Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Mie imi este clara problema,dar deschid discutia pentru ca am vazut diferite pareri pe forum privind diferentele intre AC si clima.Parerea mea este ca nu exista diferente efective decit intre aerul conditionat manual si aerul conditionat automatic .
Generic,cuvintul clima se refera la faptul ca 'baga aer rece",dar sensul folosit de unii este acela de la aerul conditionat automatic +poti seta temperatura ambientala ,care va fi sau calda sau rece.
Daca ai numai un buton inscriptionat cu un fulg de nea ,ce se cheama ca ai : clima sau AC ?
Ce ziceti ?
Skip ads

  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Juristule ... nu stiu ce sa-tzi zic de diferentze ... daca ai fulg, ai AC chior, care exacta asta face, doar frig .. daca ai avea Climatronic, ai avea ceva de genu "auto". eu la Astra mea, am auto si optiune de a inchide / deschide AC-ul, pe care-l foloseste climatronicul. Cand e frig afara, e clar .. incalzeste, dar atunci cand ai calduri maxime afara, ( e.g. vara ) , eu pornesc AC-ul, iar climatronicul il porneste si-l opreste dupa cum ii spune lui senzorul de temperatura interioara. eu asta am observat la masina mea, daca are cineva alte argumente, astept si eu explicatia mai ... stiintifica. Rolling Eyes
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
diferenta dintre AC simplu si Clima este ca unul este manual iar altul automat. LA AC simplu conducatorul stabileste cind sa il ornesca si cind sa il opreasca (la fel si cu caldura) iar la clima conducatorul setaza o anumita temperatura interioara iar ECU-ul de clima mentine acea temperatura cit mai constanta (pote sa pornesca/opreasca caldura automat sau pote sa pornesca/opreswca AC automat pote sa pornesca/opreasca doar ventilatorul .... toate acestea in functie de valorile primite de la unul sau mai multi senzori si binenteles de setarea de temperatura)
Exista siteme de climatizare care permit mai multe setari decit cea de temperatura, cum ar fii temperaturi diferite pentru spate fatasau stinga dreapta, puteri diferite pentru ventilator ...
In concluzie clima sau climatronicul este un AC mai evoluat Wink
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,564
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Clima manuala functioneaza pe baza unui compresor antrenat de motor...climatronicul este independent..adik functioneaza si cu motorul oprit (asa am aflat de la un detinator de wv passat)...corect?..cica ar avea un motoras termic propriu cu alimentare separata din rezervor
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Clima manuala functioneaza pe baza unui compresor antrenat de motor...climatronicul este independent..adik functioneaza si cu motorul oprit (asa am aflat de la un detinator de wv passat)...corect?..cica ar avea un motoras termic propriu cu alimentare separata din rezervor

*
Nu zau, daca ar fi asa bateriile ar umple tot portbagaju'... Laughing
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Clima manuala functioneaza pe baza unui compresor antrenat de motor...climatronicul este independent..adik functioneaza si cu motorul oprit (asa am aflat de la un detinator de wv passat)...corect?..cica ar avea un motoras termic propriu cu alimentare separata din rezervor


Am auzit si eu de asa ceva dar la un model mai nou de Mercedes; cica ar avrea agregatul de climatizare cu alimentare separata din rezervor, gen sirocou, da' n-am vazut.
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Clima manuala functioneaza pe baza unui compresor antrenat de motor...climatronicul este independent..adik functioneaza si cu motorul oprit (asa am aflat de la un detinator de wv passat)...corect?..cica ar avea un motoras termic propriu cu alimentare separata din rezervor


Climatronicul este cu totul altceva.Ce spui tu este un superextras si echipeaza masinile f.scumpe.De ex.Maybach-ul are climatizare independenta pe baza de panouri solare.Nu ma intrebati ce face Becali atunci cind soarele intra in nori Laughing Laughing Laughing
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Raspunsul corect la intrebarea initiala a fost dat de sbirlut. Pe scurt aerul conditionat face frig iar climatronicul (sau pe scurt clima) mentine temperatura la care a fost setat. Celelalte sunt doar sisteme mai evoluate ale climatronicului, cel care permite setari diferite stanga-dreapta sau fata-spate se numeste in mod curent "dublu climatronic".
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,564
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
to sorin666:bãi, mânca-þi-aº...mi se pare mie sau am scris ceva de motoraº termic..ce baterii..de vin? Are de obicei, ca-i original dintr-o zona viticola renumita...vw -ul e fullextra din 2004, passat, fara reglare electrica la scaune...eu am auzit ceva bazaind sub capota si dupa ce a oprit motorul, si asa mi-a spus: ca e climatronicul...si ca porneste masina de pe fereastra cu 10-15 min inainte de a cobori din casa si gaseste si motorul cald si microclimatul realizat ...
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:eu am auzit ceva bazaind sub capota si dupa ce a oprit motorul, si asa mi-a spus: ca e climatronicul...si ca porneste masina de pe fereastra cu 10-15 min inainte de a cobori din casa si gaseste si motorul cald si microclimatul realizat ...


Pai vezi ca te contrazici. Daca functioneaza separat, la ce mai trebuie sa porneasca si motorul? In ce priveste pornirea pe fereastra, sunt o gramada de alarme care au aceasta optiune, cu conditia sa nu ai cheie cu chip. Este avantajoasa indeosebi iarna, dar trebuie sa ai grija sa fie scoasa din viteza (daca nu cumva Passat-ul face singur si asta). Oricum, nu are nici o legatura cu climatronicul.


Ultima modificare făcută de kapix la Lun 15 Aug, 2005 11:10 am
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,564
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
motorul il pornea pur si simplu ca sa aiba motorul cald..si in meniul de la climatronic avea posibilitatea sa mentina tot timpul microclimatul presetat, dar asta ii consuma prea mult combustibil sau sa porneasca climatronicul cu telecomanda o data cu motorul...varianta 1 o folosea in timpul zilei pe temp caniculare cand era nevoit sa faca opriri pt una alta...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
livcro a scris:to sorin666:bãi, mânca-þi-aº...mi se pare mie sau am scris ceva de motoraº termic..ce baterii..de vin? Are de obicei, ca-i original dintr-o zona viticola renumita...vw -ul e fullextra din 2004, passat, fara reglare electrica la scaune...eu am auzit ceva bazaind sub capota si dupa ce a oprit motorul, si asa mi-a spus: ca e climatronicul...si ca porneste masina de pe fereastra cu 10-15 min inainte de a cobori din casa si gaseste si motorul cald si microclimatul realizat ...

*
E motorasul de la radiator, dupa oprirea motorului se creeaza un soc termic si porneste, nici urma de Climatronic, asta se intampla la TOTOE masinile de productie relativ recenta...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,564
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
hai ca esti gigi contra...te las in bezna in care vrei sa stai...TOTUSI, PAMANTUL E ROTUND SI SE INVARTE IN JURUL SOARELUI CI NU INVERS Wink
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Stai matale in bezna si da-te balena in satucul in care locuiesti, suntem pe un site Opel, deci in principiu despre ce se gaseste pe Opeluri e vorba...
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
am un singur lucru sa va spun : tuuuu diiiii aiiiirrrrpooooort !!!
ac-ul este ac si atat! ca este manual sau automat, el face acelasi lucru : baga aer rece !
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
VectraDTI a scris:am un singur lucru sa va spun : tuuuu diiiii aiiiirrrrpooooort !!!
ac-ul este ac si atat! ca este manual sau automat, el face acelasi lucru : baga aer rece !


Da-mi voie sa te contrazic. In privinta aerului conditionat ai dreptate, dar clima este putin altceva. Astfel, daca aerul conditionat baga numai aer rece, clima baga aer rece sau cald, cu un anumit debit, a.i. sa mentina temperatura setata. Deci clima produce si mentine un anumit microclimat in masina, pe cand aerul conditionat face numai frig. Greseala este frecventa, de obicei cei care vand masini spun "are clima" cand de fapt are doar aer conditionat.
Poate pentru unii este egal, eu din pacate nu sufar aerul conditionat si as prefera ca masina mea sa aiba clima. Astfel vara as cobori temperatura din masina cu 2-3 grade sub cea de afara si nu as avea probleme.
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daca tot veni vorba de zone viticole, sper ca pot sa zic si eu ca toata neintelegerea porneste de la o exprimare mai de balta in ceea ce priveste sirocou; (comuniunea Opelist Natura la inaltime din nou Laughing Laughing )

Probabil amicul lui livcro i-a zis "da mah, imi baga climatronicul caldura", de fapt era vorba de sirocol care intr-adevar functioneaza independent, se porneste din telecomanda, dar atat ca baga doar caldura sau vant in cel mai bun caz. Avand in vedere ca exista ca echipare pe bmwuri din 2000 (stiu sigur, probabil si mai devreme), nu vad de ce nu ar fi pe un passat 2004 full de full.

Iar daca stiti voi vro metoda de racire eficienta fara compresor, super tarem, ati dat lovitura; iar compresor fara motor, si mai tare Laughing , ati dat-o din nou. Pe unele frigidere mai mici fram nu era compresor intr-adevar, dar nici randamentul nu era suficient pentru un spatiu mare cum e un habitaclu al unui Passat. Smile

A/C are compresor si baga rece, iar Climatronic e doar device-ul ala gen casetofon care controleaza ventilatoarele si raportul intre caldura si frig in functie de temperatura setata. Acum nu stiu sigur, dar din cate tin minte la VW compresorul merge default tot timpul, mai putin cand e off de tot climatronicul sau cand e pus pe economy.
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
loool acum ca citesc mai bine ce ati scris mai sus, realizez ca explicatia e una super simpla si ati zis-o voi Laughing .

cel cu vw-ul are pornire din telecomanda si isi seteaza climatronicul cand pleaca din masina si astfel i se incalzeste motorul si i se raceste masina.

Laughing Laughing
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
conduc si un bmw cu dublu-climatronic si nu e nici o diferenta fata de vectra care are ac manual, poate sunt eu mai nesimtit, dar pur si simplu nu simt diferente dpdv termic.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Cum naiba sa nu simti diferenta. Eu am numai aer conditionat - il pornesc rar si dupa cinci minute il opresc (pur si simplu nu il suport, imi da o senzatie de nas infundat). In schimba am mai condus o Bora si o Ocatavia care aveau climatronic. Daca afara erau 30 de grade, setam pe 28 si gata. Se mentine temperatura setata si nu am probleme. La mine daca il pornesc raceste pana dai in bengaleala. Si atunci prefer sa il las oprit.
Probabil ca tu setezi pe 18 grade, de nu simti nici o diferenta.
Iarna nu e chiar asa nasol - mai inchizi putin robinetul si aerul nu mai vine fierbinte, dar vara chiar conteaza. Repet, cel putin pentru mine, car nu prea suport aerul conditionat.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR