leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Marea mea rugaminte catre posesorii manualului de reparatii OPEL ar fi sa-mi creioneze si mie pasii pe care ar trebui sa-i urmez pt a inlocui geamul unei oglinzi electrice cu incalzire... nu de alta, dar nu ma dau banii afara din casa!
Cu multumiri anticipate!
- sirblue
- **
- 160 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
sirblue
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
- sirblue
- **
- 160 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
sirblue
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
In fine: am cumparat geamul de oglinda la comanda de la o firma care se ocupa cu dezmembrari (nu stiu cum se numeste, si nici chitanta nu mi-au dat ca sa ma pot uita) - geamul e nou, de productie italiana (no-name, dar scria pe cutie "Made in Italy"). Am platit 95RON, dar in aceeasi zi in care am plasat comanda ferma la firma asta am gasit acelasi lucru la numai 71RON la Europarts.
L-am demontat pe cel vechi si l-am montat pe cel nou chiar in strada, in drum spre casa (nu am avut rabdare) si a durat cu totul cam 10 minute, fara niciun fel de scule (dar treaba se poate face si in 3 min, odata ce ai capatat experienta 😎 ). Nu e deloc greu si nici asa periculos cum am fost "amenintat", daca stabilesti de la inceput pozitia bilelor de fixare si apesi pe fata geamului exact in dreptul lor. Singurul pericol real a fost sa-mi sara in ochi cioburi de la geamul vechi cand l-am extras din pozitie (ceea ce s-ar fi si intamplat daca nu as fi - norocu' prostului - ochelarist). Deci va sfatuiesc sa indepartati intai stratul de sticla de pe suportul de plastic al geamului spart (cu o surubelnita lata, cutit sau ceva de genul asta), si abia apoi sa demontati suportul din angrenajele de fixare. Sau purtati ochelari de protectie 🙄 . Mentionez ca pentru extragerea geamului trebuie folosita o forta destul de mare: nici o grija, daca aceasta se aplica progresiv (nu stil "smuls") nu exista risc de rupere a angrenajelor de fixare.
Merge la fix, si arata foarte bine, trebuie sa fii cunoscator sa-ti dai seama ca geamul nu este original.
PS: In legatura cu oglinda montata care nu se misca in ciuda faptului ca motorasul se aude functionand, am patit-o si eu in faza intai a procesului de devenire expert in montat oglinzi de Astra 😃 . Situatia se datoreaza faptului ca geamul e fixat doar in angrenajul mobil central, nu si in celelalte doua (de sus si dinspre usa masinii). Acestea doua sunt cele actionate de motoras(e), si determina deci miscarea geamului. Trebuie localizata pozitia lor in raport cu fata oglinzii (se trage inspre spatele masinii de marginea de sus sau cea laterala a geamului si se vede in spatele lui) si apoi apasarea ferma in locurile respective duce la fixare (marcata printr-un click destul de puternic). Intai se fixeaza sus, apoi inspre usa masinii. Inainte de fixare se actioneaza butonul de pozitionare a oglinzii ca si cum s-ar fixa oglinda sa priveasca la maxim in jos si lateral fata de masina. Atentie! Click-ul mentionat (marcand fixarea) este gros si puternic, spre deosebire de alte cateva click-uri care se pot auzi in timpul exercitarii presiunii (tijele de miscare a oglinzii au, presupun, dinti de plastic care sar pe cremaliera cand se apasa), care sunt mai domoale si mai ascutite.
Mama, ce-am mai scris! Parca ar fi vorba de depanarea calculatorului motorului!!! 😃 😃 😃
crissmc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 803 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 803
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
crissmc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- 22 VIN
- **
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
N-am apucat sa vad cat de mult rezista in timp, pentru ca la cateva luni dupa mi-au spart-o. Dupa ce am inlocuit-o, mi-au spart-o si pe cealalta.
ionutbz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2012
- Mesaj Privat
- Gyo
- ***
- 600 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 600
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
A dat baiatul cu niste vaselina siliconica pe picioruse si a apasat ferm pe toata suprafata pana s-a clipsat..a lucrat bine ,chiar nu se misca.E mai simplu asa + ca daca o crapa ,o plateste el..
Apoi am facut proba la reglajul electric , si am mai mers si la spalatorie.
Acum nu flambeaza si sta impecabil.