nu in 2000...)
2 "usor" adica unii mecanici smecheri care ciordeau ulei de rodaj au stricat motorul in 60-70 000 In schimb este excelent pentru un rodaj accelerat; la fel ca si placutele de frana cu un foarte subtire strat abraziv pe suprafata (discurile "se lasa" in 200 de km, nu in 2000...)
in carte nu spune nimic de ulei de rodaj, cu atat mai putin de km la care trebuie schimbat - sorin, unde ai citit asta? tx
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu motorul este strans iar frecarea este mai mare ceea ce nu face bine la el este talpa pana la cateva mii de km. Din partea mea cu cati mai multi km cu atat mai bine pentru el. Iar cu uleiul de rodaj nu stiu daca exista un astfel de ulei dar eu acum am bagat set motor si viblochen (totul nou de la cap la coada) la dacie si cand am strans chiuloasa la 500 km am schimbat si uleiul. Acum urmeaza sa-l schimb iar la cca. 2000 km dupa care o sa fac schimbul la cu aral 10w40 la 8000 km.
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
acidman... fa-ti un bine tie si masinii tale si schimba filtrul de aer si cel de polen mai devreme..
pe la 8-10000
n-o sa-ti vina sa crezi cum arata...
btw... am mai postat parca ieri sau alaltaieri ca era o stire in Evenimentul zilei cum ca in Buc avem de 13 ori mai mult praf decit orice alta capitala europeana...
poate ca n-ar strica sa aflam care este politica Opel de schimbare a filtrelor in tarile arabe/sahariene/etc...
pt ca in europa civilizata intervalul e 30000, in aia mai putin civilizata (citeste RO) ei zic ca e bine la jumatate deci 15000
poate ca in africa o fi la 8-10000 (exact la cit schimb eu.... )
pe la 8-10000
n-o sa-ti vina sa crezi cum arata...
btw... am mai postat parca ieri sau alaltaieri ca era o stire in Evenimentul zilei cum ca in Buc avem de 13 ori mai mult praf decit orice alta capitala europeana...
poate ca n-ar strica sa aflam care este politica Opel de schimbare a filtrelor in tarile arabe/sahariene/etc...
pt ca in europa civilizata intervalul e 30000, in aia mai putin civilizata (citeste RO) ei zic ca e bine la jumatate deci 15000
poate ca in africa o fi la 8-10000 (exact la cit schimb eu.... )
xliviux
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Din aduceri aminte:
La masini/motoare Renault zice ca:
- rodajul este intre 1000-3000 km;
- pana la 1000km nu e bine sa turezi peste 3500 rot/min + incarcare minima.
- dupa 3000 km masina e rodata.
Exista ceva specificatii despre RODAJ, undeva, pentru Opel?
Cati km, incarcare, maniera de condus etc?
La masini/motoare Renault zice ca:
- rodajul este intre 1000-3000 km;
- pana la 1000km nu e bine sa turezi peste 3500 rot/min + incarcare minima.
- dupa 3000 km masina e rodata.
Exista ceva specificatii despre RODAJ, undeva, pentru Opel?
Cati km, incarcare, maniera de condus etc?
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
3.000 km nu e bine sa depasesti 75 la suta din turatie ( practic sa nu treaca peste 3.000rpm)
In primele sute de km sa nu fortezi franele ( sa incerci sa eviti sa pui frane bruste) in bucuresti ...
altele nu mai tin minte.
@ zafirul merci, stiu mi-ai spus si la telefon. O sa o fac dar deocamdata trebuie sa imi iau costoame de cununie & nunta, pantofi, rochie ( pt ea ) etc. dupa 23 iulie o sa am timp si mai multi bani pt masinuta. o sa vreau sa ii pun filtru de polen la climatizare, alte filtre mai bune la motor...
In primele sute de km sa nu fortezi franele ( sa incerci sa eviti sa pui frane bruste) in bucuresti ...
altele nu mai tin minte.
@ zafirul merci, stiu mi-ai spus si la telefon. O sa o fac dar deocamdata trebuie sa imi iau costoame de cununie & nunta, pantofi, rochie ( pt ea ) etc. dupa 23 iulie o sa am timp si mai multi bani pt masinuta. o sa vreau sa ii pun filtru de polen la climatizare, alte filtre mai bune la motor...
ovidelu
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
In manualul de utilizare de la Astra Classic zice ca in primii 1000 km sa eviti accelarile brutale, sa nu apesi acceleratia la mai mult de 3/4 din cursa si sa nu depasesti 3/4 din viteza maxima.
@Acid Man: La motoarele noastre Z14XEP, 75% din 5600 rpm inseamna totusi 4200 rpm. La un motor diesel, intr-adevar ar fi cam 3000 rpm.
Eu am procedat cam asa:
- pana la 1000 km nu prea am trecut de 3000 - 3200 rpm dar am incercat pe cat posibil sa nu cobor sub 1700 rpm.
- dupa primii 1000 km am inceput sa o mai turez dar treptat (putin cate putin ). Dupa 1900 km (atat am pana acum) am ajuns la un maxim de 4000 rpm. Si nu am sarit de 120 km/h - cca. 3750 rpm in V.
Insa, cel mai frecvent schimb la 2800-3200 rpm (mers preponderent in Buc).
In orice caz mi-am propus ca pana la 3000 km sa nu o fortez prea tare, desi, conform manualului rodajul s-ar incheia dupa 1000 km.
@Acid Man: La motoarele noastre Z14XEP, 75% din 5600 rpm inseamna totusi 4200 rpm. La un motor diesel, intr-adevar ar fi cam 3000 rpm.
Eu am procedat cam asa:
- pana la 1000 km nu prea am trecut de 3000 - 3200 rpm dar am incercat pe cat posibil sa nu cobor sub 1700 rpm.
- dupa primii 1000 km am inceput sa o mai turez dar treptat (putin cate putin ). Dupa 1900 km (atat am pana acum) am ajuns la un maxim de 4000 rpm. Si nu am sarit de 120 km/h - cca. 3750 rpm in V.
Insa, cel mai frecvent schimb la 2800-3200 rpm (mers preponderent in Buc).
In orice caz mi-am propus ca pana la 3000 km sa nu o fortez prea tare, desi, conform manualului rodajul s-ar incheia dupa 1000 km.
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor
Sunt un proaspat posesor de Astra Classic II 1,7 CDTI (motorina)-model 2007;
Nu am mai avut o masina noua pana acum, asa ca as dori cateva sfaturi in ceea ce priveste rodajul, specifice pentru aceasta marca si acest tip de motor: sfaturi practice, ce se face si ce nu trebuie sa se faca in perioada primilor ... X km ...(X=1000, 1500 sau cat??)
Evident, cu multumiri anticipate celor cu multa experienta, orice sfat este binevenit...
Sunt un proaspat posesor de Astra Classic II 1,7 CDTI (motorina)-model 2007;
Nu am mai avut o masina noua pana acum, asa ca as dori cateva sfaturi in ceea ce priveste rodajul, specifice pentru aceasta marca si acest tip de motor: sfaturi practice, ce se face si ce nu trebuie sa se faca in perioada primilor ... X km ...(X=1000, 1500 sau cat??)
Evident, cu multumiri anticipate celor cu multa experienta, orice sfat este binevenit...
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut si bine ai venit pe forum. Iti doresc sedere lunga si km multi cu masina.
Fiind diesel, nu prea poti s`o turezi; sfatul meu: mergi cu 2000 - 2500 ture, max 3000 de ture (vezi ca scrie si in cartea masinii; 3/4 din turatia maxima, 3/4 din cursa pedalei de acceleratie si 3/4 din viteza maxima, accelerari uniforme, nu bruste); inainte de a opri motorul, lasa`l 2-3 minute la relanti pt. a permite turbinei sa se raceasca (valabil si dupa rodaj). In rest, menajeaza`o pe cat posibil in primii 5000km. Eu asa am facut si nu am nicio problema.
Asta poate iti este de folos: https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=rodaj
Te rog pe viitor sa citesti Regulamentul forumului si sa folosesti cu incredere maxima functia "Cautare".
Numai bine si posturi multe !!!
Fiind diesel, nu prea poti s`o turezi; sfatul meu: mergi cu 2000 - 2500 ture, max 3000 de ture (vezi ca scrie si in cartea masinii; 3/4 din turatia maxima, 3/4 din cursa pedalei de acceleratie si 3/4 din viteza maxima, accelerari uniforme, nu bruste); inainte de a opri motorul, lasa`l 2-3 minute la relanti pt. a permite turbinei sa se raceasca (valabil si dupa rodaj). In rest, menajeaza`o pe cat posibil in primii 5000km. Eu asa am facut si nu am nicio problema.
Asta poate iti este de folos: https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=rodaj
Te rog pe viitor sa citesti Regulamentul forumului si sa folosesti cu incredere maxima functia "Cautare".
Numai bine si posturi multe !!!