djremus
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Vreau sa pun niste jante de aliaj pe noua mea masina .. nu este un Opel .. da am avut Opel si tot respectul pentru masinile facute de ei .. Mi sa spus ca daca pui jante mai mari decat cele de pe talon sau date de fabricant scad performantele masinii si creste consumul .. Este adevarat ? .. Sper ca ma veti putea ajuta .. Va multumesc !
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Y-GreK
- ****
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
sa nu facem o confuzie: poti sa ai exact acelasi demaraj/consum/"performante" cu jante de 15" sau de 16" sau de 17"....pe langa dimensiunea jantei este important si "talonul" cauciucului.
adica:
195/60/R15 sunt echivalente cu 205/50/R16 daca nu ma insel.
in cazul de mai sus diferenta diametrelor rotii este nesemnificativa, deci diferentele de performante tind catre zero. in rest tot ce s-a scris mai sus de catre ceilalti colegi este valabil.
deci cel mai corect este sa intrebi despre diferenta intre 2 roti (janta plus cauciuc) decat diferenta strict intre jante.
adica:
195/60/R15 sunt echivalente cu 205/50/R16 daca nu ma insel.
in cazul de mai sus diferenta diametrelor rotii este nesemnificativa, deci diferentele de performante tind catre zero. in rest tot ce s-a scris mai sus de catre ceilalti colegi este valabil.
deci cel mai corect este sa intrebi despre diferenta intre 2 roti (janta plus cauciuc) decat diferenta strict intre jante.
- marius007zo2
- ***
- 734 mesaje
- din 23 Feb 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
marius007zo2
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat
eu sunt de parere ca nu se modifica nici consumul nici demarajul prea mult!
am avut 185/60/14 jante de tabla, iar acum am 215/40/16 jante din aliaj cu 9J , consumul mediu pe BUCURESTI in ultimii 1000 km este de 7,3%, mers putin mai sportiv, adica schimbat trepte de viteza pe la 3000 rpm, motor de 2.0 DTI.
pe pilot automat pe autostrada la 110km/h consum 3,8%
la 210km/h pe vitezometru 206 km/h pe gps consum 12,7 %
mie nu mi se pare ca s-ar fi modificat consumul cu jantele astea desi cauciucurile sunt destul de late!
am avut 185/60/14 jante de tabla, iar acum am 215/40/16 jante din aliaj cu 9J , consumul mediu pe BUCURESTI in ultimii 1000 km este de 7,3%, mers putin mai sportiv, adica schimbat trepte de viteza pe la 3000 rpm, motor de 2.0 DTI.
pe pilot automat pe autostrada la 110km/h consum 3,8%
la 210km/h pe vitezometru 206 km/h pe gps consum 12,7 %
mie nu mi se pare ca s-ar fi modificat consumul cu jantele astea desi cauciucurile sunt destul de late!
- marius_mml
- **
- 82 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Insignia 2014 A20DTH
- Cluj
marius_mml
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Nu vad rationamentul pentru care ar trebui sa se modifice oricare dintre parametrii, atata timp cat raza ramane aceeasi. Rigiditatea marindu-se, forta se transmite mai eficient la nivelul solului, si in aceleasi conditii de exploatare ar trebui sa ai un consum mai mic( inobservabil) si o mai buna acceleratie/stabilitate(iarasi foarte putin observabil). Daca se mareste diametrul intradevar va creste consumul, fiind necesara o forta mai mare, in acest caz aparand si diferentele mai mari intre viteza aratata pe bord si viteza reala.
- marius007zo2
- ***
- 734 mesaje
- din 23 Feb 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
marius007zo2
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- marius_mml
- **
- 82 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Insignia 2014 A20DTH
- Cluj
marius_mml
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Ai dreptate. In concluzie, ar trebui sa scada consumul si mai mult decat in ipoteza mea, desi cred ca totusi e insesizabil(la cele cateva kg in minus). Jantele de aliaj cred ca sunt mai usoare decat cele de fier, la aceleasi dimensiuni. Daca se presupune ca masina consuma cu 1-2 L/100 km pentru fiecare 100 kg in plus in masina, la cele cateva kg diferenta ar consuma cu aprox.1L mai mult la 1000 km, ceea ce este "aproape" nesemnificativ.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- marius_mml
- **
- 82 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Insignia 2014 A20DTH
- Cluj
marius_mml
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:masina nu consuma cu 1-2l in plus pentru fiecare 100kg extra. cine ti-a spus asta?
Am exagerat cu 2L tocmai pentru a pune in evidenta ca nu scade consumul foarte mult pentru cele cateva kg in minus in cazul jantelor de aliaj. Cu cat masina este mai incarcata, cu atat creste consumul mediu/100 km. Eu stiu ca aceasta crestere este aprox. de 1L/100 kg. Poate este mai mica, dar nu mult mai mica, si asta se ia in considerare fara a pune soferul, si in conditiile de trafic din Romania(fara autostrazi), nu te gandi la autobahn.
- adi_iacob
- **
- 156 mesaje
- din 28 Jun 2008
- Astra 2008 Z16XER
- Buzau
adi_iacob
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
@djremus
Raspunsuri ai cam primit... si corecte. Daca montezi jante de aliaj cu cauciucuri corecte (insensul ca maresti dimensiunea jantei, scazi talonul cauciucului si creste latimea caii de rulare) nu vei avea probleme la consum. O stabilitate mai buna data de latimea cauciucului vara (iarna pe zapada vei duce dorul celor inguste, mai multe kg pe o suprafata mai mica de contact) o rigiditate mai mare data de scaderea talonului (senzatii de suspensie sport). Dar nu trebuie depasita cu mai mult de 1 inch dimensiunea maxima data de constructor la jante, gandeste-te la efortul pe care il depune instalatia de servodirectie sa vireze rotile, mai ales cand faci asta pe loc.
Raspunsuri ai cam primit... si corecte. Daca montezi jante de aliaj cu cauciucuri corecte (insensul ca maresti dimensiunea jantei, scazi talonul cauciucului si creste latimea caii de rulare) nu vei avea probleme la consum. O stabilitate mai buna data de latimea cauciucului vara (iarna pe zapada vei duce dorul celor inguste, mai multe kg pe o suprafata mai mica de contact) o rigiditate mai mare data de scaderea talonului (senzatii de suspensie sport). Dar nu trebuie depasita cu mai mult de 1 inch dimensiunea maxima data de constructor la jante, gandeste-te la efortul pe care il depune instalatia de servodirectie sa vireze rotile, mai ales cand faci asta pe loc.