Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • opelkadett

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Kadett 1990 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am cumparat un kadett-e din 1990. Motor benzina de 1.6 pe injectie. Aproximativ 190.000km.
Masina a stat destul de mult inainte iar cam la o saptamana dupa ce am cumparat-o au inceput sa apara pete de ulei sub motor. Garnitura din partea superioara a motorului si cea de la baia de ulei par foarte "umede". Trebuie schimbate sau e suficient sa strang suruburile?

Fostul proprietar a schimbat pompa de apa dar nu si curelele. Ce se intampla daca se rupe cureaua de distributie la un astfel de motor? E afectat motorul sau nu?

Acum vreau sa schimb ambele curele (transmisie si distributie), eventual si rolele de intindere. As putea gasi undeva sfaturi (o schita a pozitiei componentelor/reperelor) despre schimbarea curelei de distributie la o astfel de masina?

Ce consum are o astfel de masina?

mersi
Skip ads

  • codru_popa

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Kadett 1985 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sa o stapanesti sanatos acelasi lucru am patimit si eu anul trecut am mers la magazin cu talon si am luat garnituri am mers am schimbat si surpriza mai rau curgea greseala mea ca nu am cumparat garnituri din pluta daca iti dau un sfat iati un tub de silicon dar cauta sa fie rosu (este mai rezistent la temperaturi mai ridicate)si iati garnituri de PULTA . Iar in privinta curelei de distributie este foarte importanta scimbarea ei la nr de km garantati de producator (eu unul as schimba fara sa ma gandesc)dar schimbo intrun service autorizat si cerei garantie.
In general80% la ruperea curelei trebuiesc desfacute si motoarele dupa norocul fie caruia
  • opelkadett

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Kadett 1990 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mersi de sfaturi.
Am sa caut sa vad daca gasesc garnituri de pluta. Intre timp am sa vad daca se pot strange suruburile si daca asta va reduce/opri picuratul.
Deocamdata masina sta, dupa ce am cumparat-o am facut aproximativ 100km cu ea si nu am de gand sa o mai folosesc pana nu ii schimb curelele.
Am intrebat si la alte cunostinte care au cunoscuti mecanici si mi-au dat doua informatii care nu stiu daca sunt adevarate dar poate sunt utile si la alti forumisti:
- acest tip de motor nu foloseste role de intindere. Intinderea curelei de distributie se face din deplasarea pompei de apa, ca urmare cand se schimba cureaua de distributie, chiar daca nu se schimba pompa de apa trebuie cumparata si o garnitura pentru pompa de apa.
- la ruperea curelei de distributie motorul poate scapa neafectat dar numai daca dupa rupere nu se mai apasa pedala de acceleratie si nu se mai incearca repornirea motorului
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
daca motorul e c16nz la ruperea curelei nu se intampla nimic.am patit de 2 ori.si a doua oara am dat si la automat dupa( pt ca nu era rupta), ci doar rasi vreo 4 dinti, si nu am vazut!
referitor la garnituri e bine sa le schimbi cat mai repede.nu sunt scumpe(cam cat 2 l de ulei),cu stransul suruburilor nu rezolvi nimic!
  • opelkadett

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Kadett 1990 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mi s-a spus de fostul proprietar ca e un motor pe injectie monopunct; exista mai multe tipuri de motoare cu injectie monopunct la Kadett-e (din 1990)?

Unde scrie sau dupa ce imi pot da seama ce fel de motor este?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
scrie in certificat!
daca e 1.6 monopunct e c16nz.aproape sigur.
  • opelkadett

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Kadett 1990 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2008

  • Mesaj Privat
In documentele masinii, pentru tipul de motor, nu apare un gen de cod (ca serie de litere si cifre) ca cel de care am vorbit (c16nz, sau altceva asemanator).
M-am uitat si pe motor si pe placutele batute pe caroserie si cel putin la prima vedere nu am gasit ceva sa se asemene ca si serie.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Uita-te si sub prima bujie,de la dr. la stanga,si vei vedea un colt din blocul motor iesit mai afara un pic...Are cam 2/6 cm.si de obicei e acoperit cu ulei sau cu rugina,la noroc.Acolo 3 sa cauti,cu smirghel sau cu carpa.Sau cu ambele
  • opelkadett

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Kadett 1990 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cureaua de distributie a schimbat-o un mecanic in 20 de minute fara sa dea jos pompa de apa iar pretul a fost modic. In cazul in care ar fi vazut ca trebuie data jos si pompa de apa ar fi durat 1-2 ore iar pretul ar fi fost mai mare.
Garniturile dintre baia de ulei si motor le-am schimbat eu. E nevoie de elevator sau canal pentru a le schimba fara sa faci cu nervii. Trebuie desfacuta galeria de evacuare, protectia de la volant si abia apoi se poate da jos baia de ulei. Inauntru mai trebuie desfacut un surub care tine un filtru/sita. Am lucrat pe canal si mi-a luat doua ore sa le dau jos sa curat toate componentele si sa le montez la loc pe cele noi (am schimbat si uleiul si filtrul de ulei).
Multumesc tuturor de sfaturi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR