cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
Am un opel astra 93 sedan. de curand i-am schimbat garnitura de chiuloasa dupa care i-am schimbat uleiul. la un drum peste 60-70 km incepe sa mi se aprinda martorul de bord pentru presiune.Nu am indicator de presiune . Mentionez ca am schimbat uleiul de vre-o 200 km si am pus esso semisintetic 10w40.
suspectez urmatoarele posibilitati:
-ulei prost (putin probabil-cumparat automar, serios, distribuitori meteor)
-pompa de ulei -ma pricep mai putin insa cand merg prin oras sau fac drumuri mai scurte presiunea e ok
-racire proasta, desi temperatura apei e mai tot timpul pe la 80, rar creste peste 90. oricum, daca merg la drum lung cu 100-120 temperatura imi arata undeva pe la 80 - prima gradatie dupa verde desi mai demult imi arata putin sub 90 (cam 87) in aceleasi conditii. daca opresc masina 5 minute sa se raceasca putin uleiul si pornesc iara, presiunea e ok vre-o 10-15 km dupa care iara se aprinde becul. inclin sa cred ca e aceasta din urma deoarece atunci cand am schimbat chiuloasa am observat un canal de racire din blocul chiuloasei infundat si pe acolo mi-a puscat chiuloasa, dandu-mi apa in ulei. (l-am schimbat dupa ce am schimbat chiuloasa)
ce parere aveti?>
Stie cineva unde masoara senzorul pentru temperatura apei?
suspectez urmatoarele posibilitati:
-ulei prost (putin probabil-cumparat automar, serios, distribuitori meteor)
-pompa de ulei -ma pricep mai putin insa cand merg prin oras sau fac drumuri mai scurte presiunea e ok
-racire proasta, desi temperatura apei e mai tot timpul pe la 80, rar creste peste 90. oricum, daca merg la drum lung cu 100-120 temperatura imi arata undeva pe la 80 - prima gradatie dupa verde desi mai demult imi arata putin sub 90 (cam 87) in aceleasi conditii. daca opresc masina 5 minute sa se raceasca putin uleiul si pornesc iara, presiunea e ok vre-o 10-15 km dupa care iara se aprinde becul. inclin sa cred ca e aceasta din urma deoarece atunci cand am schimbat chiuloasa am observat un canal de racire din blocul chiuloasei infundat si pe acolo mi-a puscat chiuloasa, dandu-mi apa in ulei. (l-am schimbat dupa ce am schimbat chiuloasa)
ce parere aveti?>
Stie cineva unde masoara senzorul pentru temperatura apei?
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
motor c14nz.
ma intereseaza si unde masoara si unde se afla?
ce parere ai vis a vis de ipotezele mele de mai sus? se poate sa fie treaba cu racirea? sau pote si si altceva? despre uzura nu cred ca e cazul; cand am schimbat garnitura chiloasa pistoanele si camasile aratau f bine. poate pompa de ulei sa fie de vina? nu imi dau seama
ma intereseaza si unde masoara si unde se afla?
ce parere ai vis a vis de ipotezele mele de mai sus? se poate sa fie treaba cu racirea? sau pote si si altceva? despre uzura nu cred ca e cazul; cand am schimbat garnitura chiloasa pistoanele si camasile aratau f bine. poate pompa de ulei sa fie de vina? nu imi dau seama
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
azi am descoperit o chestie care da peste cap rationamentele mele.
dupa ce merg vre-o 50 km, mi se aprinde martorul de bord pentru presiune scazuta. la inceput clipeste dupa care se aprinde tot timpul. daca invart cheia inapoi si opresc motorul cu schimbatorul in punctul mort si readuc cheia in pozitia initiala unde se aprin toate becurile de la bord, motorul oprit,masina ruleaza din inertie si o las sa mearga asa cativa metrii, dupa care dau la cheie si repornesc motorul se pare ca am presiune inca vre-o 20 km. stiu ca-i riscant, mai ales la viteze mari ca nu merge pompa de frana daca nu-i mitorul pornit....
mie mi se pare tare interesanta chestia. adica ilogica]
cineva zicea ca poate s-o murdarit senzorul de la ulei
chestia ca nici nu stiu cu merge....ii presostat, cnieva zicea ca-i numa un arc cu un contact....
chia nu-i unul mai priceput p-aici sa-si de cu parerea relativ la ipotezele mele?
astept
si inca ceva
imi poate spune cineva cu opel astra, cam pe unde ii indica acul de temperatura a apei in situatii actuale (v=80-100,drum intins) ca al meu mi se pare suspect de rece motorul. am motor de 1.4
dupa ce merg vre-o 50 km, mi se aprinde martorul de bord pentru presiune scazuta. la inceput clipeste dupa care se aprinde tot timpul. daca invart cheia inapoi si opresc motorul cu schimbatorul in punctul mort si readuc cheia in pozitia initiala unde se aprin toate becurile de la bord, motorul oprit,masina ruleaza din inertie si o las sa mearga asa cativa metrii, dupa care dau la cheie si repornesc motorul se pare ca am presiune inca vre-o 20 km. stiu ca-i riscant, mai ales la viteze mari ca nu merge pompa de frana daca nu-i mitorul pornit....
mie mi se pare tare interesanta chestia. adica ilogica]
cineva zicea ca poate s-o murdarit senzorul de la ulei
chestia ca nici nu stiu cu merge....ii presostat, cnieva zicea ca-i numa un arc cu un contact....
chia nu-i unul mai priceput p-aici sa-si de cu parerea relativ la ipotezele mele?
astept
si inca ceva
imi poate spune cineva cu opel astra, cam pe unde ii indica acul de temperatura a apei in situatii actuale (v=80-100,drum intins) ca al meu mi se pare suspect de rece motorul. am motor de 1.4
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
sigur ca am pus cand trebuia.
as da zile de la mine sa fi fost numai niveluda nu-mi explic de ce atunci cand opresc motorul si rulez asa cateva sute metrii si dupa ce il repornesc am presiune pentru inca 20km. ca nu se schimba nimic asa de radical la motor , nici macar temperatura
asta mi se pare o chestie interesanta si is curios daca poate cineva sa-mi dea o explicatie logica. daca gasesc explicatia la asta, gasesc si hiba
as da zile de la mine sa fi fost numai niveluda nu-mi explic de ce atunci cand opresc motorul si rulez asa cateva sute metrii si dupa ce il repornesc am presiune pentru inca 20km. ca nu se schimba nimic asa de radical la motor , nici macar temperatura
asta mi se pare o chestie interesanta si is curios daca poate cineva sa-mi dea o explicatie logica. daca gasesc explicatia la asta, gasesc si hiba
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
io nu stiu ce sa mai zic...poate sa fie uleiul????
azi am lasat masina la ralanti vre-o 20 min de mi-o pornit ventilatorul la radiator de vre-o 10 ori, insa becul lpresiune ulei nu s-o aprins. normal era sa se aprinda avand in vedere ca cea mai mica presiune a uleiului este la ralanti si odata cu cresterea turatiei ar trebui sa creasca si presiunea.
deduc de aici ca la solicitari mari - una e ralantiul si alta e cand urci un deal cu masina plina si uleiul cald- ca-i uleiul obosit, desi l-am schimbat de vreo 1000 km.
poate cineva care se pricepe la uleiuri
poate 10w40 e prea moale pentru un motor de 150mii km
oricum o sa-mi iau un aditiv si cand se mai aprinde o sa i-l torn sa vad daca o sa fie ok
azi am lasat masina la ralanti vre-o 20 min de mi-o pornit ventilatorul la radiator de vre-o 10 ori, insa becul lpresiune ulei nu s-o aprins. normal era sa se aprinda avand in vedere ca cea mai mica presiune a uleiului este la ralanti si odata cu cresterea turatiei ar trebui sa creasca si presiunea.
deduc de aici ca la solicitari mari - una e ralantiul si alta e cand urci un deal cu masina plina si uleiul cald- ca-i uleiul obosit, desi l-am schimbat de vreo 1000 km.
poate cineva care se pricepe la uleiuri
poate 10w40 e prea moale pentru un motor de 150mii km
oricum o sa-mi iau un aditiv si cand se mai aprinde o sa i-l torn sa vad daca o sa fie ok
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
DumyD
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2006
- Mesaj Privat
Of doamne si eu am acceiasi problema...... cand este motorul turat nu am probleme, dar cand este la relanti se aprinde martorul in bord (asta dupa ce fac vreo 50 km), sper sa nu fie chiuloasa..... ca la motorul meu nu sa umblat niciodata.
Mentionez ca am o vectra b y22dtr si am vreo 13.000km de la ultimul schimb de ulei, cei de la service autorizat din C-ta...... nu stiu daca e bine sa dau nume dar........ "Kamsas" miau spus ca cu uleiul pe care lam pus trebuie sa-l mai schimb abia dupa 30.000 km!
Nu stiu ce sa zic..... acum vreau sa mio pregatesc pentru iarna....... o sa ma duc pe la mecanici sa-mi spuna despre problema asta.
Daca are cineva sugestii va rog.... sa postati!
Mentionez ca am o vectra b y22dtr si am vreo 13.000km de la ultimul schimb de ulei, cei de la service autorizat din C-ta...... nu stiu daca e bine sa dau nume dar........ "Kamsas" miau spus ca cu uleiul pe care lam pus trebuie sa-l mai schimb abia dupa 30.000 km!
Nu stiu ce sa zic..... acum vreau sa mio pregatesc pentru iarna....... o sa ma duc pe la mecanici sa-mi spuna despre problema asta.
Daca are cineva sugestii va rog.... sa postati!
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu prea stiu ce ulei pun astia de recomanda schimbul la 30000 dar sincer inca nu am auzit vre-un service sau reprezentanta care sa spuna asa ceva in Romania. Eu cred ca uleiul tau e varza si trebuie sa il schimbi rapid. Recomand un ulei mai bun (gen Mobil 1 0w40, Mobil 1 5-w50,) mai scump dar care poti sa il tii 15000 km fara probleme si fara riscul de a se aprinde becul in bord. Ar mai fi posibilitatea sa ai pompa de ulei uzata din cauza uleiurilor slabe, dar mai putin probabil. La chiulasa nici sa nu te gandesti ca e defecta, are alte simtome. Bafta.
DumyD
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2006
- Mesaj Privat
madian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 2.0dti y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am si eu o problema care ma ingrozeste si nu am gasit-o deloc in discutiile vostre. am schimbat uleiul cu filtre cu tot si dupa 250 de KM a inceput sa imi palpaie becul de ulei la relanti. la cea mai mica accelerare se stinge. de fiecare data cand pornesc dimineata sau trece cel putin jumate de ora de cand nu am mai pornit-o nu mai licareste, insa cum se incalzeste motorul, incepe. Acum am masina acasa de frica sa nu fie pompa de ulei, insa nu prea cred deoarece am mici probleme cu semeringurile de la turbina si pierde in continuare, ceea ce ma face sa cred ca presiune am.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
madian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 2.0dti y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
madian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 2.0dti y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
Asa cum am promis, am schimbat filtru din nou si face aceeasi figura. Nu pot sa cred altceva decat ca ar fi pompa. Are cineva sh sau are ideea cat costa. ca tot veni vorba sa va spun o alta problema a ei: orice joja de 2.0 as baga in motor nu imi indica absolut deloc ulei pe ea, chiar si dupa ce fac schimbul ( 5,5 litri). S-au mirat toti mecanii deoarece canalul nu e obturat ptr ca dak bag o sarma mai lunga se uda. Neavand masina de noua ma gandesc sa nu cumva sa aibe baia de ulei schimbata si tot asta sa fie si motivul pompei. Are cineva idee dak baia dupa vectra 2.2 dti se potriveste pe 2.0.? ajutati-ma si pe mine cu sfaturi va rog! Multumesc...