Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cu ceva vreme in urma mi-am luat un mid pe care cu greu am reusit sa pun toate informatile cap la cap si sa-l leg pe unde trebuie.
Postez aici cum am reusit pt ca voi sa reusiti mult mai rapid decat am facut-o eu.
Evident mai intai de toate verificati daca in spatele ceasului actual nu aveti o mufa galbena cu 16 de pini in cazul asta e simplu se va inlocui doar ceasul existent cu mid-ul.
in caz ca trebuie trase fire urmariti mai jos:

1. mid-ul se va monta pe locul ceasului sau did-ului care exista. pt ceas simplu exista deja trase firele de masa, firele de alimentare cu 12V direct si firele cu alimentare 12V pe contact. pt cele cu did pe langa cele mentiionate exista si firele de la senzorul de temperatura.


deci mid-ul se va lega in felul urmator:
pinul : 1 si 2 se vor lega la masa
3 si 4 sunt libere
5 se leaga la butonul pt reglat minutele
6 se leaga pe firul releului de la pompa de benzina (eu l-am gasit pe mufa de la ecu cel care este in stalp in partea dreapta. sunt 2 mude la ecu una scurta si una lunga. Firul pt releul de pa pompa de benzina la mine este pt mufa scurta este un fir de culoare neagra chiar primul umat de 1 fir maro iar sub el este unul rosu)
7 este liber
8 se leaga la senzorul de la rezervor dar numai pt vectra care au ceasurile de bord electronice.
9 linia de diagnosticare (eu nu l-am legat daca stie cineva unde vine legat si ce rol are sa-mi zica si mie Smile )
10 la fel vine legat pe dataline si nu l-am legat
11 alimentare cu + 12V pe contact (cand e pus contactul apar si informatile despre consum, etc)
12 senzorul de temperatura (masa)
13 senzorul de temperatura semnal
14 alimetare continua pe 12 v (afiseaza ceasul)
15 alimetare 12 v lumina
16 , 17, 18, 19 libere
20 butonul start pt cronometru
21 senzorul de km vss (tot in ecu il gasiti al-3-lea fir tot pe mufa scurta este in apropierea celui negru de la releu este un fir albastru/rosu) - acesta comuta din l/h in l/100Km
22 se leaga la butonul de 'navigatie' cel cu care se schimba programul
23 la butonul pt reglat ora la ceas
24 la injector eu am gasit firul pe mufa lunga de la ecu chiar in capat e un fir albastru mai inchis. daca nu-l gasiti desfaceti capacul de la filtrul de aer si uitati-va ce fire intra la injector trebuie sa fie unul negru si unul albastru de obicei acela este firul de care aveti nevoie.
25 l-am lasat liber
26 vine legat pe senzorul care indica benzina din rezervor pe firul care merge la bord la indicatorul de benzina. il gasitit pe instalatie daca desfaceti pragul din interior din stanga si cautati un fir albastru cu negru cel mai subtire sau va puteti uita sub rezervor ce fire pleaca de la indicator.

PS: eu in loc de senzor de temperatura am folosit un termistor (gasiti pe forum)

Spor la treaba.
Skip ads

  • pluciro

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ce e mid-ul?
La ce foloseste?
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
mid-ul este un bc (bordcompiuter) in cazul nostru pe vectra a este un display care se fixeaza in locul ceasului actual si arata urmatoarele:

consumul in l/h pana la 20de km pe h iar dupa arata in l/100km in functie de turatia motorului,
mai are un program unde arata consumul mediu pt ultima 100 de km, la fel si viteza medie cu care ai parcurs ultimi km, cati km mai poti face cu benzina care o ai (aprox), are cronometru si temperatura exterioara care iarna palpaie la pornirea motorului pt a te avertiza de aparitia poleiului.
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca vrei sa-ti pui trebuie sa gasesti unul pe la dezmembrari, dar as sugera sa gasesti tot de pe un vectra a, omega a sau calibra da mai greu pe calibra dar sa fie pe motor de 1,8 daca asa este motorul tau altfel iti da consumul mai mic sau mai mare si trebuie programat mid-ul. eu am dat 30 de euro pe el cam asa se invart preturile pt ele.
  • pluciro

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Interesant, chiar ca ar fi util asa ceva.
Cred ca o sa verific ce e in spatele ceasului. Daca am mufa cu 16 pini poate fac si eu operatiunea, ca altfel cred ca e prea multa bataie de cap sa identific toti conductorii aia.
Mersi ca ai postat tutorialul sa stie lumea cum se face, si mai ales ca se poate face.
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
merita si daca nu ai mufa aceea in spate ca nu e asa multa bataie de cap sunt doar 3 fire de la ecu care le gasesti usor si restu sunt de la butoane si de la senzorul de temperatura.
dar in general daca e vectra tip cd (corp diplomatic Very Happy) are mufa galbena sau daca e model dupa 93 s-ar putea sa aiba iarasi. oricum daca o cauti sa te uiti mai bine sa nu fie bagata acolo in spate de tot sau poti scoate capacul de sub frana de mana sa vezi daca nu ai ceva fire si pe acolo pt ca acolo vin butoanele de la mid unde ai ovalul acela cu 3 linii gauritedar se pot adapta si alte butoane eu de ex mi-am pus 2 'push buton' langa schimbator. ideia este sa faca masa cand apesi pe buton.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca va referiti la asa ceva :


Stie cineva daca la C14NZ se poate pune ?
Daca nu, de ce ?

Ce senzori lipsesc ?
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
nu ceea de ceste in imagine este dumai did aduca (dual info) afiseaza numai temperatura si ceasul. o sa fac poza sa va arat cum e la mine.
Deci se poate adapta pe orice masina trebuie trase doar 3 fiere de la ecu restu toate se pun separat. daca ai locasul acela cum vad eu in imaine se poate bune acolo.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, am ca in imagine, doar ca e un ceas acolo...
De mult vroiam un debitmetru, dar mi s-a spus ca nu merge la mine la c14nz.
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
nu vad dc nu ar merge. la mine e c16nz tipul de motor ma gandesc ca tot acelasi sitem il are si al tau. e ar mai fi o problema sunt foarte rare mid-urile pt motoare de 1,4. in caz ca nu gasesti poti sa iei unul si era un baiat pe forum care le programeaza in functie de capacitatea cilindrica sau poti pune unul de 1,6 dar o sa-ti arate un pic mai mult la consum Very Happy
Fac maine poza la a mea sa vezi cum arata.
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
nu vad dc nu ar merge. la mine e c16nz tipul de motor ma gandesc ca tot acelasi sitem il are si al tau. e ar mai fi o problema sunt foarte rare mid-urile pt motoare de 1,4. in caz ca nu gasesti poti sa iei unul si era un baiat pe forum care le programeaza in functie de capacitatea cilindrica sau poti pune unul de 1,6 dar o sa-ti arate un pic mai mult la consum Very Happy
Fac maine poza la a mea sa vezi cum arata.
  • bogdan_d

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
nu vad dc nu ar merge. la mine e c16nz tipul de motor ma gandesc ca tot acelasi sitem il are si al tau. e ar mai fi o problema sunt foarte rare mid-urile pt motoare de 1,4. in caz ca nu gasesti poti sa iei unul si era un baiat pe forum care le programeaza in functie de capacitatea cilindrica sau poti pune unul de 1,6 dar o sa-ti arate un pic mai mult la consum Very Happy
Fac maine poza la a mea sa vezi cum arata.
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bogdan_d poate pui si niste poze ca sa ne vina mai usor sa ne dam seama daca e complicat ori ba...
1 mil. nu e mult,dar avand in vedere ca tre sa trag fire de la ecu...nu cred ca am tupeu ,dar niste poze ar fi mai de ajutor.
precizez ca nu am mufa respectiva
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare-am o vectra a 2.0i,1993,cu ac,geamuri electrice,oglinzi electrice incalzite si am cautat mufele alea 2(mufa galbena pt bc si mufa pt butonul bc-ului.Am descoperit ca langa mufa geamurilor electrice,am o mufa cu 5 fire care sta degeaba(mai mult ca sigur e pt butonul bc-ului)Acu intrebarea mea e :cum se poate sa am doar mufa pt butonul bc-ului si sa nu am si mufa aia galbena care intra in el?Am desfacut tot bordu si nu o gasesc...Cum naiba au facut astia instalatiile electrice la vectra a? Confused
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ce varianta de vectra ai?daca e cd sau cdx sigur o ai.mai caut-o
  • m2myo

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Lafel si eu am o vectra a 2.0i,1992,cu ac (adaugat nu din fabrica),geamuri electrice si am cautat mufele alea si sub frana de mana am o mufa care nu este legata la nimic, dar in bordnu gasesc nicaieri nici o mufa galbena. am urmarit traseul firelor din ECU si nu am gasit nimic. Este cineva din bucuresti care se pricepe la montaj de bc? contra cost? sincer imi este frica sa imi bag nasul in mufa de la ECU, mai bine sa umble cineva care se pricepe. App. cum aflu ce versiune de vectra am? in talon scrie Vectra 2.0i (motorul este C20NE)
  • olly

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Radauti
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu Vectra 1993, motor c16nz ...A mea e varainta GL. Si eu am desfacut bordu si nu am gasit nicio mufa...nici in consola sub frana de mana nu am, dar din cate am inteles GL e modelul de baza.Am vazut acu ceva timp o vectra a la dezmembrari si o sa merg sa verific daca are mufele....daca le are, pot sa le iau de acolo sa le pun pe vectra mea, fara sa schimb toata instalatia electrica, ci doar firele respective?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR