De cand mi-am schimbat pompa de apa, termostatul, radiatorul din cauza unor probleme serioase (auttoaprindere pe ulei din cauza segmentilor uzzati) dieselul meu Y22DTH adica motor de 2.200 cmc, imi refuleaza apa din vasul de expansiune pe la buson.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am schimbat si o garnitura de etansare de la suportul alternatorului, care din naivitatea mecanicilor nu mi-a fost schimbata de acestia, ea fiind siliconata in schimb acolo unde trebuia sa aiba cauciuc
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum am verificat si am constatat urmatoarele:
- nu imi refuleaza decat cateodata, adica nu are un tipar anume, sa zic ca la o anumita turatie sau in sarcina, ci aleator, fie in oras fie in afara;
- am verificat fiecare furtun si NU am gasit urma de fisura sau altceva, nici stropi;
- garnitura de chiulasa - exclud, deoarece nu imi face mereu;
- atunci cand imi refuleaza gasesc ca apa din vas, normal, este mai putina, iar cand desfac busonul se elibereaza o presiune foarte mare , chiar si atunci cand motorul este oprit de o zi;
- am vrut sa verific caloriferul de caldura insa nu am umezeala in interior;
- am probat 3 busoane si 2 vasuri, fara vreun succes;
- din cauza presiunii asa de mari ce se acumuleaza pe instalatie mi-a pleznit si un furtun de retur dinspre chiulasa spre vas, pe care l-am inlocuit intre timp;
- am observat o data dupa ce am mers pe o distanta de 15 km si mai in viteza, dupa ce am saltat capota, ca atunci cand o acceleram la relanti, pe la 3000 rpm imi refula la busonul vasului.
Orice sfat ese binevenit! Mecanicii din service0urile din oras m-au terminat asa ca nu vreau sa aud de ei! 😢
L.E.: aerisirea am facut-o bine, deci exclud si asta, plus ca atunci cand aduc la nivel apa din vas, MIDul e ok, insa daca ii dau putina acceleratie imi zice ca e sub nivel...
Am mai verificat si furtunurile de retur (dispre chiulasa si radiator) sa nu fie infundate si vine apa.
Ultima modificare făcută de secarianu la Mar 27 Apr, 2010 4:38 pm, modificat de 2 ori în total