Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Știri / Noutăți
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,411
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Din nou, bravo Dacia! O echipã de 23 de masteranzi, care ºi-au efectuat stagiul de final de studii la Renault Technologie Roumanie, au realizat aceastã limuzinã Dacia, botezatã Duster Birou Mobil. Iat-o în primele imagini!

E cam exagerat sã vrem de la Dacia o limuzinã (deºi în istoria Dacia a exista o propunere de 1310 limuzinã...). Iatã însã cã inginerii de la RTR (Renault Technologie Roumanie) au vrut sã ne demonstreze cã modelele Dacia, în special Dacia Duster, se preteazã la surprize de proporþii. Prin urmare, un grup de 23 de masteranzi au lucrat timp de 4 luni de zile pentru a crea acest Duster Birou Mobil.

Nu vã gândiþi cã veþi vedea aceastã maºinã în coloana oficialã a preºedintelui sau pe la nunþi de prestigiu: conceptul Duster Birou Mobil este un unicat, care nu îºi propune sã ajungã în produþia de serie. Obiectivul a fost altul, acela de a le permite studenþilor sã descopere ce înseamnã lucrul pe un proiect auto real, în cadrul echipelor RTR, fiind vorba de prima promoþie a masterului IPA (Ingineria Proiectelor Auto), acreditat la Facultãþile din Craiova, Bucureºti, Piteºti ºi Iaºi.

Caietul de sarcini pentru acest proiect a fost: o maºinã care sã ruleze ºi în care sã se poatã lucra ca în birourile Renault. Prin urmare, s-a pornit de la un model Dacia Duster, care a fost alungit cu 1,5 metri în stilul limuzinelor americane "stretch": a fost adãugat un segment între cele douã portiere, cu panourile laterale realizate din inox ºi geamurile din plexiglas.

Pentru cã denumirea maºinii este Duster Birou Mobil, a fost acordatã o mare atenþie ºi interiorului maºinii - practic, amenajarea habitaclului a constituit un mini-proiect în sine, fiind integrate foarte multe tehnologii pentru obþinerea unui rezultat remarcabil. Stagiarii au montat chiar ºi un frigider, precum ºi un al doilea sistem de climatizare.

Gadgeturile electronice sunt toate de ultimã generaþie ºi sunt gândite pentru o conferinþã în miºcare, maºina fiind dotatã cu reþea WiFi, router 3G ºi tablete, dar ºi o camerã video "round-table", conectatã la calculatorul propriu Renault inclus în Duster Birou Mobil.

În spatele postului de conducere se pot instala confortabil 4 persoane, care au la dispoziþie ºi douã ecrane LCD de mari dimensiuni, iar comunicarea între "birou" ºi postul de conducere este asiguratã prin Bluetooth. Evident, ºoferul are la dispoziþie ºi un sistem GPS, iar sistemul infotainment este la un cu totul alt nivel decât într-o Dacie obiºnuitã.

Pentru a pãstra masa maºinii la cote cât mai reduse, în jur de 1,6 tone, s-a recurs la eliminarea scaunului pasagerului din faþã, la limitarea spaþiilor de depozitare (maºina nu are portbagaj) ºi la folosirea motorului pe benzinã de 1,6 litri, mai uºor. Prin urmare, maºina nu a necesitat modificãri ale suspensiilor, masa suplimentarã, faþã de a unui Duster 4x2, fiind de numai 336 kg.

Duster Birou Mobil devine cea mai lungã Dacia, având o lungime totalã de 5,83 metri, în timp ce ampatamentul maºinii se cifreazã la 4,19 metri. Sincer, abia aºteptãm sã vedem pe viu maºina la o expoziþie, deoarece Duster Birou Mobil este, cu adevãrat, o propunere foarte interesantã ºi reuºitã.

Sursa:Promotor







  • cont-sters-60068

  • Mesaje scrise: 171
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
F interesant jucaria
  • octaviantomescu

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2016 B16DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Un proiect interesant, insa opinia mea este ca mai potrivita era o motorizare diesel, 1.5dci 110CP. In general, pe Duster motorul de 1.6L 16V da impresia de sub-motorizare si in plus consumul este destul de mare in comparatie cu motoare de capacitate superioara si performante mai bune.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,663
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ochiul meu de sticla ar putea jura ca jantele sunt copiate dupa cele de Lotus Omega..

  • djkilla

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
interesant proiect.. ma suprinde placut evolutia. Cand ma gandesc ce a fost dacia.. si ce vrea sa fie in viitor Cool ..
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Știri / Noutăți

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR