- raulucu2004
- OP
- 6 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2005 1 7 DTL CDTI
- Gorj
raulucu2004
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2005 1 7 DTL CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutare si bine-ai venit in comunitatea opel
Mai intai de toate citeste bine manualul de utilizare; si forumul asta; au fost multe discutii pe aceasta tema.
Ca sa sintetizez scurt:
- motoarele diesel NU se incalzesc stationar, ci numai in mers;
-evita sa rulezi prea mult timp la relanti (peste 5 min) si mai ales sa mergi subturat (sub 1500-1750 e ff grav pt turbina)
-cand pleci nu trebuie sa stai deloc, pui contactul, astepti sa se stinga seria de martori (atentie nu toti, doar bujiile si electronica), pornesti si pleci imediat; este valabil chiar si iarna iar ca exceptie se accepta doar daca ai de tractat remorca sau ai imediat de urcat o panta mare; in aceste cazuri o lasi 5-10 min iarna la relanti si 2-5 min vara);
-pana temperatura motorului nu este cel putin 80 grade (de preferinta sa fi ajuns la temp optima, cca 88-90) nu depasesti 2500 turatii si mergi fara bruscari ale acceleratiei, nu dai blana ;
-despre schimbat s-a discutat mult; la masina ta (ca si eu am la fel) si daca vrei condus mai sportiv (atentie dupa ce motorul este la temp optima de functionare): treapta superioara schimbi in jur de 3000 ture (nu peste 3500 ca efectul este insesizabil) iar in treapta inferioara cam pe la 2500;
-atentie ca un consum decent se obtinute NU mergand subturat, ci mergand constant; masina consuma mult mai mult conducand-o intr-un regim smucit, neomogen; chiar schimband la 3000 si peste, consumul nu va fi astronomic daca per ansamblu rularea masinii se face omogen, cu mers constant;
-oricum, condus sportiv insemna prin definitie consum mai ridicat;
SUCCES
Mai intai de toate citeste bine manualul de utilizare; si forumul asta; au fost multe discutii pe aceasta tema.
Ca sa sintetizez scurt:
- motoarele diesel NU se incalzesc stationar, ci numai in mers;
-evita sa rulezi prea mult timp la relanti (peste 5 min) si mai ales sa mergi subturat (sub 1500-1750 e ff grav pt turbina)
-cand pleci nu trebuie sa stai deloc, pui contactul, astepti sa se stinga seria de martori (atentie nu toti, doar bujiile si electronica), pornesti si pleci imediat; este valabil chiar si iarna iar ca exceptie se accepta doar daca ai de tractat remorca sau ai imediat de urcat o panta mare; in aceste cazuri o lasi 5-10 min iarna la relanti si 2-5 min vara);
-pana temperatura motorului nu este cel putin 80 grade (de preferinta sa fi ajuns la temp optima, cca 88-90) nu depasesti 2500 turatii si mergi fara bruscari ale acceleratiei, nu dai blana ;
-despre schimbat s-a discutat mult; la masina ta (ca si eu am la fel) si daca vrei condus mai sportiv (atentie dupa ce motorul este la temp optima de functionare): treapta superioara schimbi in jur de 3000 ture (nu peste 3500 ca efectul este insesizabil) iar in treapta inferioara cam pe la 2500;
-atentie ca un consum decent se obtinute NU mergand subturat, ci mergand constant; masina consuma mult mai mult conducand-o intr-un regim smucit, neomogen; chiar schimband la 3000 si peste, consumul nu va fi astronomic daca per ansamblu rularea masinii se face omogen, cu mers constant;
-oricum, condus sportiv insemna prin definitie consum mai ridicat;
SUCCES
- andrei0481
- **
- 126 mesaje
- din 24 Jan 2008
- Astra 2011 a17dtr
- Bucuresti
andrei0481
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
muzas007
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2007
- Mesaj Privat
pai de 2 ani cand merg cu y20dth nu m-a lamurit nimeni in privinta consumului....daca merg cu masina calda in treapta trei la 2200 rpm (aprox 55km/ora) calculatorul de bord indica un consum de 4,3-4,6 si nu mai mare de atat.......in aceeasi treapta la 1900rpm (aprox 50km/h) consumul care il indica e de 5,3-5,0 ....DE CE si cum se explica?
chestia e ca am testat si la treapta a 4-a si aceeasi chestie ciudata ....banuiesc ca trebuie sa fie o explicatie logica
ajutor va rog!
chestia e ca am testat si la treapta a 4-a si aceeasi chestie ciudata ....banuiesc ca trebuie sa fie o explicatie logica
ajutor va rog!
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
muzas007
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2007
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
mirceateo
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2008
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- marcus24007
- **
- 167 mesaje
- din 14 Mar 2008
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
marcus24007
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut sunt nou in clob si am venit si eu cum vine toata lumea cu o problema.
sincer nu stiu de la ce e, la mine se intampla in felul urmator
ma duc si dau la cheie. ft bine motorul porneste perfect dar dupa 3 secunde imi scad turatiiile de la 800 la 500 si chiar cite o data sub 500 si se opreste
dau dinou la cheie merge perfect nu mai are nimik
si o iau de la inceput iar la cheise acelasi lucru nuai ca imi oscileaza turatiile intre 500-800 800-500 circa 10 secunde dup acare motorul isi revine merge rotund parca nu ar avea nimik
nu stiu ce sa mai fac am fost la service si nu stiu de unde e problema.
am fost la di-bas se uitau ca curca la lemne am mai fost la pogo service mi-aiu inlocuit nu stiu ce garbitura galerie evacuare
pornea motoru de nu avea nici o treaba
dar nu ma tinut mai mult de doua saptamani
si mai e ceva daca dau la cheie si pornetste si cipuesc acceleratia de vreo 2-5 ori nu mai am acele oscilatiii.
si mai amre si momente cind dau la cheie si merge pergect nu mai face nimik
am un astra din 2001 1.6 ncu 16v 103 cai
astept si eu pareri.
multumesc frumos
sincer nu stiu de la ce e, la mine se intampla in felul urmator
ma duc si dau la cheie. ft bine motorul porneste perfect dar dupa 3 secunde imi scad turatiiile de la 800 la 500 si chiar cite o data sub 500 si se opreste
dau dinou la cheie merge perfect nu mai are nimik
si o iau de la inceput iar la cheise acelasi lucru nuai ca imi oscileaza turatiile intre 500-800 800-500 circa 10 secunde dup acare motorul isi revine merge rotund parca nu ar avea nimik
nu stiu ce sa mai fac am fost la service si nu stiu de unde e problema.
am fost la di-bas se uitau ca curca la lemne am mai fost la pogo service mi-aiu inlocuit nu stiu ce garbitura galerie evacuare
pornea motoru de nu avea nici o treaba
dar nu ma tinut mai mult de doua saptamani
si mai e ceva daca dau la cheie si pornetste si cipuesc acceleratia de vreo 2-5 ori nu mai am acele oscilatiii.
si mai amre si momente cind dau la cheie si merge pergect nu mai face nimik
am un astra din 2001 1.6 ncu 16v 103 cai
astept si eu pareri.
multumesc frumos
Lucy68
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2008
- Mesaj Privat
VS-03-MIC
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2007
- Mesaj Privat
Lucy68
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2008
- Mesaj Privat
Lucy68
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2008
- Mesaj Privat
am si eu o alta problema la masina"astra g 2.0 tdi" in legatura cu acceleratia . intre 2000 shi 3000 ture merge intrerupt shi fara putere . ierii iam schimbat filtrul de motorina shi tot aja merge ... nu are scapari de vacum , am pus testerul pe ea shi nu apare nimic defect ... este ok. nu stiu cum sa ii dau de cap. are perioade cand merge ,,brici " shi cand nu ... merge foarte rau ... alimentarea este cu motorina de la rompetrol.rog ajutor.shi in ceea ce priveste alimentare care ar fii mai buna intre OMV , PETROM sau ROMPETROL... moltumesc anticipat
Florinak3
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
salut..am si yo o problema....va rog ajutati.ma cu un sfat cva...
Cand pornesc masina merge rotund motorul(la relanti merge bine) dupa ce iese din shock incepe sa scada turatiile si ''balbaie''..
Am schimbat filtrul benzina,bujii...si tot asa face...la drum intins merge super dar in relanti..balbaie.Astept un raspuns...Care stiti ce trebe facut raspundeti.mi va rog pe prv sau la id Florin9117@yahoo.com
Cand pornesc masina merge rotund motorul(la relanti merge bine) dupa ce iese din shock incepe sa scada turatiile si ''balbaie''..
Am schimbat filtrul benzina,bujii...si tot asa face...la drum intins merge super dar in relanti..balbaie.Astept un raspuns...Care stiti ce trebe facut raspundeti.mi va rog pe prv sau la id Florin9117@yahoo.com
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum FlorinaK3.
Sa stii ca nu are nimeni de aici de pe forum puteri paranormale astfel incit sa ghiceasca ce motor ai tu si sa-ti dea sfaturi despre problemele care le ai.
Opel vectra din 97 are multe motorizari pe benzina fiecare cu bubele lui.
Pe viitor ar fi bine sa dai mai multe detalii despre masina si sa folosesti cu incredere functia "CAUTARE" inainte de a posta.
Sa stii ca nu are nimeni de aici de pe forum puteri paranormale astfel incit sa ghiceasca ce motor ai tu si sa-ti dea sfaturi despre problemele care le ai.
Opel vectra din 97 are multe motorizari pe benzina fiecare cu bubele lui.
Pe viitor ar fi bine sa dai mai multe detalii despre masina si sa folosesti cu incredere functia "CAUTARE" inainte de a posta.
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Florinak3 - Bine ai venit in Club Opel.
Dupa cum bine zice si dumitrache marius, mai intai foloseste functia de CAUTARE si fa-ti putin timp si citeste regulamentul. In legatura cu problema ta - spune-ne si noua ce masina ai, ce motorizare, etc. De fapt ai putea sa o prezinti in acest topic: https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=1
Cred ca ai vazut, sunt si eu din Iasi. Tu ai putea sa vii la intalnirile noastre. Poti sa-ti faci nitel timp sa citesti si topicul cu intalnirile de la Iasi. Ai sa vezi ca acolo sunt destui care te-ar putea ajuta.
Si ca sa te ajut, topicul iesenilor: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10252
Stiu, sunt multe pagini, dar si noi suntem multi .
In legatura cu problema ta, vezi motorasul de ralanti sau de mers in gol. Ii mai zice IAC.
Foloseste functia de cautare ca e undeva un topic despre cum se curata IAC-ul.
La mine face la fel masina si am curatat IAC-ul de cateva ori. Merge un timp bine apoi incepe iar sa se balbaie. Prima investitie care am s-o fac este IAC-ul.
Salutari si te asteptam la palat!
Dupa cum bine zice si dumitrache marius, mai intai foloseste functia de CAUTARE si fa-ti putin timp si citeste regulamentul. In legatura cu problema ta - spune-ne si noua ce masina ai, ce motorizare, etc. De fapt ai putea sa o prezinti in acest topic: https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=1
Cred ca ai vazut, sunt si eu din Iasi. Tu ai putea sa vii la intalnirile noastre. Poti sa-ti faci nitel timp sa citesti si topicul cu intalnirile de la Iasi. Ai sa vezi ca acolo sunt destui care te-ar putea ajuta.
Si ca sa te ajut, topicul iesenilor: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10252
Stiu, sunt multe pagini, dar si noi suntem multi .
In legatura cu problema ta, vezi motorasul de ralanti sau de mers in gol. Ii mai zice IAC.
Foloseste functia de cautare ca e undeva un topic despre cum se curata IAC-ul.
La mine face la fel masina si am curatat IAC-ul de cateva ori. Merge un timp bine apoi incepe iar sa se balbaie. Prima investitie care am s-o fac este IAC-ul.
Salutari si te asteptam la palat!
- octav 1001
- *
- 2 mesaje
- din 16 Jul 2008
- Astra 2007
- Bucuresti
octav 1001
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2008
- Mesaj Privat
salut ..am un opell astra clasic 1.4 benzina..nu ma descurc cu consumul..cred ca e prea mare fata de dacie..conduc batraneste ..dar cand e nevoie si semi sportiv ..motor z14xep..schimb viteza la 2500-3000 rot/min..unde gresesc?...mie mi-a iesit consumul de 12--15 % in oras..sub 12 nu prea a fost ..fara aer deobicei...astept un sfat sau sugestie...multumesc anticipat
Florinak3
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat