kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am un opel astra G caravan, 2002, 1.6, 16V, 106.000Km.
De ceva timp intra mai greu in viteza a 2-a, si uneori in marsalier.
Am observat ca daca shimb din viteza I intr-a II pe la 2000 rotatii atunci intra aproape normal, dar daca trec de 2000 intra mai greu (adica trebuie sa trag mai serios de maneta)...dar asta nu e general valabil.
Specifica ca masina merge foarte bine acum ( ) si in celelalte viteze intra foarte usor (cu 1 deget poti sa schimbi viteza ).
Multumesc.
De ceva timp intra mai greu in viteza a 2-a, si uneori in marsalier.
Am observat ca daca shimb din viteza I intr-a II pe la 2000 rotatii atunci intra aproape normal, dar daca trec de 2000 intra mai greu (adica trebuie sa trag mai serios de maneta)...dar asta nu e general valabil.
Specifica ca masina merge foarte bine acum ( ) si in celelalte viteze intra foarte usor (cu 1 deget poti sa schimbi viteza ).
Multumesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu nici nu ma gindeam ca nu s-a uitat la ulei. In primul rind el curge pe undeva si se cunoaste...pe unde. Daca nu curge prea mult completezi si astepti primavara. Foloseste cautare si vezi ca sunt n cauze. Cea mai frecventa este soferul, nu toate cutiile sunt la fel de rapide. De exemplu rahatul asta de Tico are o cutie foarte rapida, cursa scurta la ambreiaj. La Agila se schimba mai greu.
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Eu nici nu ma gindeam ca nu s-a uitat la ulei. In primul rind el curge pe undeva si se cunoaste...pe unde. Daca nu curge prea mult completezi si astepti primavara. Foloseste cautare si vezi ca sunt n cauze. Cea mai frecventa este soferul, nu toate cutiile sunt la fel de rapide. De exemplu rahatul asta de Tico are o cutie foarte rapida, cursa scurta la ambreiaj. La Agila se schimba mai greu.
Am ridicat masina pe rampa si am slabit busonul de la ulei de la cutia de viteze....si curge.
Nu am stiut pe unde altundeva sa verific uleiul. Uleiul se prezinta destul de bine zic eu...adica este destul de limpede si destul de ....unsuros .
Am citit undeva ca este o problema comuna la astra G sa intre mai greu intr-a I sau a II-a...dar speram sa se rezolve cumva.
Am uitat sa precizez ca intra mai greu intr-a doua doar cu motorul pornit. Cu motorul oprit intra foarte usor...ca si celelalte.
De asemenea am observat ca se intampla mult mai rar daca schimb intr-a doua pe la 2500 rotatii....
Si ar mai fi ceva...intr-a I intra foarte usor daca masina sta pe loc (cu motorul pornit sau oprit...nu are importanta) dar daca rotile se invart (putin mai repede ca melcul)...nu vrea sa intre. Practic intr-a I intra (foarte usor) daca rotile nu se invart sau se invart foarte foarte foarte incet, altfel nu intra deloc(fortat sau nefortat).
Ce inseamna cutie rapida sau lenta ?
Daca mai aveti si alte idei....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cutie rapida = maneta schimbatorului are cursa scurta, practic nu simti ca intra cu hopul respectiv, sincroanele sunt rapide si de asta permit. De exemplu in 0.5 sec ai schimbat treapta si poti da drumul brusc la ambreiaj.
Daca la tine pe loc intra usor si in mers nu vrea sincroanele sunt de vina. Ele au rolul de a aduce pinioanele la aceeasi viteza de rotatie ca sa poata fi cuplate. Ca sa intre mai usor asteapta putin in O sa-si faca treaba sincroanele si ai sa vezi ca va intra.
Sper ca nu a curs prea mult ulei....
Daca la tine pe loc intra usor si in mers nu vrea sincroanele sunt de vina. Ele au rolul de a aduce pinioanele la aceeasi viteza de rotatie ca sa poata fi cuplate. Ca sa intre mai usor asteapta putin in O sa-si faca treaba sincroanele si ai sa vezi ca va intra.
Sper ca nu a curs prea mult ulei....
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cutie rapida = maneta schimbatorului are cursa scurta, practic nu simti ca intra cu hopul respectiv, sincroanele sunt rapide si de asta permit. De exemplu in 0.5 sec ai schimbat treapta si poti da drumul brusc la ambreiaj.
Daca la tine pe loc intra usor si in mers nu vrea sincroanele sunt de vina. Ele au rolul de a aduce pinioanele la aceeasi viteza de rotatie ca sa poata fi cuplate. Ca sa intre mai usor asteapta putin in O sa-si faca treaba sincroanele si ai sa vezi ca va intra.
Sper ca nu a curs prea mult ulei....
Daca la tine pe loc intra usor si in mers nu vrea sincroanele sunt de vina. Ele au rolul de a aduce pinioanele la aceeasi viteza de rotatie ca sa poata fi cuplate. Ca sa intre mai usor asteapta putin in O sa-si faca treaba sincroanele si ai sa vezi ca va intra.
Sper ca nu a curs prea mult ulei....
Nu a curs ulei decat putin. Eu doar am slabit busonul si a inceput sa se scurga pe langa el (cateva picaturi...vreo 10 grame probabil...)
Pe unde pot sa varific uleiul de la cutie in afara de busonul de sub masina ?
Sincroanele se pot inlocui astfel incat sa intre imediat fara sa astept pe O ?
Multumesc pentru raspunsuri.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
De obicei se verifica pe sus pe unde se pune.
In legatura cu vitezele cauta si vezi care este la voi in oras mester adevarat si vezi ce spune si el. La cutii sa stii ca nu se baga oricare.
Si eu am desfacut-o la dacie pe vremuri si cind am vazut ca nu e chiar simplu am luat axul si sincroanele noi si viteza la mester. A schimbat el sincroanele, a avut si niste stifturi rupte tot el avea in sertarul secret, si eu numai am montat restul acasa. La mine nu vroia sa intre in 1 de s-a rupt si schimbatorul. Cind am cumparat-o cei care au verificat-o la modul din 5 in 3, 4 in 2 au ucis-o nu gluma, mi-au spus clar sincron 1 trebuie schimbat si cel de 2 merge dar va pica si el pina la urma, si asa a fost.
In legatura cu vitezele cauta si vezi care este la voi in oras mester adevarat si vezi ce spune si el. La cutii sa stii ca nu se baga oricare.
Si eu am desfacut-o la dacie pe vremuri si cind am vazut ca nu e chiar simplu am luat axul si sincroanele noi si viteza la mester. A schimbat el sincroanele, a avut si niste stifturi rupte tot el avea in sertarul secret, si eu numai am montat restul acasa. La mine nu vroia sa intre in 1 de s-a rupt si schimbatorul. Cind am cumparat-o cei care au verificat-o la modul din 5 in 3, 4 in 2 au ucis-o nu gluma, mi-au spus clar sincron 1 trebuie schimbat si cel de 2 merge dar va pica si el pina la urma, si asa a fost.
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Si eu am avut problema cu intratul in vitezele 1-2 dar cateodata si 3-4 dimineata dupa o noapte mai rece in care a scazut sub 0 temperatura.
Asa ca am citit ce scria pe aici si am trecut la treaba.
Am desfacut capacul cu burduful de la schimbator si am curatat toata vaselina aceea care arata ca sapunul si deja parca se sfarmita deja si apoi am inceput sa ung totul cu o vaselina sub forma de spray care m-a costat 14 RON/200ml. E foarte buna si dupa ce o dai ramane ca vaselina dar are o capacitate asa ca de lipire/adeziv.... Precizez ca aceasta vaselina este conform cu ce scrie pe doza pentru lanturi de motociclete si rezista pana la 12000 rotatii/minut deci are capacitate foarte mare de aderare la suprafete zici ca e lipici.
Am dat din plin cu ea peste toate componentele de plastic si la acea sfera in care este montat schimbatorul si pe la toate nucile de legatura (eu am cutie de viteze cu cabluri).
Am reglat apoi cablurile conform cartii de reparatii care e pe undeva pe aici pe form si este chiar foarte simplu (se defac clemele de plastic dupa ce s-a blocat maneta cu splintul existent acolo) apoi te uiti cam care este jocul la motor si cand consideri ca sta bine inchizi clapetele si scoti plintul si verifici. La mine intra acum foarte bine cum nici nu ma asteptam desi este rece afara.
Sper ca sfatul meu sa fie de folos si altora.
Si eu am avut problema cu intratul in vitezele 1-2 dar cateodata si 3-4 dimineata dupa o noapte mai rece in care a scazut sub 0 temperatura.
Asa ca am citit ce scria pe aici si am trecut la treaba.
Am desfacut capacul cu burduful de la schimbator si am curatat toata vaselina aceea care arata ca sapunul si deja parca se sfarmita deja si apoi am inceput sa ung totul cu o vaselina sub forma de spray care m-a costat 14 RON/200ml. E foarte buna si dupa ce o dai ramane ca vaselina dar are o capacitate asa ca de lipire/adeziv.... Precizez ca aceasta vaselina este conform cu ce scrie pe doza pentru lanturi de motociclete si rezista pana la 12000 rotatii/minut deci are capacitate foarte mare de aderare la suprafete zici ca e lipici.
Am dat din plin cu ea peste toate componentele de plastic si la acea sfera in care este montat schimbatorul si pe la toate nucile de legatura (eu am cutie de viteze cu cabluri).
Am reglat apoi cablurile conform cartii de reparatii care e pe undeva pe aici pe form si este chiar foarte simplu (se defac clemele de plastic dupa ce s-a blocat maneta cu splintul existent acolo) apoi te uiti cam care este jocul la motor si cand consideri ca sta bine inchizi clapetele si scoti plintul si verifici. La mine intra acum foarte bine cum nici nu ma asteptam desi este rece afara.
Sper ca sfatul meu sa fie de folos si altora.
gaby188
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 x16ze
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
gaby188
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 x16ze
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat