- elegance
- OP
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
"Refreshing your car’s oil regularly is nonsense, a myth that’s been spread by the oil and car industries for years now,†says Henk de Groot. And he should know, as he is a former CEO of Castrol Nederland. Apparently all you need to do is regularly top up the oil in your car, and check it with a special dipstick that won’t just tell you the level, but also the quality of the oil, and you should be good for hundreds of thousands of miles. Luckily for all of us, Henk de Groot just happens to have invented this magical dipstick.
De Telegraaf (Dutch) helpfully calculates that the costs of excessively refreshing your motor oil are 600 million euro per year to Dutch drivers alone, not to mention the environmental costs. “I am doing this for my grandchildren,â€
Pe scurt pt. cei care nu se descurca cu engleza: Nea' Vasile asta zice ca schimbul de ulei este doar un mit... o conspiratie .
Pe un alt site el declara ca nevasta dansului are o masina la care nu a facut niciodata schimbul de ulei decat a completat uleiul, masina are 20 de ani si 350.000 km. El argumenteaza ca depunerile care se acumuleaza in ulei pe parcursul timpului e un foarte bun lubrifiant.
articolul complet: http://www.24oranges.nl/200......mer-oil-mogul/
De Telegraaf (Dutch) helpfully calculates that the costs of excessively refreshing your motor oil are 600 million euro per year to Dutch drivers alone, not to mention the environmental costs. “I am doing this for my grandchildren,â€
Pe scurt pt. cei care nu se descurca cu engleza: Nea' Vasile asta zice ca schimbul de ulei este doar un mit... o conspiratie .
Pe un alt site el declara ca nevasta dansului are o masina la care nu a facut niciodata schimbul de ulei decat a completat uleiul, masina are 20 de ani si 350.000 km. El argumenteaza ca depunerile care se acumuleaza in ulei pe parcursul timpului e un foarte bun lubrifiant.
articolul complet: http://www.24oranges.nl/200......mer-oil-mogul/
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
"Foarte buna" ideea numai sa n'o aplici pe masina ta !
Nu ma mira foarte tare ideea cu atit mai mult cu cit vine din Olanda , se stie ca omuletii sint tare zgirciti/strinsi la punga .
Iata numai citeva argumente PRO - schimb ulei :
- uleiul vechi infunda canalele de ungere ale motorului
- uleiul vechi nu asigura ungere la rece si nu numai
- uleiul vechi corodeaza motorul
Concluzia :
Nu cumparati masini din Olanda
Nu ma mira foarte tare ideea cu atit mai mult cu cit vine din Olanda , se stie ca omuletii sint tare zgirciti/strinsi la punga .
Iata numai citeva argumente PRO - schimb ulei :
- uleiul vechi infunda canalele de ungere ale motorului
- uleiul vechi nu asigura ungere la rece si nu numai
- uleiul vechi corodeaza motorul
Concluzia :
Nu cumparati masini din Olanda
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Pai daca lu' domnu' ala masina ii papa 1 kil de ulei la mia de kilometri , normal ca doar o sa-l completeze , asa ca intr-adevar ,
nu are de ce sa-l mai schimbe , permanent uleiul lui va fi aproape nou !
Dar ce ne facem noi , astia , daca masinile nu ne papa ulei ? Cum completam ? Doar nu o sa mergem cu uleiul pana scade nivelul in baie...
Mecanicii nostri mioritici au fost depasiti de asta in gandire !
nu are de ce sa-l mai schimbe , permanent uleiul lui va fi aproape nou !
Dar ce ne facem noi , astia , daca masinile nu ne papa ulei ? Cum completam ? Doar nu o sa mergem cu uleiul pana scade nivelul in baie...
Mecanicii nostri mioritici au fost depasiti de asta in gandire !
- andrei0481
- **
- 126 mesaje
- din 24 Jan 2008
- Astra 2011 a17dtr
- Bucuresti
andrei0481
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Pai treaba asta ne da lumea peste cap.Sincer nu pot sa cred asa ceva.Adica ma gandesc ca producatorii de masini nu or fi tampiti de recomanda asa ceva.Eu personal il schimb la 15.000 cu toate ca scrie pe cutie ca s-ar schimba la 30.000.Ideea e ca m-am uitat pe cartea de service a masinii din Germania si a avut schimburile facute numai la 30.000. Asa ca....ce sa mai zic, e clar ca romanii sunt japcangii...
- elegance
- OP
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Acum am observat ca nu merge linkul din primul mesaj.
http://www.24oranges.nl/200...former-oil-mogul/
http://www.24oranges.nl/200...former-oil-mogul/
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- asfalttango
- *
- 47 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2003 y17dt
- CONSTANTA
asfalttango
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: CONSTANTA
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
cert este ca tehnolgia a avansat si au parut uleiurile long life care se pot schimba la 30.000 de km. poate in viitor vor aprea uleiuri care se vor schimba la 50.000 km, ramane de vazut.
nu cred, insa, ca e indicat sa nu schimbi uleiul deloc. chiar mi se pare o tampenie. performantele motorului vor fi pe masura varstei uleiului, daca se va face asta.
consumabilele joaca un rol important in protejarea masinii. ulei, filtre, curele, astea trebuie sa fie schimbate la timp caci motorul functioneaza ca un tot-unitar in care fiecare piesa trebuie sa-si faca treaba corect. in cazul in care ceva nu merge incepe sa fie afectate si alte angrenaje, o explicatie profana dar adevarata.
nu cred, insa, ca e indicat sa nu schimbi uleiul deloc. chiar mi se pare o tampenie. performantele motorului vor fi pe masura varstei uleiului, daca se va face asta.
consumabilele joaca un rol important in protejarea masinii. ulei, filtre, curele, astea trebuie sa fie schimbate la timp caci motorul functioneaza ca un tot-unitar in care fiecare piesa trebuie sa-si faca treaba corect. in cazul in care ceva nu merge incepe sa fie afectate si alte angrenaje, o explicatie profana dar adevarata.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Chiar daca uleiul este pur sintetic si polimerii din el sunt stabili o perioada mai lunga de folosire el este contaminat cu benzina/motorina si reziduri de la ardere. In timp el se subtie si se inegreste, astfel isi pierde capacitatile de ungere si apar depuneri. Alta treaba e filtrul care se desface efectiv, multi au gasit bucati de carton pe circuit si cartusul filtrant ciuruit.
Eu prefer schimb la 7-9,000km cind se inchide la culoare si pun totusi Mobil1 care e de calitate.
A se citi http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Pina si in TIS scrie clar :
Cea mai mare contaminare a uleiului este la diesel, la fiecare pornire injectorul scuipa dar detonatia (pornirea) este dupa citeva secunde sau la mai multe chei. De asta un motor diesel (uleiul contine motorina) este mai curat la interior decit unul pe benzina chiar daca uleiul e negru mai tot timpul.
Nu va luati dupa olandez ca e un idiot.
Eu prefer schimb la 7-9,000km cind se inchide la culoare si pun totusi Mobil1 care e de calitate.
A se citi http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Pina si in TIS scrie clar :
As oil consumption is affected by technical factors, the conclusion is reached that the engine does not consume oil in special operating conditions that lead to oil dilution.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution.
Cea mai mare contaminare a uleiului este la diesel, la fiecare pornire injectorul scuipa dar detonatia (pornirea) este dupa citeva secunde sau la mai multe chei. De asta un motor diesel (uleiul contine motorina) este mai curat la interior decit unul pe benzina chiar daca uleiul e negru mai tot timpul.
Nu va luati dupa olandez ca e un idiot.