- ovidiucro
- OP
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
In ultimul timp asistam la o adevarata explozie de accesorii electronice. Pana si cele mai ieftine masini au incorporati tot felul de senzori, motorase ajutatoare sau mici "creiere electronice" ce iau hotarari in locul soferului sau al mecanicului, ajustand parametrii de functionare ai automobilului. Stim ca orice element in plus inseamna si o posibilitate in plus de defectare, nu numai un ajutor pentru utilizator.
Daca unele sunt extrem de simple si utile in acelasi timp (a se vedea senzorul de frana ce functioneaza dupa principiul tocirea materialului de frictiune duce la inchiderea unui circuit si aprinderea becului de avertizare), altele sunt extrem de sofisticate, implica multa tehnologie, emitatoare-receptoare radio, lasere, infrarosii, etc. Toate acestea au un pret. De multe ori, ridicat-chiar foarte ridicat. Cel mai comun exemplu este al sistemelor antifurt de sute de euro, care nu impiedica de loc efractiile, ba de cele mai multe ori provaca reactii contrare. Cati mai sar in ajutorul unui sofer al carui autoturism tipa in timp ce este vandalizat? Cei mai multi se-ntorc pe partea ailalta, eventual mormaind o injuratura.
Scopul acestui topic este de a incerca, cu ajutorul experientei tuturor ce au tangenta cu aceste accesorii, indiferent daca sunt depanatori, distribuitori sau simpli utilizatori, sa intocmim o lista care sa le incadreze in 3 categorii:
1- neaparat necesare;
2- utile dar nu indispensabile;
3- mofturi sau bani cheltuiti degeaba.
Sper ca astfel sa usuram alegerea optionalelor la achizitionarea unei masini, noi sau s-h si in acelasi timp sa informam posesorii de automobile asupra gradului de periculozitate in cazul defectarii unui echipament din aceasta categorie.
Daca unele sunt extrem de simple si utile in acelasi timp (a se vedea senzorul de frana ce functioneaza dupa principiul tocirea materialului de frictiune duce la inchiderea unui circuit si aprinderea becului de avertizare), altele sunt extrem de sofisticate, implica multa tehnologie, emitatoare-receptoare radio, lasere, infrarosii, etc. Toate acestea au un pret. De multe ori, ridicat-chiar foarte ridicat. Cel mai comun exemplu este al sistemelor antifurt de sute de euro, care nu impiedica de loc efractiile, ba de cele mai multe ori provaca reactii contrare. Cati mai sar in ajutorul unui sofer al carui autoturism tipa in timp ce este vandalizat? Cei mai multi se-ntorc pe partea ailalta, eventual mormaind o injuratura.
Scopul acestui topic este de a incerca, cu ajutorul experientei tuturor ce au tangenta cu aceste accesorii, indiferent daca sunt depanatori, distribuitori sau simpli utilizatori, sa intocmim o lista care sa le incadreze in 3 categorii:
1- neaparat necesare;
2- utile dar nu indispensabile;
3- mofturi sau bani cheltuiti degeaba.
Sper ca astfel sa usuram alegerea optionalelor la achizitionarea unei masini, noi sau s-h si in acelasi timp sa informam posesorii de automobile asupra gradului de periculozitate in cazul defectarii unui echipament din aceasta categorie.
- ovidiucro
- OP
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Un articol aparut intr-o revista auto: (si care mi se pare sugestiv pentru subiectul topicului)
Codurile sistemelor keyless pot fi sparte!
10 Aprilie 2008
Oamenii de stiinta de la Universitatea Ruhr din Bochum au dezvaluit o mare "scapare" a producatorilor de sisteme keyless pentru masini, demonstrand cu ajutorul unui dispozitiv special ca acestea pot fi pacalite de hoti printr-o simpla apasare de buton, si inca de la o distanta de 100 m.
Respectivul dispozitiv poate "invata si inregistra" codurile radio folosite pentru inchiderea si deschiderea usilor automobilului (sau, mai grav, a propriei locuinte), cam in acelasi mod in care o telecomanda universala mimeaza comenzile date unui televizor sau DVD player.
Sistemul de securitate pe care oamenii de stiinta l-au spart este bazat pe tehnologia KeeLoq RFID, folosita in milioane de masini din intreaga lume. Profesoul Cristof Paar, seful echipei de cercetare a declarat ca "sunt necesare numai doua mesaje "spion" pentru ca hotii sa realizeze un duplicat al cheii electronice originale si sa deschida astfel usa garajului sau portierele masinii vizate".
Mai mult decat atat, infractorul poate apoi sa puna la punct un nou atac electronic, in urma caruia usile nu mai pot fi deschise cu telecomanda originala (si legitima), ci doar cu dispozitivul aflat in dotarea sa.
Replica celor de la KeeLoq? "Aceste atacuri teoretice nu sunt dedicate sistemelor noastre, ci pot functiona in cazul oricarui alt sistem de securitate". De parca asta ne-ar linisti...
Codurile sistemelor keyless pot fi sparte!
10 Aprilie 2008
Oamenii de stiinta de la Universitatea Ruhr din Bochum au dezvaluit o mare "scapare" a producatorilor de sisteme keyless pentru masini, demonstrand cu ajutorul unui dispozitiv special ca acestea pot fi pacalite de hoti printr-o simpla apasare de buton, si inca de la o distanta de 100 m.
Respectivul dispozitiv poate "invata si inregistra" codurile radio folosite pentru inchiderea si deschiderea usilor automobilului (sau, mai grav, a propriei locuinte), cam in acelasi mod in care o telecomanda universala mimeaza comenzile date unui televizor sau DVD player.
Sistemul de securitate pe care oamenii de stiinta l-au spart este bazat pe tehnologia KeeLoq RFID, folosita in milioane de masini din intreaga lume. Profesoul Cristof Paar, seful echipei de cercetare a declarat ca "sunt necesare numai doua mesaje "spion" pentru ca hotii sa realizeze un duplicat al cheii electronice originale si sa deschida astfel usa garajului sau portierele masinii vizate".
Mai mult decat atat, infractorul poate apoi sa puna la punct un nou atac electronic, in urma caruia usile nu mai pot fi deschise cu telecomanda originala (si legitima), ci doar cu dispozitivul aflat in dotarea sa.
Replica celor de la KeeLoq? "Aceste atacuri teoretice nu sunt dedicate sistemelor noastre, ci pot functiona in cazul oricarui alt sistem de securitate". De parca asta ne-ar linisti...
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Sunt pro in cazul in care as avea si eu mufa de I-Pod la masina ( il urasc pe Dodo pt asta ) , care s-a introdus in apr.2007 .
Sunt pro senzorului de la scaun care ii obliga pe pasagerii mei sa-si puna centura la mine in masina , oricat de grasi ar fi .
Sunt contra acelui senzor , pt ca nu se poate comanda cu scaune incalzite . Iar iarna pielea e foarte prietenoasa in primele minute .
Keyless go mi se par fitze . In plus reclamatii multe in garantie , mai ales cand sunt tinute pe langa telefoane mobile .
Sunt pro senzorului de la scaun care ii obliga pe pasagerii mei sa-si puna centura la mine in masina , oricat de grasi ar fi .
Sunt contra acelui senzor , pt ca nu se poate comanda cu scaune incalzite . Iar iarna pielea e foarte prietenoasa in primele minute .
Keyless go mi se par fitze . In plus reclamatii multe in garantie , mai ales cand sunt tinute pe langa telefoane mobile .
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Masina devine din ce in ce mai complicate pe zi ce trece. in cursa acerba pentru a-si vinde masinile, producatorii sunt obligati sa atraga clientii prin sisteme noi, inovatoare si care suna bine. multe dintre ele sunt necesare pentru majoritatea utilizatorilor iar altele sunt doar strategii de marketing.
fiecare sistem isi poate gasi utilitatea la un momentan dat insa daca se intampla doar intr-un caz din 10 atunci as zice ca nu e neaparat necesar.
cel mai bine este sa ai libertatea sa-ti configurezi masina in functie de necesatile proprii (atunci cand se achizitioneaza una noua) si dupa o informare exacta asupra fiecarei optiuni alese.
un unchi de-al meu, om mai in varsta care a avut o sumedenie de masini ( o sa enumar cateva in ordine aleatorie: Opel, Mercedes, BMW, Cielo, Daihatsu, VW, Volvo) de-a lungul timpului a ajuns la concluzia ca mai bine isi ia o masina mai veche dar in conditie buna pentru ca este mai simpla si nu are ce sa strice la ea. In consecinta, merge cu un Mercedes vechi de 14 ani, o masina pe care o considera solida si nepretentioasa.
Nu zic ca are dreptate insa il inteleg pe de-o parte. Nu se bucura de toate avantajele tehnologiei actuale dar are mai putine batai de cap, de genul probleme cu sensor X,Y sau motorasul Z nu mai merge.
In concluzie, cred ca unele gadgeturi ne sunt necesare iar altele sunt pur marketing si sunt facute prin numele pompoase pe care le au sa atraga mai multi clienti.
fiecare sistem isi poate gasi utilitatea la un momentan dat insa daca se intampla doar intr-un caz din 10 atunci as zice ca nu e neaparat necesar.
cel mai bine este sa ai libertatea sa-ti configurezi masina in functie de necesatile proprii (atunci cand se achizitioneaza una noua) si dupa o informare exacta asupra fiecarei optiuni alese.
un unchi de-al meu, om mai in varsta care a avut o sumedenie de masini ( o sa enumar cateva in ordine aleatorie: Opel, Mercedes, BMW, Cielo, Daihatsu, VW, Volvo) de-a lungul timpului a ajuns la concluzia ca mai bine isi ia o masina mai veche dar in conditie buna pentru ca este mai simpla si nu are ce sa strice la ea. In consecinta, merge cu un Mercedes vechi de 14 ani, o masina pe care o considera solida si nepretentioasa.
Nu zic ca are dreptate insa il inteleg pe de-o parte. Nu se bucura de toate avantajele tehnologiei actuale dar are mai putine batai de cap, de genul probleme cu sensor X,Y sau motorasul Z nu mai merge.
In concluzie, cred ca unele gadgeturi ne sunt necesare iar altele sunt pur marketing si sunt facute prin numele pompoase pe care le au sa atraga mai multi clienti.
- ovidiucro
- OP
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:...In concluzie, cred ca unele gadgeturi ne sunt necesare iar altele sunt pur marketing si sunt facute prin numele pompoase pe care le au sa atraga mai multi clienti.
Poate dai si ceva exemple cu acestea. Si daca se poate, sa fie din cele experimentate de tine. Scopul topicului este atins daca strangem opiniile userilor, cele ale revistelor sau site-urilor de profil fiind de multe ori alterate de interese !
Pentru cei ce au nevoie sa invete din sfaturi practice.
- ovidiucro
- OP
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Poate nu legat direct de subiectul topicului, dar cu siguranta un lucru ce ar trebui sa ne dea de gandit in legatura cu dilema dotari versus performante:
Nemtii au testat 100 de autoturisme (83 fiind prezentate in tabelul alaturat), printre care si Dacia Logan MCV, pentru a dovedi faptul ca nu e de gluma si ca producatorii auto isi pacalesc la modul cel mai grosolan clientii prin datele pe care le vand pe fisa tehnica o- data cu masina.
Nemtii au testat 100 de autoturisme (83 fiind prezentate in tabelul alaturat), printre care si Dacia Logan MCV, pentru a dovedi faptul ca nu e de gluma si ca producatorii auto isi pacalesc la modul cel mai grosolan clientii prin datele pe care le vand pe fisa tehnica o- data cu masina.
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
la mine e asa:
senzori lumina - super moft; senzori ploaie - buni; senzori placute de frana - moft (la fosta mea masina astra g, oricum existau si lamelele pe placute si mai erau si scumpi 30 ron buc.); tempomat - f. util la distante mari (l-am folosit cu succes si pe bucuresti-bacau); clima contra ac - nu ma pot pronunta inca; senzori presiune roti - moft; calc. bord - util; la astrele noi si la zafira 2007 ma enerveaza ca nu pot vedea temperatura lichidului de racire, ce naiba e rusinos aveam d-asta si la dacie.
senzori lumina - super moft; senzori ploaie - buni; senzori placute de frana - moft (la fosta mea masina astra g, oricum existau si lamelele pe placute si mai erau si scumpi 30 ron buc.); tempomat - f. util la distante mari (l-am folosit cu succes si pe bucuresti-bacau); clima contra ac - nu ma pot pronunta inca; senzori presiune roti - moft; calc. bord - util; la astrele noi si la zafira 2007 ma enerveaza ca nu pot vedea temperatura lichidului de racire, ce naiba e rusinos aveam d-asta si la dacie.
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
sa fac si eu o lista
senzor lumini- NU (imi dau si eu seama cand se intuneca)
sensor ploaie- DA (te poate lua pe nepregatite)
senzor parcare- NU (ca ma pricep sa dau cu spatele)
senzori pt sigurantza activa- DA (esp eds tc e.t.c. ca nu mai stiu si restul)
multe airbagu-uri- NU PREA (poti sa mori si daca le ai pe taote,sa mai intamplat,la viteze mari nu te mai ajuta in nici un fel)
tempomat- DA (e bun pe autostrada,dar si acolo te plictisesti la un moment dat si poti adormila volan)
computer de bord- DA (poti vedea imformatii utile)
clima- DA [dar folosita cum trebuie,ca ea te poate inbolnavi(raceala)]
navigatie - DA (foarte folositoare,daca sunt si harti pt romania)
incalzire in scaun - DA (daca ai si piele pe scaun)
sistemul de la mercedes,acela care mentine distanta fata de auto din fata(dk el franeaza-->franeaza si a ta,daca el accelereaza--.accelereaza si a ta)nu stiu cum se numeste- DA (e folositor)
cam astea ar fi din ce stiu eu ,poate sunt si mai multe
senzor lumini- NU (imi dau si eu seama cand se intuneca)
sensor ploaie- DA (te poate lua pe nepregatite)
senzor parcare- NU (ca ma pricep sa dau cu spatele)
senzori pt sigurantza activa- DA (esp eds tc e.t.c. ca nu mai stiu si restul)
multe airbagu-uri- NU PREA (poti sa mori si daca le ai pe taote,sa mai intamplat,la viteze mari nu te mai ajuta in nici un fel)
tempomat- DA (e bun pe autostrada,dar si acolo te plictisesti la un moment dat si poti adormila volan)
computer de bord- DA (poti vedea imformatii utile)
clima- DA [dar folosita cum trebuie,ca ea te poate inbolnavi(raceala)]
navigatie - DA (foarte folositoare,daca sunt si harti pt romania)
incalzire in scaun - DA (daca ai si piele pe scaun)
sistemul de la mercedes,acela care mentine distanta fata de auto din fata(dk el franeaza-->franeaza si a ta,daca el accelereaza--.accelereaza si a ta)nu stiu cum se numeste- DA (e folositor)
cam astea ar fi din ce stiu eu ,poate sunt si mai multe