Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • strutzzy

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sunt necesare urmatoarele materiale:

  • lampa de torpedou care se poate procura de la www.ice-tuning.ro. Lampa contine atat bec cat si intrerupator; Codul ei este 90306633, iar pretul aprox. 45RON.
  • 3 metri de cablu de 1.5A; pret 1,5RON din Obor;
  • papuci auto; se gasesc la orice magazin de piese auto, eu am luat de la magazinul de piese de origine Dacia de langa Obor (spre Dimitrov); Pret 2RON punguta cu 5 perechi de papuci. Pentru operatia noastra sunt necesare 4 perechi de papuci: 2 la lampa si 2 pe traseu.

De ce scule avem nevoie:

  • ciocan de lipit cu putere peste 40W, pentru ca cu puteri mai mici nu putem lipi firele;
  • cleste patent;
  • cleste shpitz;
  • banda izolatoare de calitate, nu orice scotch;
  • surubelnita cu cap torx (suruburile pe care le vom demonta sunt toate cu aceeasi dimensiune a capului);


Sfaturi la inceput de lucru:

  • demontajul / montajul il facem fara graba, cu atentie ca sa nu zgariem cu surubelnite / clesti / ciocan de lipit incins elementele de plastic;
  • nu se trage din toate puterile de elementele pe care le demontam, mai ales daca este frig;
  • suruburile nu le strangem in final foarte tare pentru ca se insurubeaza in piulite de plastic si sa nu le deterioram;


Rezumat: am montat lampa in torpedou, am conectat cablul la ea cu doi papuci. Apoi am demontat consola centrala (cea in care sunt montate frana de mana si schimbatorul de viteze) pentru a avea acces la mufa din spatele brichetei. Am scos mufa din spatele brichetei, am lipit firele pentru lampa de torpedou acolo. In final am facut si o mufa pentru a putea demonta linistit torpedoul cand se schimba filtrul de polen.

Pasul 1: Demontam torpedoul: operatiunea e foarte simpla, sunt 4 suruburi torx, 2 in interior pe muchia superioara, 2 in exterior pe muchia inferioara. Le desfacem si tragem usor de torpedou spre noi. Montam lampa din interiorul torpedoului introducand mai intai fisele de conectare si apoi partea cu contactul. Tragem un pic de boltzul care actioneaza contactul ca sa ii facem loc lampii.



Pasul 2: Demontam partea din spate a consolei centrale. Cum se face: se baga cate doua degete sub partea din spate a consolei (unde sunt sagetile, poza 01_consola_spate) si se trage in sus. Va iesi ceva mai greu, dar nu tragem din prima cu toate puterile.

Ca sa va faceti o idee de cum sunt asezate stifturile, vedeti cea de-a doua poza, 02_consola_spate_demontata.


Apoi desfacem piulita cu patentul (vezi poza 03_consola_spate_piulita). Nu ne grabim, e strans foarte bine si nu trebuie sa-i stricam profilul. Daca avem cheie tubulara pe dimensiunea ei, cel mai bine folosim cheia, eu nu am avut si am folosit patentul.


Pasul 3: Demontam mansonul de la frana de mana. Frana de mana trebuie sa fie trasa. Pe gaura lasata de partea din spate a consolei, pe care tocmai am demontat-o, bagam o mana si cu cealalta ridicam usor de rama mansonului. Nu tragem de manson, ci de rama! Dupa ce scoatem rama (detalii cu shtifturile ei de montaj vezi in poza 03_manson_frana_de_mana),

o dam peste cap si tragem usor (sa nu o largim) de manson pana o scoatem de pe maneta de la frana de mana (mansonul scos arata asa: 04_manson_frana_de_mana).

Pasul 4: Demontam mansonul si policioara de la schimbatorul de viteze. Shtifturile sunt dispuse dupa cum se vede in poza 05_capac_schimbator_de_viteze.

Incepem si tragem usor in sus de la unul din colturile din spate astfel: cu o mana de partea exterioara si cu cealalta bagata prin manson din interior. Poze cu mansonul demontat: 06_capac_schimbator_de_viteze_demontat1 si 07_capac_schimbator_de_viteze_demontat2.


Pasul 5: Desfacem suruburile de ambele parti ale consolei. Sunt 6 in total si sunt marcate in pozele 08_surub_consola_stanga_1 si 09_surub_consola_stanga_2 cele de pe partea stanga. Pentru a ajunge usor la ele dam scaunele la maxim in spate.


Pasul 6: Tragem consola in spate cat de mult ne permite. Apoi scoatem capacul din dreapta de la picioarele pasagerului. Scoatem mufa din spatele brichetei (vezi poza 10_mufa_alimentare_bricheta).

Atentie: trebuie sa scoatem mufa care alimenteaza bricheta, nu cea care alimenteaza becul care ilumineaza discul portocaliu din jurul brichetei. Mufa este facuta astfel incat sa nu se poata monta in pozitie gresita. Ridicam cu grija furtunul care este pus peste fire. Alte poze cu mufa:


Pasul 7: Legam firele de la lampa de torpedou la firele de la mufa de la bricheta. Toate operatiile le-am facut cu cheia scoasa din contact, dar nu am desfacut si contactele la baterie. Intre cele doua fire de la bricheta este o tensiune de 3.5V chiar si cu contactul luat! Le dezizolam pe rand, lipim cate un fir scurt (30cm) pe rand si apoi izolam. Nu lasam fire fara capete izolate in timp ce lucram!



Pasul 8: Punem papucii pe rand la firele scurte si la firele care duc in continuare la lampa.

Cablul il vom trage pe langa celelate cabluri lipite de ele cu banda.

Pasul 9: Montam torpedoul, punem contactul si admiram! La mine arata asa:



Pasul 10: Montam la loc (fara graba) toate celelalte in ordine inversa.

Mie mi-au luat toate astea 2 ore si jumatate.

Succes! Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR