Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • bgdn77

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2005

  • Mesaj Privat
salutare la toti.am un astra 1.7tdi din 2000.as vrea sa stiu daca e chiar normal, asa cum mi s a spus sa gasesc ulei in lichidul de racire.masina nu consuma ulei.asta dupa nivelul de pe joja.totusi sunt un pic speriat Shocked si altceva.cine a probat in vreun fel acest tip de masina imi poate spune de ce nu trage daca motorul nu are peste 1700 turatii.nu am mai avut diesel si nu stiu daca e normal.va multumesc[/img]
Skip ads

  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
NU e normal sa ai ulei in lichidul de racire la nici o masina (inclusiv a ta). Sa urmaresti atent sa vezi daca masina scoate fum alb. Atunci s-ar putea sa ai probleme cu garnitura de chiulasa.
Motorul are "putere" abia de la cca 1800 ture deoarece cam atunci intra turbo. Asta e ceva normal la un turbo diesel. Very Happy
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
bgdn77 a scris:...as vrea sa stiu daca e chiar normal, asa cum mi s a spus sa gasesc ulei in lichidul de racire.masina nu consuma ulei.asta dupa nivelul de pe joja.....[/img]

Cum nu consuma ulei daca il gasesti in lichidul de racire?!?! Sau poate iti intra si antigel in ulei si se compenseaza Rolling Eyes Rolling Eyes
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
da si tu cautare pe forum dupa "chiuloasa"
uite, pentru inceput :

https://www.clubopel.com/vie...ghlight=chiuloasa

nu-i deloc normal sa ai ulei in lichidul de racire
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
solver a scris:
Motorul are "putere" abia de la cca 1800 ture deoarece cam atunci intra turbo. Asta e ceva normal la un turbo diesel. Very Happy

Prostie totala, turbo iese treptat din functiune pe la 1800 ture in sus
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:
solver a scris:
Motorul are "putere" abia de la cca 1800 ture deoarece cam atunci intra turbo. Asta e ceva normal la un turbo diesel. Very Happy

Prostie totala, turbo iese treptat din functiune pe la 1800 ture in sus


Daca studiezi curba de putere la un motor diesel, ai sa vezi ca cuplul creste relativ repede (15%), se mentine relativ putin (20%) si apoi scade constant. Cu alte cuvinte, un motor diesel atinge cuplul maxim foarte repede dar il si pierde destul de repede. De aceea s-a si folosit mult timp mai mult in domeniul industrial decat cel comercial. Unii aveau nevoie de putere la turatii mici in detrimentul vitezei de deplasare, pe cand ceilalti vroiau mai multa viteza in detrimentul cuplului.

S-a cautat mult timp o solutie care sa imbine ambele avantaje si s-a gasit una simpla dar cam costisitoare: motor diesel cu turbocompresor. Astfel s-a obtinut un motor cu o curba de crestere rapida pe 90% din plaja de turatii.

Turbocompresorul se poate realiza in 3 feluri si influenteaza cuplul astfel, respectiv:
1. actionata de motor (modele vechi)
- cu cat turatia creste, cu atat intra mai mult oxigen
2. actionata de gazele de esapament (modele actuale)
- cu cat viteza gazelor de esapament creste, cu atat mai mult oxigen intra
3. actionata electric (modele moderne)
- variabil, in functie de modulul electronic de control al turatiei turbinei.

Concluzie: nu este o deloc o prostie ceea ce a mentionat solver


Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 07 Sep, 2005 1:52 pm, modificat de 4 ori în total
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
inca o concluzie: balog, chiar nu trebuie sa scrii la toate problemele!...
  • arson

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2005

  • Mesaj Privat
din experienta iti spun ca asta e simptomul pentru impuscarea garniturii de chiulasa. nu am avut parte de asa ceva pe opel, dar pe dacia sunt patit... cand e motorul pornit iti bolboroseste antigelul in vasul de expansiune? daca da, du-o urgent la diagnoza...
bafta
  • bgdn77

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2005

  • Mesaj Privat
apa nu imi bolboroseste si nici nu indica o temperatura excesiva la bord.este temp. normala.ma rog...o sa o duc la mecanic sa vad ce zice....
  • arson

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2005

  • Mesaj Privat
nu e musai ca indicatorul de temperatira a lichidului de racire sa fie in zona rosie ca sa ai garnitura ciupita. faptul ca nu iti face bule in vas e bine as zice...
  • G-power

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Exista un radiator pt racit uleiul din aluminiu (uleiul este racit cu lichidul de racire).Daca asta are un por atunci uleiul poate sa apara in lichidul de racire.Garnitura de chiulasa este cica metalica.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:
balog a scris:
solver a scris:
Motorul are "putere" abia de la cca 1800 ture deoarece cam atunci intra turbo. Asta e ceva normal la un turbo diesel. Very Happy

Prostie totala, turbo iese treptat din functiune pe la 1800 ture in sus


Daca studiezi curba de putere la un motor diesel, ai sa vezi ca cuplul creste relativ repede (15%), se mentine relativ putin (20%) si apoi scade constant. Cu alte cuvinte, un motor diesel atinge cuplul maxim foarte repede dar il si pierde destul de repede. De aceea s-a si folosit mult timp mai mult in domeniul industrial decat cel comercial. Unii aveau nevoie de putere la turatii mici in detrimentul vitezei de deplasare, pe cand ceilalti vroiau mai multa viteza in detrimentul cuplului.

S-a cautat mult timp o solutie care sa imbine ambele avantaje si s-a gasit una simpla dar cam costisitoare: motor diesel cu turbocompresor. Astfel s-a obtinut un motor cu o curba de crestere rapida pe 90% din plaja de turatii.

Turbocompresorul se poate realiza in 3 feluri si influenteaza cuplul astfel, respectiv:
1. actionata de motor (modele vechi)
- cu cat turatia creste, cu atat intra mai mult oxigen
2. actionata de gazele de esapament (modele actuale)
- cu cat viteza gazelor de esapament creste, cu atat mai mult oxigen intra
3. actionata electric (modele moderne)
- variabil, in functie de modulul electronic de control al turatiei turbinei.

Concluzie: nu este o deloc o prostie ceea ce a mentionat solver

Multumim pentru detarliere numai ca nu e tocmai corecta
deci '''turbocomresorul'' este numai unul si anume, actionat de gazele de esapament adica din testul grila de mai sus raspunsul corect este numai unul 2.
2. actionata de gazele de esapament (modele actuale)
- cu cat viteza gazelor de esapament creste, cu atat mai mult oxigen intra

la fraza de mai sus totul este gresit, daca ar fi asa cum zici ori ar exploda motoru la turatii ridicate ori ar merge foarte prost la turati scazute si in sarcina.

Nu confuna turbosupraalimentarea cu tipurile de supraalimentare a motoarelor iar aicea am de zis citeva lucruri:
-supraalimentare electrica nu exista - probabil ca dodo_13 a inventat el una
''- variabil, in functie de modulul electronic de control al turatiei turbinei.''
ce fel de supraalimentare electrica este daca modulul electronic actioneaza asupra turbinei, tot la Turbosupraalimentare ajungi chiar daca ai facut din una doua categorii.
Supraalimentarile sunt de tipul urmator:
-acustica
-turbocompresor
-compresor roots actionat de motor
-schimbator de unde comprex

Concluzie: dodo_13 mai are de invatat, decamdata nu prea stie mare lucru, si in ce stie se incurca sau nu le stie bine.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
balog a scris:
solver a scris:
Motorul are "putere" abia de la cca 1800 ture deoarece cam atunci intra turbo. Asta e ceva normal la un turbo diesel. Very Happy

Prostie totala, turbo iese treptat din functiune pe la 1800 ture in sus

Interesant ce spui tu. Nu ma bag la teorie dar in practica am condus multe masini diesel si pot sa spun sigur ca masina trage mai tare la turbo diesel SIGUR de la 1800 de ture in sus (la a mea chiar de la 2500 in sus).
Si mai e o chestie interesanta. Cum explici faptul ca de exemplu cuplul meu maxim la masina e obtinut la 4400 de ture? Fara turbo? Nu as gasi logica pentru care l-au mai pus. Din cunostintele mele si din discutii cu mai multi mecanici turbo se simte cam de la 1800 de ture in sus (la masinile cu turbina cu geometrie variabila) si de la 2500 la cele cu turbina clasica (mai veche). Exact asta a fost intrebarea catre mai multi mecanici de ce la mine se simte turbo mai tarziu fata de masinile mai noi si explicatia a fost cea de mai sus. Si stiu ca turbo merge tot timpul de aia am si scris de la cite ture "se simte". Daca tu sustii altfel te rog sa vii cu argumente mai palpabile si mai pe intelesul tuturor. De altfel la afirmatia mea nu ai venit cu nici un argument. Cool
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai foarte simplu ideea este sa se inbunatateasca performantele motorului la turatii scazute unde este folosit foarte des, si nu la turatii ridicate.
Din acest motiv presiunea de supraalimentare trebuie sa fie suficient de mare la turatii scazute.
Insa daca presiunea este suficient de mare la turatii scazute, odata cu cresterea turatiei spre turatia maxima, datorita energiei cinetice a gazelor de evacuare presiunea de supraalimentare va creste foarte mult, existind riscul distrugerii motorului. Si din acest motiv sa prevazut o supaa westgate de scurtcircuitare a turbinei. Aceasta supapa este actionata de un dispozitiv vacumatic printr-o supapa electromagnetica de calculatorul masini in functie de presiunea din galeria de admisie preluata prin senzorul respectiv.

Poti face teste pe masina ta, decupleaza furtunul de la supapa westgate si obtureazal si o sa vezi imediat scaderea de putere in toata gama, bineinteles ca se va aprinde si becul check engine soon.
Pai cu cit turatia motorului e mai mare cu atit si puterea lui este mai mare. Domeniul optim de folosire al motorului este intre cuplul maxim si turatia maxima.
Problema este ca motorul nu are o dinamica identica cu cea a masinii, iar ce simti tu este o dinamica compusa. Spre exemlu pentru automobil motorul electric are o dinamica mult mai buna, dar aicea apar probleme de alimentare
  • bgdn77

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2005

  • Mesaj Privat
va multumesc tuturor pt sfaturi si informatii.sunt un pic in "ceata" dar o sa incerc sa le rezolv pt ca imi place opelul Very Happy
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:
dodo_13 a scris:
balog a scris:
solver a scris:
Motorul are "putere" abia de la cca 1800 ture deoarece cam atunci intra turbo. Asta e ceva normal la un turbo diesel. Very Happy

Prostie totala, turbo iese treptat din functiune pe la 1800 ture in sus


Daca studiezi curba de putere la un motor diesel, ai sa vezi ca cuplul creste relativ repede (15%), se mentine relativ putin (20%) si apoi scade constant. Cu alte cuvinte, un motor diesel atinge cuplul maxim foarte repede dar il si pierde destul de repede. De aceea s-a si folosit mult timp mai mult in domeniul industrial decat cel comercial. Unii aveau nevoie de putere la turatii mici in detrimentul vitezei de deplasare, pe cand ceilalti vroiau mai multa viteza in detrimentul cuplului.

S-a cautat mult timp o solutie care sa imbine ambele avantaje si s-a gasit una simpla dar cam costisitoare: motor diesel cu turbocompresor. Astfel s-a obtinut un motor cu o curba de crestere rapida pe 90% din plaja de turatii.

Turbocompresorul se poate realiza in 3 feluri si influenteaza cuplul astfel, respectiv:
1. actionata de motor (modele vechi)
- cu cat turatia creste, cu atat intra mai mult oxigen
2. actionata de gazele de esapament (modele actuale)
- cu cat viteza gazelor de esapament creste, cu atat mai mult oxigen intra
3. actionata electric (modele moderne)
- variabil, in functie de modulul electronic de control al turatiei turbinei.

Concluzie: nu este o deloc o prostie ceea ce a mentionat solver

Multumim pentru detarliere numai ca nu e tocmai corecta
deci '''turbocomresorul'' este numai unul si anume, actionat de gazele de esapament adica din testul grila de mai sus raspunsul corect este numai unul 2.
2. actionata de gazele de esapament (modele actuale)
- cu cat viteza gazelor de esapament creste, cu atat mai mult oxigen intra

la fraza de mai sus totul este gresit, daca ar fi asa cum zici ori ar exploda motoru la turatii ridicate ori ar merge foarte prost la turati scazute si in sarcina.

Nu confuna turbosupraalimentarea cu tipurile de supraalimentare a motoarelor iar aicea am de zis citeva lucruri:
-supraalimentare electrica nu exista - probabil ca dodo_13 a inventat el una
''- variabil, in functie de modulul electronic de control al turatiei turbinei.''
ce fel de supraalimentare electrica este daca modulul electronic actioneaza asupra turbinei, tot la Turbosupraalimentare ajungi chiar daca ai facut din una doua categorii.
Supraalimentarile sunt de tipul urmator:
-acustica
-turbocompresor
-compresor roots actionat de motor
-schimbator de unde comprex

Concluzie: dodo_13 mai are de invatat, decamdata nu prea stie mare lucru, si in ce stie se incurca sau nu le stie bine.


http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

Trebuie sa recunosc ca nu am fost suficient de atent si am confundat compresorul cu turbompresorul:
"A turbocharger is an exhaust gas driven supercharger."

Am clasificat de fapt compresorul. My bad!

Cat despre fraza cu oxigenul, ea este foarte corecta:
"A disadvantage in gasoline engines is that the compression ratio should be lowered (so as not to exceed maximum compression pressure and to prevent engine knocking) which lowers engine efficiency when operating at low power. This disadvantage does not apply to specifically designed turbocharged diesel engines. "

Cat despre actionare electrica a unui compresor, ea exista, o poti gasi la ultimele motoare BMW. Turbina este inlocuita de un motorul electric, evident.
http://www.autoaccessorysto...-supercharger.asp
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Supraalimntarea acea electica este de doi lei asa ca majoritatea tuningurilor, si oricum pentru diesel este arhiinsuficienta.
Pretul este enorm 700 fdolari
Oricine poate face un asemenea sistem pentru orice motor, chiar si pentru dacie. Pentru MAS mai merge, mai ales vara.
Cit despre fraza in engleza vezi totusi ca se refera la motoarele pe benzina.
Se refera la aer si nu la oxigen care este un component al aerului.
Si oricum traduce inca o data fraza si o sa vezi ca supraalimentarea este limitata de detonatia din motorul pe benzina. Oricum un motor supraalimentat pe benzina trebuie sa aiba un raport de comprimare mai scazut tocmai datorita riscului de detonatie.
Concluzie: Supraalimentare motoarelor pe benzina nu duce la performante cu mult mai inbunatatite iar costurile motorului cresc astfe ca sistemele cu supraalimentare pe benzina pentru motoarele de serie sunt aproape inexistente. Preferindu-se in acest caz supraalimentarea acustica.


Ultima modificare făcută de balog la Joi 08 Sep, 2005 2:22 pm
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
1. O fi supraalimentarea electrica de doi lei, dar a inceput sa fie folosita din nou.

2. Credeam ca e evident ca atunci cand spun oxigen ma refer la aer. Nu cred ca cineva si-a putut inchipui ca exista vreun aparat de hidroliza in motor Smile.

3. Motorul nu explodeaza pentru ca este calculat sa nu explodeze, chiar si la debitul maxim de oxigen pe care il poate da turbocompresorul. Si este foarte bine ca nivelul de oxigen creste cu cat gazele de esapament au viteza mai mare: cu cat motorul creste in rotatii, turbocompresorul trebuie sa compenseze din ce in ce mai mult pierderea de putere a unui diesel.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Mai dodo aratami tu un motor din fabrica cu supraalimentare electrica.
Toate motoarele au putere maxima la turatia nominala, lucru pe care se vede ca nu il stii.
Oricum se vede ca nu ai nici cele mai elementare notiuni de turbosupraalimentare dar tot susti sus si tare prostia cu supraalimentare.
Cred ca nu ai auzit pina acuma de supapa westgate sau turbocomresor variabil
Nu ai decit iti urez succes in continuare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR