- nvp_playboy
- OP
- 46 mesaje
- din 29 Sep 2007
- Zafira 2003 y200
- Neamt
nvp_playboy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 y200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
In urma masuratorilor s-a dovedit ca puntea spate e fixata stramb pe sasiu asa:
- roata stanga spate cu 3 cm mai in spate
- roata dreapta spate cu 1 cm mai in spate
- toata puntea spre dreapta cu 1 cm.
I............I
.
.
.
................\
. .\
Dupa logica voastra ? Unde o sa uzeze cauciucurile?
(Eu stiu unde, dar vreau sa vad care e logica sau daca este si o alta problema)
- roata stanga spate cu 3 cm mai in spate
- roata dreapta spate cu 1 cm mai in spate
- toata puntea spre dreapta cu 1 cm.
I............I
.
.
.
................\
. .\
Dupa logica voastra ? Unde o sa uzeze cauciucurile?
(Eu stiu unde, dar vreau sa vad care e logica sau daca este si o alta problema)
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
In loc sa te gandesti "unde o sa-ti uzeze cauciucurile", adica pe ce parte, cred ca mai bine te-ai gandi cum faci sa repozitionezi puntea pe masina.
Nu stiu ce masina ai, dar vezi ca unele masini (de ex Astra G) au niste suporti prinsi pe caroserie in care se fixeaza puntea.
Ma gandesc ca prin modificarea pozitiei acestora ai putea sa rezolvi problema.
In cazul tau diferenta de 2 cm fiind cam mare (cred eu), poate mai reduci din diferenta.
... doar o idee, poate te ajuta.
P.S. Masina nu merge cu spatele spre axul drumului si cu botul spre bordura? ... drept nu merge sigur si pe deasupra cred ca la viteza, nu are nici un gram de stabilitate.
Nu stiu ce masina ai, dar vezi ca unele masini (de ex Astra G) au niste suporti prinsi pe caroserie in care se fixeaza puntea.
Ma gandesc ca prin modificarea pozitiei acestora ai putea sa rezolvi problema.
In cazul tau diferenta de 2 cm fiind cam mare (cred eu), poate mai reduci din diferenta.
... doar o idee, poate te ajuta.
P.S. Masina nu merge cu spatele spre axul drumului si cu botul spre bordura? ... drept nu merge sigur si pe deasupra cred ca la viteza, nu are nici un gram de stabilitate.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@Mihay, mi-ai luat vorba din gura, asta ma intrebam si eu, ce e mai important, cum uzeaza sau sa nu uzeze si sa mearga paralel cu axul strazii. Eu am avut o Dacie break, cu acest defect de fabricatie (un suport de tendon, stanga, sudat cu 1cm mai in spate) si vreau sa spun ca la drum se vedea, nu calcau rotile din spate pe urmele celor din fata. Spatele era deplasat spre dreapta si cu toate astea nu tragea in nici o parte. De uzura nu pot sa spun nimic, deoarece faceam rotatia la fiecare 5000km, avand cauciucuri fara sens de rotatie si uzura era uniforma.
@nvp_playboy: Avand o asa de mare diferenta, iti sugerez sa imparti diferenta la 2. Suportul din dreapta se trage in spate 1 cm, iar cel de pe stanga, in fata 1 cm. Apoi cu masina pe roti, dupa cateva flexari ale amortizoarelor spate, se masoara cu compasul, distantele intre centrele rotilor si apoi, in diagonala intre puncte fixe de pe punte si puncte fixe de pe caroserie (vezi ca exista niste gauri in caroserie, in care intra niste bolturi, cand se asaza caroseria la montaj, pe un "cal" similar cu cel de indreptat caroserii). Cotele intre axe, precum si cele in diagonala trebuie sa fie egale (evident 2 cate 2).
[editat]
@nvp_playboy: Avand o asa de mare diferenta, iti sugerez sa imparti diferenta la 2. Suportul din dreapta se trage in spate 1 cm, iar cel de pe stanga, in fata 1 cm. Apoi cu masina pe roti, dupa cateva flexari ale amortizoarelor spate, se masoara cu compasul, distantele intre centrele rotilor si apoi, in diagonala intre puncte fixe de pe punte si puncte fixe de pe caroserie (vezi ca exista niste gauri in caroserie, in care intra niste bolturi, cand se asaza caroseria la montaj, pe un "cal" similar cu cel de indreptat caroserii). Cotele intre axe, precum si cele in diagonala trebuie sa fie egale (evident 2 cate 2).
[editat]
- nvp_playboy
- OP
- 46 mesaje
- din 29 Sep 2007
- Zafira 2003 y200
- Neamt
nvp_playboy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 y200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
Cauciucurile se uzeaza , ambele de pe spate, pe interior.
Explicatia mea este:
- stanga deoarece unghiul e f deschis (si vad ca ar trebui inchis)
- dreapta deoarece roata e in afara si e "fortata " de mersul inainte si cealalta roata sa "intre " sub masina
Idee era alta.....nu sunt asa sigur ca la roata dreapta asta ar fi explicatia. de aceea am intrebat fara sa dau toate detaliile .E LOGICA EXPLICATIA MEA? MECANICUL SPUNE CA NU ! El spune ca ar fi din "cadere"
Stanga spate a fost "ranita" si banuiesc ca cineva a indreptat-o, a vopsita....etc apoi a vazut ca nu "mai cade " puntea pe gauri. Omu a prins-o cum a putut, cu 3 cm mai in spate si 1 cm mai in interior , fortand roata dreapta mai in spate si mai in afara cat au permis gaurile din urechea puntii .
Explicatia mea este:
- stanga deoarece unghiul e f deschis (si vad ca ar trebui inchis)
- dreapta deoarece roata e in afara si e "fortata " de mersul inainte si cealalta roata sa "intre " sub masina
Idee era alta.....nu sunt asa sigur ca la roata dreapta asta ar fi explicatia. de aceea am intrebat fara sa dau toate detaliile .E LOGICA EXPLICATIA MEA? MECANICUL SPUNE CA NU ! El spune ca ar fi din "cadere"
Stanga spate a fost "ranita" si banuiesc ca cineva a indreptat-o, a vopsita....etc apoi a vazut ca nu "mai cade " puntea pe gauri. Omu a prins-o cum a putut, cu 3 cm mai in spate si 1 cm mai in interior , fortand roata dreapta mai in spate si mai in afara cat au permis gaurile din urechea puntii .
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- nvp_playboy
- OP
- 46 mesaje
- din 29 Sep 2007
- Zafira 2003 y200
- Neamt
nvp_playboy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 y200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
Eu vreau sa aflu de fapt daca e logic faptul ca roade interiorul doar din cauza ca puntea e deplasata....sau o fi si indoita.....nu unde o sa roada cauciucurile....ca asta stiu deja........nu as fi vrut sa dau raspunsul inca.......sa vad alte pareri...deci e logica explicatia mea....? sau e stramba puntea?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- nvp_playboy
- OP
- 46 mesaje
- din 29 Sep 2007
- Zafira 2003 y200
- Neamt
nvp_playboy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 y200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
- nvp_playboy
- OP
- 46 mesaje
- din 29 Sep 2007
- Zafira 2003 y200
- Neamt
nvp_playboy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 y200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
De inceput, scrie ce masina ai in semnatura, ca altfel nu te va ajuta nimeni.
Puntea spate nu se poate regla decat fata - spate cu TOTUL. Ca sa iti dau un exemplu, si a mea este prinsa spre fata cu 1 cum (roata din dreapta), drept urmare cand te uiti din spatele masinii se vede cum roata e intrata oleaca spre interior. Nu cu mult. La 170 la ora masina sta impecabil, nu trage volanul, si am deja 2-3 mi de cand sta asa (am schimbat puntea cu totul) si nu a ros nici un cauciuc. Urmaresc situatia.
Partea a doua, referitoare la puntea sta 1 cm mai in dreapta, asta inseamna ca e stramba. Iti va roade cauciurile spre interior, cum mi-a facut si mie. Garantez 1000%. Asa mi-a ros si mie, pana am schimbat puntea. Odata ce butucu nu calca bine, poti sa arunci caucicurile dupa 5-6 mi. EU am vreo 10 cauciucurideja. Nu se deplasata puntea inspre dreapta, se deplaseaza bratele cu butucii (senzorii de abs).
Toata aceste probleme sunt de la infrastructura noastra, si eu cred ca e o problema cu puntile de spate de la astra g, zafira. Eu am tot urmarit pe strada, si fiecare are o problema. Aceeasi problema se intalneste si la BMW.
Sfatul meu: schimb-o, cum am facut si eu.
Sper ca te-am luminat oleaca.
Puntea spate nu se poate regla decat fata - spate cu TOTUL. Ca sa iti dau un exemplu, si a mea este prinsa spre fata cu 1 cum (roata din dreapta), drept urmare cand te uiti din spatele masinii se vede cum roata e intrata oleaca spre interior. Nu cu mult. La 170 la ora masina sta impecabil, nu trage volanul, si am deja 2-3 mi de cand sta asa (am schimbat puntea cu totul) si nu a ros nici un cauciuc. Urmaresc situatia.
Partea a doua, referitoare la puntea sta 1 cm mai in dreapta, asta inseamna ca e stramba. Iti va roade cauciurile spre interior, cum mi-a facut si mie. Garantez 1000%. Asa mi-a ros si mie, pana am schimbat puntea. Odata ce butucu nu calca bine, poti sa arunci caucicurile dupa 5-6 mi. EU am vreo 10 cauciucurideja. Nu se deplasata puntea inspre dreapta, se deplaseaza bratele cu butucii (senzorii de abs).
Toata aceste probleme sunt de la infrastructura noastra, si eu cred ca e o problema cu puntile de spate de la astra g, zafira. Eu am tot urmarit pe strada, si fiecare are o problema. Aceeasi problema se intalneste si la BMW.
Sfatul meu: schimb-o, cum am facut si eu.
Sper ca te-am luminat oleaca.
- nvp_playboy
- OP
- 46 mesaje
- din 29 Sep 2007
- Zafira 2003 y200
- Neamt
nvp_playboy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 y200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-8071
- **
- 414 mesaje
- din 25 Jul 2007
deleted-8071
- Mesaje scrise: 414
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
redeschid acest topic cu o intrebare din partea mea.
La mine pe fata uzura este 100% egala dar pe spate uzeaza masiv pe interior.Azi am intors cauciucurile dupa spate ca sa egalizez putin uzura.Intrebarea mea este de ce face asa?Unghiul sa nu fie corect oare?Jocuri in bucse nu prea am se prezinta bine.
Oricum masina este foarte stabila ! Chiar exagerat de stabila ))
La mine pe fata uzura este 100% egala dar pe spate uzeaza masiv pe interior.Azi am intors cauciucurile dupa spate ca sa egalizez putin uzura.Intrebarea mea este de ce face asa?Unghiul sa nu fie corect oare?Jocuri in bucse nu prea am se prezinta bine.
Oricum masina este foarte stabila ! Chiar exagerat de stabila ))
- state marius
- **
- 167 mesaje
- din 13 Nov 2007
- Astra 2001 y1.7dti
- Teleorman
state marius
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bujuxp
- **
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
daca masina iese ok la unghiu de fuga . cu toate ca ai deplaseara punti daca roata are o traiectorie paralela corecta fara de cealalta roata de spate si unghiu de fata este reglat dupa cele de spate masinu nu toceste. Numai ca o sa fie instabila la viteze mari. Si o sa aparat diferite uzuri in timp care nu au fost prevazute .
- deleted-8071
- **
- 414 mesaje
- din 25 Jul 2007
deleted-8071
- Mesaje scrise: 414
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
Gata am rezolvat azi..Am schimbat si 2 bucsi ca era moarte si ,,ma arunca" la unghi si din cauza asta.+4 opinci noi BfGodrich + reglare directie .Unul din motive iarasi se pare ca masina a avut roti pe 14 iar acum am pe 15...si cica cand schimbi asta trebuie sa refaci si reglajele la directie. spre rusinea mea nu stiam asta
Care stie sa-mi spuna si mie ce e cu valorile astea:
Axa fata:
convergenta totala +0,17
semiConvergenta totala stanga +0,08 dreapta +0.09
unghi cadere -1,38 -1,02
unghi fuga +3,18 +2,54
Axa spate
convergenta totala +0,30
semivonvergenta stanga 0,15 dreapta +0,15
unghi cadere -1,31 -1.18
e ceva in neregula pe aici?astea sunt rezultatele reglajului.
Care stie sa-mi spuna si mie ce e cu valorile astea:
Axa fata:
convergenta totala +0,17
semiConvergenta totala stanga +0,08 dreapta +0.09
unghi cadere -1,38 -1,02
unghi fuga +3,18 +2,54
Axa spate
convergenta totala +0,30
semivonvergenta stanga 0,15 dreapta +0,15
unghi cadere -1,31 -1.18
e ceva in neregula pe aici?astea sunt rezultatele reglajului.
4speed
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2007
- Mesaj Privat
nvp_playboy a scris:Cauciucurile se uzeaza , ambele de pe spate, pe interior.
Explicatia mea este:
- stanga deoarece unghiul e f deschis (si vad ca ar trebui inchis)
- dreapta deoarece roata e in afara si e "fortata " de mersul inainte si cealalta roata sa "intre " sub masina
Idee era alta.....nu sunt asa sigur ca la roata dreapta asta ar fi explicatia. de aceea am intrebat fara sa dau toate detaliile .E LOGICA EXPLICATIA MEA? MECANICUL SPUNE CA NU ! El spune ca ar fi din "cadere"
Stanga spate a fost "ranita" si banuiesc ca cineva a indreptat-o, a vopsita....etc apoi a vazut ca nu "mai cade " puntea pe gauri. Omu a prins-o cum a putut, cu 3 cm mai in spate si 1 cm mai in interior , fortand roata dreapta mai in spate si mai in afara cat au permis gaurile din urechea puntii .
Explicatia mea este:
- stanga deoarece unghiul e f deschis (si vad ca ar trebui inchis)
- dreapta deoarece roata e in afara si e "fortata " de mersul inainte si cealalta roata sa "intre " sub masina
Idee era alta.....nu sunt asa sigur ca la roata dreapta asta ar fi explicatia. de aceea am intrebat fara sa dau toate detaliile .E LOGICA EXPLICATIA MEA? MECANICUL SPUNE CA NU ! El spune ca ar fi din "cadere"
Stanga spate a fost "ranita" si banuiesc ca cineva a indreptat-o, a vopsita....etc apoi a vazut ca nu "mai cade " puntea pe gauri. Omu a prins-o cum a putut, cu 3 cm mai in spate si 1 cm mai in interior , fortand roata dreapta mai in spate si mai in afara cat au permis gaurile din urechea puntii .
eu cred ca cele din spate se uzeaza cea din stanga pe interior iar cea din dr pe exterior......dar mai bn te gandesti sa repari diferenta success!