- mctoto
- OP
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
TPS = throttle position sensor = senzor pozitie clapeta acceleratie
Senzorul trimite catre ECU pozitia clapetei de acceleratie si astfel permite calculatorului sa regleze debitul de benzina in functie de aerul primit, si in acelasi timp verfica daca nu corespunde aerul primit cu sarcina la care este supus motorul.
Pentru demonatre va trebuie o surubelnita stea scurta sau un cap montat pe un clik. Legatura intre TPS si clapeta se face printr-o bara hexagonala de cam 5 cm. Are o catare asa ca atentie la montare.
Verificare:
Se folosete un aparat de masura pe scala OHMI.
Intre pinii 1 si 2 trebuie sa avem aproximativ 2 kohm
Intre 1 si 3 variza intre 0.9kohm si 2.8 kohm si invers la rotirea potentiometrului senzorului
Nota.
La c20xe senzorul cred ca are aceleasi valori doar ca are urechile de prindere reglabile, si detectarea apasarii pedalei de acceleratie se face printr-un contact clik-clak care se inchide la o usoare apasare a pedalei.
Si se poate regla aceasta pozitie de trecere prin zero in caz ca se schimba.
Asa arata in interior cel cu urechi reglabile
Se regleaza pozitia(asta in caz ca este functional) cum a zis Stefy_726
Se invirte invers acelor de ceasornic pina se aude un tacanit finut si se string cele 2 surubele,apoi tragi de cablul de aceleratie ar trebui sa se auda acelasi tacanit in "releu",daca nu se aude mai reglezi odata "releul".
"releu" = nu este un releu ci contacte ce se inchid(ca la intrerupator la lumina)
Senzorul trimite catre ECU pozitia clapetei de acceleratie si astfel permite calculatorului sa regleze debitul de benzina in functie de aerul primit, si in acelasi timp verfica daca nu corespunde aerul primit cu sarcina la care este supus motorul.
Pentru demonatre va trebuie o surubelnita stea scurta sau un cap montat pe un clik. Legatura intre TPS si clapeta se face printr-o bara hexagonala de cam 5 cm. Are o catare asa ca atentie la montare.
Verificare:
Se folosete un aparat de masura pe scala OHMI.
Intre pinii 1 si 2 trebuie sa avem aproximativ 2 kohm
Intre 1 si 3 variza intre 0.9kohm si 2.8 kohm si invers la rotirea potentiometrului senzorului
Nota.
La c20xe senzorul cred ca are aceleasi valori doar ca are urechile de prindere reglabile, si detectarea apasarii pedalei de acceleratie se face printr-un contact clik-clak care se inchide la o usoare apasare a pedalei.
Si se poate regla aceasta pozitie de trecere prin zero in caz ca se schimba.
Asa arata in interior cel cu urechi reglabile
Se regleaza pozitia(asta in caz ca este functional) cum a zis Stefy_726
Se invirte invers acelor de ceasornic pina se aude un tacanit finut si se string cele 2 surubele,apoi tragi de cablul de aceleratie ar trebui sa se auda acelasi tacanit in "releu",daca nu se aude mai reglezi odata "releul".
"releu" = nu este un releu ci contacte ce se inchid(ca la intrerupator la lumina)