- catalinboss
- OP
- 2 mesaje
- din 10 Dec 2007
catalinboss
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- alynutzu_cvm
- **
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
NIKE31
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2008
- Mesaj Privat
Schimbare becuri
* Ca sa-l schimbi, trebuie sa desfaci capacele de la volan, apoi poti sa dai jos cele doua bucati de plastic de sub si de deasupra indicatorelor de bord. Apoi desfaci cele doua suruburi care tine consola de reglare a calduri. Scoti ceasul din dreapta consolei si acolo mai gasesti doua suruburi care tine consola. Le desfaci si poti sa tragi putin de consola in afara. Nu o sa poti sa tragi foarte mult ca nu te lasa cablurile Bowden, dar destul cat sa poti sa schimbi becul cu un spit. La bec ajungi pe deasupra si este putin in spre stanga fata de mijlocul grilei albastru - rosu. Daca bine mai tin minte sunt 2 fire care duc spre el si asa poti sa-l identifici mai bine.
* La aer cald rece ventilatie e un singur bec la care poti ajunge daca dai torpedoul jos si bagi mana prin spate , dar si asa e f greu. Becu la beterie s-o fi ars dar trebuie date cadranele jos ,mai bine combini operatiunile.
* din experienta mea (tocmai am schimbat 2 becuri si cablul de kilometraj):
- scoti mansoanele de pe volan (5 suruburi, 3 sub mansoane, 2 sint ascunse de volan, trebuie sa il rotesti putin ca sa le vezi)
- scoti plasticul negru de sub geamul ceasurilor. e prin in 2 clame. tragi usor cu mina din partea de jos, bagi o surubelnita si tragi usor clamele.
- o sa vezi 4 suruburi, 2 in stinga si 2 in dreapta ceasurilor. il scoti pe cel de sus, din fiecare parte apoi poti sa tragi plasticul negru de deasupra ceasurilor. apoi scoti si celelalte 2 suruburi.
- acum vezi 3 suruburi care tin ceasurile, 2 sub ele si unul sus. le scoti.
- tragi butonul care reseteaza kilometrajul zilnic.iese usor.
- tragi usor tot blocul spre tine, mai mult coltul din stinga (pe cel din dreapta il bagi putin in bord), bagi o mina mai finuta pe sub ceasuri si desfaci clama care tine cablul de kilometraj.
- scoti partea neagra care vine peste ceasuri (cu geamul si gemuletele de la becurile de control): tragi usor tot blocul spre tine, si cu o surubelnita dreapta mai finuta desfaci clamele care tin partea asta. sint 2 clame deasupra si 2 dedesubt. le vezi usor pentru ca partea din spate e alba.
- tragi partea asta cu geamul usor afara. eventual o invelesti in ceva sa nu intre praf in interior.
- tragi usor blocul alb cu ceasurile si bagi mina in spate sa scoti mufele cablurilor care intra in el. sint 2, una mare in stinga si una mai mica in dreapte. mufele sint tinute de cite 2 clame aflate in capetele lor. se pot scoate orbeste.
- acum poti scoate blocul alb cu ceasurile. ai grija sa nu lovesti acele ceasurilor. (ultimile 3 etape sint multmai usoare daca ai demontat volanul complet la inceput, dar merge si cu el montat).
acum te uiti in spatele lui si poti schimba usor becurile. sint becuri de 1.2W, se gasesc la magazinele auto la 25.000 lei. 4 becuri pentru ceasuri, si cite e nevoie pentru beculetele de control (in functie de dotari). becul pentru baterie e altfel, seamana cu unul de lanterna. cel mai sigur e sa iei cu tine becurile arse si sa le arati la magazin.
pentru becul care lumineaza controalele de incalzire, dupa ce ai scos cele 2 suruburi din dreapta ceasurilor (vezi mai sus): scoti ceasul/DID. rama iese tragind cu mina, ceasul la fel. in spate vezi 2 suruburi. le desfaci si apoi poti trage panoul vreo 2 centimetri. cit sa bagi 2 degete ca sa inlocuiesti becul cu pricina. e unul singur si prost, nu lumineaza nimic. ceasul/DID are propriul bec,in fipt in partea din spate.
pentru becul de la avarii, habar nu am.acolo nu am umblat.
se monteaza totul la loc, in ordine inversa.
Bafta
* Ca sa-l schimbi, trebuie sa desfaci capacele de la volan, apoi poti sa dai jos cele doua bucati de plastic de sub si de deasupra indicatorelor de bord. Apoi desfaci cele doua suruburi care tine consola de reglare a calduri. Scoti ceasul din dreapta consolei si acolo mai gasesti doua suruburi care tine consola. Le desfaci si poti sa tragi putin de consola in afara. Nu o sa poti sa tragi foarte mult ca nu te lasa cablurile Bowden, dar destul cat sa poti sa schimbi becul cu un spit. La bec ajungi pe deasupra si este putin in spre stanga fata de mijlocul grilei albastru - rosu. Daca bine mai tin minte sunt 2 fire care duc spre el si asa poti sa-l identifici mai bine.
* La aer cald rece ventilatie e un singur bec la care poti ajunge daca dai torpedoul jos si bagi mana prin spate , dar si asa e f greu. Becu la beterie s-o fi ars dar trebuie date cadranele jos ,mai bine combini operatiunile.
* din experienta mea (tocmai am schimbat 2 becuri si cablul de kilometraj):
- scoti mansoanele de pe volan (5 suruburi, 3 sub mansoane, 2 sint ascunse de volan, trebuie sa il rotesti putin ca sa le vezi)
- scoti plasticul negru de sub geamul ceasurilor. e prin in 2 clame. tragi usor cu mina din partea de jos, bagi o surubelnita si tragi usor clamele.
- o sa vezi 4 suruburi, 2 in stinga si 2 in dreapta ceasurilor. il scoti pe cel de sus, din fiecare parte apoi poti sa tragi plasticul negru de deasupra ceasurilor. apoi scoti si celelalte 2 suruburi.
- acum vezi 3 suruburi care tin ceasurile, 2 sub ele si unul sus. le scoti.
- tragi butonul care reseteaza kilometrajul zilnic.iese usor.
- tragi usor tot blocul spre tine, mai mult coltul din stinga (pe cel din dreapta il bagi putin in bord), bagi o mina mai finuta pe sub ceasuri si desfaci clama care tine cablul de kilometraj.
- scoti partea neagra care vine peste ceasuri (cu geamul si gemuletele de la becurile de control): tragi usor tot blocul spre tine, si cu o surubelnita dreapta mai finuta desfaci clamele care tin partea asta. sint 2 clame deasupra si 2 dedesubt. le vezi usor pentru ca partea din spate e alba.
- tragi partea asta cu geamul usor afara. eventual o invelesti in ceva sa nu intre praf in interior.
- tragi usor blocul alb cu ceasurile si bagi mina in spate sa scoti mufele cablurilor care intra in el. sint 2, una mare in stinga si una mai mica in dreapte. mufele sint tinute de cite 2 clame aflate in capetele lor. se pot scoate orbeste.
- acum poti scoate blocul alb cu ceasurile. ai grija sa nu lovesti acele ceasurilor. (ultimile 3 etape sint multmai usoare daca ai demontat volanul complet la inceput, dar merge si cu el montat).
acum te uiti in spatele lui si poti schimba usor becurile. sint becuri de 1.2W, se gasesc la magazinele auto la 25.000 lei. 4 becuri pentru ceasuri, si cite e nevoie pentru beculetele de control (in functie de dotari). becul pentru baterie e altfel, seamana cu unul de lanterna. cel mai sigur e sa iei cu tine becurile arse si sa le arati la magazin.
pentru becul care lumineaza controalele de incalzire, dupa ce ai scos cele 2 suruburi din dreapta ceasurilor (vezi mai sus): scoti ceasul/DID. rama iese tragind cu mina, ceasul la fel. in spate vezi 2 suruburi. le desfaci si apoi poti trage panoul vreo 2 centimetri. cit sa bagi 2 degete ca sa inlocuiesti becul cu pricina. e unul singur si prost, nu lumineaza nimic. ceasul/DID are propriul bec,in fipt in partea din spate.
pentru becul de la avarii, habar nu am.acolo nu am umblat.
se monteaza totul la loc, in ordine inversa.
Bafta
- catalinboss
- OP
- 2 mesaje
- din 10 Dec 2007
catalinboss
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
NIKE31 a scris:Schimbare becuri
* Ca sa-l schimbi, trebuie sa desfaci capacele de la volan, apoi poti sa dai jos cele doua bucati de plastic de sub si de deasupra indicatorelor de bord. Apoi desfaci cele doua suruburi care tine consola de reglare a calduri. Scoti ceasul din dreapta consolei si acolo mai gasesti doua suruburi care tine consola. Le desfaci si poti sa tragi putin de consola in afara. Nu o sa poti sa tragi foarte mult ca nu te lasa cablurile Bowden, dar destul cat sa poti sa schimbi becul cu un spit. La bec ajungi pe deasupra si este putin in spre stanga fata de mijlocul grilei albastru - rosu. Daca bine mai tin minte sunt 2 fire care duc spre el si asa poti sa-l identifici mai bine.
* La aer cald rece ventilatie e un singur bec la care poti ajunge daca dai torpedoul jos si bagi mana prin spate , dar si asa e f greu. Becu la beterie s-o fi ars dar trebuie date cadranele jos ,mai bine combini operatiunile.
* din experienta mea (tocmai am schimbat 2 becuri si cablul de kilometraj):
- scoti mansoanele de pe volan (5 suruburi, 3 sub mansoane, 2 sint ascunse de volan, trebuie sa il rotesti putin ca sa le vezi)
- scoti plasticul negru de sub geamul ceasurilor. e prin in 2 clame. tragi usor cu mina din partea de jos, bagi o surubelnita si tragi usor clamele.
- o sa vezi 4 suruburi, 2 in stinga si 2 in dreapta ceasurilor. il scoti pe cel de sus, din fiecare parte apoi poti sa tragi plasticul negru de deasupra ceasurilor. apoi scoti si celelalte 2 suruburi.
- acum vezi 3 suruburi care tin ceasurile, 2 sub ele si unul sus. le scoti.
- tragi butonul care reseteaza kilometrajul zilnic.iese usor.
- tragi usor tot blocul spre tine, mai mult coltul din stinga (pe cel din dreapta il bagi putin in bord), bagi o mina mai finuta pe sub ceasuri si desfaci clama care tine cablul de kilometraj.
- scoti partea neagra care vine peste ceasuri (cu geamul si gemuletele de la becurile de control): tragi usor tot blocul spre tine, si cu o surubelnita dreapta mai finuta desfaci clamele care tin partea asta. sint 2 clame deasupra si 2 dedesubt. le vezi usor pentru ca partea din spate e alba.
- tragi partea asta cu geamul usor afara. eventual o invelesti in ceva sa nu intre praf in interior.
- tragi usor blocul alb cu ceasurile si bagi mina in spate sa scoti mufele cablurilor care intra in el. sint 2, una mare in stinga si una mai mica in dreapte. mufele sint tinute de cite 2 clame aflate in capetele lor. se pot scoate orbeste.
- acum poti scoate blocul alb cu ceasurile. ai grija sa nu lovesti acele ceasurilor. (ultimile 3 etape sint multmai usoare daca ai demontat volanul complet la inceput, dar merge si cu el montat).
acum te uiti in spatele lui si poti schimba usor becurile. sint becuri de 1.2W, se gasesc la magazinele auto la 25.000 lei. 4 becuri pentru ceasuri, si cite e nevoie pentru beculetele de control (in functie de dotari). becul pentru baterie e altfel, seamana cu unul de lanterna. cel mai sigur e sa iei cu tine becurile arse si sa le arati la magazin.
pentru becul care lumineaza controalele de incalzire, dupa ce ai scos cele 2 suruburi din dreapta ceasurilor (vezi mai sus): scoti ceasul/DID. rama iese tragind cu mina, ceasul la fel. in spate vezi 2 suruburi. le desfaci si apoi poti trage panoul vreo 2 centimetri. cit sa bagi 2 degete ca sa inlocuiesti becul cu pricina. e unul singur si prost, nu lumineaza nimic. ceasul/DID are propriul bec,in fipt in partea din spate.
pentru becul de la avarii, habar nu am.acolo nu am umblat.
se monteaza totul la loc, in ordine inversa.
Bafta
* Ca sa-l schimbi, trebuie sa desfaci capacele de la volan, apoi poti sa dai jos cele doua bucati de plastic de sub si de deasupra indicatorelor de bord. Apoi desfaci cele doua suruburi care tine consola de reglare a calduri. Scoti ceasul din dreapta consolei si acolo mai gasesti doua suruburi care tine consola. Le desfaci si poti sa tragi putin de consola in afara. Nu o sa poti sa tragi foarte mult ca nu te lasa cablurile Bowden, dar destul cat sa poti sa schimbi becul cu un spit. La bec ajungi pe deasupra si este putin in spre stanga fata de mijlocul grilei albastru - rosu. Daca bine mai tin minte sunt 2 fire care duc spre el si asa poti sa-l identifici mai bine.
* La aer cald rece ventilatie e un singur bec la care poti ajunge daca dai torpedoul jos si bagi mana prin spate , dar si asa e f greu. Becu la beterie s-o fi ars dar trebuie date cadranele jos ,mai bine combini operatiunile.
* din experienta mea (tocmai am schimbat 2 becuri si cablul de kilometraj):
- scoti mansoanele de pe volan (5 suruburi, 3 sub mansoane, 2 sint ascunse de volan, trebuie sa il rotesti putin ca sa le vezi)
- scoti plasticul negru de sub geamul ceasurilor. e prin in 2 clame. tragi usor cu mina din partea de jos, bagi o surubelnita si tragi usor clamele.
- o sa vezi 4 suruburi, 2 in stinga si 2 in dreapta ceasurilor. il scoti pe cel de sus, din fiecare parte apoi poti sa tragi plasticul negru de deasupra ceasurilor. apoi scoti si celelalte 2 suruburi.
- acum vezi 3 suruburi care tin ceasurile, 2 sub ele si unul sus. le scoti.
- tragi butonul care reseteaza kilometrajul zilnic.iese usor.
- tragi usor tot blocul spre tine, mai mult coltul din stinga (pe cel din dreapta il bagi putin in bord), bagi o mina mai finuta pe sub ceasuri si desfaci clama care tine cablul de kilometraj.
- scoti partea neagra care vine peste ceasuri (cu geamul si gemuletele de la becurile de control): tragi usor tot blocul spre tine, si cu o surubelnita dreapta mai finuta desfaci clamele care tin partea asta. sint 2 clame deasupra si 2 dedesubt. le vezi usor pentru ca partea din spate e alba.
- tragi partea asta cu geamul usor afara. eventual o invelesti in ceva sa nu intre praf in interior.
- tragi usor blocul alb cu ceasurile si bagi mina in spate sa scoti mufele cablurilor care intra in el. sint 2, una mare in stinga si una mai mica in dreapte. mufele sint tinute de cite 2 clame aflate in capetele lor. se pot scoate orbeste.
- acum poti scoate blocul alb cu ceasurile. ai grija sa nu lovesti acele ceasurilor. (ultimile 3 etape sint multmai usoare daca ai demontat volanul complet la inceput, dar merge si cu el montat).
acum te uiti in spatele lui si poti schimba usor becurile. sint becuri de 1.2W, se gasesc la magazinele auto la 25.000 lei. 4 becuri pentru ceasuri, si cite e nevoie pentru beculetele de control (in functie de dotari). becul pentru baterie e altfel, seamana cu unul de lanterna. cel mai sigur e sa iei cu tine becurile arse si sa le arati la magazin.
pentru becul care lumineaza controalele de incalzire, dupa ce ai scos cele 2 suruburi din dreapta ceasurilor (vezi mai sus): scoti ceasul/DID. rama iese tragind cu mina, ceasul la fel. in spate vezi 2 suruburi. le desfaci si apoi poti trage panoul vreo 2 centimetri. cit sa bagi 2 degete ca sa inlocuiesti becul cu pricina. e unul singur si prost, nu lumineaza nimic. ceasul/DID are propriul bec,in fipt in partea din spate.
pentru becul de la avarii, habar nu am.acolo nu am umblat.
se monteaza totul la loc, in ordine inversa.
Bafta