Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut posesori de opel,
Astazi intr-o dscutie cu un amic care e posesor de o honda civic din 97 am aflat ca vrea sa isi faca un "transplant" de motor
evident eu l-am intrebat ce motor isi pune si de aici a inceput twylight zone
el imi zice ca is pune motor de 1.6 16v VTI
eu iimi pregatesc replica "hahaa motor de ventilator" dar el mi-o i-a inainte si imi scrie ca are 160 CAI
eu putin uimit, dar deduc ca e un motor cu turbina si imi zic ca e perfect normal 160 cai dar ce imi vad ochii :

Regele Iobagilor (10/01/2008 12:41:45 AM): 1.6 16v VTI 160 ponei
Te pleznesc (10/01/2008 12:42:00 AM): loolll qua
Te pleznesc (10/01/2008 12:42:07 AM):
Te pleznesc (10/01/2008 12:42:08 AM):
Te pleznesc (10/01/2008 12:42:16 AM): turbo...
Regele Iobagilor (10/01/2008 12:42:27 AM): aspirat coa

la inceput cred ca are chef de glume dar dupa niste cercetari personale am dedus ca, chiar asa e...
motor aspirat de honda de 1.6 cu 160 cai @ 7800 RPM

deci... ce stiu galbejitii aia de japonezi de la honda ce nu stiu nemtii nostrii de la opel? Neutral
sunt si eu un mandru posesor de vectra b 2.5 dar eu am numa 180 cai si ala cu motor de 1.6 are 160 cai...
fara suparare da la noi la opel de 1.6 aspirat nu stiu care depaseste 105 cai..

Cine ma lumineaza si pe mine care-i treaba cu diferentele astea?daca honda ar fi ceva masina exotica as intelege, as zice ca da dom'le s-a investit mult in motor si fiecare piesa e de calitate supra extra mega superioara, isi permit aia sa faca o compresie mult mai mare sa impinga totul la limite ( sau care o fi principiul de funtionare mai in "blana" la un motor la altul)
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Avand in vedere experienta motoristilor de la Honda in materie de turatii ridicate,si cum bine poate observi e vorba de 7800rot/min,la care se adauga si distributia variabila mie unul mi se pare absolut normal.Filozofia niponilor despre automobil cuprinde si ideea de a oferi cumparatorului ceea ce-si doreste chiar daca pentru asta fac artificii mai putin fiabile.
Recomand citirea cu atentie a unui topic pe tema distributiei variabile unde exista explicatii clare pe tema asta insotite de imagini si sunt sigur ca vei intelege ca de la o cilindree data poti obtine anumite performante ranuntand sau nu la alti parametri printre care si cel care se numeste FIABILITATE.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Motorul de care vorbesti e de pe un Honda Civic TypeR de generatie mai veche. Motoare aspirate puternice mai exista: toate motoarele din WTCC si BTCC, Renault Megane Sport 2.0 200CP. De asemenea stiu pe cineva in Anglia care a ridicat un Z18XE de la 122CP la 200CP, cu modificari de competitie WRC: admisie directa, evacuare, cilindri forjati, ax cu came, ....

Pur si simplu nu intra in politica Opel sa produca motoare aspirate sport de strada. Ei sunt axati pe turbina (vezi 1.6Turbo care inlocuieste 2.2 aspirat) pentru simplul motiv ca se obtine aceeasi putere la o fiabiliate mai mare, un consum mai mic, noxe mai putine, taxe mai mici.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Aha, hai ca incep sa inteleg... deci pana la urma cum sta treaba?
-a) folosesc tehnici avansate cum ar fi cele din wtcc
-b) toata puterea asta in surplus vine cu dezavantajele ei
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mazda are motor de 1.3 235 cp.. Mult peste 1.6 160cp.
Dar motoarele de genul acesta cad mult mai repede decat unul normal, fiindca sunt fortate mult.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
tiry213 a scris:Mazda are motor de 1.3 235 cp.. Mult peste 1.6 160cp.
Dar motoarele de genul acesta cad mult mai repede decat unul normal, fiindca sunt fortate mult.


documenteaza-te putin sa vezi ca motoarele astea de 1.3 nici nu seamana cu ce zici tu motor la opel... de acol si puterea asta.
  • marafetu_80

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Motorul de pe Mazda este unul rotativ (wankel), care pe la 60.000- 80.000 km e terminat iar in acest caz nu poti decat sa cumperi altul, motorul ala intra pe zona rosie la 9.000rpm.
Pe de alta parte la noua Honda Civic avem motor aspirat de 1.6l si 160CP dar si corsa OPC are 1.6T de 180CP.
Oricum motorele Honda sunt printre cele mai fiabile din lume.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Motorul de la rx7 este socotit de 2600 cmc sau este echivalent.
Oricine poate scoate 100cp din 1000cmc aspirati numai ca presupune consum marit si nu da bine la o masina de strada.
Ca exemplu putem lua orice motor de la opel. z16xep + axe + soft + o admisie si o evacuare putin mai mari = 160cp. Fara forjari, fara planari.
Ideea este ca dupa aceasta operatiune motorul se va simti bine si va da puterea asta numai in ture multe care duc la cresterea de consum.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Antevorbitorii mei au punctat exact ce era de punctat, motoarele de la Honda sunt motoare de turatie ridicata, cu cursa pistonului mai mica decat alezajul, exact ca motoarele de motociclete, in care ei au foarte multa experienta. Sunt capabile de puteri foarte mari la capacitati cilindrice mici, (la S2000 240CP din 2000cmc, aspirat deci 120CP la litru), dar fiabilitatea este apropiata de cea a motocicletelor din pacate, la un astfel de motor schimbi segmentii cam la fel de des cum schimbi cureaua de distributie la Opel. E foarte misto sa ai o astfel de masina "just for fun", nu sa o folosesti zi de zi. By the way, consuma cat produce, respectiv acel 1.6 de 160 de cai papa cu usurinta 16% in conditii de Bucuresti. As prefera oricand un 2.2 benzina cu injectie directa de la Opel care produce "doar" 155 de cai dar consuma mai putin si este de 6-8 ori mai fiabil, in detrimentul reducerii la taxe si asigurare.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@LEXXX da ai dreptate in ce zici ca e mai fiabil unul de opel, un singur lucru ma deranjeaza la ei(opel) ca pe motor scrie ECO TEC dar consuma la fel sau chiar mai mult cu altul de clasa lui Neutral deci unde e ECO(economical)TEC(technology) presupun ca asta inseamna eco tec, nu Ecological Technology....
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ala este un nume comercial.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
ECOTEC = Emissions Control Optimisation TEChnology
Deci nu prea are legatura cu economia de carburant Smile
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:ECOTEC = Emissions Control Optimisation TEChnology
Deci nu prea are legatura cu economia de carburant Smile


hmm, zi-mi acuma terog si ce inseamna(stiu engleza nu la asta ma refer) si cu ce ajuta
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Se presupune ca suntem ingrijorati de incalzirea globala precoce si pentru asta reducem emisiile de noxe. Cum acest motor a facut un pas inainte in acest sens, in comparatie cu predecesorul sau, era o necesitatea scoaterea in evidenta a acestui aspect.
Tu chiar nu ai inteles ca e treaba de marketing si imagine comerciala!?
Imagineaza-ti masinile anilor 90, cand pe spatele acestora scria "5 speed" sau "ABS". Astazi e putin altfel, ni se invoca motoare nepoluante sau mai stiu eu ce supape actionate variat...
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
dap...reclama sufletul comertului...si intotdeauna producatorii se muleaza dupa diverse trenduri....acum totul se leaga de ecologism..vai renault are programul eco2, ford face nu stiu ce dracu, toyota scoate hibrizi "magnifici"...e un fel de gogoasa infuriata vanduta poporului..pe de o parte toata lumea se bate cu pumnul in piept ca vor face masini low cost low emissions low mai stiu eu ce dar in acelasi timp, saloanele auto sunt pline de noi modele care din care mai puternice si care numai low emissions nu sunt..

acum ca tot suntem la rubrica foarte dubios...browsand pe youtube am dat intamplator peste un filmulet al unui spaniol or smth cu o corsa in prim plan...nimic neobisnuit doar ca in primele cadre apare bordul omului..si observ pe consola centrala ca el nu are reglaj de temperatura..ma rog adica rece-cald! e doar un capac...oaare in tarile unde clima e pe masura, nu mai e cazul sa ai reglaj pt incalzirea masinii? oare in felul asta se mai scutesc 20usd si te trezesti cu o corsa fara calorifer si implicit fara reglaj, pentru ca s-au gandit ca nu ai nevoie de caldura?


Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR