Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • esco

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
ghid de vopsire ,sper sa fie de folos ptr. opelisti.nu cred ca o sa apara pozele.Crinkling (swelling-lifting)
Definitie:
Ridicarea sau umflarea(creponarea) stratului proaspat aplicat.
Cauze:
1. Timp de zvantare prea lung cand se lucreaza cu produse aplicabile ud pe ud.
2. Revopsirea unor vopsele sensibile la solventi(TPA-termoplastice acrilice) cu produse neindicate.
3. Vopsele aplicate ca izolanti sunt aplicate in straturi prea subtiri sau sunt slefuite prea adanc.
Cum se evita:
1. Respectati intodeauna timpii de zvantare recomandati(nu lasati prea mult).
2. Faceti un test de solvent inainte de aplicare si folositi materialele corespunzatoare la grosimea de strat recomandata.
3. Aplicati produsele la grosimea de strat recomandata.

Scala 20:1 (20x)
Swelling (sweating)
Definitie:
Evaporarea inceata a solventului(transpira) din stratul de vopsea proaspat aplicat.
Acest lucru duce la transpirarea stratului de vopsea ceea ce duce la reducerea luciului sau conturari.
Cauze:
1. Uscarea insuficienta intre straturi in cazul vopsirilor complete sau aplicarea filler-ului in straturi prea groase.
2. Aplicarea materialelor de incarcare sau umplere in straturi prea groase
3. Inmuierea si umflarea sobstraturilor sensibile la solventi.
4. Adaugarea unei cantitati gresite de intaritor in chit sau filler.
Cum se evita:
1. Intotdeauna respectati grosimea de strat recomandata si timpii de uscare recomandati.
2. Intotdeauna respectati grosimea de strat recomandata.
3. Faceti un test de solvent inainte de aplicare.Aplicati filler-ul in straturi normale cu timp de aerare intre straturi ppentru a crea o izolare fata de substratul sensibil la solvent.Nu aplicati chit pe vopseau veche sensibila la solventi.
4. Respectati ratiile de amestec.
Remediu:
Slefuiti toata zona afectata si reconstruiti sistemul cu produse potrivite.
Blistering (basicare)
Definitie:
Pe vreme umeda, o mica cantitate de vapori este absorbita in stratul de vopsea si se evapora apoi in timpul procesului de uscare.
Prelucrarea defectuoasa a filler-ului va lasa pe suprafata saruri. Aceste saruri cauzeaza o concentrare locala de solutie de saruri care vor penetra stratul de vopsea ulterior aplicata sub forma de basicute. Aceste basicute pot aparea sub diferite marimi si localizari, fie pe anumite zone fie in intregul film de vopsea.
Cauze:
1. Suprafata ce urmeaza sa fie vopsita (filler, tabla, etc) nu a fost curatata suficient. Contaminarea cu reziduuri de saruri, transpiratie de pe mana, apa murdara de la slefuire pe ud, au fost lasate pe suprafata de vopsit sau intre straturi.
2. Operatiile de slefuire uda fara suficient timp lasat pentru evaporarea apei inainte de aplicarea vopselei.
3. Conditiile climatice din cabina de vopsit in timpul vopsirii.
Cum se evita:
1. Curatati bine suprafata inainte de vopsit cu apa curata. Schimbati apa regulat in timpul slefuirii pe ud. Incercati sa slefuiti cat posibil pe uscat.
2. Lasati suficient timp pentru evaporarea apei(aprox.2 ore la 20ºC) cand slefuiti pe ud. Slefuiti pe uscat pe cat posibil mai ales chiturile poliesterice.
3. Asigurati-va ca cabina de vopsit este uscata inainte de vopsire.
Pe vreme rece si umeda puneti cabina pe ciclul de uscare putin timp inainte de inceperea vopsirii.
Remediu:
Slefuiti si indepartati total defectul pana in stratul in care a aparut. Refaceti apoi intregul sistem de vopsire(primer, filler, vopsea).

Scala 10:1 (10x)
Bleeding (sangerare, patare)
Definitie:
Sangerarea este patarea sau scurgerea unui colorant din substratul anterior in stratul de vopsea superior. Ea este observata ca pata sau ca o decolorare in stratul de vopsea( adesea in rosu sau galben).
Excesul de intaritor peroxidic in chit poliesteric poate cauza acest defect datorita reactiei cu pigmentii din vopsea.
Cauze:
1. Pigmentii sau colorantii solubili din vechea vopsea sunt dizolvati de solventul din noua vopsea.
2. Patarea poate aparea cand excesul de intaritor peroxidic de la produsele poliesterice reactioneaza cu pigmentii din celelalte produse ducand la aparitia unor pete galben-maronii. Culorile albastru si verde sunt in special vulnerabile la acest fenomen.
3. Reziduuri de bitum sau gudron pe suprafata.
Cum se evita:
1. Efectuati un test de solvent pe vopseaua veche pentru a verifica daca exista pigmenti solubili.
2. Respectati intotdeauna ratiile de amestec indicate pentru amestecul cu intaritor si amestecati pana la omogenizarea completa cu chitul.
3. Inainte de vopsire asigurati-va ca suprafata este curatata de posibile contaminari cu bitum sau gudron.
Remediu:
Pentru a remedia un astfel de defect suprafata respectiva trebuie izolata cu un produs intermediar aplicat ca izolant. Daca patarea este profunda, suprafata trebuie slefuita pana la substratul in care a aparut si revopsirea intregului sistem cu materiale potrivite.

Scala 1:1 (1x)


Putere de acoperire slaba
Definitie:
Substratul este vizibil prin stratul de vopsea aplicata.
Cauze:
1. Pentru anumite nuante nu s-a aplicat stratul intermediar colorat(undercoat) indicat.
2. Vopseau aplicata a fost supra diluata.
3. Vopsea aplicata in straturi prea subtiri.
4. Culorile de baza neamestecate suficient.
Cum se evita:
1. Intotdeauna aplicati stratul intermediar colorat(undercoat) indicat in reteta.
2. Respectati ratiile de dilutie.
3. Aplicati vopseaua in grosimea de strat recomandata.
4. Amestecati culorile de baza inainte de prepararea vopselei.
Remediu:
Dupa uscare se slefuieste si se revopseste.
Luciu scazut
Cauze:
1. Evaporarea incet a solventului din stratul de vopsea anterior.
2. Aplicarea vopselei in straturi prea groase.
3. Factori atmosferici(actiunea bioxidului de sulf , oxidului de azot in combinatie cu umiditatea atmosferica sau radiatii UV.
4. Cantitate incorecta de intaritor in voselele 2k.
5. Tratament incorect dupa vopsire:
5. 1. Polishare incorecta(polish prea agresiv sau polishare in soare).
5. 2. Spalarea cu perii foarte aspre sau uzate.
5. 3. Lichid de spalare agresiv.
6. Scoaterea masinii vopsite prea devreme in mediu ambiant. Vopseaua proaspata aplicata in straturi prea groase este sensibila la umiditatea din aer.
7. Insuficienta ventilatie in timpul vopsirii sau in timpul uscarii.
Cum se evita:
1. Vezi ‘’evaporarea scazuta’’.
2. Aplicati vopseaua in grosimea de strat recomandata.
3. Acordati atentie factorilor atmosferici.
4. Respectati ratiile de amestec.
5. Vezi capitolul ‘’Dupa vopsire’’.
6. Respectati timpii de uscare si grosimea de strat recomandata.
7.Verificati circulatia aerului in cabina de vopsit si filtrele de cabina..
Remediu:
Incercati sa polishati zona respectiva. Daca nu ajuta se va revopsii din nou.

Scala 1:1 (1x)
Aderenta slaba
Aderenta slaba se poate manifesta in 2 variante:
1. fie tot sistemul se desprinde;
2. aderenta slaba se manifesta doar intre straturi.
Cauze:
1. Substante ce pot cauza aderenta slaba sunt lasate pe suprafata(silicon, ulei, grasimi, ceara protectoare).
2. Aplicarea unui primer sau filler neadecvat.
3. Slefuire insuficienta pe suprafata.
4. Primerul sau vopseaua au fost aplicate in straturi prea subtiri.
5. Uscare in conditii defectoase.
Cum se evita:
Pentru a evita lipsa de aderenta pe substrat respectati urmatoarele:
1. Folositi un primer sau filler indicat pentru substratul respectiv.
2. Aplicati produsele conform indicatiilor tehnice.
3. Curatati si degresati suprafetele inainte de orice aplicare de produs.
Remediu:
Indepartati complet straturile cu aderenta scazuta. Slefuiti si degresati suprafata.
Revopsiti folosind produse adecvate.

Scala 10:1 (10x)
Bule de solvent
Definitie:
Basicute datorate penetrarii solventului din stratul inferior in cel superior.
Cauze:
1. Straturi aplicate prea gros.
2. Intaritor sau diluant prea rapid.
3. Timp de aerare intre straturi prea scurt.
4. Timp de zvantare inainte de uscare cu lampa de infrarosii prea lung.
5. Distanta insuficienta intre obiectul vopsit si lampa de IR.
6. Timp de aerare prea scurt cand se folosesc produse cu aplicare ud pe ud.
Cum se evita:
1. Respectati grosimea de strat recomandata.
2. Folositi intaritorul si diluantul recomandat in functie de temperatura de lucru.
3. Lasati timpii de aerare recomandati intre straturi.
4. Lasati timpii de aerare recomandati inainte de uscare cu IR.
5. Pastrati distanta recomandata fata de piesa la uscarea cu IR.
6. Lasati timpii de aerare recomandati intre straturi.
Remediu:
Pentru remedierea acestui defect trebuie slefuit pana in stratul in care au aparut si apoi revopsire.
Daca aceste mici bule nu sunt indepartate complet ele vor duce la aparitia intepaturilor cand se va apliva stratul de vopsea urmator.

Scala 1:1 (1x)
Intepaturi
Definitie:
Mici intepaturi sau cratere in vopseaua proaspat aplicata ca rezultat al bulelor de solvent neindepartate complet de pe vopseaua veche.
Cauze:
Bule de solvent prezente in substratul pe care se aplica vopseaua.
Cum se evita:
Fie se slefuiesc si se indeparteaza bulele fie se astupa.
Remediu:
Intepaturile se repara prin slefuirea suprafetei sau umplerea lor prin aplicarea unor produse de umplere.
Cratere
Definitie:
Cratere circulare cu diametru de la 0,5 mm la 3 mm.
Cauze:
Cauza principala este prezenta pe suprafata a unor substante ca: ulei, grasime, ceara sau silicon.
Aceste substante pot proveni din:
1. Personal – pete de pe carpe de lucru, urme de pe manusi, lotiuni de par, transpiratie.
2. Cabina de vopsit – Uleiuri lubrifiante de la anumite componente, substante pentru tratarea partilor din plastic, izolanti, murdarie de pe podeaua cabinei.
3. Vopsea – Folosirea incorecta a aditivilor antisiliconici, impuritati din transport sau depozitare.
4. Piesa – Reziduuri de la agenti de tratare a pieselor din plastic, ulei din produse izolante fum de sudura.
5. Scule si produse auxiliare – Degresant nepotrivit, adezivi de la banda de mascare.
6. Mediu ambient – Gaze de esapament, fum de sudura, praf de la materiale izolante din constructii.
Cum se evita:
Folosirea in vopsitorie si in apropierea acesteia numai a produselor fara silicon si curatirea si degresarea suprafetelor ce urmeaza a fi vopsite.
Remediu:
Slefuire pana la stratul in care a aparut craterul si se revopseste.

Scala 50:1 (50x)
Zgarieturi de la periile de spalat

Cretarea
Definitie:
Descompunerea liantilor din suprafata vopsita ceea ce duce la decolorarea pigmentilor din vopsea astfel ca culorile rosu si galben devin albiciaose iar albastru devine bronz.
Cauze:
1. Folosirea unui intaritor nepotrivit sau in cantitate gresita.
2. Stratul de vopsea aplicat in straturi prea groase.
3. Actiunea factorilor externi(poluare cu dioxid de sulf sau oxizi de azot in combinatie cu umiditate ridicata).
4. Tratament defectuos dupa vopsire.
5. Repararea incompleta a unei cretari anterioare.
Cum se evita:
1. Folositi intotdeauna intaritorii indicati in cantitatile recomandate.
2. Aplicati vopseaua in grosimea de strat recomandata.
3. Protejati masina de factori externi nocivi.
4. Nu supuneti suprafetele vopsite proaspat la tratamente dure.
5. Asigurati-va ca cretarea anterioara a fost indepartata complet prin slefuire pana in stratul in care a aparut.
Remediu:
Incercati sa polishati cu polish abraziv suprafata afectata si apoi cu polish de luciu.
Daca nu ajuta sau daca defectul reapare din nou dupa cateva saptamani, atunci trebuie indepartata prin slefuire pana la stratul in care a aparut si apoi se revopseste.

Scala 10:1 (10x)
Intepaturi (pori)
Definitie:
Mici gauri in suprafata vopsita datorita porilor de pe suprafata plasticului.
Cauze:
Defecte din fabricatie a partilor din plastic.
Cum se evita:
Verificati cu foarte mare atentie suprafata partilor din plastic inainte de vopsire.
Scurgeri
Definitie:
Scurgeri de vopsea proaspat aplicata.
Cauze:
1. Vascozitatea vopselei prea mica.
2. Piesa ce urmeaza a fi vopsita este prae rece(nu a fost climatizata inainte de vopsire).
3. Vopsea aplicata prea gros.
4. Prea multe straturi aplicate.
5. Timpi de aerare intre straturi prea scurt.
6. Distanta de vopsire prea mica.
7.Duza pistolului folosit este prea mare.
8.Tehnica de vopsire defectuoasa.
Cum se evita:
1. Pastrati vascozitatea de aplicare.
2. Aplicati vopseaua pe piese ce au fost climatizate( piesa are temperatura mediului).
3. Respectati distanta de vopsire precum si duza indicata pentru fiecare produs.
Remediu:
Indepartarea scurgerilor se face prin slefuire cu abraziv foarte fin sau prin polishare.
Metamerism
Definitie:
Este un efect in care o culoare poate aparea in diverse nuante in diverse conditii de lumina.Cel mai des caz este acela cand doua culori se potrivesc la lumina zilei dar sunt diferite in lumina artificiala.
Cauze:
1. Pigmentul din vopseaua preparata nu are aceeasi compozitie cu cel din vopseaua de pe masina.
2. Prepararea unei vopsele ce difera de cea din retetar fara a se verifica culoarea sub diverse surse de lumina.
3. Nuantarea vopselei aplicate cu o pasta ce nu este in reteta originala.
Cum se evita:
1. Cand se prepara o nuanta noua ce nu este in retetar, trebuie verificat metamerismul prin teste si masuratori colorimetrice.
2. Pentru nuante care sunt in retetar ele trebuie verificate in diverse surse de lumina.
3. Faceti nuantari doar cu pastele din reteta.
Remediu:
Mici efecte de metamerism pot fi rezolvate prin tehnica de blend-in sau pierdere.
Coaja de portocala
Definitie:
Aspectul vopselei la suprafata este similar cu cel al unei coaje de portocala.
Cauze:
1. Distanta de vopsire mult prea mare.
2. Presiune de vopsire prea scazuta.
3. Grosimea stratului prea mica.
4. Vascozitatea vopselei este prea mare.(vopsea prea diluata).
5. Intaritorul si/sau diluantul folosit sunt prea rapide pentru conditiile de aplicare si pentru marimea suprafetei de vopsit.
6. Duza pistolului prea mica.
7. Timp de zvantare prea lung intre straturi.
Cum se evita:
1. Pastrati distanta recomandata de vopsire.
2. Vopsiti la presiunea indicata.
3. Aplicati intotdeauna straturi pline.
4. Pastrati vascozitatea de aplicare recomandata.
5. Alegeti intaritorul potrivit pentru conditiile de vopsire si dimensiunea pieselor ce urmeaza a fi vopsite.
6. Folositi duza de pistol recomandata.
7. Lasati timpii de aerare recomandati.
Remediu:
Daca defectul este minor se polisheaza suprafata.
Daca defectul este major slefuiti suprafata si apoi revopsiti.

Scala 1:1 (1x)
Margini (conturari)
Definitie:
Conturarea marginilor vizibila in vopseaua finala in jurul suprafetelor unde a fost aplicat chit sau filler.
Cauze:
1. Uscare insuficienta a filler-ului sau a chitului.
2. Inmuierea stratului aplicat pe zona de intalnire unde stratul de filler a intalnit vopseaua veche de pe masina sau tabla. Sau slefuirea pierduta a marginilor nu s-a facut corespunzator.
3. Sistem de vopsea necorespunzator aplicat peste vopsele TPA(termoplastice acrilice) sau NC(nitrocelulozice).
4. Suprafete slefuite pana la tabla neizolate corespunzator inainte de aplicarea vopselei si lacului.
5. Chit poliesteric aplicat peste vopseaua veche in strat gros.
Cum se evita:
1. Respectati timpii de uscare recomandati. Uscarea cu lampi de IR reduce riscul aparitiei conturarilor datorita modului de uscare (de la tabla catre ultimul strat).
2. Inainte de inceperea reparatiei faceti un test de solvent (cu un solvent acrylic sau nitro) pentru a verifica sensibilitatea vopselei vechi la solventi.
La slefuire asigurati-va ca ati respectat granulatiile de slefuire pentru slefuirea substratului inainte de aplicarea urmatorului produs:
• P80/150-pentru chit
• P240-pentru.primer/filler.
3. Aplicati stratul de filler ce nu contine solvent in cantitate mare in strat subtire pentru a izola suprafetele sensibile la solventi.
4. Construiti un sistem de vopsire corespunzator: chit-filler-vopsea-lac.
5. Nu aplicati chit poliesteric in straturi groase pe vopseaua veche. Aplicati chit doar pe tabla curata si lasati o margine de tabla curata pana la vopseaua veche.
Remediu:
Se slefuieste suprafata respectiva si se revopseste corespunzator.

Scala 1:1 (1x)
Crapaturi (cu aspect de piele de crocodil)
Definitie:
Crapaturi de diverse lungimi, adancimi si latimi.
Cauze:
1. Folosirea chiturilor poliesterice, a washprimere-lor, email-urilor sintetice direct pe vopseleTPA (termoplastice acrilice).
2. Nu s-a adaugat intaritor in produse 2k.
3. Aplicare de chit poliesteric peste grund tip washprimer.
4. Uscare prea agresiva cu lampi UV fluctuatii mari de temperatura.
5. Timpi de aerare prea scurti la aplicarea produselor ud pe ud.
6. Grosimea filmului intregului sistem aplicat este prea mare.
Cum se evita:
1. Nu aplicati chituri poliesterice sau grund-uri reactive de tip washprimer peste vopsele TPA.
2. Respectati ratiile de amestec pentru produsele 2k.
3. Nu aplicati chit poliesteric peste grund reactiv tip washprimer.
4. Respectati instructiunile de utilizare ale lampilor UV.
5. Lasati timpii de aerare recomandati.
6. Respectati grosimea de film recomandata.
Remediu:
Se slefuieste suprafata respectiva pana in substratul in care nu mai apare defectul si se reface sistemul corespunzator.

Scala 1:1 (1x)
Cutare, Incretire, Aspect scorojit
Definitie:
Suprafata vopselei aplicate este texturata, cu neregularitati. Acest defect apare atunci cand vopseaua finala se usuca mai repede decat cele aplicate sub ea. Apare de obicei in prezenta emailurilor sintetice.
Cauze:
1. Email sintetic aplicat prea gros.
2. Nu s-a adaugat solutie de sicativ in emailul sintetic.
3. Conditii nefavorabile de uscare.(temperatura prea mare).
Cum se evita:
1. Respectati numarul de straturi recomandate grosimea de film recomandate.
2. asigurati-va ca solutia de sicativ va fi adaugata in reteta.
3. Uscati la temperatura optima nu prea mare.
Remediu:
Pentru defecte mici, uscati corespunzator suprafata vopsita, slefuiti pana la substratul perfect intarit si apoi revopsiti.
Pentru defecte mari, se decapeaza intreg sistemul de vopsea si se reface corespunzator.

Scala 10:1 (10x)
Urme de slefuire, Zgarieturi de slefuire
Definitie:
Urme de slefuire din substratul anterior.
Cauze:
1. Substratul anterior a fost slefuit cu o granulatie prea mare.Zgarietura astfel formata este prea adanca pentru a fi acoperita de produsul aplicat peste.
2. Timpii de uscare al primerului sau fillerului nu au fost respectati. Astfel urmele de slefuire vor deveni vizibile in timpul aplicarii vopselei finale datorita inmuierii stratului de filler iar apoi va aparea cutarea suprafetei in timpul uscarii.
3. Stratul de filler a fost aplicat in grosime prea mica pentru a putea acoperi zgarieturile.
4. Nerespectarea pasilor de slefuire sau o tehnica defectuoasa de slefuire.
Cum se evita:
1. Respectati succesiunea pasilor de slefuire.
2. Respectati timpii de uscare.
3. Respectati grosimile de strat.
4. Intotdeauna plasati talpa masinii de slefuit pe piesa si apoi porniti masina de slefuit.
Remediu:
Slefuiti pana in substratul unde au aparut zgarieturile si revopsiti din nou.
Incluziuni de praf
Definitie:
Particule mici de diverse proveniente(praf, scame) prezente in filmul de vopsea.
Cauze:
1. Substratul nu a fost curatat inainte de vopsire.
2. Sistemul de filtre al cabinei de vopsit este este murdar, furtune de alimentare cu aer murdare, etc.
3. Contaminare zonelor de finisare cu aer din zonele de pregatire.
Cum se evita:
1. Degresati si curatati inainte de vopsire.
2. Asigurati intretinerea corecta a cabinei de vopsit.
3. Asigurati-va ca zonele de finisare ale vopselei sunt separate de zonele de pregatire.
Remediu:
Pentru defecte minore se polisheaza.
Pentru defecte majore se slefuieste pana in stratul in care isi are provenienta contaminarea si se revopseste.

Scala 1:1 (1x)
Gazare
Definitie:
Gaze provenite de la vopsire ce vor ajunge pe piesele alturate celei vopsite sau ce nu sunt absorbite de vopseaua aplicata anterior.
Cauze:
1. Gazele nu sunt absorbite in stratul anterior datorita folosirii unui intaritor sau diluant prea rapid pentru conditiile de vopsire sau prea rapid pentru marimea suprafetelor vopsite.
2. Tehnica defectuoasa de vopsire.
Cum se evita:
1. Selectati intaritorul si diluantul potrivit pentru temperatura mediului in care se vopseste si pentru dimensiunea suprafetei vopsite.
2. Folositi tehnica de vopsire recomandata.
Remediu:
Se polisheaza intai cu polish abraziv si apoi cu cel de luciu.
Lovituri de pietre
Definitie:
Deteriorari mecanice in stratul de vopsea datorate loviturilor de pietre de pe carosabil.
Cauze:
Lovituri de pietre de diverse marimi de pe carosabil.
In functie de forta cu care aceste pietre lovesc sistemul de vopsea pot aparea deteriorari in stratul de vopsea sau in stratul de grund-filler pana la tabla curata.
Umezeala va patrunde in filmul de vopsea si pot aparea desprinderi ale intregului system de vopsea.
Cum se evita:
Nu exista o protectie totala impotriva loviturilor de pietre.
Pentru suprafetele care sunt mai expuse la aceste lovituri, vopseaua se aditiveaza cu aditiv elasticizant pentru a mari elasticitatea filmului.
Remediu:
Se slefuieste intreaga zona afectata pana la produsul care nu a sarit de pe support si se reface sistemul de vopsire adecvat.
Urme de apa
Definitie:
Urme de apa apar ca niste pete mici circulare albicioase, rezultate ca urmare a evaporarii apei in combinatie cu saruri minerale pe filmul de vopsea. Suprafata din interiorul petei este aproape intacta pe cand marginea exterioara a petei este usor ridicata.
Cauze:
1. Uscare insuficienta a vopselei inainte de a iesi cu masina in ploaie.
2. Intaritorul folosit a fost neadecvat sau folosit in cantitate insuficienta.
Cum se evita:
asigurati-va ca vopseaua este aplicata la grosimea necesara,( nu mai mare) cu cantitatea recomandata de intaritor pentru a se putea usca corespunzator.
Remediu:
Daca deteriorarea este minora spalati cu apa curata.Daca nu se remediaza polishati suprafata deteriorata.
Daca defectul este mare trebuie sa slefuiti zona respectiva (asigurati-va ca este bine uscata)si sa revopsiti.
Testul de solvent
Inainte de a incepe orice operatie pe o suprafata cu vopsea veche recomandam realizarea unui TEST DE SOLVENT, pentru a verifica daca sistemul de vopsea existent contine vopsele sensibile la solvent, si din acest motiv necesitarea unui tratament adecvat.
Vopsele sensibile la solvent:
1. Acrilice Termoplastice (TPA);
2. Nitro celulozice;
3. Sintetice neintarite total;
4. Vopsele ce prezinta defectul de evaporare inceata a solventilor din componenta.
Cum se face testul:
Se slefuieste o portiune mica din piesa ce urmeaza sa fie reparata, astfel incat sa se identifice toate straturile sistemului.
Se inmoaie o carpa intr-un solvent puternic( diluant D 20), si se insista pe suprafata slefuita. Se analizeaza atent si daca se observa ca un start se inmoaie , se ridica ori devine lipicios, atunci acel strat este sensibil la solvent.
Instructiuni de tratare a unei suprafete cu vopsea sensibila la solvent:
• Operatia de slefuire trebuie facuta cu abrasive mult mai fine decat de obicei si pe o suprafata mult mai mare.
• Nu aplicati chit pe marginile slefuite ale sistemului sensibil lasati intotdeauna metal curat intre chit si vopseaua veche.
• Aplicati fillerul si vopseaua finala in straturi subtiri lasand timpi mari de aerare intre straturi.
• Nu aplicati fillere sau vopsele in sistem ud pe ud.
• Acolo unde sistemul sensibil la solvent este gros si este extrem de reactiv la solvent, acesta trebuie indepartat total pana la tabla curata inainte de a incepe operatia de reparatie.
Rugina
Definitie:
Deteriorari ale statului de vopsea sub forma de umflaturi neregulate. Daca se indeparteaza vopseaua umflata se poate observa dedesubt rugina pe metal, sau rugina alba pe aluminiu.
Cauze:
1. Deteriorari mecanice ale filmului de vopsea ce au cauzat penetrarea umezelii sub filmul de vopsea cauzand aparitia ruginii pe substratul de metal.
2. Slaba pregatire si curatare a substratului de metal inaintea vopsirii.
3. Rugina proaspat aparuta pe suprafete proaspat sablate.
Cum se evita:
1. Zgarieturile sau loviturile de pietre trebuiesc peparate imediat.
2. Asigurati o curatare adecvata a suprafetei de metal inainte de vopsire( degresant).
3. Suprafetele sablate trebuiesc grunduite imediat dupa sablare.
Remediu:
Indepartati toata vopseaua de pe portiune afectata si rugina de dedesubt, prin slefuire, sablare, etc. Curatati suprafata de orice urma de rugina, grasime , etc cu degresant. Aplicati un strat de grund reactiv cat mai repede posibil pe suprafata de metal curat pentru a evita aparitia ruginii si apoi incepeti aplicarea produselor urmatoare( filler, vopsea , lac).
Nori, umbre
Definitie:
Pete, urme luminoase sau inchise ce pot fi observate in vopseaua metalizata.
Cauze:
1. Aplicare neuniforma.
2. Timpi de aerare intre straturi sau inainte de aplicarea lacului prea scurti.
3. Vopseaua de baza metalizata aplicata fie prea plin fie prea gazat.
Cum se evita:
1. Aplicarea trebuie sa fie uniforma si sa se suprapuna cat mai bine patern-ul pistolului.
2. Respectati timpii de aerare intre straturi.
3. Respectati grosimea de strat recomandata.
Remediu:
Daca norisorii apar in timpul aplicarii bazei metalizate, se vor remedia prin remedierea tehnicii de vopsit( aplicare uniforma si atenta).
Daca norii, petele devin vizibile dupa aplicarea lacului, atunci trebuie uscat lacul, slefuit si reaplicata corect vopseaua metalizata.

Scala 1:1 (1x)
Skip ads

  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
De mutat la "Cum sa..." mesajul de mai sus. Smile
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Misto.
Multe informatii pe care nu le stiam.

Profit de cunostiintele tale si-ti pun o intrebare.
Am incercat acum 2 luni sa vopsesc suportul metalic spate de la stergatorul din spate de la Vectra.L-am smingheluit bine de tot l-am degresat dupa care l-am vopsit cu un sprey negru achizitionat din comert si dupa ce s-a usact bine aproximativ 2 zile am aplicat 2 straturi de lac de protectie la fel ca spreyul aceasi marca
Acum deja este 30% exfoliat si nu inteleg de ce?

Un sfat ceva?Unde am gresit?
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nu a fost lacul compatibil cu vopseaua si mai ar fi ceva-cred ca lacul trebuia aplicat la cel mult 1/2 h dupa ultimul strat de vopsea.Eu personal as fi folosit un spray negru mat,cred ca iesea destul de bine...
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai am folosit sprey negru mat rezistent pana la 800C.Este ceva special pt tevi de esapament si lacul la fel.Deasta nu pricep de ce nu a rezistat.Mai ales ca am dergrest bine piesele inainte de operatie.

Rezultatul final a fost de nota 10 dar nu a rezistat si ma oftica treaba asta Sad
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu am vopsit prin septembrie bratul metalic de la stergator cu un spray din comert negru mat. Operatiile au fost identice cu ale tale cu exceptia lacului pe care nu l-am aplicat si tin sa mentionez ca arata foarte bine si acum. Intr-adevar ai gandit-o bine, sa pui si lac, dar daca lacul a facut reactie cu vopseaua ti-ai facut de lucru Sad
Tot din lipsa de ocupatie am vrut sa vad cum ar arata vopsita partea metalica a stergatorului propiu zis asa ca am cumparat un stergator nou, am acoperit cu banda de hartie partile pe care nu am dorit sa le vopsesc (operatiunea asta a fost extrem de migaloasa) si i-am dat in prima faza un strat de alb. Dupa uscare am revenit cu 2 straturi vopsea visinie (culoare aproximativa ca a masini).
Experimentul l-am facut mai mult din curiozitate pentru ca nu sunt adeptul tiganiilor pe masina, dar, spre surpinderea mea a iesit binisor, asa ca am decis sa il montez pe spate.
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai si lacul si vopseaua sunt aceasi marca aelasi producator.
Oricum in wekend refac totu ca ma enerveaza cabd il vad asa jupuit.

O idee buna sa-l vopsesc in culoarea masinei.Alb.
  • alexdughe

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992 1,6 16 valve
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
va rog spuneti-mi si mie cum sa curat vopseaua ... am fost la un atelier si mi-a vopsit masina dar a ramas pe la manere urme de vopsea si pe usa inuntru nu stiu cum a reusit sa dea si acolo cu vopsea .. acum trebuie sa curat ca arata ca naiba .. multumesc anticipat
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Din Septembrie pana acum am vopsit masina...tot alba deocamdata..faza nasoala este ca cu toate solutiile Nigrin folosite..cu toata munca depusa pt curatarea temeinca..acum dupa iarna asta grea deja am rugina in 60% din zonele in care aveam si inainte..SA MOR SI ALTA NU ! Ca nu pricep de ce?Am stat langa vopsitor 100% All time si nu l-am lasat sa-si faca de cap si totusi lucrarea nu a durat nici 5 luni.

I-am aratat ce s-a intamplat mi-o va reface GRATUIT dar totusi...vopsea tot tre sa cumpar chiar daca nu platesc manopera cheltuieli tot vor exista. Ce sa fac sa nu mai patesc la fel?Ce solutii si ce tehnica sa folosesc,pentru ca deja i-mi pare rau de masina sa o vand pt cateva pete de rugina Sad(
  • lungumarian89

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Tigra 1997 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ms pt indicatii!o sa incerc sa vad ce iese!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Vreau in viitor, sa vopsesc spoiler-ul fata cu 10L Vopsea Alba Fosforescenta (daca exista asa ceva)
Si daca este legal sa nu am probleme cu...P....

Si cum se pot face compozitia ca nu ma pricep ...etc stiu nu am experienta deocamdata ma interesez.
(nu o vopsesc eu, eu cumpar doar ce este nevoie)

- Ziua sa fie culoarea ei.
- Noaptea Spoiler-ul Fosforescent.

Daca are cineva asa ceva (Poze reale daca se poate)
ms
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ca si idee ca au trecut cativa ani de atunci,am revopsit masina si dupa 2 ani in acelasi stadiu am ajuns.Am vandut-o si respectivul a vopsit-o integral,inutil insa Smile).Am ajuns la o concluzie dupa ce am vopsit 4 masini.NU SE MERITA,prefer sa vand masina si sa cumpar alta decat sa mai vopsesc ca sa scap de rugina,sau si mai bine cumpar numai masini cu tabla galvanizata si scap de stres.
  • zistok

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Mures
  • Masina: Combo 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Foarte bun, multe informatii importatnte !
MULTUMIRI !
  • AGabriel209

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Salut am vopsit masina cu spray si mia ramas niste umbre cum scap de ele
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR