- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am si eu o nelamurire... De ce puterea motorului nu este strict delimitata de capacitatea cilindrica? Adica de ce un motor diesel de 2l are 80 cp si altul (chiar de 1.9) are 150 ? Nu tot atata motorina+aer intra in cilindrii? nu e cam aceeasi compresie? Cum sta treaba? La cel mai puternic turbina baga de 2 ori mai mult aer sau cum? Ce poate sa difere in asa fel incat sa faca asa mare diferenta? Sa zicem ca admisia aerului mai usoara mai dau ceva cp si la fel si evacuarea dar in mod sigur nu fac asa mare diferenta...
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
Pai cel mai simplu e cu compresia. Motoare cu compresie mai mare => CP mai multi, logic, nu?
Supapele - unele au 2 supape / cilindru, altele 4 (sau 3 la anumite motoare mai "weird", sau chiar 5). Mai multe supape, mai mult amestec care intra-iese. Plus ca alea nu se deschid 2 cate 2, se deschid pe rand astfel incat sa optimizeze pe acolo ceva.
Turbo - poate sa bage mai mult sau mai putin (presiunea turbinei). Din cate stiu chiar baga de 2 ori, chiar si mai mult. La tuning se poate schimba compresia turbinei.
ECU - se poate "limita" din ECU motorul
In principiu nu e f. greu sa faci un motor mai puternic, dar e SCUMP. De aia motoarele 2.0 80 cai sunt mai ieftine decat cele cu mai multi CP. La 1.9 150 sunt multe ansamble ce trebuie sa fie puternice, dar usoare, etc.
Supapele - unele au 2 supape / cilindru, altele 4 (sau 3 la anumite motoare mai "weird", sau chiar 5). Mai multe supape, mai mult amestec care intra-iese. Plus ca alea nu se deschid 2 cate 2, se deschid pe rand astfel incat sa optimizeze pe acolo ceva.
Turbo - poate sa bage mai mult sau mai putin (presiunea turbinei). Din cate stiu chiar baga de 2 ori, chiar si mai mult. La tuning se poate schimba compresia turbinei.
ECU - se poate "limita" din ECU motorul
In principiu nu e f. greu sa faci un motor mai puternic, dar e SCUMP. De aia motoarele 2.0 80 cai sunt mai ieftine decat cele cu mai multi CP. La 1.9 150 sunt multe ansamble ce trebuie sa fie puternice, dar usoare, etc.
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- GSi
- **
- 177 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Bucuresti
GSi
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Pai fiecare componenta a motorului are o influenta mai mica sau mai mare. De exemplu greutatea pistoanelor, bielelor si a arborelui pot influenta puterea, diametrul supapelor, profilul axei cu came, raportul cursa/alezaj, si astea sunt doar cateva din multele chestii ce pot influenta puterea. Sa luam un exemplu: se poate creste puterea dintr-un diametru mai mare al galeriilor de admisie, insa prin cresterea diametrului scade viteza aerului si impulsul lui, astfel ca la turatii mici cuplul scade foarte mult (scade factorul de umplere). Masina va livra o putere maxima mai mare, la turatii inalte, insa va fi mai greu de condus pentru ca va necesita o manevrare mai frecventa a schimbatorului de viteze pentru a pastra motorul in banda de putere. Acum, e treaba producatorului daca vrea un motor mai sportiv sau mai comfortabil, si in functie de asta alege diametrul galeriei de admisie.
De asemenea, puterea mai depinde si de solutiile tehnice folosite, de exemplu sistemul V-TEC/VANOS are un avantaj mare fata de restul motoarelor, prin faptul ca parametrii distributiei sunt variabili, astfel incat pe toata plaja de turatie cilindrii sa aiba umplere optima si sa livreze maximul de cuplu posibil. Evident toate aceste sisteme costa suplimentar, si producatorul alege solutiile ce le considera potrivite atat din punctul de vedere al performantei cat si al pretului, fiabilitatii, consumului etc.
De asemenea, puterea mai depinde si de solutiile tehnice folosite, de exemplu sistemul V-TEC/VANOS are un avantaj mare fata de restul motoarelor, prin faptul ca parametrii distributiei sunt variabili, astfel incat pe toata plaja de turatie cilindrii sa aiba umplere optima si sa livreze maximul de cuplu posibil. Evident toate aceste sisteme costa suplimentar, si producatorul alege solutiile ce le considera potrivite atat din punctul de vedere al performantei cat si al pretului, fiabilitatii, consumului etc.
- Darkness
- **
- 368 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Targu Mures, RO
Darkness
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Targu Mures, RO
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat