arroyo
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
Dupa cum se vede in poza exact asa arata radiatorul respectiv la mine pe masina , spuneti-mi si mie din ce cauza ar putea fii asa, daca trebuie sa-l schimb sau se mai poate face ceva cu asta, in ce fel imi afecteaza mersul motorului acum, si care este rolul acestui radiator?
P.S.: stiu ca s-a mai discutat dar nu am gasit nimic concret la problema care ma framanta.....si LA MULTI ANI PE 2007!
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Stii prost ! Intercooler-ul are rolul de a racii aerul suflat de turbina catre motor acesta incalzind-use din cauza temperaturii ridicate a turbinei acesta dilatanduse .
@Arroyo nu prea se intelege din poza , cum adica spart ce ai gasit ?
Daca ar fi spart ai simtii imediat mers neregulat si fara putere mai ales in intervalul in care lucreaza turbina !
@Arroyo nu prea se intelege din poza , cum adica spart ce ai gasit ?
Daca ar fi spart ai simtii imediat mers neregulat si fara putere mai ales in intervalul in care lucreaza turbina !
arroyo
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
fnf bogdan fnf a scris:Stii prost ! Intercooler-ul are rolul de a racii aerul suflat de turbina catre motor acesta incalzind-use din cauza temperaturii ridicate a turbinei acesta dilatanduse .
@Arroyo nu prea se intelege din poza , cum adica spart ce ai gasit ?
Daca ar fi spart ai simtii imediat mers neregulat si fara putere mai ales in intervalul in care lucreaza turbina !
@Arroyo nu prea se intelege din poza , cum adica spart ce ai gasit ?
Daca ar fi spart ai simtii imediat mers neregulat si fara putere mai ales in intervalul in care lucreaza turbina !
Se vede din poza depunerea de ulei pe exterior pana undeva la jumatatea radiatorului, din cauza asta am crezut ca e spart...si e normal sa fie ulei acolo daca prin el trece decat aerul de la turbina?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da trece prin el aer de la turbina care mai contine si vapori de ulei mai mult sau mai putin in functie de uzura turbinei,deci e vorba de o pierdere de presiune foarte mica in portiunea unde este capsat capacul de plastic cu radiatorul de aluminiu iar pierderea se datoreaza slabirii in timp a strangerii si a tasarii garniturii care se afla intre cele doua piese iar uleiul este condensul din aerul iesit afara.
Se intalneste la marea majoritate a intercoolerelor care au ceva ani de seviciu,si se poate remedia usor prin decapsare curatare si restrangere cu mare grija a capetelor,dar daca nu aveti experienta sau pe cineva care sa garanteze ce face mai bine lasati asa decat sa-l spargeti cu adevarat.
Se intalneste la marea majoritate a intercoolerelor care au ceva ani de seviciu,si se poate remedia usor prin decapsare curatare si restrangere cu mare grija a capetelor,dar daca nu aveti experienta sau pe cineva care sa garanteze ce face mai bine lasati asa decat sa-l spargeti cu adevarat.
- danieldboca
- **
- 114 mesaje
- din 14 Feb 2006
- Astra 2000
- Bucuresti
danieldboca
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2006
- Mesaj Privat
- lupu_sandu
- ***
- 599 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
@sfatul lor si al altor 2 mecanici este :lasa-l asa pentru ca este mult prea scump sa il inlocuiesti si nu influenteaza cu nimik mersul masinii.
o zi buna!@
Desfa un colier de la furtunul dintre turbina si intercooler si ia vezi cum merge masina atunci ? orice pierdere de presiune influentzeaza mersul motorului ! Ca idee pune pe cineva sa tureze motorul si pune mana pe un furtun dintre turbina si galeria de admisie sa vezi cum se intareste din cauza presiunii !
@Arroyo ai pierderi insa sunt mici dar ar trebuii sa ai in vedere schimbarea acestuia !
o zi buna!@
Desfa un colier de la furtunul dintre turbina si intercooler si ia vezi cum merge masina atunci ? orice pierdere de presiune influentzeaza mersul motorului ! Ca idee pune pe cineva sa tureze motorul si pune mana pe un furtun dintre turbina si galeria de admisie sa vezi cum se intareste din cauza presiunii !
@Arroyo ai pierderi insa sunt mici dar ar trebuii sa ai in vedere schimbarea acestuia !
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
arroyo
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
- danieldboca
- **
- 114 mesaje
- din 14 Feb 2006
- Astra 2000
- Bucuresti
danieldboca
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2006
- Mesaj Privat
eu spun cum e la mine.Poate la arroyo e mai grav, dar nu cred.
Nu ai ce garnitura sa schimibi, pentru ca e capsulat.Ori il schimbi ori nu.
Treci pe la reprezentanta sa se uite si aia putin la ea inainte sa il schimbi.
La mine masina merge perfect in turatii mari si nici nu lasa fum negru deloc.
Credeti-ma ca nu e mare scofala.
@fnf bogdan fnf stiu exact despre ce vorbesti.Ai dreptate.Insa pierderea de presiune la ce am vazut eu la el in poza este foarte, foarte mica.
e parerea mea....nu dati cu pietre.
salut!
Nu ai ce garnitura sa schimibi, pentru ca e capsulat.Ori il schimbi ori nu.
Treci pe la reprezentanta sa se uite si aia putin la ea inainte sa il schimbi.
La mine masina merge perfect in turatii mari si nici nu lasa fum negru deloc.
Credeti-ma ca nu e mare scofala.
@fnf bogdan fnf stiu exact despre ce vorbesti.Ai dreptate.Insa pierderea de presiune la ce am vazut eu la el in poza este foarte, foarte mica.
e parerea mea....nu dati cu pietre.
salut!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ultimul intercooler pe care l-am reparat avea si garnitura cum trebuie sa se afle intre doua materiale diferite asamblate prin presare cat si urme clare de scapari datorate vibratiilor.....deci daca intercoolerul de OPEL nu e din granit monobloc e la fel construit si clar are aceleasi probleme deci mai bine renunti la demontare decat sa-l distrugi daca nu poti face o mica inginerie la el.
fan_florea- Suspendat
- 627 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2001 Y17 DT
- Constanta
fan_florea- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da se face obligatoriu dupa ce a cedat o turbina si in 90% din cazuri uleiul ajunge in tubulatura de admisie deci si in intercooler.La interior se spala cu orice dizolva uleiul si se incepe cu motorina si se limpezeste cu un degresant puternic care lasa si locul curat,iar la exterior daca sunt doar depuneri de pamant si alte cele se spala si atat cu atentie sa nu se deterioreze fagurii ca scade eficienta schimbului de caldura iar daca sunt depuneri uleioase la fel.Atentie sa nu ramana nimic dupa spalare in interior ca veti avea surprize neplacute si nu scoateti ori monta cu lufturi panourile de directionare a aerului ,iar unde lipsesc e bine sa fie puse la loc au si ele un rol bine determinat in folosirea la maximum a capacitatii de racire a intercoolerului.In mod normal avand in vedere amplasarea la majoritatea masinilor a acestei piese prin contraaripi dupa bara si destul de jos recomandabil ar fi curatarea lor cel putin exterioara cand se vad depuneri pe faguri, foarte multi neglijeaza acest aspect si asa ajung masini cu intercoolerele astupate complet si dupa aia se mira de ce nu mai trage cum tragea cand vine caldura.Un raspuns ar fi si acesta.....
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Imi trec prin maini zeci de intercoolere in functie degradul de murdarie si de consistenta depunerii aleg varianta ,uite de exemplu pentru ulei folosesc motorina si apoi degresant,daca sunt depuneri bine lipite si consistente decarbusolvul e bun..si apoi aceeasi clatire cu degresant.Din nou atentie sa usuci bine interiorul de orice urme de hidrocarburi ,degresant ,etc ...nu fac bine la inceput cand pornesti motorul sa nu ai surpriza ca se tureaza in nestire aspirand gaze inflamabile.
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Folosesti motorina ori benzina pentru spalatul propriuzis dar e bun si decarbusolvul iar degresantul pentru vopsitori e una pentru mecanici e spray-ul cu care se dizolva urmele de unsoare in special de pe elementele de franare cum ar fi discuri,placute,tamburi,volante....etc acolo unde nu trebuie nici o urma de ulei dar care pot fi murdarite in timpul montajului,deoarece are proprieteatea de a dizolva rapid unsoarea si lasa locul perfect curat si uscat.Este usor de gasit la vreo 15 lei eu folosesc unul mai smecher de 17 ca na ma respect degreseaza excelent si e mai mult ..... N-ai ce sa gresesti daca faci operatiunea speli un fier nu dezamorsezi o bomba,in primul caz e loc de eroare berechet in cel de-al doi-lea vei apuca tu sa vezi daca ai facut bine si ceilalti in cazul in care ai gresit.
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat