- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Salutare !
As vrea sa imi pun inchidere centralizata, am toate componentele, toate legaturile facute si nu imi dau seama cum se monteaza motorasul de inchidere pe usa ?!? MA poate ajuta cineva cu un sfat ? o poza ? Aveti atasata imaginea usii desfacute si kitul de inchidere centralizata.
Multumiri anticipate.
CristianTM.
As vrea sa imi pun inchidere centralizata, am toate componentele, toate legaturile facute si nu imi dau seama cum se monteaza motorasul de inchidere pe usa ?!? MA poate ajuta cineva cu un sfat ? o poza ? Aveti atasata imaginea usii desfacute si kitul de inchidere centralizata.
Multumiri anticipate.
CristianTM.
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Eu am montat asa ceva pe vechea masina: o Dacie. Dar treaba decurge exact la fel , daca nu chiar mai usor.
Cele 4 motorase din kitul de montaj sunt : cu 2 fire si cu 5 fire. De obicei cele cu 5 fire sunt 2 buc dar poate fi si 1 buc. Acestea se monteaza pe usile fata si dau comanda catre modul.Firele se leaga la culori , culoare la culoare.Motorasele - actuatoarele se prind in 2 suruburi de fapt holzsuruburi , deci trebuie sa dai gaura in fata interioara - metalica a usii. 2 gauri / motoras. Scarita din kit este optionala in a fi folosita : daca nu poti prinde cum am zis , se prinde motorasul de scarita si apoi scarita de fata usii.
Cel mai important este modul de prindere al motorasului de tija de blocare a usii.Deci trebuie sa identifici o tija care culiseaza atunci cand inchizi/deschizi masina.Legatura dintre motoras si tija se face cu ajutorul spitelor u carlig din kitul de montaj. Spita se prinde de tija cu ajutorul unei piese ce are pe ea 3 sau 4 suruburi mici in stea.
Piesa aceasta de introduce pe spita APOI se prinde de tija culisanta a masinii. Atentie mare cum faci reglajul motorajului astfel incat la pozitia inchis motorasul sa fie la capat de cursa. Si invers . Acest motoras constructiv are un motoras electric care prin intermediul unei roti dintate actioneaza o cremaliera Cremaliera este chiar chestia aia alba cu urechiusa.
Prin inversarea polaritatii motorasului se obtine rotirea intr-un sens sau in altul .Motorasele cu 5 fire au in plus un microcontact cu 3 fire care sesizeaza capatul de cursa . In rest sunt identice.
Modulul de inchidere centralizata se monteaza sub bord , intr-un loc ascuns , din considerente estetice. Trebuie sa cauti un ,,+" permanent pentru alimentare si ,,-" este TOATA caroseria masinii.
Iti recomand sa faci in prealabil un montaj la sol cu cablararia desfacuta si actuatoarele atasate.Vezi ca o ramura (stanga sau dreapta) este mai lunga decat cealalta.
Daca o desfasori la sol o sa iti dai seama.
Motorasele pe spate au doar 2 fire : atentie daca in urma montajului functioneaza invers adica inchide in loc sa deschida inverseaza firele adica verde cu albastru si nu verde - verde.
Modulul poate avea si functie de cuplare cu alarma : 2 fire.
Am ,,editat" putin poza pusa de tine si am atasat schematic modalitatea de montaj
Dupa ce ai montat tot , sa faci o proba sa vezi cum lucreaza montajul. Nu montezi fetele de usi pana nu ai facut proba de mai multe ori. Cablurile sa fie bine izolate chiar daca au varnisurile lor, mai aplica niste izolier ca e mai bine. Sa le prinzi in fasete (coliere de plastic) ca sa nu zdrangane .
Niste amanunte amuzante :
- cand am montat la usile din spate a fost nevoie sa inversez polaritatea (sa schimb firele intre ele) pentru ca in loc sa inchida , deschideau. Si viceversa.
- la usile din spate la Dacie a fost nevoie sa pun 2 actuatoare ptr. ca are arcul de deschidere foarte puternic si tot parca nu faceau fata.
Eu am montat asa ceva pe vechea masina: o Dacie. Dar treaba decurge exact la fel , daca nu chiar mai usor.
Cele 4 motorase din kitul de montaj sunt : cu 2 fire si cu 5 fire. De obicei cele cu 5 fire sunt 2 buc dar poate fi si 1 buc. Acestea se monteaza pe usile fata si dau comanda catre modul.Firele se leaga la culori , culoare la culoare.Motorasele - actuatoarele se prind in 2 suruburi de fapt holzsuruburi , deci trebuie sa dai gaura in fata interioara - metalica a usii. 2 gauri / motoras. Scarita din kit este optionala in a fi folosita : daca nu poti prinde cum am zis , se prinde motorasul de scarita si apoi scarita de fata usii.
Cel mai important este modul de prindere al motorasului de tija de blocare a usii.Deci trebuie sa identifici o tija care culiseaza atunci cand inchizi/deschizi masina.Legatura dintre motoras si tija se face cu ajutorul spitelor u carlig din kitul de montaj. Spita se prinde de tija cu ajutorul unei piese ce are pe ea 3 sau 4 suruburi mici in stea.
Piesa aceasta de introduce pe spita APOI se prinde de tija culisanta a masinii. Atentie mare cum faci reglajul motorajului astfel incat la pozitia inchis motorasul sa fie la capat de cursa. Si invers . Acest motoras constructiv are un motoras electric care prin intermediul unei roti dintate actioneaza o cremaliera Cremaliera este chiar chestia aia alba cu urechiusa.
Prin inversarea polaritatii motorasului se obtine rotirea intr-un sens sau in altul .Motorasele cu 5 fire au in plus un microcontact cu 3 fire care sesizeaza capatul de cursa . In rest sunt identice.
Modulul de inchidere centralizata se monteaza sub bord , intr-un loc ascuns , din considerente estetice. Trebuie sa cauti un ,,+" permanent pentru alimentare si ,,-" este TOATA caroseria masinii.
Iti recomand sa faci in prealabil un montaj la sol cu cablararia desfacuta si actuatoarele atasate.Vezi ca o ramura (stanga sau dreapta) este mai lunga decat cealalta.
Daca o desfasori la sol o sa iti dai seama.
Motorasele pe spate au doar 2 fire : atentie daca in urma montajului functioneaza invers adica inchide in loc sa deschida inverseaza firele adica verde cu albastru si nu verde - verde.
Modulul poate avea si functie de cuplare cu alarma : 2 fire.
Am ,,editat" putin poza pusa de tine si am atasat schematic modalitatea de montaj
Dupa ce ai montat tot , sa faci o proba sa vezi cum lucreaza montajul. Nu montezi fetele de usi pana nu ai facut proba de mai multe ori. Cablurile sa fie bine izolate chiar daca au varnisurile lor, mai aplica niste izolier ca e mai bine. Sa le prinzi in fasete (coliere de plastic) ca sa nu zdrangane .
Niste amanunte amuzante :
- cand am montat la usile din spate a fost nevoie sa inversez polaritatea (sa schimb firele intre ele) pentru ca in loc sa inchida , deschideau. Si viceversa.
- la usile din spate la Dacie a fost nevoie sa pun 2 actuatoare ptr. ca are arcul de deschidere foarte puternic si tot parca nu faceau fata.
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
#ddf multumesc mult.
Banuiam ca e asa, dar nu stiam EXACT pozitia motorasului, mai ales ca nu am gasit niciunde pe usa doua gauri care sa se potriveasca cu sistemul de prindere al motorasului.
In week asta daca nu intervine alceva pornesc operatiunea. La mine e ceva mai simplu, pentru ca masina e in doua usi
Toate cele bune si Salutari de la Timisoara.
CristianTM.
Banuiam ca e asa, dar nu stiam EXACT pozitia motorasului, mai ales ca nu am gasit niciunde pe usa doua gauri care sa se potriveasca cu sistemul de prindere al motorasului.
In week asta daca nu intervine alceva pornesc operatiunea. La mine e ceva mai simplu, pentru ca masina e in doua usi
Toate cele bune si Salutari de la Timisoara.
CristianTM.
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@CristianTM nu ai pentru ce.
Ca recomandari :
- vezi ca motorasul sa fie in ,,linie " perfecta cu tija .Pe aceeasi dreapta adica sa nu fie asa :
Sper ca m-ai inteles ce vreau sa spun. Asta pentru ca motorasul sa lucreze usor, fara piedici.
- Verifica bine capetele de cursa : inchis , deschis.
- verifica bine ca suruburile ce strang tija si spita sa fie bine prinse , ptr. ca in timp se slabesc iar consecintele cred ca banuiesti care sunt. In acest sens ti-as recomanda ca dupa ce ai terminat totul si te-ai asigurat ca merge bine sa desfaci piesa de prindere (cea din kitul de asamblare care prinde spita si tija culisanta a masinii) Pe tija si spita o sa vezi semnele suruburilor : fa niste ,,gropite" mici cu o pila sau o panza de bomfaier pentru ca suruburile sa se ingroape mai bine in tija si spita si sa nu mai iasa de acolo. Eu asa am facut dupa ce am patito , iar apoi am fost nevoit sa mai desfac odata fata de usa.
- ca loc de amplasare al modului centralizatei ca sa spun : la mine din fabrica este la piciorul pasagerului din dreapta. Banuiesc ca daca nu ai asa ceva din fabrica , ar trebui sa fie mult loc acolo.
In rest : bafta si spor la montaj, mai ales ca in acest weekend se anunta calduri mari
Ca recomandari :
- vezi ca motorasul sa fie in ,,linie " perfecta cu tija .Pe aceeasi dreapta adica sa nu fie asa :
Sper ca m-ai inteles ce vreau sa spun. Asta pentru ca motorasul sa lucreze usor, fara piedici.
- Verifica bine capetele de cursa : inchis , deschis.
- verifica bine ca suruburile ce strang tija si spita sa fie bine prinse , ptr. ca in timp se slabesc iar consecintele cred ca banuiesti care sunt. In acest sens ti-as recomanda ca dupa ce ai terminat totul si te-ai asigurat ca merge bine sa desfaci piesa de prindere (cea din kitul de asamblare care prinde spita si tija culisanta a masinii) Pe tija si spita o sa vezi semnele suruburilor : fa niste ,,gropite" mici cu o pila sau o panza de bomfaier pentru ca suruburile sa se ingroape mai bine in tija si spita si sa nu mai iasa de acolo. Eu asa am facut dupa ce am patito , iar apoi am fost nevoit sa mai desfac odata fata de usa.
- ca loc de amplasare al modului centralizatei ca sa spun : la mine din fabrica este la piciorul pasagerului din dreapta. Banuiesc ca daca nu ai asa ceva din fabrica , ar trebui sa fie mult loc acolo.
In rest : bafta si spor la montaj, mai ales ca in acest weekend se anunta calduri mari
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
daniel444
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nigab
- **
- 253 mesaje
- din 17 Mar 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
nigab
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2006
- Mesaj Privat
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
nigab a scris:Daca unul din actuatoare nu mai functioneaza( pasager dreapta fata) se mai poate face ceva , in afara de schimbare? Multumesc.
Poti sa il desfaci si, daca iti dai seama, sa-l repari. Actuatoarele sunt capsulate, deci te vei chinui putin. Eu mi-am reparat unul de Peugeot original care nu mai voia sa munceasca. Bafta.
- nigab
- **
- 253 mesaje
- din 17 Mar 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
nigab
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2006
- Mesaj Privat
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
nigab a scris:Ar putea fii si din alta parte decat actuatorul? Problema s-a petrecut dupa parerea mea cand pasagerul din dreapta a deschis usa, tragand de socoteala aia, in momentul cand toate usile erau blocate. Deci, ar putea fii si altceva? Multumesc inca o data !
Daca celelalte portiere lucreaza corect, atunci e din portiera. Da jos fata de portiera si vezi poate te prinzi. Incearca sa o incui/descui din portiera pasagerului
- nigab
- **
- 253 mesaje
- din 17 Mar 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
nigab
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2006
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
salutare,vad ca nu s-a mai scris de mult pe aici ,sper sa ma ajute cineva
sa va explic deci : la mine sta treaba altfel,eu nu vreau sa montez,eu vreau sa demontez un motoras,cel de pe dreapta spate ca nu mai merge si as vrea sa-l repar sau sa-l schimb,si nu reusesc deloc,am dat fata de usa jos dar nu vad cum as putea sa-l dau jos. are doua fire doar,nu vad niciun surub/holzsurub! niste poze mi-ar fi de mare folos!
multumesc
sa va explic deci : la mine sta treaba altfel,eu nu vreau sa montez,eu vreau sa demontez un motoras,cel de pe dreapta spate ca nu mai merge si as vrea sa-l repar sau sa-l schimb,si nu reusesc deloc,am dat fata de usa jos dar nu vad cum as putea sa-l dau jos. are doua fire doar,nu vad niciun surub/holzsurub! niste poze mi-ar fi de mare folos!
multumesc