- cornel_02
- OP
- 274 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Cautarile pe care le-am facut mi-au dat niste informatii dar nici unul din ele exact la problema mea.
Astra G - 2001 - y17dt cu vreo 160000 km.
Problema a inceput cu o tamponare frontala in urma careia a fost necesara inlocuirea barei, rabiatorului apa, far, tinichigerie....
Imediat dupa impact ventilatorul de la apa functiona incontinuu atunci cand contactul era pus (motorul nu s-a mai pornit). Am suspectat o problema electrica aparuta in urma loviturii. Am refacut tinichigeria si cand am pornit motorul au pornit ambele ventilatoare (apa si ac). Problema este ca nu pornesc imediat ce pun contactul ci la vreo 5-10 sec dupa aceasta, ceea ce exclude contacte oxidate la relee. In plus alternatorul nu incarca suficient de bine. La ralanti tensiunea e sub 12V. Cand turez motorul creste la 14V cu 3000 rpm. Clar trebuie remediat alternatorul - punte si/sau releu. Este cumva posibil ca tensiunea scazuta la borne sa conduca la pornirea celor doua ventilatoare ? Pe schema am observat ca cel de apa are releul comandat de ecu iar cel de ac are releul comandat de ecm. Mentionez ca ecu "vede" temperaturi credibila care nu ar trebui sa porneasca ventilatoarele. Iar opcom zice ca nu ar fi pornite ventilatoarele.
In plus am gasit stocata eroarea p1540 referitoare la senzorul de presiune ac, eroare care nu se sterge. E posibil sa nu mai am presiune de freon sau contacte imperfecte in mufa. Credeti ca eroarea aceasta are vreo legatura cu ventilatoarele ?
Multumesc anticipat !
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Releele ventilatoarelor sunt ambele comandate de HACM (ECM cum spun unii). Este posibil ca din cauza tensiunii scazute pe alimentarea HACM sa se manifeste astfel.
Daca nu mai ai freon, nu mai porneste nimic (nici compresor, nici ventilator). Atentie, ventilatorul de AC porneste sigur daca ai mufa scoasa de la sonda de freon. Asta ar explica si lipsa presiunii (eroarea).
- lupu_sandu
- ***
- 598 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 598
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 274 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...ight=ventilatoare
Aici scria de mufa senzorului de freon.
- cornel_02
- OP
- 274 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 274 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 274 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Vinovata era mufa de la senzorul presiune freon. Senzorul furnizeaza o tensiune proportionala cu presiunea, tensiune care la mine nu ajungea in ECM. ECM "vedea" 0V adica presiune maxima si considera ca aerul este f. forjat motiv pentru care pornea ambele ventilatoare. Problema care ramane este unde pot gasi o mufa care intra in senzor. A mea e crapata. Magazinele de piese zic ca vine doar cu toata instalatia electrica ceea ce mie imi suna a aberatie. La dezmembrari nimic. Chiar tre sa schimb toate instalatia? Mai este si solutia romaneasca cu fire, liputuri.... As vrea ceva original. Provizoriu pentru a putea circula am facut o improvizatie cu care "pacalesc" ECM.
Intradevar alternatorul ingenuncheaza cand pornesc ambele ventilatoare si turatia e mica. Dupa oprirea lor incarcarea a revenit la normal.
Iar pentru schimbarea senzorului nu se pierde freonul. Are o supapa asemanatoare cu valva de la roti care se inchide cand scoti senzorul. Trebuie doar inlocuit rapid.
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat !
moka21
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ultima modificare făcută de moka21 la Mie 09 Jan, 2008 6:24 pm
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
eroare40
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
eroare40, cind zici: "porneste ventilatorul de la ac si baga si rece necomandat", te referi la ventilatorul aerotermei probabil. Ventilatoarele de sub capota (de pe radiatorul principal si de pe radiatorul de AC) se invirt doar impreuna, cu diferite viteze in functie de temperatura lichidului de racire si presiunea in radiatorul de AC.
eroare40
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,272 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,272
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Multam