- cristian_61
- OP
- 32 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Kadett 1984
- Bucuresti
cristian_61
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
va salut, asadar cand se considera masina de epoca? sunt anumite avantaje oferite in cazul in care este masina de epoca, adica taxa aia celebra este mai mica? sau inexistenta sau mai mare? am cautat pe net si nu am gasit ceva concludent.
si as mai avea inca o intrebare daca se poate : masinile cu volan pe dreapta se pot inmatricula in Romania? dar daca este considerata masina de epoca ?(in cazul in care raspunsul la intreabarea anterioara era nu)
va multumesc mult pt ajutor
numai bine
si as mai avea inca o intrebare daca se poate : masinile cu volan pe dreapta se pot inmatricula in Romania? dar daca este considerata masina de epoca ?(in cazul in care raspunsul la intreabarea anterioara era nu)
va multumesc mult pt ajutor
numai bine
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- MindToAsk
- **
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- cristian_61
- OP
- 32 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Kadett 1984
- Bucuresti
cristian_61
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
Virgiliu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Calibra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
Prin vehicul istoric se intelege orice vehicul cu propulsie mecanica, a carui fabricatie a incetat cu mai mult de 30 de ani inainte de prima zi a anului curent, conservat si intretinut in conditii istorice corecte, aflat in posesia unei persoane fizice sau juridice, care este intretinut pentru interesul sau tehnic si istoric.
Aceste vehicule daca sunt avizate de Retromobil Club Romania (autoritatea nationala FIVA) primesc in talon si in CIV mentiunea de "vehicul istoric" si sunt scutite de impozit.
Casco nu se face la vehicule mai vechi de 8 ani (din pacate).
Pt mai multe informatii vedeti site-ul retromobil.
Aceste vehicule daca sunt avizate de Retromobil Club Romania (autoritatea nationala FIVA) primesc in talon si in CIV mentiunea de "vehicul istoric" si sunt scutite de impozit.
Casco nu se face la vehicule mai vechi de 8 ani (din pacate).
Pt mai multe informatii vedeti site-ul retromobil.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
ai dreptate, 30 de ani. eu cautam "masina de epoca" si trebuia sa caut "vehicul istoric".
iata partea relevanta a capitolului VII din
Reglementare din 08/12/2005 privind omologarea individualã, eliberarea cãrþii de identitate ºi certificarea autenticitãþii vehiculelor rutiere - RNTR 7
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1160 din 21/12/2005
Actul a intrat in vigoare la data de 21 decembrie 2005
ordonanta 15/2002, modificata prin ordonanta 157/2007
pentru inmatricularea unei masini cu volan pe dreapta, cel mai bine e sa dai un telefon la rar si sa intrebi. eu nu le-as accepta la inmatriculare pentur utilizare curenta. am vazut masini cu volan pe dreapta in trafic si cred ca sint probleme in conducerea lor. de exemplu cum depasesti un camion (sau alta masina mare)? nu vezi nimic in fata, decit dupa ce ai iesit aproape complet pe contrasens si s-ar putea sa fie prea tirziu ca sa te mai retragi.
daca e vorba de un vehicul istoric, folosit numai pentru manifestarile specifice, ar merge, dar nu pentru utilizare curenta.
iata partea relevanta a capitolului VII din
Reglementare din 08/12/2005 privind omologarea individualã, eliberarea cãrþii de identitate ºi certificarea autenticitãþii vehiculelor rutiere - RNTR 7
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1160 din 21/12/2005
Actul a intrat in vigoare la data de 21 decembrie 2005
Omologarea vehiculelor istorice, autovehiculelor destinate competiþiilor sportive ºi a vehiculelor aparþinând misiunilor diplomatice ºi reprezentanþelor organizaþiilor internaþionale acreditate la Bucureºti, precum ºi membrilor acestora, se efectueazã în urmãtoarele condiþii:
1. Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecutã de la încetarea fabricaþiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelaºi tip de caroserie ºi acelaºi tip de motor) este de cel puþin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate sau reconstruite, sens în care deþinãtorii lor vor obþine un Atestat de vehicul istoric, emis de cãtre autoritatea naþionalã a FIVA în România, Retromobil Club România. Pentru vehiculele istorice, RAR elibereazã CIV dacã vehiculul deþine un Atestat de vehicul istoric ºi dacã el corespunde în ceea ce priveºte verificarea stãrii tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaþiei. RAR menþioneazã în CIV eliberate vehiculelor istorice textul "Vehicul istoric". Totuºi, dacã RAR constatã cã un vehicul cu Atestat de vehicul istoric nu îndeplineºte condiþiile necesare pentru încadrarea în aceastã categorie, nu elibereazã CIV. De asemenea, tot pe baza Atestatului de vehicul istoric se va înscrie textul "Vehicul istoric" ºi în CIV deja eliberate pentru vehiculele istorice înmatriculate în România.
1. Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecutã de la încetarea fabricaþiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelaºi tip de caroserie ºi acelaºi tip de motor) este de cel puþin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate sau reconstruite, sens în care deþinãtorii lor vor obþine un Atestat de vehicul istoric, emis de cãtre autoritatea naþionalã a FIVA în România, Retromobil Club România. Pentru vehiculele istorice, RAR elibereazã CIV dacã vehiculul deþine un Atestat de vehicul istoric ºi dacã el corespunde în ceea ce priveºte verificarea stãrii tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaþiei. RAR menþioneazã în CIV eliberate vehiculelor istorice textul "Vehicul istoric". Totuºi, dacã RAR constatã cã un vehicul cu Atestat de vehicul istoric nu îndeplineºte condiþiile necesare pentru încadrarea în aceastã categorie, nu elibereazã CIV. De asemenea, tot pe baza Atestatului de vehicul istoric se va înscrie textul "Vehicul istoric" ºi în CIV deja eliberate pentru vehiculele istorice înmatriculate în România.
ordonanta 15/2002, modificata prin ordonanta 157/2007
Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele deþinute în proprietate de unitãþile Ministerului Apãrãrii, de unitãþile Ministerului Internelor ºi Reformei Administrative, de serviciile de ambulanþã, de serviciile publice comunitare pentru situaþii de urgenþã, astfel cum au fost reglementate în Ordonanþa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinþarea, organizarea ºi funcþionarea serviciilor publice comunitare pentru situaþii de urgenþã, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 363/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, vehiculele folosite exclusiv în transportul public local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorial-administrativã a unei localitãþi, vehiculele istorice, precum ºi vehiculele deþinute în proprietate de Compania Naþionalã de Autostrãzi ºi Drumuri Naþionale din România - S.A."
pentru inmatricularea unei masini cu volan pe dreapta, cel mai bine e sa dai un telefon la rar si sa intrebi. eu nu le-as accepta la inmatriculare pentur utilizare curenta. am vazut masini cu volan pe dreapta in trafic si cred ca sint probleme in conducerea lor. de exemplu cum depasesti un camion (sau alta masina mare)? nu vezi nimic in fata, decit dupa ce ai iesit aproape complet pe contrasens si s-ar putea sa fie prea tirziu ca sa te mai retragi.
daca e vorba de un vehicul istoric, folosit numai pentru manifestarile specifice, ar merge, dar nu pentru utilizare curenta.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mai multe detalii .
sunt si printre noi membrii retroclub!
acestor masini nu le poti aduce modificari!trebuie sa le pastrezi in stare originala si nui ieftin acest hobby.....si eu sunt interesat dar dupa primele calcule+nu gasesti masini 100% originale, mam cam ingrozit.
sunt si printre noi membrii retroclub!
acestor masini nu le poti aduce modificari!trebuie sa le pastrezi in stare originala si nui ieftin acest hobby.....si eu sunt interesat dar dupa primele calcule+nu gasesti masini 100% originale, mam cam ingrozit.
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- csaby
- **
- 274 mesaje
- din 08 Nov 2007
- Astra 2004
- Cluj
csaby
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
ca sa se lamureasca subiectul am dat un e-mail la retroclub ...si iata raspunsul
Daca va referiti la atestarea ca vehicul istoric
trebuie sa fie 30 de ani de cand nu se mai fabrica
variata respectiva a modelului Ascona, respectiv anul
acesta putem atesta masini care au iesit din
fabricatie in 1978 sau mai departe de acest an.
Cu stima,
Bogdan Coconoiu
--- nagy csaba <csaby_n@yahoo.com> wrote:
> Buna ziua sunt detinatorul unui opel ascona din 1986
> in stare bunicica sa zicem,si as dori sa stiu cati
> ani trebuie sa aibe o masina sa fie considerata de
> epoca
> m-am uita pe site si nu am gasit un barem sau nu am
> vazut .
>
> va multumesc anticipat
> nagy csaba
> cluj-napoca
Daca va referiti la atestarea ca vehicul istoric
trebuie sa fie 30 de ani de cand nu se mai fabrica
variata respectiva a modelului Ascona, respectiv anul
acesta putem atesta masini care au iesit din
fabricatie in 1978 sau mai departe de acest an.
Cu stima,
Bogdan Coconoiu
--- nagy csaba <csaby_n@yahoo.com> wrote:
> Buna ziua sunt detinatorul unui opel ascona din 1986
> in stare bunicica sa zicem,si as dori sa stiu cati
> ani trebuie sa aibe o masina sa fie considerata de
> epoca
> m-am uita pe site si nu am gasit un barem sau nu am
> vazut .
>
> va multumesc anticipat
> nagy csaba
> cluj-napoca
giros
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2009
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat