Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • arroyo

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat

Dupa cum se vede in poza exact asa arata radiatorul respectiv la mine pe masina , spuneti-mi si mie din ce cauza ar putea fii asa, daca trebuie sa-l schimb sau se mai poate face ceva cu asta, in ce fel imi afecteaza mersul motorului acum, si care este rolul acestui radiator?

P.S.: stiu ca s-a mai discutat dar nu am gasit nimic concret la problema care ma framanta.....si LA MULTI ANI PE 2007!
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu, intercoolerrul iti raceste Embarassed aerul care intra in motor.


Ultima modificare făcută de sever iulian la Mie 09 Jan, 2008 2:35 pm
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Stii prost ! Intercooler-ul are rolul de a racii aerul suflat de turbina catre motor acesta incalzind-use din cauza temperaturii ridicate a turbinei acesta dilatanduse .
@Arroyo nu prea se intelege din poza , cum adica spart ce ai gasit ?
Daca ar fi spart ai simtii imediat mers neregulat si fara putere mai ales in intervalul in care lucreaza turbina !
  • arroyo

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat
fnf bogdan fnf a scris:Stii prost ! Intercooler-ul are rolul de a racii aerul suflat de turbina catre motor acesta incalzind-use din cauza temperaturii ridicate a turbinei acesta dilatanduse .
@Arroyo nu prea se intelege din poza , cum adica spart ce ai gasit ?
Daca ar fi spart ai simtii imediat mers neregulat si fara putere mai ales in intervalul in care lucreaza turbina !

Se vede din poza depunerea de ulei pe exterior pana undeva la jumatatea radiatorului, din cauza asta am crezut ca e spart...si e normal sa fie ulei acolo daca prin el trece decat aerul de la turbina?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da trece prin el aer de la turbina care mai contine si vapori de ulei mai mult sau mai putin in functie de uzura turbinei,deci e vorba de o pierdere de presiune foarte mica in portiunea unde este capsat capacul de plastic cu radiatorul de aluminiu iar pierderea se datoreaza slabirii in timp a strangerii si a tasarii garniturii care se afla intre cele doua piese iar uleiul este condensul din aerul iesit afara.
Se intalneste la marea majoritate a intercoolerelor care au ceva ani de seviciu,si se poate remedia usor prin decapsare curatare si restrangere cu mare grija a capetelor,dar daca nu aveti experienta sau pe cineva care sa garanteze ce face mai bine lasati asa decat sa-l spargeti cu adevarat.
  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2006

  • Mesaj Privat
si al meu este la fel.
am fost la radacini si am intrebat, si mi-au spus ca nu mai e perfect etansh si uleiul vine din vapori.
sfatul lor si al altor 2 mecanici este :lasa-l asa pentru ca este mult prea scump sa il inlocuiesti si nu influenteaza cu nimik mersul masinii.
stai linistit.
o zi buna!
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
danieldboca a scris:
sfatul lor si al altor 2 mecanici este :lasa-l asa pentru ca este mult prea scump sa il inlocuiesti si nu influenteaza cu nimik mersul masinii.
o zi buna!

Daca ai intercoolerul fisurat sa vezi tu cu o sa-ti functioneaze masina la turatii mari (in momentul cand intra turbina)
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@sfatul lor si al altor 2 mecanici este :lasa-l asa pentru ca este mult prea scump sa il inlocuiesti si nu influenteaza cu nimik mersul masinii.
o zi buna!@




Desfa un colier de la furtunul dintre turbina si intercooler si ia vezi cum merge masina atunci ? orice pierdere de presiune influentzeaza mersul motorului ! Ca idee pune pe cineva sa tureze motorul si pune mana pe un furtun dintre turbina si galeria de admisie sa vezi cum se intareste din cauza presiunii !
@Arroyo ai pierderi insa sunt mici dar ar trebuii sa ai in vedere schimbarea acestuia !
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca exista pierdere de presiune pe traseul turbina-galerie de admisie, mai precis spartura, nu mai vezi nimic de fum in spate.
  • arroyo

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am sa astept sa se mai incalzeasca si am sa ma duc la un mecanic sa vad poate reuseste sa-l curete si daca gasesc alta garnitura sa i-o schimb, astfel sper sa scap de uleiul de acolo si sa nu fiu nevoit sa cumpar alt radiator ....ms pt sfaturi tuturor.
  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2006

  • Mesaj Privat
eu spun cum e la mine.Poate la arroyo e mai grav, dar nu cred.
Nu ai ce garnitura sa schimibi, pentru ca e capsulat.Ori il schimbi ori nu.
Treci pe la reprezentanta sa se uite si aia putin la ea inainte sa il schimbi.
La mine masina merge perfect in turatii mari si nici nu lasa fum negru deloc.
Credeti-ma ca nu e mare scofala.
@fnf bogdan fnf stiu exact despre ce vorbesti.Ai dreptate.Insa pierderea de presiune la ce am vazut eu la el in poza este foarte, foarte mica.
e parerea mea....nu dati cu pietre.
salut!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ultimul intercooler pe care l-am reparat avea si garnitura cum trebuie sa se afle intre doua materiale diferite asamblate prin presare cat si urme clare de scapari datorate vibratiilor.....deci daca intercoolerul de OPEL nu e din granit monobloc e la fel construit si clar are aceleasi probleme deci mai bine renunti la demontare decat sa-l distrugi daca nu poti face o mica inginerie la el.
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Incearca sa-l dai jos si sa il speli .Cu ocazia asta vezi si daca ai ulei in el. Eu la fel am facut si in 5000 de km nu a mai aparut nici macar o pata .Merita sa incerci inainte sa dai un pumn de bani .
  • lucian_v

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2006

  • Mesaj Privat
cu ce se poate spala ? a facut cineva asta?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da se face obligatoriu dupa ce a cedat o turbina si in 90% din cazuri uleiul ajunge in tubulatura de admisie deci si in intercooler.La interior se spala cu orice dizolva uleiul si se incepe cu motorina si se limpezeste cu un degresant puternic care lasa si locul curat,iar la exterior daca sunt doar depuneri de pamant si alte cele se spala si atat cu atentie sa nu se deterioreze fagurii ca scade eficienta schimbului de caldura iar daca sunt depuneri uleioase la fel.Atentie sa nu ramana nimic dupa spalare in interior ca veti avea surprize neplacute si nu scoateti ori monta cu lufturi panourile de directionare a aerului ,iar unde lipsesc e bine sa fie puse la loc au si ele un rol bine determinat in folosirea la maximum a capacitatii de racire a intercoolerului.In mod normal avand in vedere amplasarea la majoritatea masinilor a acestei piese prin contraaripi dupa bara si destul de jos recomandabil ar fi curatarea lor cel putin exterioara cand se vad depuneri pe faguri, foarte multi neglijeaza acest aspect si asa ajung masini cu intercoolerele astupate complet si dupa aia se mira de ce nu mai trage cum tragea cand vine caldura.Un raspuns ar fi si acesta.....
  • lucian_v

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Adica se poate spala pe dinauntru cu decarbosolv de exemplu?
multumesc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Imi trec prin maini zeci de intercoolere in functie degradul de murdarie si de consistenta depunerii aleg varianta ,uite de exemplu pentru ulei folosesc motorina si apoi degresant,daca sunt depuneri bine lipite si consistente decarbusolvul e bun..si apoi aceeasi clatire cu degresant.Din nou atentie sa usuci bine interiorul de orice urme de hidrocarburi ,degresant ,etc ...nu fac bine la inceput cand pornesti motorul sa nu ai surpriza ca se tureaza in nestire aspirand gaze inflamabile.
  • lucian_v

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2006

  • Mesaj Privat
chiar esti mecanic asa cum spune nik-ul?
scuza-ma te rog ca sunt asa batut in cap dar incerc sa inteleg ce vrei sa spui cand spui degresant, adica imi poti indica un produs anume?
as vrea si eu sa il curat si nu vreau sa fac vre-o prostie Embarassed

multumesc mult din nou
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Folosesti motorina ori benzina pentru spalatul propriuzis dar e bun si decarbusolvul iar degresantul pentru vopsitori e una pentru mecanici e spray-ul cu care se dizolva urmele de unsoare in special de pe elementele de franare cum ar fi discuri,placute,tamburi,volante....etc acolo unde nu trebuie nici o urma de ulei dar care pot fi murdarite in timpul montajului,deoarece are proprieteatea de a dizolva rapid unsoarea si lasa locul perfect curat si uscat.Este usor de gasit la vreo 15 lei eu folosesc unul mai smecher de 17 ca na ma respect degreseaza excelent si e mai mult .....Wink N-ai ce sa gresesti daca faci operatiunea speli un fier nu dezamorsezi o bomba,in primul caz e loc de eroare berechet in cel de-al doi-lea vei apuca tu sa vezi daca ai facut bine si ceilalti in cazul in care ai gresit.
  • lucian_v

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2006

  • Mesaj Privat
foarte tare comparatia Laughing

multumesc frumos de raspunsuri si daca tot sunt aici mai indraznesc o intrebare daca se poate Smile

la turbina se poate (e recomandat) sa se faca o curatare/spalare ? si daca da cum ?
e vb de turbina de pe Z17DTL .
multumesc frumos din nou .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR