popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am iesit azi mai verific cate ceva la masina si iata ce am decoperit.
Furtunul care iasa din partea de sus a motorului, de aici: http://img91.imageshack.us/...=infundat10jy.gif si care intra aici: http://img91.imageshack.us/...=infundat21gb.gif era infundat cu totul (am scos din el o tona de mizerie si apa. Problema mai mare e faptul ca acolo unde intra in spatele carburatorului e si mai infundat (am incercat cu sarma, surubelnita, am incercat sa suflu), si nu am reusit sa il desfund.
Pe acolo ar trebui sa intre aer din motor? Trebuie sa poti sufla pe furtunul care intra acolo? Daca da cum sa il desfund?
Inca o posibila problema. Asa trebuie sa arate roturul din capacul de delcou? http://img334.imageshack.us...e=p10200308sw.jpg (imi cer scuze de poza, dar pe aparat nu se vedea ca nu e clara). Asa trebuie sa fie doar o bucata de metal? Nici nu se vedea ce este pentru ca era depus un strat negru. Am curatat-o cat am putut si cred ca este cupru. Intreb pentru ca la motorul c16nz are alt fel de rotor.
Alta intrebare. Am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb sonda lambda. Sa fie aceasta problema (faptul e rupta aparatoarea din ceramica?) http://img302.imageshack.us...e=p10200324ac.jpg
O ultima problema. Termostatul la aceasta masina se monteaza undeva sub cureaua de distributie. La momentul in care l-am schibat nu am stiut acest lucru si l-am montat aici http://img139.imageshack.us...termostat9pv.gif. Evident ca nu incape perfect si trece apa de el si cand nu e deschis. De asemenea cred ca mai am montat si celalat termostat defect pe pozitia deschis. Cat de grav este faptul ca am montat aici termostatul.
Am de putin timp masina, dar invat repede. Pana in monentul in care am mai multa experienta mai mult intreb pe acest forum decat sa dau si eu solutii. Sper sa nu supere pe nimeni.
Multumesc!
Furtunul care iasa din partea de sus a motorului, de aici: http://img91.imageshack.us/...=infundat10jy.gif si care intra aici: http://img91.imageshack.us/...=infundat21gb.gif era infundat cu totul (am scos din el o tona de mizerie si apa. Problema mai mare e faptul ca acolo unde intra in spatele carburatorului e si mai infundat (am incercat cu sarma, surubelnita, am incercat sa suflu), si nu am reusit sa il desfund.
Pe acolo ar trebui sa intre aer din motor? Trebuie sa poti sufla pe furtunul care intra acolo? Daca da cum sa il desfund?
Inca o posibila problema. Asa trebuie sa arate roturul din capacul de delcou? http://img334.imageshack.us...e=p10200308sw.jpg (imi cer scuze de poza, dar pe aparat nu se vedea ca nu e clara). Asa trebuie sa fie doar o bucata de metal? Nici nu se vedea ce este pentru ca era depus un strat negru. Am curatat-o cat am putut si cred ca este cupru. Intreb pentru ca la motorul c16nz are alt fel de rotor.
Alta intrebare. Am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb sonda lambda. Sa fie aceasta problema (faptul e rupta aparatoarea din ceramica?) http://img302.imageshack.us...e=p10200324ac.jpg
O ultima problema. Termostatul la aceasta masina se monteaza undeva sub cureaua de distributie. La momentul in care l-am schibat nu am stiut acest lucru si l-am montat aici http://img139.imageshack.us...termostat9pv.gif. Evident ca nu incape perfect si trece apa de el si cand nu e deschis. De asemenea cred ca mai am montat si celalat termostat defect pe pozitia deschis. Cat de grav este faptul ca am montat aici termostatul.
Am de putin timp masina, dar invat repede. Pana in monentul in care am mai multa experienta mai mult intreb pe acest forum decat sa dau si eu solutii. Sper sa nu supere pe nimeni.
Multumesc!
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Primul furtun nu conteaza daca e infundat el are rol de reducere a poluari prin recircularea gazelor scapate in carter.
Rotorul arata bine- asa dupa cum imi dau seama din poza acea nefocalizata unde trebuie.
Pai sonda ar fi recomandat sa o schimbi, pare a nu fi fost schimbata de mult timp, oricum daca vrei sa faci economii de bani o poti verifica- apeleaza la un electrician cu cunostinte auto, asta daca crezi ca se mai merita.
La partea cu termostatul nu e nimic grav atita timp cit nu ai folosit motorul mult timp la temperaturi care depasesc normalul, probabil ca in cazul tau nu a influentat cu prea mult pentru ca dupa cum zici lichidul a trecut pe linga el
Rotorul arata bine- asa dupa cum imi dau seama din poza acea nefocalizata unde trebuie.
Pai sonda ar fi recomandat sa o schimbi, pare a nu fi fost schimbata de mult timp, oricum daca vrei sa faci economii de bani o poti verifica- apeleaza la un electrician cu cunostinte auto, asta daca crezi ca se mai merita.
La partea cu termostatul nu e nimic grav atita timp cit nu ai folosit motorul mult timp la temperaturi care depasesc normalul, probabil ca in cazul tau nu a influentat cu prea mult pentru ca dupa cum zici lichidul a trecut pe linga el
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
O ultima problema. Termostatul la aceasta masina se monteaza undeva sub cureaua de distributie. La momentul in care l-am schibat nu am stiut acest lucru si l-am montat aici http://img139.imageshack.us...termostat9pv.gif. Evident ca nu incape perfect si trece apa de el si cand nu e deschis. De asemenea
.
balog:
La partea cu termostatul nu e nimic grav atita timp cit nu ai folosit motorul mult timp la temperaturi care depasesc normalul, probabil ca in cazul tau nu a influentat cu prea mult pentru ca dupa cum zici lichidul a trecut pe linga el.
Important ptr motor nu e numai sa nu depaseasca o anumita temp max ci si sa se incalzasca la temp minima ptr o buna functionare.(consum mare)
te sfatuiesc sa-l pui inapui la locul lui (chiar daca e nasol).Daca trece apa pe linga el inseamna ca motorul tau ajunge greu la temp de lucru.
sonda lambda e foarte indicat sa-o schimbi(iti recomand BOSAL)(nu ai avut semnalizare cu codul 13 sau 44 la ECU?
Incerca sa desfunzi si furtunul acela. Nu e pus degeaba.
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai cit despre functionarea le temperaturi mai reduse este adevarat ce zici ca duce la o uzura mai pronuntata a motorului insa la masinile mai vechi cu radiatoare cu depuneri acest lucru nu are influenta prea mare pentru ca motorul ajunge ceva mai repede la temperatura de regim, mai ales daca totusi si termostatul opune ceva rezistenta, ca in cazul colegului.
E mult mai bine sa ai termostatu scos decit unu blocat inchis. Defapt se mai practica pe la noi scoaterea termostatului.
Din punctul meu de vedere nu conteaza marca sondei atita timp cit nu e facuta de firme necunoscute, sau turci.
Datorita motorului cu uzuri furtunul se va infunda la loc, e bine sa il cureti si sa il lasi pe linga motor in jos si sa astupi gaura de la corpul injector.
E mult mai bine sa ai termostatu scos decit unu blocat inchis. Defapt se mai practica pe la noi scoaterea termostatului.
Din punctul meu de vedere nu conteaza marca sondei atita timp cit nu e facuta de firme necunoscute, sau turci.
Datorita motorului cu uzuri furtunul se va infunda la loc, e bine sa il cureti si sa il lasi pe linga motor in jos si sa astupi gaura de la corpul injector.
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Mersi de raspunsuri
Totusi nu inteleg utilitatea acelui furtun care oricum e opturat la intrarea in blocul motor. Sunt 2 furtune care iasa din partea de sus a motorului si care evacueaza gazele din motor. Unul mai gros care merge si se uneste cu galeria de admisie aer si acesta mai subtire prin care gazele intra dupa formarea amestecului combustibil, aer.
Eu nu inteleg principiul de functionare. Oricum gazele mergeau mai repede pe furtunul gros, decat pe cel subtire. Si daca intrau pe sus, se amestecau cu aerul si pe urma cu combustibilul si coborau in motor. Inainte de a ajunge la cilindrii mai intrau gazele si de pe furtunul subtire.
Care e ideea de fapt? Oricum amestecul ajungea in cilindrii la fel.
Oricum nu am reusit sa desfund intrarea in motor la furtunul subtire. E mai bine sa il scot si sa il bag sub masina? sau il las asa pentru ca infundat fiind gazele de motor tot vor iesi pe furtunul gros...
In legatura cu termostatul, oricum va trebui sa il pun la locul lui.
Am intrebat la diverse magazine de sonda lambda si pretul este sub 2 mil. Toti zic ca e echivalentul pentru acest motor, dar nu am aflat de la nimeni nici o marca. Trebuie sa intreb de o marca anume? Era sa ma prosteasca unul de la un magazin sa iau una universala al 800.000 lei, dar bine ca era cu 4 fire si au am cu un singur fir, asa ca nu am luat.
Multumesc inca o data!
Totusi nu inteleg utilitatea acelui furtun care oricum e opturat la intrarea in blocul motor. Sunt 2 furtune care iasa din partea de sus a motorului si care evacueaza gazele din motor. Unul mai gros care merge si se uneste cu galeria de admisie aer si acesta mai subtire prin care gazele intra dupa formarea amestecului combustibil, aer.
Eu nu inteleg principiul de functionare. Oricum gazele mergeau mai repede pe furtunul gros, decat pe cel subtire. Si daca intrau pe sus, se amestecau cu aerul si pe urma cu combustibilul si coborau in motor. Inainte de a ajunge la cilindrii mai intrau gazele si de pe furtunul subtire.
Care e ideea de fapt? Oricum amestecul ajungea in cilindrii la fel.
Oricum nu am reusit sa desfund intrarea in motor la furtunul subtire. E mai bine sa il scot si sa il bag sub masina? sau il las asa pentru ca infundat fiind gazele de motor tot vor iesi pe furtunul gros...
In legatura cu termostatul, oricum va trebui sa il pun la locul lui.
Am intrebat la diverse magazine de sonda lambda si pretul este sub 2 mil. Toti zic ca e echivalentul pentru acest motor, dar nu am aflat de la nimeni nici o marca. Trebuie sa intreb de o marca anume? Era sa ma prosteasca unul de la un magazin sa iau una universala al 800.000 lei, dar bine ca era cu 4 fire si au am cu un singur fir, asa ca nu am luat.
Multumesc inca o data!
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
popker a scris:Totusi nu inteleg utilitatea acelui furtun care oricum e opturat la intrarea in blocul motor. Sunt 2 furtune care iasa din partea de sus a motorului si care evacueaza gazele din motor. Unul mai gros care merge si se uneste cu galeria de admisie aer si acesta mai subtire prin care gazele intra dupa formarea amestecului combustibil, aer.
Eu nu inteleg principiul de functionare.
Eu nu inteleg principiul de functionare.
Pe scurt, principiul ar fi cam asa:
Aerul curat, filtrat de filtru, din amonte de clapeta de acceleratie, prin furtunul gros, intra in carter unde este mixat cu vaporii de ulei si amestec scapati pe la segmentii de compresie, iar apoi sunt supti prin furtunul subtire in galeria de admisie in aval de clapeta de acceleratie.
Acum, daca furtunul subtire este infundat, toti acei vapori de ulei si amestec vor iesi prin furtunul gros in amonte de clapeta de acceleratie, riscand sa-ti murdareasca filtrul si carburatorul.
Citeste si info-ul din link-ul asta (e si o poza destul de explicativa acolo): http://www.napaechlin.com/cpc7c.htm
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
In general se subtiaza pana la intrarea in canalul colector. Nu cred ca acolo este mai mare de 1mm diametru pentru motorul tau.
De exemplu pentru motorul meu (3000cc), pe vremea cand avea carburator, acel orificiu era de 1.5 mm diametru la iesirea in galerie (canal colector). Asta cu toate ca teava pe care se fixa furtunul cu colier era la intrare de 8mm...
Oricum, incearca cu binisorul... Poate cu ceva decarburol sau orice substanta de curatat carburatoare... Partea mai nasoala e ca acel tubulet este orizontal... Incearca sa legi un furtun la el si pe partea cealalta a furtunului, care o vei ridica vertical, sa torni decarburol pana se umple. Apoi lasa asa cateva ore si mai incearca cu o sarma.
In ultima instanta, mai ramane varianta eleganta de a demonta carburatorul.
De exemplu pentru motorul meu (3000cc), pe vremea cand avea carburator, acel orificiu era de 1.5 mm diametru la iesirea in galerie (canal colector). Asta cu toate ca teava pe care se fixa furtunul cu colier era la intrare de 8mm...
Oricum, incearca cu binisorul... Poate cu ceva decarburol sau orice substanta de curatat carburatoare... Partea mai nasoala e ca acel tubulet este orizontal... Incearca sa legi un furtun la el si pe partea cealalta a furtunului, care o vei ridica vertical, sa torni decarburol pana se umple. Apoi lasa asa cateva ore si mai incearca cu o sarma.
In ultima instanta, mai ramane varianta eleganta de a demonta carburatorul.
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat