In cazul in care ti-ai cumparat o masina care nu are senzorul de coolant si lichid de parbriz, uite ce ai de facut:
1) Verifici daca vasul de expansiune are un plutitor care este in dreptul bateriei;
2) Cumperi piesele ( senzor coolant respectiv senzor lichid parbriz + vas expansiune daca e cazul = ~300 Lei)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3) Iar acum ne apucam de treaba.......(bafta 😊 )
Senzor Coolant
Scoti bateria pentru o mai buna manevrabilitate si siguranta. Atentie motorul sa fie rece ca sa evitam arsurile!
Scoti clema de siguranta a vasului de expansiune, care se afla langa oala amortizorului, acolo pe parghia care sta vasul si este de culoare neagra. Se scot cele 2 furtune subtiri si se pozitioneaa in asa fel sa nu curga lichidul, dupa care se trage de vas spre baterie pana iese de pe parghie. Se scoate lichidul din vas intr-o sticla ( Att furtunul gros permite sa vii cu vasul pana la grila, ceea ce permite o golire mai simpla a vasului), se soate furtunul gros si ai scos vasul.
Montezi senzorul de coolant pe vasul nou cu plutitor, se cauta mufa (ca sa fie pregatita), dupa care se monteaza totul la loc, in aceiasi ordine descrisa mai sus (Att si nu uita sa pui mufa la senzor imediat ce ai bagat vasul pe parghie).
Att nu uita dupa ce ai terminat, sa pui siguranta vasului de expansiune pe parghie si sa verifici daca ai scurgeri de lichid.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Senzor lichid de parbriz
1) Se ridica masina pe cric, roata din stanga fata.
2) Te bagi sub masina si scoti mai intai furtunele de la motoras ( unul alb si unul negru) ca sa curga apa din vas (in cazul in care ai stropitoare pentru faruri mai este un motoras pe pe partea cealalta care are un furtun mai gros cu o clema).
Dupa ce s-a golit te apuci de treaba....
Scoti masca de la proiector din partea stanga a masinii ca sa ai lumina. Vasul este prins in 3 suruburi, unul la grila langa gura de umplere, unul este acolo unde se prinde intaritura la bara pe caroserie, iar celalalt deasupra proiectorului (ca idee). Desfaci suruburile cu cheie de 13' (Att pentru surubul care se afla deasupra proiectorului iti trebuie o cheie cu prelungitor, gen cheie tip crichet).
Pana sa dai jos vasul de pe masina ai grija sa scoti mufa sau mufele de la motorasul de stropi parbriz si motorasul de stropit faruri (dupa caz) dupa care ai grija ca furtunele de la motorasul de stropit parbriz, cele 2, alb si negru, sunt prinse de vas intr-un suport alaturi de cablajul cu mufa pentru motoras. Dupa ce ai scos astea poti scoate vasul de pe masina.
Dupa ce ai dat jos vasul cauti mufa pentru senzor, care se afla deasupra proiectorului mai aproate de far si e prinsa cu un scoci de hartie de cablaj.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In poza se vede mufa si uitandu-te mai sus se vede surubul, cel care este langa intaritura de la bara.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3) Acum cu ajutorul unei bormasini cu burghiu de 20 mm ( noi am folosit unul pentru lemn ca are si motul acela de fixare, cumparat din Praktiker la 22 lei).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum se da gaura astfel incat sa fi cat mai aproape de margenea dreapta a vasului
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza senzorul de lichid cu plutitorul in jos( oricum esti ghidat de parea dreapta a senzorului care trebuie sa se pupe cu partea dreapta a bidonului (Att senzorul sa intre putin mai greu pentru a evita scurgerile de lichid).
Dupa care se monteaza pe masina in aceiasi ordine mentionata mai sus.
Att nu uita sa pregatesti mufa pentru senzor inainte de a pune bidonul pe masina si sa verifici la sfarsit daca ai scurgeri de lichid.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce te-ai chinuit destul 😊 la montaj, pui bateria la loc si te duci sa-ti activezi senzorii si roaga-te sa mearga. Bafta!
Eu am reusit deci trebuie sa reusiti si voi.........
Te poti considera norocos in cazul in care nu ai proiectoare pe masina, ca ai mai mult loc sa misti mana, daca nu asta e, te chinui ca noi 😈 .
Multumiri: Mie, lui Mircea, Razvan si nu in ultimul rand lui MaiAndrei