- jE
- OP
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Tinand cont de faptul ca s-a lansat moda cheilor de tip briceag, probabil si corsarii sunt interesati de o astfel de tematica.
Pe langa aspectul estetic, un astfel de montaj va poate permite sa faceti anumite economii din bugetul alocat hainelor (eu vesnic aveam buzunare sparte de la cheia de G....)
Componente necesare:
- 1 cheie cu telecomanda de la Corsa
- 1 carcasa de cheie de Astra H, cu lama netaiata (recomand carcasa made in China, cum zicea si CristiTM, astea se pot cumpara de pe EBay cu ~10-20 lire. In Romania am gasit cu 80-100 RON, deci cam tot pe acolo)
Scule si consumabile necesare:
- fir electric izolat subtire (se pot folosi fire din cablul de telefon, ca e litat. Cel de retea e mai rigid)
- pistol de lipit+cositor/fludor
- microfreza (nu e obligatorie, dar usureaza mult munca)
- cleste cu cioc
- cleste de taiat
- cutter
- super glue (recomand Loctite Gel)
Se desface cheia de Corsa, se scoate placuta de circuite din ea, se separa suportul de plastic de placuta de circuite (e prins de placuta cu cateva gheare, pe laterala)
Se dezlipesc comutatorii de telecomanda de pe placuta de circuite. Tineti cu clestele cu cioc de buton, si apasati cu pistolul de lipit (cald). Verificati apoi daca comutatorii functioneaza (masurati rezistenta, trebuie sa fie infinita cu ei neactionati, si ~0 cu ei actionati). Verificati de asemenea daca nu ati deteriorat placura de circuite, tensiunea intre bornele de unde ati dezlipit comutatorii trebuie sa fie de ~3V
Se desface carcasa de cheie pliabila (cu grija sa nu pierdeti componentelle de la mecanismul de pliere, respectiv lama, arcul si butonul), si se ia scoica cu butoanele (fata)
Butoanele de pe carcasa au cate un piciorus care apasa pe comutatotii de pe telecomanda. Butonul de pe comutatorul de Corsa intra perfect in gaura prin care sunt trecute piciorusele respective, insa piciorusele trebuiesc scurtate. Cu freza (sau cu alte obiecte potrivite acestei operatii) se scurteaza picioarusele pana la momentul la care comutatorul se aseaza pe plasticul de la cheie, si, daca tineti comutatorul acolo, si apasati pe carcasa, se aude click-clack-ul comutatorului, fara sa fie nevoie sa apasati foarte tare, dar nici sa nu se auda la orice atingere (sa se actioneze in buzunar singura...)
Am facut poza, dar din pacate nu se intelege nimic din ea
Lipiti firele pe comutatori. Pentru a va usura montajul, lipiti-le la 90 grade (poza urmatoare, firele rosu si galben)
Firele se lasa mai lungi, le scurati mai tarziu, functie de necesitati
Pentru butonul de deschidere (cel cu firele rosu si galben) va fi nevoie sa sculptati nitel in marginea cheii.
Pozitionati butoanele in carcasa, si lipiti-le. Eu am folosit un pistol cu lipici (o dracovenie care topeste niste tuburi de plastic) si mi-a parut rau. Recomand super glue Loctite Gel (se lucreaza foarte usor cu el). Puneti adeziv in jurul butonului, nu sub el!
e nevoie sa taiati de asemenea din carcasa piciorul din mijloc (e un picior care distanteaza in mod normal cele 2 fete ale carcasei) si o buza care se afla in partea de sus a carcasei. Cu freza, cu cutter-ul... va descurcati
Pozitionati telecomanda in carcasa, sa vedeti cum incape. Daca aveti freza, puteti sa o polizati nitel pe laterale, daca nu, telecomanda de Corsa C cam incape oricum in carcasa.
Hotarati-va cum pozitionati telecomanda. Aveti 2 variante: cu contactele pentrubaterie catre locasul bateriei (usureaza montarea bateriei, dar e nevoie sa piliti din carcasa in cateva locuri ca sa incapa telecomanda si sa puteti inchide carcasa) sau invers (nu trebuie in principiu sa piliti din carcasa, dar complica montajul bateriei). Eu am apelat la varianta 1 (da, e drept, am avut freza, sculpturile in carcasa au fost distractie pentru mine...)
Incercati sa inchideti montajul, asigurati-va ca carcasa se inchide complet. Daca e necesar, mai piliti din carcasa, din placuta, pana puteti pozitiona totul in mod corect.
Lipiti firele de la comutatoare pe placuta de circuite. Atentie care unde le lipiti, sa nu va trezii ca deschideti masina apasand pe butonul de inchidere...
Verificati din nou ca comutatorii functioneaza, si ca nu ati afectat placuta de circuite (masurat impedanta, tensiune)
Pozitionati placuta de circuite, si fixati-o la locul ei cu cateva picaturi de super glue. Incepeti sa lucrati la bornele de contact pentru baterie. Aici va descurcati, improvizati, eu am folosit o pereche de borne luate de pe o telecomanda de Astra G Protejati placuta de circuite cu o bucata de banda izolatoare, cum se vede in poza
Lipiti provizoriu firul de la borna de + pe placuta de circuite, inchideti telecomanda, mergeti la masina si verificati ca puteti descuia/incuia masina. Daca totul e OK, scoateti chip-ul de immo din cheie. Atentie, e prins cu adeziv, asa ca va cam trebui sa taiati cheia. Eu am preferat sa tai cheia fara telecomanda, si sa scot chip-ul din ea. Lucrati cu rabdare, calm si finete, sa nu spargeti chip-ul. Fixati apoi chip-ul in noua cheie cu un strop de super glue. Inchideti din nou cheia (pornesc de la premisa ca deja v-ati ocupat de taiat lama) si verificati ca indeplineste toate functiile (inchidere/deschidere usi, pornire motor). Aveti grija, la pornirea motorului manuiti-o cu finete, sa nu fortati carcasa sa se deschida si sa vi se imprastie cheia prin masina.
Apoi inchideti cheia, lipiti-o cu super glue (ca sa nu riscati sa vi se desfaca) si abia apoi lipiti firul de + pe telecomanda. Eu am lipit firul inainte, si am sabotat nitel montajul (mi-a sarit borna de + de la locul ei cand am vrut sa lipesc cheia, si am murdarit nitel cheia cu super glue incercand sa pun borna la loc, plus ca a apucat lipicul sa inceapa sa se uste, si intr-o parte cheia nu s-a inchis complet)
In final mergeti la intalnire si laudati-va ce cheie faina aveti
Pe langa aspectul estetic, un astfel de montaj va poate permite sa faceti anumite economii din bugetul alocat hainelor (eu vesnic aveam buzunare sparte de la cheia de G....)
Componente necesare:
- 1 cheie cu telecomanda de la Corsa
- 1 carcasa de cheie de Astra H, cu lama netaiata (recomand carcasa made in China, cum zicea si CristiTM, astea se pot cumpara de pe EBay cu ~10-20 lire. In Romania am gasit cu 80-100 RON, deci cam tot pe acolo)
Scule si consumabile necesare:
- fir electric izolat subtire (se pot folosi fire din cablul de telefon, ca e litat. Cel de retea e mai rigid)
- pistol de lipit+cositor/fludor
- microfreza (nu e obligatorie, dar usureaza mult munca)
- cleste cu cioc
- cleste de taiat
- cutter
- super glue (recomand Loctite Gel)
Se desface cheia de Corsa, se scoate placuta de circuite din ea, se separa suportul de plastic de placuta de circuite (e prins de placuta cu cateva gheare, pe laterala)
Se dezlipesc comutatorii de telecomanda de pe placuta de circuite. Tineti cu clestele cu cioc de buton, si apasati cu pistolul de lipit (cald). Verificati apoi daca comutatorii functioneaza (masurati rezistenta, trebuie sa fie infinita cu ei neactionati, si ~0 cu ei actionati). Verificati de asemenea daca nu ati deteriorat placura de circuite, tensiunea intre bornele de unde ati dezlipit comutatorii trebuie sa fie de ~3V
Se desface carcasa de cheie pliabila (cu grija sa nu pierdeti componentelle de la mecanismul de pliere, respectiv lama, arcul si butonul), si se ia scoica cu butoanele (fata)
Butoanele de pe carcasa au cate un piciorus care apasa pe comutatotii de pe telecomanda. Butonul de pe comutatorul de Corsa intra perfect in gaura prin care sunt trecute piciorusele respective, insa piciorusele trebuiesc scurtate. Cu freza (sau cu alte obiecte potrivite acestei operatii) se scurteaza picioarusele pana la momentul la care comutatorul se aseaza pe plasticul de la cheie, si, daca tineti comutatorul acolo, si apasati pe carcasa, se aude click-clack-ul comutatorului, fara sa fie nevoie sa apasati foarte tare, dar nici sa nu se auda la orice atingere (sa se actioneze in buzunar singura...)
Am facut poza, dar din pacate nu se intelege nimic din ea
Lipiti firele pe comutatori. Pentru a va usura montajul, lipiti-le la 90 grade (poza urmatoare, firele rosu si galben)
Firele se lasa mai lungi, le scurati mai tarziu, functie de necesitati
Pentru butonul de deschidere (cel cu firele rosu si galben) va fi nevoie sa sculptati nitel in marginea cheii.
Pozitionati butoanele in carcasa, si lipiti-le. Eu am folosit un pistol cu lipici (o dracovenie care topeste niste tuburi de plastic) si mi-a parut rau. Recomand super glue Loctite Gel (se lucreaza foarte usor cu el). Puneti adeziv in jurul butonului, nu sub el!
e nevoie sa taiati de asemenea din carcasa piciorul din mijloc (e un picior care distanteaza in mod normal cele 2 fete ale carcasei) si o buza care se afla in partea de sus a carcasei. Cu freza, cu cutter-ul... va descurcati
Pozitionati telecomanda in carcasa, sa vedeti cum incape. Daca aveti freza, puteti sa o polizati nitel pe laterale, daca nu, telecomanda de Corsa C cam incape oricum in carcasa.
Hotarati-va cum pozitionati telecomanda. Aveti 2 variante: cu contactele pentrubaterie catre locasul bateriei (usureaza montarea bateriei, dar e nevoie sa piliti din carcasa in cateva locuri ca sa incapa telecomanda si sa puteti inchide carcasa) sau invers (nu trebuie in principiu sa piliti din carcasa, dar complica montajul bateriei). Eu am apelat la varianta 1 (da, e drept, am avut freza, sculpturile in carcasa au fost distractie pentru mine...)
Incercati sa inchideti montajul, asigurati-va ca carcasa se inchide complet. Daca e necesar, mai piliti din carcasa, din placuta, pana puteti pozitiona totul in mod corect.
Lipiti firele de la comutatoare pe placuta de circuite. Atentie care unde le lipiti, sa nu va trezii ca deschideti masina apasand pe butonul de inchidere...
Verificati din nou ca comutatorii functioneaza, si ca nu ati afectat placuta de circuite (masurat impedanta, tensiune)
Pozitionati placuta de circuite, si fixati-o la locul ei cu cateva picaturi de super glue. Incepeti sa lucrati la bornele de contact pentru baterie. Aici va descurcati, improvizati, eu am folosit o pereche de borne luate de pe o telecomanda de Astra G Protejati placuta de circuite cu o bucata de banda izolatoare, cum se vede in poza
Lipiti provizoriu firul de la borna de + pe placuta de circuite, inchideti telecomanda, mergeti la masina si verificati ca puteti descuia/incuia masina. Daca totul e OK, scoateti chip-ul de immo din cheie. Atentie, e prins cu adeziv, asa ca va cam trebui sa taiati cheia. Eu am preferat sa tai cheia fara telecomanda, si sa scot chip-ul din ea. Lucrati cu rabdare, calm si finete, sa nu spargeti chip-ul. Fixati apoi chip-ul in noua cheie cu un strop de super glue. Inchideti din nou cheia (pornesc de la premisa ca deja v-ati ocupat de taiat lama) si verificati ca indeplineste toate functiile (inchidere/deschidere usi, pornire motor). Aveti grija, la pornirea motorului manuiti-o cu finete, sa nu fortati carcasa sa se deschida si sa vi se imprastie cheia prin masina.
Apoi inchideti cheia, lipiti-o cu super glue (ca sa nu riscati sa vi se desfaca) si abia apoi lipiti firul de + pe telecomanda. Eu am lipit firul inainte, si am sabotat nitel montajul (mi-a sarit borna de + de la locul ei cand am vrut sa lipesc cheia, si am murdarit nitel cheia cu super glue incercand sa pun borna la loc, plus ca a apucat lipicul sa inceapa sa se uste, si intr-o parte cheia nu s-a inchis complet)
In final mergeti la intalnire si laudati-va ce cheie faina aveti
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- jE
- OP
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- jE
- OP
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
bavarezule, acuma am vazut intrebarea ta...
Nu stiu cums e inchide cheia de vw. Carcasa de astra h are doar o buza care intra pe un cant, nu face o priza fenomenala. Si, daca nu o lipesti, risti sa patesti ca flores, care nu a lipit carcasa in prima faza, si cand a invartit-o mai hotarat in contact, s-a desfacut carcasa si a facut tot arculete si alte alea prin masina....
Nu stiu cums e inchide cheia de vw. Carcasa de astra h are doar o buza care intra pe un cant, nu face o priza fenomenala. Si, daca nu o lipesti, risti sa patesti ca flores, care nu a lipit carcasa in prima faza, si cand a invartit-o mai hotarat in contact, s-a desfacut carcasa si a facut tot arculete si alte alea prin masina....
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
alexset- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2010
- Mesaj Privat
salut! am si eu o nelamurire. vreau sa imi iau cheie tip briceag dar masina are si telecomanda pentru inchiderea centralizata. cum sa fac sa se deschida masina din cheia tip briceag? nu mai vreau sa folosesc telecomanda originala a autoturismului
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
19.03.2011 16:19:22
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
19.03.2011 16:19:22