- mircea_nick
- OP
- 1 mesaje
- din 06 Mai 2008
- Vectra 1997 x16xel
- Alba
mircea_nick
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2008
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Si dupa 5 zile o pui la redresor? Te pricepi la o diagnoza electrica? La o anumita varsta (are 9 ani deja) apare oxidare pe traseul de masa (regulatorul "vede" o tensiune mai mare, corecta, dar aceasta nu mai ajunge la baterie...)
Cu un voltmetru pe scara sub 10 volti, se masoara tensiunea intre borna (-) minus a alternatorului si borna (-) a bateriei, la relanti si la 3000rpm, cu si fara consumatori mari (dezaburire luneta, ventilatie+ AC - daca exista -). daca ai mai mult de 0,2 volti, ai treaba la puntile de masa.
Daca tensiunea e zero, e suspect alternatorul. In cele 4 combinatii de mai sus se masoara tensiunea la bornele alternatorului; la turarea motorului, tensiunea trebuie sa creasca (14-14,8, tipic 14,4 volti), scazand chiar sub 13 volti la relanti si cu consumatorii mari cuplati. Daca nu variaza si e redusa, sub 13 volti sau chiar sub 12 cu sarcina mare, generatorul nu debiteaza si urmeaza a fi verificat.
De aici, daca stii ce sa-i faci, o faci si singur, iar daca nu, mai bine soliciti asistenta (service, sau poate mai bine un prieten, dar ar fi bine sa eviti persoanele interesate sau nepricepute, cu solutii de gen "schimba alternatorul".
Bafta!
Cu un voltmetru pe scara sub 10 volti, se masoara tensiunea intre borna (-) minus a alternatorului si borna (-) a bateriei, la relanti si la 3000rpm, cu si fara consumatori mari (dezaburire luneta, ventilatie+ AC - daca exista -). daca ai mai mult de 0,2 volti, ai treaba la puntile de masa.
Daca tensiunea e zero, e suspect alternatorul. In cele 4 combinatii de mai sus se masoara tensiunea la bornele alternatorului; la turarea motorului, tensiunea trebuie sa creasca (14-14,8, tipic 14,4 volti), scazand chiar sub 13 volti la relanti si cu consumatorii mari cuplati. Daca nu variaza si e redusa, sub 13 volti sau chiar sub 12 cu sarcina mare, generatorul nu debiteaza si urmeaza a fi verificat.
De aici, daca stii ce sa-i faci, o faci si singur, iar daca nu, mai bine soliciti asistenta (service, sau poate mai bine un prieten, dar ar fi bine sa eviti persoanele interesate sau nepricepute, cu solutii de gen "schimba alternatorul".
Bafta!