relu1406
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
Vectra C y20 dth
Dupã ce creste temperatura, pe la buºonul vasului de expansiune se deschide acea supapa ºi da antigelul afarã. Nu am urme de ulei, în vas. Am schimbat buºonul vasului, pe original- la fel. Observasem cã totuºi radiatorul nu prea se încãlzea cum trebuie, schimbat astãzi ºi termostat.Temperatura urcã la 90, se deschide termostatul,radiatorul aproape la fel de fierbinte stânga- dreapta cât am putut bãga mâna, la drum întins Iaºi Vaslui,i ar a dat pe afarã. Furtunul care iese din termostat ºi intrã în radiator tare ca betonul, apoape la fel ºi cel gros care intrã în vasul de expansiune. La relanti dupã un timp îºi revin. Furtunaºul care iese din radiator ºi intrã în vasul de expansiune cãlduþ puþin. Prin oraº nu am problema asta atât timp cât nu urcã apa(nu am avut ocazia prin oraº).
Uleiul este constant, nu am spume sau nivel crescut.
În istoricul masinii apare si radiatorul de ulei schimbat, eu insumi mai gasind in vasul de expansiune urme de ulei. Am cumparat-o cu antigel verde in ea si l-am schimbat cu rosu(acum doi ani). Banuiesc ca am spalat destul de bine motorul (scos furtunul subtire ce iese din motor si intra in vas, si lasat sa curga liber alimentând contintinuu cu apa prin vasul de expansiune+nu stiu ce substanta pt spãlat- de cîteva ori.).
Poate fi garnitura de chiulasã, radiatorul înfundat?
Masina e din 2003, adusa in 2004, cumparata de mine în 2005 ºi are acum 85000 verificaþi ºi în ECU .
Maºina trage foarte bine,nu ºtiu cum sã verifi debitul lichidului ce iese din radiator ca sã elimin ºi varianta asta oricum nu ºtiu ce sã-i mai fac! Dacã deschid uºor buºonul face în vas parcã ar fi un gheizer-aºa presiune are .
Am mai citit topicuri asemãnãtoare, dar nu m-am dumirit.
Mulþumesc!
Ultima modificare făcută de relu1406 la Sam 09 Feb, 2008 8:28 pm
Dupã ce creste temperatura, pe la buºonul vasului de expansiune se deschide acea supapa ºi da antigelul afarã. Nu am urme de ulei, în vas. Am schimbat buºonul vasului, pe original- la fel. Observasem cã totuºi radiatorul nu prea se încãlzea cum trebuie, schimbat astãzi ºi termostat.Temperatura urcã la 90, se deschide termostatul,radiatorul aproape la fel de fierbinte stânga- dreapta cât am putut bãga mâna, la drum întins Iaºi Vaslui,i ar a dat pe afarã. Furtunul care iese din termostat ºi intrã în radiator tare ca betonul, apoape la fel ºi cel gros care intrã în vasul de expansiune. La relanti dupã un timp îºi revin. Furtunaºul care iese din radiator ºi intrã în vasul de expansiune cãlduþ puþin. Prin oraº nu am problema asta atât timp cât nu urcã apa(nu am avut ocazia prin oraº).
Uleiul este constant, nu am spume sau nivel crescut.
În istoricul masinii apare si radiatorul de ulei schimbat, eu insumi mai gasind in vasul de expansiune urme de ulei. Am cumparat-o cu antigel verde in ea si l-am schimbat cu rosu(acum doi ani). Banuiesc ca am spalat destul de bine motorul (scos furtunul subtire ce iese din motor si intra in vas, si lasat sa curga liber alimentând contintinuu cu apa prin vasul de expansiune+nu stiu ce substanta pt spãlat- de cîteva ori.).
Poate fi garnitura de chiulasã, radiatorul înfundat?
Masina e din 2003, adusa in 2004, cumparata de mine în 2005 ºi are acum 85000 verificaþi ºi în ECU .
Maºina trage foarte bine,nu ºtiu cum sã verifi debitul lichidului ce iese din radiator ca sã elimin ºi varianta asta oricum nu ºtiu ce sã-i mai fac! Dacã deschid uºor buºonul face în vas parcã ar fi un gheizer-aºa presiune are .
Am mai citit topicuri asemãnãtoare, dar nu m-am dumirit.
Mulþumesc!
Ultima modificare făcută de relu1406 la Sam 09 Feb, 2008 8:28 pm
relu1406
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
o cãutare mai atentã ºi l-am gãsit pe vechiul proprietar. pe acest forum alinarmand. din topicurile lui reiese cã a avut probleme - a schimbat garnitura de chiulasã , a schimbat radiatorul de ulei, totul pe la 40 000 km. credeþi cã ar trebui sã trec direct la schimbat garnitura ºi verificat chiulasa? dacã esta asta cam cât ar ajunge, ºi unde îmi mai recomandaþi sã o fac. în Iaºi la btm o primã estimare, aºa informativ:
- garnitura 200 ron (cam puþin nu!?)
-alt set de garnituri (pt ce sunt alea?) 500 ron
- manopera peste 500 ron
verificat(rectificat chiuloasa) nu am aflat
Ultima modificare făcută de relu1406 la Sam 09 Feb, 2008 8:27 pm
- garnitura 200 ron (cam puþin nu!?)
-alt set de garnituri (pt ce sunt alea?) 500 ron
- manopera peste 500 ron
verificat(rectificat chiuloasa) nu am aflat
Ultima modificare făcută de relu1406 la Sam 09 Feb, 2008 8:27 pm
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
se numeste chiulasa nu chiuloasa...
e garnitura de chiulasa. pana sa o schimbi lasa putin putin slabit busonul de la vasul de expansiune ca sa mai scada din presiune.
garnitura de chiulasa o schimbi absolut degeaba daca nu planezi chiulasa si folosesti prezoane noi. atat chiulasa cat si prezoanele se deformeaza cand desfaci motorul, iar daca le refolosesti pe cele vechi si nu planezi chiulasa problema poate sa reapara in curand.
prezoanele vin la set + vazelina speciala si un planat e undeva la 40 lei.
e garnitura de chiulasa. pana sa o schimbi lasa putin putin slabit busonul de la vasul de expansiune ca sa mai scada din presiune.
garnitura de chiulasa o schimbi absolut degeaba daca nu planezi chiulasa si folosesti prezoane noi. atat chiulasa cat si prezoanele se deformeaza cand desfaci motorul, iar daca le refolosesti pe cele vechi si nu planezi chiulasa problema poate sa reapara in curand.
prezoanele vin la set + vazelina speciala si un planat e undeva la 40 lei.
relu1406
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
asstãzi dupã un test destul de simplu a reieºit cã am urme de CO2 în sistemul de rãcire. nu a ieºit din prima ºi cel care a fãcut bãga mâna în foc cã nu scapã compresie. dupã repetarea testului a reieºit de fap tpierderea de compresie. este un test simplu de la WURTH o pipetã cu ceva reactive pusã ca ºi capac cumva în locul buºonului de la vas ºi dacã este pozitiv îºi schimbã culoarea. mi s-a spus sã mã aºtept la ce-i mai rãu pentru cã nu prea s-au vãzut garnituri cu probleme la tipul meu de motor. mai degrabã chiulasa sau blocul motor.oricum luni pe 19 abi am-am programat la btm grup iaºi. sper sã fie ceva mai puþin costisitor!
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
daca proprietarul anterior a schimbat garnitura de chiulasa fara sa planeze si sa puna prezoane noi, garnitura s-a ars din nou.
radiatorul s-a spart tot din cauza presiunii....
toate astea pornesc de la un termostat blocat sau care functioneaza greu. la fel si cu busonul de la vasul de expansiune. trebuie sa deschida la o anumita presiune, dar dupa ce antigelul fierbe de cateva ori (punctul de fierbere peste 100°, depinde de concentratie) supapa din el se blocheaza....
daca asculti cu atentie se aud gazele in instalatia de incalzire din cabina (temperatura la maxim dar cu ventilatia oprita)
am trecut si eu prin toate astea. mi-a facut o presiune ca efectiv a spart radiatorul la imbinatii. furtunurile erau asa de tari de puteam sa tai lemne pe ele.
nu cred (sper)sa ai probleme cu chiulasa sau blocul. probleme de porous head (chiulasa cu pori, defect fabricatie) sunt intalnite pe alte motoare Opel.
radiatorul s-a spart tot din cauza presiunii....
toate astea pornesc de la un termostat blocat sau care functioneaza greu. la fel si cu busonul de la vasul de expansiune. trebuie sa deschida la o anumita presiune, dar dupa ce antigelul fierbe de cateva ori (punctul de fierbere peste 100°, depinde de concentratie) supapa din el se blocheaza....
daca asculti cu atentie se aud gazele in instalatia de incalzire din cabina (temperatura la maxim dar cu ventilatia oprita)
am trecut si eu prin toate astea. mi-a facut o presiune ca efectiv a spart radiatorul la imbinatii. furtunurile erau asa de tari de puteam sa tai lemne pe ele.
nu cred (sper)sa ai probleme cu chiulasa sau blocul. probleme de porous head (chiulasa cu pori, defect fabricatie) sunt intalnite pe alte motoare Opel.
relu1406
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
Asearã am adus maºina acasã! S-a verifica chiulasa, inclusiv pentru fisuri, dar a reieºit cã trebuie fãcutã doar planietatea. I s-a rectificat 2 zecimi ºi 3 sutimi plus scaunele supapele ºi nu ºtiu ce altceva. Am schimbat tot ce mi s-a recomandat sã schimb, inclusiv prezoanele. Momentan spun cã e în regulã. Am sã vãd pe parcurs! Preþ final 2000 ron toatã afacerea! Asta e!
- dew
- ****
- 1,077 mesaje
- din 07 Jun 2008
- Astra 2002 Y22DTR
- Dolj
dew
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
relu1406
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dew
- ****
- 1,077 mesaje
- din 07 Jun 2008
- Astra 2002 Y22DTR
- Dolj
dew
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
relu1406
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- marrian2008
- *
- 34 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Astra 2000
- Galati
marrian2008
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
franky
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2010
- Mesaj Privat
cautand pe google discutii despre acest subiect am ajuns aici cu toate ca nu detin un auto marca opel. sunt sofer profesionist pe un MAN TGA 310 iar problema mea este pe cat se poate de identica ca a lui relu 1406,din cate am observat din discutiile de mai sus cred ca toata vina o are garnitura de chiulasa. poate altcineva sa-mi spuna daca exista oa alta cauza? va multumesc
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
cristisan55- Suspendat
- 42 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Vectra 2003
- Maramures
cristisan55- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat