- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
E chiar ciudat. Mie logica imi spune ca nu ar fi nici una.
Aer pe instalatie ma indoiesc pentru ca din cite stiu eu instalatia la opel sa aeriseste singura. Radiatorul din interior ori merge ori nu si termostatul la fel, nu vad de ce ar porni la acceleratie. Poti sa incerci atunci cind nu vine caldura sa pui mina de la pedale mai in dreapta putin trebuie sa fie un capac de plastic si acolo ar trebui sa fie caloriferul si ar trebui sa se simta cald (prin plastic). Macar mai elimini una din posibilele cauze.
Incearca sa te joci cu butonul cald rece de citeva ori si apoi cu cel de recirculare a aerului sa vezi daca nu ti-e vreo clapeta intepenita (poate cind accelerezi vibreaza un pic masina si se deschide una din clapete).
Aer pe instalatie ma indoiesc pentru ca din cite stiu eu instalatia la opel sa aeriseste singura. Radiatorul din interior ori merge ori nu si termostatul la fel, nu vad de ce ar porni la acceleratie. Poti sa incerci atunci cind nu vine caldura sa pui mina de la pedale mai in dreapta putin trebuie sa fie un capac de plastic si acolo ar trebui sa fie caloriferul si ar trebui sa se simta cald (prin plastic). Macar mai elimini una din posibilele cauze.
Incearca sa te joci cu butonul cald rece de citeva ori si apoi cu cel de recirculare a aerului sa vezi daca nu ti-e vreo clapeta intepenita (poate cind accelerezi vibreaza un pic masina si se deschide una din clapete).
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
slim_jim
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
slim_jim a scris:salut...stiu ca motoarele TDI nu incalzesc habitaclul daca merg la relanti...adica daca pornesti masina cu 20 de min inainte de a pleca, nu rezolvi nimik deoarece doar atunci cand motorul e in sarcina habitaclul se incalzeste...sa fie oare la fel si la cele pe benzina??...e doar o parere...
Nu stiu de unde stii tu ca la diesel nu incalzeste habitaclul decit in sarcina, dar la mine incalzeste habitaclul si daca e relanti. E drept ca in sarcina se incalzeste motorul mai repede dar si la relanti daca-l lasi destul incalzeste.(dupa 20min sigur incalzeste).
Verificati si furtunul de tur si cel de retur de la calorifer trebuie sa fie f. fierbinti amindoua altel aveti caloriferul infundat. In plus exista o clapeta la circuitul de aer ptr. cald rece si poate e blocata. Daca amindoua (caloriferul si clapeta) sunt ok NU SE POATE sa nu dea caldura. Pina si pe dacia lu' tata aveam caldura nu-mi spuneti mie ca cei de la opel au proiectat circuitul mai prost decit la dacie.
slim_jim
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
pai intr-o zi ma plictiseam si am cautat pe net ceva legat de TDI...am gasit o pagina in care scia cam asa:
"Warm-up - Because the TDI engine is so efficient, it puts less heat into the cooling system than comparable gasoline engines. A TDI engine will not reach operating temperature by idling. There is no point starting the car a few minutes before you plan to use it in order to have a warm interior - it isn't going to happen. Heated seats are definitely a worthwhile option for those living in a cold climate!
The best way to warm up a TDI engine is to start up and GO, after minimum essential warm-up. It's generally recommended to drive gently for the first few minutes, until the temperature gauge approaches the normal range. When done this way, the warm-up period is not too different from that of a gasoline engine."
eu nu stiu daca asta e adevarat ptr ca nu am masina cu motor TDI(de generatie noua)... asa ca....
pagina respectiva: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-2.html
"Warm-up - Because the TDI engine is so efficient, it puts less heat into the cooling system than comparable gasoline engines. A TDI engine will not reach operating temperature by idling. There is no point starting the car a few minutes before you plan to use it in order to have a warm interior - it isn't going to happen. Heated seats are definitely a worthwhile option for those living in a cold climate!
The best way to warm up a TDI engine is to start up and GO, after minimum essential warm-up. It's generally recommended to drive gently for the first few minutes, until the temperature gauge approaches the normal range. When done this way, the warm-up period is not too different from that of a gasoline engine."
eu nu stiu daca asta e adevarat ptr ca nu am masina cu motor TDI(de generatie noua)... asa ca....
pagina respectiva: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-2.html
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
slim_jim a scris:pai intr-o zi ma plictiseam si am cautat pe net ceva legat de TDI...am gasit o pagina in care scia cam asa:
"Warm-up - Because the TDI engine is so efficient, it puts less heat into the cooling system than comparable gasoline engines. A TDI engine will not reach operating temperature by idling. There is no point starting the car a few minutes before you plan to use it in order to have a warm interior - it isn't going to happen. Heated seats are definitely a worthwhile option for those living in a cold climate!
The best way to warm up a TDI engine is to start up and GO, after minimum essential warm-up. It's generally recommended to drive gently for the first few minutes, until the temperature gauge approaches the normal range. When done this way, the warm-up period is not too different from that of a gasoline engine."
"Warm-up - Because the TDI engine is so efficient, it puts less heat into the cooling system than comparable gasoline engines. A TDI engine will not reach operating temperature by idling. There is no point starting the car a few minutes before you plan to use it in order to have a warm interior - it isn't going to happen. Heated seats are definitely a worthwhile option for those living in a cold climate!
The best way to warm up a TDI engine is to start up and GO, after minimum essential warm-up. It's generally recommended to drive gently for the first few minutes, until the temperature gauge approaches the normal range. When done this way, the warm-up period is not too different from that of a gasoline engine."
Este perfect adevarat. Cand am avut Golful tdi la servici una dintre probleme era ca iarna paralizam de frig pana ajungeam la servici. Nemtii care ni l-au dat (baieti destepti) il dotasera cu sistem de incalzire "webasto" numai ca in ultima vreme pierdea motorina de ii dubla consumul asa ca nu l-am mai folosit. Pana la urma am scapat de golf si am luat la sv. un Ford Focus C-Max decizie pt. care imi dau palme si in ziua de azi dar asta e alta poveste...
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Astazi in Constanta au fost -7 gr. C. Masina a pornit repede, s-a incalzit ceva mai greu, normal, dar aerul care iesea din aeroterma era caldut spre rece. Ce draku se intampla? La bord imi arata temperatura intre 80-90 gr si eu mor de frig in masina. Am miscat butoanele de la climatizare de le-am ametzit, degeaba. Ma innebuneste masina asta, numai belele am cu ea.
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
urmaresc si eu de citva timp topicul asta si mi-am amintit o chestie.
cind am schimbat casetofonul cu unul care stie sa comande magazia era aproape de Craciun. Baietii s-au grabit si pt. ca vechiul casetofon ramasese intepenit (niste urechiuse metalice indoite) a fost nevoie sa demonteze partea care contine blocul de comanda al climatizarii.
cind am plecat de acolo baga aer aproape rece!!! desi cind ma dusesem totul era perfect ok. am vrut sa ma intorc dar programul se terminase...
nu ma pricep prea bine (nici la explicatii) dar mi-am demontat singur panoul si am observat o camasa metalica care tinea invelisul cablului care se misca odata cu maneta de aer cald-rece ca e sarita din locas. cursa "robinetului" era corecta pe dinafara (cind panoul era montat) de la min la max dar in interior cablul nu facea cursa completa.
am pus la loc acea camasa si am avut caldura iar...
Poate ca asta o fi problema...
P.S. m-am uitat la tine in garaj si vad ca la Zafira mea sistemul e aproape identic (doar casetofonul e putin mai sus)
cind am schimbat casetofonul cu unul care stie sa comande magazia era aproape de Craciun. Baietii s-au grabit si pt. ca vechiul casetofon ramasese intepenit (niste urechiuse metalice indoite) a fost nevoie sa demonteze partea care contine blocul de comanda al climatizarii.
cind am plecat de acolo baga aer aproape rece!!! desi cind ma dusesem totul era perfect ok. am vrut sa ma intorc dar programul se terminase...
nu ma pricep prea bine (nici la explicatii) dar mi-am demontat singur panoul si am observat o camasa metalica care tinea invelisul cablului care se misca odata cu maneta de aer cald-rece ca e sarita din locas. cursa "robinetului" era corecta pe dinafara (cind panoul era montat) de la min la max dar in interior cablul nu facea cursa completa.
am pus la loc acea camasa si am avut caldura iar...
Poate ca asta o fi problema...
P.S. m-am uitat la tine in garaj si vad ca la Zafira mea sistemul e aproape identic (doar casetofonul e putin mai sus)