- ionutzsvn4
- OP
- 18 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Astra 2004 Z17DTL
- Botosani
ionutzsvn4
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Buna seara! Detin un opel astra g cu jante de otel pe 14` cu 4 prezoane si anvelope mixte ( putin cam obosite pentru sezonul de iarna) . As vrea sa fac un upgrate sa achizitionez jante de aliaj pe 15` tot cu 4 prezoane pe care sa pun anvelopele de vara. In acest sens vin cu urmatoarea intrebare. Prezoanele de la janta de otel se potrivesc la cea de aliaj ca am auzit multe pareri impartite si nu conteaza inaltimea si latimea anvelopei trebuie sa fie pe 15` ca sa se potriveasca pe o janta de 15`?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
La opelul meu am jenti ,,de la mama lui,, originale opel de aluminiu sau aliaj sau ce-o fi ala si pe ele am anvelopele de vara. 4 prezoane , R15, ET 49 parca.
Pentru anvelopele de iarna ( pentru ca nu m-a incantat varianta all seasion ) am achizitionat 4 jenti tabla cu aceleasi dimensiuni.
Pentru ambele folosesc aceleasi prezoane fara distantiere si alte adaosuri.
Ultima parte a postarii tale n-am inteles-o ....... ,,cauciucuri late, inalte , 14 , 15 ,, ....
Pentru jenti de 14 ai nevoie de anvelope R14 ..si evident la fel si pentru 15.
Fi doar atent la ce jenti achizitionezi sa aiba valoarea ET potrivita pentru masina ta. Pe jentile de aliaj e stantata in interior iar pe jentile de tabla e trecuta pe exterior ....am gasit insa jenti de tabla care aveau stantat ET-ul si pe interior.
Nu orice janta care potriveste ,,la gauri,, pe masina ta e si automat buna ! Valoarea ET exprima in mm deplasarea centrului jentii fata de rulmentul osiei ,,sub masina,, sau in exteriorul ei.
Pentru anvelopele de iarna ( pentru ca nu m-a incantat varianta all seasion ) am achizitionat 4 jenti tabla cu aceleasi dimensiuni.
Pentru ambele folosesc aceleasi prezoane fara distantiere si alte adaosuri.
Ultima parte a postarii tale n-am inteles-o ....... ,,cauciucuri late, inalte , 14 , 15 ,, ....
Pentru jenti de 14 ai nevoie de anvelope R14 ..si evident la fel si pentru 15.
Fi doar atent la ce jenti achizitionezi sa aiba valoarea ET potrivita pentru masina ta. Pe jentile de aliaj e stantata in interior iar pe jentile de tabla e trecuta pe exterior ....am gasit insa jenti de tabla care aveau stantat ET-ul si pe interior.
Nu orice janta care potriveste ,,la gauri,, pe masina ta e si automat buna ! Valoarea ET exprima in mm deplasarea centrului jentii fata de rulmentul osiei ,,sub masina,, sau in exteriorul ei.
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
- ionutzsvn4
- OP
- 18 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Astra 2004 Z17DTL
- Botosani
ionutzsvn4
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
13nicu a scris:La opelul meu am jenti ,,de la mama lui,, originale opel de aluminiu sau aliaj sau ce-o fi ala si pe ele am anvelopele de vara. 4 prezoane , R15, ET 49 parca.
Fi doar atent la ce jenti achizitionezi sa aiba valoarea ET potrivita pentru masina ta. Pe jentile de aliaj e stantata in interior iar pe jentile de tabla e trecuta pe exterior ....am gasit insa jenti de tabla care aveau stantat ET-ul si pe interior.
Nu orice janta care potriveste ,,la gauri,, pe masina ta e si automat buna ! Valoarea ET exprima in mm deplasarea centrului jentii fata de rulmentul osiei ,,sub masina,, sau in exteriorul ei.
Fi doar atent la ce jenti achizitionezi sa aiba valoarea ET potrivita pentru masina ta. Pe jentile de aliaj e stantata in interior iar pe jentile de tabla e trecuta pe exterior ....am gasit insa jenti de tabla care aveau stantat ET-ul si pe interior.
Nu orice janta care potriveste ,,la gauri,, pe masina ta e si automat buna ! Valoarea ET exprima in mm deplasarea centrului jentii fata de rulmentul osiei ,,sub masina,, sau in exteriorul ei.
Opel-ul meu a fost cumparat cu jante de tabla pe 14` ET 39 si cu cauciuc de 175,70,14 iar roata de rezerva e cu cauciuc 195/60/15 cu janta pe 15`ET49. Eu ma gandesc ca nu ar fi o problema, daca roata ar fi mai in interior cu 1cm (49-39=10) pentru ca se compenseaza cu latimea noului cauciuc unde e o diferenta de 2 cm(195-175) fata de cel ce il am acum. In plus in cartea de identitate , cat si in manualul de utilizare a masinii anvelopa de 195/60/15 ar fi compatibila. Daca nu am dreptate te rog sa ma corectezi:d!
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere este o problema . Dimensiunea standard la Astra G este ET 49. Restul de variante sint manufacturi cu consecinte mai mari sau mai mici.
Diferenta ta de 10 mm reprezinta o abatere de la alinierea rulmentului cu mediana jantei. Poti pune ce cauciuc doresti tu , diferenta va ramane ! Ca vizual , cu un cauciuc mai lat pare in regula , asta e doar o iluzie optica. Matematica insa n-o poti pacali.
Sugestia mea ar fi sa reglementezi jentile dupa caracteristicile tehnice standard. Sigur, poate vor sari alti useri care vor spune ca circula de ani buni cu alta valoare ET decat cea STAS si n-are nici pe dracu'. Dar nu pot decat sa cataloghez asta decat ca facand parte din traditionalul ,,las' ca merge si asa ,, .....
.....copy-paste de aici http://www.***/Despre-JANTE-de-la-A-la-Z-Informatii-utile-ce-te-vor-ajuta-sa-cumperi-jantele-potrivite-pentru-masina-ta.html
Factorul de echilibru – ET sau Offset
Acest parametru apare obligatoriu atat pe jantele din otel cat si pe cele din aliaj. Este practic ultima inscriptie din descrierea tehnica a jantelor si este de forma ET insotita de o valoare pozitiva sau negativa exprimata in milimetri. In cazul jantelor din otel sau din aliaj de prima echipare, valoarea ET este stabilita de producatorul masinii careia janta ii este destinata iar la inlocuirea ei trebuie tinut cont si de acest aspect. Pentru jantele din aliaj din categoria after-market, producatorii auto permit anumite tolerante pentru acest ET, de pana la 1,5 cm catre exteriorul masinii in asa fel incat sa nu existe riscuri majore ca roata sa atinga parti ale caroseriei in timpul rularii. Pentru a avea o idee cat mai clara asupra valorii acestui ET, facem mentiunea ca o valoare pozitiva, cu cat este mai indepartata de 0 (zero) cu atat intra mai mult sub caroseria masinii in timp ce o valoare negativa a acestuia scoate jantele in exteriorul masinii. In cele mai multe cazuri, masinile pregatite pentru off road au valori foarte apropiate de 0 (zero) si chiar negative, pentru a castiga un plus de stabilitate in timpul catararilor. Determinarea valorii ET se face masurand distanta dintre linia imaginara care strabate janta pe mijloc si suprafata de montare a jantei pe butuc. Atentie: o valoare necorespunzatoare a acestui factor de echilibru poate determina multe probleme de ordin tehnic precum vibratii in roti la franarea de la viteze mari, suspensii care reactioneaza gresit, directie greoaie sau dimpotriva, usoara dar instabila iar in cel mai rau caz lovirea unor elemente ale caroseriei in timpul virajelor sau la incarcarea masinii la capacitate maxima.
sau
http://www.piese-autonext.ro/despre-jante-auto
....decizia iti apartine.
Diferenta ta de 10 mm reprezinta o abatere de la alinierea rulmentului cu mediana jantei. Poti pune ce cauciuc doresti tu , diferenta va ramane ! Ca vizual , cu un cauciuc mai lat pare in regula , asta e doar o iluzie optica. Matematica insa n-o poti pacali.
Sugestia mea ar fi sa reglementezi jentile dupa caracteristicile tehnice standard. Sigur, poate vor sari alti useri care vor spune ca circula de ani buni cu alta valoare ET decat cea STAS si n-are nici pe dracu'. Dar nu pot decat sa cataloghez asta decat ca facand parte din traditionalul ,,las' ca merge si asa ,, .....
.....copy-paste de aici http://www.***/Despre-JANTE-de-la-A-la-Z-Informatii-utile-ce-te-vor-ajuta-sa-cumperi-jantele-potrivite-pentru-masina-ta.html
Factorul de echilibru – ET sau Offset
Acest parametru apare obligatoriu atat pe jantele din otel cat si pe cele din aliaj. Este practic ultima inscriptie din descrierea tehnica a jantelor si este de forma ET insotita de o valoare pozitiva sau negativa exprimata in milimetri. In cazul jantelor din otel sau din aliaj de prima echipare, valoarea ET este stabilita de producatorul masinii careia janta ii este destinata iar la inlocuirea ei trebuie tinut cont si de acest aspect. Pentru jantele din aliaj din categoria after-market, producatorii auto permit anumite tolerante pentru acest ET, de pana la 1,5 cm catre exteriorul masinii in asa fel incat sa nu existe riscuri majore ca roata sa atinga parti ale caroseriei in timpul rularii. Pentru a avea o idee cat mai clara asupra valorii acestui ET, facem mentiunea ca o valoare pozitiva, cu cat este mai indepartata de 0 (zero) cu atat intra mai mult sub caroseria masinii in timp ce o valoare negativa a acestuia scoate jantele in exteriorul masinii. In cele mai multe cazuri, masinile pregatite pentru off road au valori foarte apropiate de 0 (zero) si chiar negative, pentru a castiga un plus de stabilitate in timpul catararilor. Determinarea valorii ET se face masurand distanta dintre linia imaginara care strabate janta pe mijloc si suprafata de montare a jantei pe butuc. Atentie: o valoare necorespunzatoare a acestui factor de echilibru poate determina multe probleme de ordin tehnic precum vibratii in roti la franarea de la viteze mari, suspensii care reactioneaza gresit, directie greoaie sau dimpotriva, usoara dar instabila iar in cel mai rau caz lovirea unor elemente ale caroseriei in timpul virajelor sau la incarcarea masinii la capacitate maxima.
sau
http://www.piese-autonext.ro/despre-jante-auto
....decizia iti apartine.
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
eu am in CIV urmatoarele dimensiuni ptr anvelope : 175/65/R14 si 185/55/R15. Acum intrebarea mea ar fi urmatoarea :ce caracteristici ar trebui sa indeplineasca jantele de aliaj pe 15 ( cu buza ) incat sa pun pe ele anvelope 185/55/R15 si sa stau linistit d.p.d.v. al masinii ca se va comporta bine indiferent de situatie ?
Mentionez ca este vorba de o Corsa C 2005 (Z13DT) si ca pe jantele de 15 doresc sa pun anvelope de vara.
Multumesc anticipat!
Mentionez ca este vorba de o Corsa C 2005 (Z13DT) si ca pe jantele de 15 doresc sa pun anvelope de vara.
Multumesc anticipat!
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat