Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Treaba e relativ simpla,tb.demontata doar roata,si luat viraj maxim.Aceasta margine e deranjanta fonic (poate scartai sau emite oarece zgomote neplacute),cat si in momentul cand se scot/baga placutele.Se ridica masina pe cric si se baga in vit.1-a,ridicandu-se incet ambreiajul.Se lasa sa ruleze la relanti,si se presteaza in continuare.
Mi-am dat seama cam tarziu ca as putea face un tutorial,de aceea este deja la jumatate operatiunea.

Dar pe partea cealalta era neumblat,ca la o masina de aproape 2oo k.

Ar fi buna o scula pe care cei mai multi o numesc`sabar`,si este de fapt o chestie ca o pila mai mare,care poate prinde o pastila vidia la un capat.Aceasta se sprijina in etrier,si se impinge USOR in disc,altfel riscati sa plece masina de pe cric.



Se polizeaza pe toate partile ce par in plus.


Si cam asta ar fi produsul final...



PS-cine nu are sabar,poate incerca(merge mai greu,normal)cu o lama de cutter din acela mare,dar de firma,ceva,sa nu fie tabla moarta...Veti fi surprinsi sa vedeti ce usor intra otelul in fonta din care este facut discul de frana!


Ultima modificare făcută de SUPERDRAGOS la Dum 14 Mar, 2010 10:43 am
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Felicitari... eu am facut asta cu... flexul (acuma cativa ani buni, la "F"-ul pe care il aveam)
Desigur, pe butuci, si in viteza 1-a la relanti...
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Interesant, dar nu se dezechilibreaza discurile?
  • adrian67_sv

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
dai jos discurile, mergi la un strungar (nu carpaci!), dai 10 lei si in 40 min. le ai ca noi!
eu am facut asta marti dupa ce am schimbat placutele si am constatat ca "bat".
este o sugestie!
cei care nu au timp pot face singuri, dar cred ca este mult mai eficient sa o faceti la un strung!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Daca uzura nu e uniforma pe cele doua fete, etrierul e blocat, nu culiseaza pe cele doua "sine" (suruburi, de fapt...)
Demonteaza, vezi de unde vine (element indoit ?) greseaza bine si repune la loc...
In prima poza, ce reprezinta inelul ala care pare din plastic, e de la jantele aftermarket Question
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
adrian67_sv a scris:dai jos discurile, mergi la un strungar (nu carpaci!), dai 10 lei si in 40 min. le ai ca noi!

La strung s-ar putea sa fie mai problematic decat la sabar..Eu am facut doar un sanfren pe marginea discurilor,nu am umblat la fatza acestuia.Daca pui in balanta de/montatul etrierelor si discurilor,drumul pana la strungar (asta daca n-o demontezi la el la usa),si faptul ca n-am mai vazut strungar care sa ia 10 lei pe doua discuri de cand eram mic,cred ca ar fi mai la indemana varianta prezentata de mine.Nu are nici o legatura ce am aratat eu cu bataia discurilor,in cazul ala tb.puse altele,si placute deasemenea.Afara de asta ca sa stii care e strungar bun,tb.sa ai antrenament,pt.ca buni de gura sunt toti...Ca fapt divers,discul tb.prelucrat dintr-o singura prindere pe strung,pe ambele parti,si fixat pe o flansa facuta de el atunci,nu direct in bacuri.Din cate imi aduc aminte,ca sa-mi ia o fatza curata,la un disc de Kadett mi-a cerut un `baiat bun`acum vreo 2-3 ani 350.000,asa ca varianta cu 10 ron ambele e de poveste..Aici e altceva.
Nu am facut-o pt.ca-mi bateau discurile,sau pt ca erau prea uzate (am 2 noi in cutie,ma asteapta cu tot cu placute),pur si simplu am vrut sa vad DACA se poate,daca se stricau le schimbam si gata,nu mai faceam nici tutorial ca nu aveam de ce.. Decat sa se bage placutele noi cu ciocanul,ca nu incap de acea margine,e de preferat asa.
PS-inelul de plastic din toate pozele e inel de centrare,intr-adevar.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Trebuia sa incerci cu o singura roata suspendata Twisted Evil
Inca nu mam dumerit cam ce se castiga.......... desi am facut si eu la masina anterioara.
  • adrian67_sv

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
scuze pt. sugestie! nu am avut nici o intentie de ati strica tutorialul!
fiecare face cum crede de cuviinta si in plus sa stii ca exista in suceava si botosani strungari capabili sa-ti strunjeasca discurile dintr-o singura prindere si la un pret modic!
inca o data scuze!
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ce a facut Dragos eu am facut cu o piatra de polizor fara sa afectez suprafata discului si a iesit ok ! piatra era cu granulatie mare .
nu am aavut scula pe care a folosit-o el , deci e recomandata si piatra de polizor .

Eu am recurs la acest procedeu deoarece discul inca mai mergea cateva 10 de mii dar din cauza buzei atingea lamela de la placuta care te avertizeaza cand aceasta este tocita , eu am patit cu placute noi !


Numai bine !
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
fnf bogdan fnf a scris: am recurs la acest procedeu deoarece discul inca mai mergea cateva 10 de mii dar din cauza buzei atingea lamela de la placuta

Mie mi-a venit ideea mai demult,cand la Kadett,fiind etrierul mai intepenit,mecanicul (eram mic si prost,nu stiam s-mi schimb eu placutele) a bagat placutele noi cu ciocanul,ca nu intrau pe unde au iesit cele vechi..."Asa trebuie,la astea"zicea omu`,convingator.Evident ca placutele noi erau deja zdrente,cand apucau sa calce prima data pe disc...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
adrian67_sv a scris:scuze pt. sugestie! nu am avut nici o intentie de ati strica tutorialul!
fiecare face cum crede de cuviinta si in plus sa stii ca exista in suceava si botosani strungari capabili sa-ti strunjeasca discurile dintr-o singura prindere si la un pret modic!
inca o data scuze!

*
Echilibrarea piesei in cele trei "menghine" ale strungului este problematica, la piese uzate si ruginite... Daca se poate face pe masina, IN CONDITII BUNE si fara demontaj... e mai bine...
PS: am diploma de strungar, dar nu am profesat niciodata, exceptand fuseraiele pe cont propriu cand eram la fabrica... Nu ma puneti sa o scanez, ca nu mai stiu pe unde e... Embarassed
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca daca apare uzura de 3-4mm pe disc atunci trebuiec neaparat schimbate. Eu le-am schimbat la 133k km deoarece scartiau putin si aveam impresia ca sunt putin cam uzate, dar probabil mai mergeau vreo 50k km lejer.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai la 3-4 mm/parte,inseamna 6-8 mm/total,deci trebuiau schimbate demult..Mai mult de 2 mm daca are uzura pe o parte,nu mai merita atentie..
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
LOL, ziceam de 3-4 mm uzura totala, credeam ca e clar. Very Happy
  • AdryanX

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 16DA :))
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
discurile se polizeaza la strung fara probleme , ideea e sa le centrezi bine sa nu bata si atunci treaba va iesi foarte bine , spun asta caci taicamiu avea strung unde lucra si in curte cu el era un service si aduceau baeti discuri de toate natiile si daca nu ieseau bine nu mai aduceau , toata treaba necesita putina rabdare si cv experienta
  • phpBB:eroare

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Speedster
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Mergi cu masina la un service ce are si masina de rectificat si ti le aranjaza acolo
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ce a facut @Dragos cat si eu nu inseamna ca am facut discurile ca noi ! am schimbat discuri " carnoase " nu din cauza buzei , erau pur si simplu ovalizate si bateau !
Eliminarea buzei formate pe disc o faci doar in momentul in care patesti ca mine sau ca Dragos cand discul este in regula si nu bate in volan si nu numai .
La strung ajungi cu discurile in momentul in care ai discuri noi si se ovalizeaza , asta doar ca sa justifice banii dati la strung !
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
atentie cu discurile duse la strungar pentru planare...le poate face mai rau decat sunt.

recomand planare in service, cu aparat special, care rade aceeasi grosime pe ambele parti, concomitent, inclusiv buzele alcelea in plus. atentie! inainte de planare verificati daca sunt in grafic pe grosime, ca ori sunt prea tocite, ori la planare ies sub limita si dati banii degeaba. cand mai am ocazia sa asisit la acest proces, fac un filmulet.

bafta.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ala din service e strung... pentru non-strungari... Rolling Eyes Problema mare e centrarea (la fel de complicat si pe un strung universal, si pe o masina specializata...) dupa aia tot ce se face "dintr-o prindere" va fi centrat...
Limita de uzura poate fi USOR depasita, mai ales in cazul discurilor ventilate.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pentru ca discul de frana sa fie 100% centrat (sa nu fuleze) pe strung, nu este indicat sa se faca prinderea in bacuri. Operatia se face astfel: se ia o bucata de otel cu diametrul exterior egal cu diametrul exterior al fuzetei. Se insemneaza doua gauri diametral opuse (sau trei gauri in cazul discurilor cu 5 gauri) dupa discul de frana si se face un filet M12 in materialul respectiv. Odata executata aceasta operatie se prinde materialul in strung si se ia o fata dreapta curata. Se aseaza discul de frana cu partea de prindere spre fuzeta pe suprafata plana obtinuta prin strunjire. Atentie ! inainte de a se aseza discul pe strung, se curata suprafata de asezare a discului cu smirgel sau perie de sarma. Se stringe discul cu cele 2 sau 3 suruburi dar nu inainte de a se face si centrarea pe diametru. Astfel asezat discul si strans bineinteles se face strunjirea ambelor parti de frictiune din acceasi prindere iar abaterea de la planeitate este foarte mica ( 0,005-0,015 mm)daca nu chiar 0.
Recomand totodata ca inainte de strunjire sa se verifice planeitatea discului cu un ceas comparator. Este foarte probabil ca la o tura completa sa apara doua varfuri diametral opuse, lucru normal dealtfel daca acestea nu depasesc 0.05 mm.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR