- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
Constat ca nu prea lucreaza bine ceva in spate, fiindca discurile sunt cam ruginite.
Acum cred ca cel mai bine ar fi sa desfac sa mai curat de rugina placutele, poate aluneca mai usor??
Cel din stanga apasa uniform, dar cam slab asftel incat raman pete de rugina pe disc. In dreapta apasa doar pe 2/3, dar acolo nu e rugina.
Pareri?
Acum cred ca cel mai bine ar fi sa desfac sa mai curat de rugina placutele, poate aluneca mai usor??
Cel din stanga apasa uniform, dar cam slab asftel incat raman pete de rugina pe disc. In dreapta apasa doar pe 2/3, dar acolo nu e rugina.
Pareri?
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
am desfacut placutele. Era ceva rugina pe acolo
Ambii cilindri lucrau, acum nu stiu cat de bine ca n-am dat jos etrierul. Am scot putin afara cilindri (apasand pe frana) si am dat cu WD40, poate curata ceva
am curatit de rugina placutele si etrierul si montat inapoi.
Sa vad cum vor arata de acum
A, petele erau circulare, deci clar era ceva de la modul de lucru al placutelor
Ambii cilindri lucrau, acum nu stiu cat de bine ca n-am dat jos etrierul. Am scot putin afara cilindri (apasand pe frana) si am dat cu WD40, poate curata ceva
am curatit de rugina placutele si etrierul si montat inapoi.
Sa vad cum vor arata de acum
A, petele erau circulare, deci clar era ceva de la modul de lucru al placutelor
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
petele circulare de pe fata placutelor sunt din cauza pstoanelor care au ruginit. In mod normal franele din spate actioneaza mai mult cand pui frana violent si/sau cand cand masina e incarcata mai bine pe spate. Daca vrei sa ias atb bine, da discurile jos si masoarale cu sublerul. Daca gasesti diferente pe acelasi disc in locuri diferite (mai aproape si mai departe de centrul discului) e bine la un strungar sa le ia putin din grosime. Bineinteles in limita de acceptare al grosimii minime date constructor - la unele discuri screi pe ele - 6-8 mm. Placutele le poti aduce la planeitate daca fe freci pe un disc abraziv de polizor. Din cauza mizeriei care reuseste sa intre odata cu apa pe langa garnitura, pistonasele se pot gripa usor. Tb sa desfaci etrierul de tot, sa pui un borcan la furtunul de lichid pt recuperare. Daca e prea vechi lichidul schiba-l. Oricum se schimba la 2 ani. Desfa pistonasul si curata -l spray si un smirghel ffff fin (peste 1000)! Atentie la curatare: un smirghel grosier face santuri si lasa lichidul sa treaca.
Succes
Succes
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
elena
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Sibiu
- Masina: Frontera 1998 2,5 TDS tip VB 41B
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dupa doua zile petrecute in frig (1 - 5grC) si ploaie, am facut un drum de 250km unul din discurile (stanga spate) de la masina si-a pastrat aspectul de ruginit ca dupa ploaie, adica este blocat in pozitia de repaus.
Dupa constatare, am apasat frana mai brusc de cateva ori in ideea ca isi da drumul dar n-a luat-o. M-au dus la spalatorie auto si am bagat jet de apa pe etrierul cu pricina pe ambele parti in idea ca pleaca mizeria care il blocheaza.
S-a deblocat doar 20%.
Masina are aproape 4 ani si 46.000km. Piesele sunt cele din fabrica. Nu a avut interventii sau reparatii. Nu merg pe drumuri desfundate cu ea, doar pe asfalt.
Am atasat o pozat cu acel disc in starea actuala. Idei?
Dupa constatare, am apasat frana mai brusc de cateva ori in ideea ca isi da drumul dar n-a luat-o. M-au dus la spalatorie auto si am bagat jet de apa pe etrierul cu pricina pe ambele parti in idea ca pleaca mizeria care il blocheaza.
S-a deblocat doar 20%.
Masina are aproape 4 ani si 46.000km. Piesele sunt cele din fabrica. Nu a avut interventii sau reparatii. Nu merg pe drumuri desfundate cu ea, doar pe asfalt.
Am atasat o pozat cu acel disc in starea actuala. Idei?
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
ar fi bine sa verifici daca culisele de la etrieri (fata/spate)mai lucreaza
in 250 km tot ai pus ceva frane,macar prin sate,ca sa nu calci vreun satean ametit de must si/sau tuica,trebuia sa dispara petele de rugina
DOAR daca nu ai schimbat placutele si atunci este normal sa ai petele respective,discu sa tocit inegal(cu valuri) si placutele sunt drepte asa ca apar pete de rugina
in 250 km tot ai pus ceva frane,macar prin sate,ca sa nu calci vreun satean ametit de must si/sau tuica,trebuia sa dispara petele de rugina
DOAR daca nu ai schimbat placutele si atunci este normal sa ai petele respective,discu sa tocit inegal(cu valuri) si placutele sunt drepte asa ca apar pete de rugina
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am desfacut astazi etrierul de pe stanga spate de la masina mea si nu m-a uimit nimic din ce-am gasit pe acolo.
Am observat ca lucreaza perfect placuta din interior, cea pe care apasa direct pistonul, iar cea din exterior cam someaza, evindent, cum am descris mai devreme. Fana de mana si frana de servciu par sa lucreze bine pe roata cu pricina, chiar daca nu calca complet placuta din exterior.
Placutele aratau foarte bine, cu material de frictiune din plin, cea din interior cam cu 1mm mai subtire in carne. Culisele aratau prafuite, dar nimic de speriat, priviti in pozele de pe dropbox. Am curatat tot (disc, placute, culise etrier) cu spray de frane si cu o periuta de plastic.
Am montat totul la loc si am dat o tura dar tot nu pare sa calce complet placuta din exterior.
Inainte de curatare
https://www.dropbox.com/s/er...9_130723.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/jw...IMAG0227.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/yt...IMAG0229.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6u...IMAG0231.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/mw...IMAG0233.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/md...IMAG0237.jpg?dl=0
Dupa ce am curatat tot:
https://www.dropbox.com/s/md...IMAG0237.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7q...IMAG0238.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/a8...IMAG0240.jpg?dl=0
Am observat ca lucreaza perfect placuta din interior, cea pe care apasa direct pistonul, iar cea din exterior cam someaza, evindent, cum am descris mai devreme. Fana de mana si frana de servciu par sa lucreze bine pe roata cu pricina, chiar daca nu calca complet placuta din exterior.
Placutele aratau foarte bine, cu material de frictiune din plin, cea din interior cam cu 1mm mai subtire in carne. Culisele aratau prafuite, dar nimic de speriat, priviti in pozele de pe dropbox. Am curatat tot (disc, placute, culise etrier) cu spray de frane si cu o periuta de plastic.
Am montat totul la loc si am dat o tura dar tot nu pare sa calce complet placuta din exterior.
Inainte de curatare
https://www.dropbox.com/s/er...9_130723.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/jw...IMAG0227.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/yt...IMAG0229.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6u...IMAG0231.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/mw...IMAG0233.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/md...IMAG0237.jpg?dl=0
Dupa ce am curatat tot:
https://www.dropbox.com/s/md...IMAG0237.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7q...IMAG0238.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/a8...IMAG0240.jpg?dl=0