alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am o problema in felul urmator: am un opel astra '93 cu motor isuzu. Acum, de vreo cateva zile a inceput sa imi abureasca foarte tare geamurile si parbrizul pe orice vreme si in special cand merge caldura. Am avut si in trecut probleme cu dezaburirea dar am schimbat filtrul de polen si s-a rezolvat. Acum am observat ca incepe sa-mi bage in interior aburi de apa(cu antigel probabil) si am desfacut azi consola aia dintre scaune, ca sa ajung sa vad care e problema acolo(caloriferul sau..). La capacul de sub calorifer nu am reusit sa desfac decat suruburile din fata(cele din spate urmeaza sa mai incerc cu o cheie mai potrivita ca e cam inghesuit locul acolo). Oricum am miscat putin de capacul ala si am auzit cum se misca apa in el acolo, deci e clar ca acolo curge de undeva. Aburitul a inceput cam de cand mi-am spalat ultima data masina, dar cred ca e doar o coincidenta pt ca se pare ca imi cam si scade nivelul lichidului de racire in vas.
Intrebarea mea este: daca desfac si vad ca problema e caloriferul(sau altceva pe acolo), pot sa il schimb sau sa repar ce o fi pe acolo, fara sa golesc toata apa cu antigel din instalatie?
Mersi tuturor pentru sfaturi!
Am o problema in felul urmator: am un opel astra '93 cu motor isuzu. Acum, de vreo cateva zile a inceput sa imi abureasca foarte tare geamurile si parbrizul pe orice vreme si in special cand merge caldura. Am avut si in trecut probleme cu dezaburirea dar am schimbat filtrul de polen si s-a rezolvat. Acum am observat ca incepe sa-mi bage in interior aburi de apa(cu antigel probabil) si am desfacut azi consola aia dintre scaune, ca sa ajung sa vad care e problema acolo(caloriferul sau..). La capacul de sub calorifer nu am reusit sa desfac decat suruburile din fata(cele din spate urmeaza sa mai incerc cu o cheie mai potrivita ca e cam inghesuit locul acolo). Oricum am miscat putin de capacul ala si am auzit cum se misca apa in el acolo, deci e clar ca acolo curge de undeva. Aburitul a inceput cam de cand mi-am spalat ultima data masina, dar cred ca e doar o coincidenta pt ca se pare ca imi cam si scade nivelul lichidului de racire in vas.
Intrebarea mea este: daca desfac si vad ca problema e caloriferul(sau altceva pe acolo), pot sa il schimb sau sa repar ce o fi pe acolo, fara sa golesc toata apa cu antigel din instalatie?
Mersi tuturor pentru sfaturi!
- edgstyle
- **
- 371 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Vectra 1999 x20dth
- Constanta
edgstyle
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
si eu am patit ceva asemanator
la mine se infundase caloriferul
De desfacut e simplu dar necesita rabdere si degete de doctor
Dupa ce demontezi consola dintre scaune urmeaza consola scrumierei si apoi o sa dai de carcasa caloriferului care mai are niste aparatori(exact nu mai tin minte)
Carcasa caloriferului este prinsa cu suruburi si cleme(ghidaje pe care e indicat sa nu le rupi)
Dupa demontarea carcasei dai de calorifer care pe margini are un burete cauciucat de izolare
Mare atentie la conductele de alimentare ale caloriferului care se mufeaza in stil delicat
La conectarea intre calorifer si conducte gasesti doua mufe de conexiune blocate de un sistem de bride(asemanatoare ce cele de astupare a unei gauri de teava)care se inchid prin clipsare
Practic teava intra in calorifer si o blocheaza brida
Are si un oring de cauciuc pe care pe cit posibil nu il rupe!
Verifica incalzirea caloriferului si vezi ce se intimpla fara carcasa de protectie
Mi-am adus aminte de ceva:
cineva a patit ceva asemanator cu tine
Mergea cu masina ,in dreapta avea un pasager care a lovit cu piciorul in dreapa consolei sub bord si dupa aceea a avut aceleasi probleme cu tine,respectivul a lovit cu piciorul conexiunea dintre calorifer si tevi
Sper sa te descurci,daca ma gasesti pe mes cu acelasi id (seara)
Lichidul de racire trebuie scos ca altfel o sa curga in masina fiind cel mai jos punct
Scoti intrarea de la vasul de expansiune si pornesti motorul(il lasi la relanti)
Stai cu ochii pe temperatura apei
PS scuza-mi limbajul de carton
la mine se infundase caloriferul
De desfacut e simplu dar necesita rabdere si degete de doctor
Dupa ce demontezi consola dintre scaune urmeaza consola scrumierei si apoi o sa dai de carcasa caloriferului care mai are niste aparatori(exact nu mai tin minte)
Carcasa caloriferului este prinsa cu suruburi si cleme(ghidaje pe care e indicat sa nu le rupi)
Dupa demontarea carcasei dai de calorifer care pe margini are un burete cauciucat de izolare
Mare atentie la conductele de alimentare ale caloriferului care se mufeaza in stil delicat
La conectarea intre calorifer si conducte gasesti doua mufe de conexiune blocate de un sistem de bride(asemanatoare ce cele de astupare a unei gauri de teava)care se inchid prin clipsare
Practic teava intra in calorifer si o blocheaza brida
Are si un oring de cauciuc pe care pe cit posibil nu il rupe!
Verifica incalzirea caloriferului si vezi ce se intimpla fara carcasa de protectie
Mi-am adus aminte de ceva:
cineva a patit ceva asemanator cu tine
Mergea cu masina ,in dreapta avea un pasager care a lovit cu piciorul in dreapa consolei sub bord si dupa aceea a avut aceleasi probleme cu tine,respectivul a lovit cu piciorul conexiunea dintre calorifer si tevi
Sper sa te descurci,daca ma gasesti pe mes cu acelasi id (seara)
Lichidul de racire trebuie scos ca altfel o sa curga in masina fiind cel mai jos punct
Scoti intrarea de la vasul de expansiune si pornesti motorul(il lasi la relanti)
Stai cu ochii pe temperatura apei
PS scuza-mi limbajul de carton
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
daca vei uni cele doua furtune care vin la calorifer cu un capat de teava potrivit ca diametru vei putea chiar si sa circuli (am facut-o eu vreo 2 zile), evident fara caldura; daca esti mai iute de maini si un pic indemanatic, nu vei pierde decat foarte putin lichid, cat vei scoate furtunul din circuitul caloriferului si il pui in acea teava intermediara de conectare; sper ca m-am facut inteles;
PS: iti recomand ca aceasta operatie sa o faci cu motorul rece
PS: iti recomand ca aceasta operatie sa o faci cu motorul rece
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
DA, buna idee. Te referi la faptul ca sa conectez acel capat de teava intre cele doua furtune, pana schimb caloriferul.Astfel izolez caloriferul de circuitul de racire si nici nu mai golesc instalatia(poate curge putin pe acolo, dar asta e..)
Dar daca observ ca problema nu e caloriferul ci legaturile de conectare a furtunelor respective la calorifer, ar mai exista vreo posibilitate sa nu o golesc si sa pot repara furtunele?
Dar daca observ ca problema nu e caloriferul ci legaturile de conectare a furtunelor respective la calorifer, ar mai exista vreo posibilitate sa nu o golesc si sa pot repara furtunele?
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat