larry77
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2007
- Mesaj Privat
datorita faptului ca mi se parea consumul cam mare, am fost la service sa-i fac un control.la tester a iesit totul in regula la motor, insa la cutie mi-a spus mecanicul ca nu-mi functioneaza senzorul de temperatura.stie cineva ce face acel senzor si care este rolul sau?influenteaza mersul in vreun fel?Mentionez ca am cutie automata, iar motorul este de 2.0, vectra92
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
larry77
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
- bogdan.bordeianu
- *
- 11 mesaje
- din 22 Nov 2007
- Astra 1995 x16xel
bogdan.bordeianu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
'Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ...."
ai mare dreptate! am un astra cutie automata si am o problema similara, la fel consumul ridicat.
nu cumva cand pornesti masina si o pui in D se aprinde becul de sport si clipoceste?
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ...."
ai mare dreptate! am un astra cutie automata si am o problema similara, la fel consumul ridicat.
nu cumva cand pornesti masina si o pui in D se aprinde becul de sport si clipoceste?
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
bogdan.bordeianu a scris:'
ai mare dreptate! am un astra cutie automata si am o problema similara, la fel consumul ridicat.
nu cumva cand pornesti masina si o pui in D se aprinde becul de sport si clipoceste?
ai mare dreptate! am un astra cutie automata si am o problema similara, la fel consumul ridicat.
nu cumva cand pornesti masina si o pui in D se aprinde becul de sport si clipoceste?
Tu ai aceiasi peroblema care am avut-o eu la astra mea.
Se rezolva in 30 de min in parcare ...
Cutia are deasupra un switch selector. Switch-ul are in interior cateva lamele de cuplu pe care culiseaza alte lamele tot de cupru.
Cu timpul se aduna span de la frecarea lamelelor si o sa ai contacte parazite => trimiterea unui cod incorect pt. cutie => intrarea in avarie a cutiei si clipitul martotului sport.
Iti recomanda sa treci pe la intalnirea clubului de joia si sa -ti faci o diagnoza a cutiei . ( vb cu maiandrei )
Daca codul de eroare este : 56 - Selector switch - Incorrect signal , mergi la adresa asta : http://sirbendy.jemjabella.co.uk/autoswitch/
, printezi si te duci la masina cu sculele si celelalte lucruri indicate acolo.
Daca faci totul cum trebuie, si nu e greu, ai sa vezi ca nu vei mai avea problema.
Bafta!
- bogdan.bordeianu
- *
- 11 mesaje
- din 22 Nov 2007
- Astra 1995 x16xel
bogdan.bordeianu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bogdan.bordeianu
- *
- 11 mesaje
- din 22 Nov 2007
- Astra 1995 x16xel
bogdan.bordeianu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Da, cutia are un filtru in interior, un fel de sita.
Unii spun ca se schimba numai in caz de reparatie la cutie, atii spun ca se schimba regulat la 60.000km.
Tind sa cred prima varianta. Spun asta deoarece ca sa schimbi filtrul trebuie data jos cutia de pe masina si sa o desfaci "in doua".
Da, a mea intra in avarie mai mereu la prima pronire la rece. Trebuia sa merg cu ea asa 5 -10 min schimband manual, apoi sa opresc si repornesc motorul.
Unii spun ca se schimba numai in caz de reparatie la cutie, atii spun ca se schimba regulat la 60.000km.
Tind sa cred prima varianta. Spun asta deoarece ca sa schimbi filtrul trebuie data jos cutia de pe masina si sa o desfaci "in doua".
Da, a mea intra in avarie mai mereu la prima pronire la rece. Trebuia sa merg cu ea asa 5 -10 min schimband manual, apoi sa opresc si repornesc motorul.
- bogdan.bordeianu
- *
- 11 mesaje
- din 22 Nov 2007
- Astra 1995 x16xel
bogdan.bordeianu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
mihait a scris:Da, cutia are un filtru in interior, un fel de sita.
Unii spun ca se schimba numai in caz de reparatie la cutie, atii spun ca se schimba regulat la 60.000km.
Tind sa cred prima varianta. Spun asta deoarece ca sa schimbi filtrul trebuie data jos cutia de pe masina si sa o desfaci "in doua".
Da, a mea intra in avarie mai mereu la prima pronire la rece. Trebuia sa merg cu ea asa 5 -10 min schimband manual, apoi sa opresc si repornesc motorul.
Unii spun ca se schimba numai in caz de reparatie la cutie, atii spun ca se schimba regulat la 60.000km.
Tind sa cred prima varianta. Spun asta deoarece ca sa schimbi filtrul trebuie data jos cutia de pe masina si sa o desfaci "in doua".
Da, a mea intra in avarie mai mereu la prima pronire la rece. Trebuia sa merg cu ea asa 5 -10 min schimband manual, apoi sa opresc si repornesc motorul.
Aceleashi simptome, deci.
offtopic:
Banuiesc ca ai avut si problema cu cablul de la vitezometru care zbarnaie, fiindca era o problema de fabricatie, initial au facut un cabu prea lung care se rupea,
apoi au facut unul mai scur, care nu sta bine acolo.
la a mea cand am luat-o din .de avea un fel de t ca ala pt taxi, si doua cabluri conectate, a fost ok pana cand nu stiu de ce nu a mers, insa odata schimbat nu a tinut bine decat
1000km. Stii ceva de asta?
multumesc mult de sfat, cred ca o sa schimb si filtrul ala, eventual merg la un service, ca eu mai mult pe alte zone ma pricep, desi faza cu curatatul de contacte la cutie mai mult ca sigur ca o voi face in curte.
P.S.
nu am inteles unde va intalniti joia. k zona, poate imi fac timp si apar si eu, sa ma laud cu batrana mea, care aelarga f. frumos, si fara tuning (si sa ma vait de consum, si de faza cu cutia. ) )
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Intalnirile clubului in Bucuresti:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040
Referitor la cablul vitezometrului , nu am nici o problema si sper sa nu am deloc .
Cat despre filtru , nu-i ieftin deloc sa-l schimbi. E cel putin 100 eur manopera .
Bafta !
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040
Referitor la cablul vitezometrului , nu am nici o problema si sper sa nu am deloc .
Cat despre filtru , nu-i ieftin deloc sa-l schimbi. E cel putin 100 eur manopera .
Bafta !
larry77
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2007
- Mesaj Privat
mihait a scris:Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
treaba ciudata e ca am dat telefon pe la diverse firme care se ocupa de cutii automate(asta ca sa nu ma duc sa dau banii de pomana)si mi s-a spus ca senzorul din cutie e doar de avarie si nu influemteaza consumul..nici nu mai stiu ce sa cred..imi ia fix 15 la suta in oras
DoubleG
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salutare.
Stiu ca sunt un pic offtopic, insa nu prea am gasit info despre problema mea.
Tot cutie automata, 1.9CDTI 150CP
Dimineata (sau in general cand e rece motorul si cutia), cand bag in D, are vreo 1-2 sec pana cupleaza, iar in momentul in care cupleaza, da un soc destul de tare, ca si cand ar vrea sa plece de pe loc. Este normal? A mai intalnit cineva problema asta? O fi de la ulei? Am 61.000Km, si nu stiu daca s-a schimbat vreodata.
Multumesc
Stiu ca sunt un pic offtopic, insa nu prea am gasit info despre problema mea.
Tot cutie automata, 1.9CDTI 150CP
Dimineata (sau in general cand e rece motorul si cutia), cand bag in D, are vreo 1-2 sec pana cupleaza, iar in momentul in care cupleaza, da un soc destul de tare, ca si cand ar vrea sa plece de pe loc. Este normal? A mai intalnit cineva problema asta? O fi de la ulei? Am 61.000Km, si nu stiu daca s-a schimbat vreodata.
Multumesc
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
larry77 a scris:
treaba ciudata e ca am dat telefon pe la diverse firme care se ocupa de cutii automate(asta ca sa nu ma duc sa dau banii de pomana)si mi s-a spus ca senzorul din cutie e doar de avarie si nu influemteaza consumul..nici nu mai stiu ce sa cred..imi ia fix 15 la suta in oras
mihait a scris:Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
treaba ciudata e ca am dat telefon pe la diverse firme care se ocupa de cutii automate(asta ca sa nu ma duc sa dau banii de pomana)si mi s-a spus ca senzorul din cutie e doar de avarie si nu influemteaza consumul..nici nu mai stiu ce sa cred..imi ia fix 15 la suta in oras
TCM-ul cutiei citeste atat senzorul de temp. din cutie, cat si pe cel al lichidului de racire. [garantez asta pt. AF13, ca am gasit o documentatie la italieni candva]
Senzorul acela citeste in permanenta temp. uleiului cat sa poata sa tina cutia in regim de warm-up sau nominal. In caz ca temp. uleiului avea peste 120grd. sau ceva de genul , TCM-ul putea sa comande pornirea ventilatoarelor de la lichidul de racire ca sa forteze racirea uleiului iar in caz de alte praguri iti baga cutia direct in avarie.
Intradevar, daca senzorul era defect ... (adica la citire indica o valoare out of range ) cutia iti intra in avarie din prima.
Eu ti-as recomada sa cauti si alte cauze pentru consum ... s-ar putea sa nu fie de acolo problema ! Eventual incearca sa faci o diagnoza a cutiei cu un tester TECH2 si sa vezi live temp. returnata de senzor.
@DoubleG :
Daca nu intra in avarie sau nu are alte probleme incearca sa schimbi uleiul [si filtrul]. S-ar putea sa scapi.
Mergi intr-un service de automate.
PS:
1. Esti sigur de km aia ?
2. Este normal ca miscarile sa fie mai ample atunci cand cutia este rece.
3. Tot normal este si faptul ca masina sa vrea sa plece cand o pui in d/r/3/2/1...
larry77
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2007
- Mesaj Privat
DoubleG a scris:Salutare.
Stiu ca sunt un pic offtopic, insa nu prea am gasit info despre problema mea.
Tot cutie automata, 1.9CDTI 150CP
Dimineata (sau in general cand e rece motorul si cutia), cand bag in D, are vreo 1-2 sec pana cupleaza, iar in momentul in care cupleaza, da un soc destul de tare, ca si cand ar vrea sa plece de pe loc. Este normal? A mai intalnit cineva problema asta? O fi de la ulei? Am 61.000Km, si nu stiu daca s-a schimbat vreodata.
Multumesc
Stiu ca sunt un pic offtopic, insa nu prea am gasit info despre problema mea.
Tot cutie automata, 1.9CDTI 150CP
Dimineata (sau in general cand e rece motorul si cutia), cand bag in D, are vreo 1-2 sec pana cupleaza, iar in momentul in care cupleaza, da un soc destul de tare, ca si cand ar vrea sa plece de pe loc. Este normal? A mai intalnit cineva problema asta? O fi de la ulei? Am 61.000Km, si nu stiu daca s-a schimbat vreodata.
Multumesc
e normal la automata ca atunci cand cuplezi sa dea ca un soc..pt ca ea tinde sa plece iar daca nu ai piciorul pe frana chiar pleaca
DoubleG
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
@Mihait
1. Da, insa mai trebuie un "1" in fata. Aseara am aflat Sunt de fapt 161.000Km. Asta e. Insa nici o alta eroare. Motorul ok si la fel si turbina si debitmetrul. Noi sa fim sanatosi, ca restul se rezolva in timp.
@Mihait si @Larry77
Imi dau seama ca miscarile la cuplare sunt mai aple, insa socul asta e doar in D si doar cand e rece.
Pe R cupleaza mult mai repede si fara nici un soc.
O sa incerc mai astazi sa vad cum cupleaza daca din N bag direct in semiautomat (adica sa cuplez direct treapta 1)
O sa schimb uleiul si filtrul, in week-end-ul viitor si o sa vad ce si cum.
Va tin la curent.
Oricum va multumesc de sfaturi si pareri
1. Da, insa mai trebuie un "1" in fata. Aseara am aflat Sunt de fapt 161.000Km. Asta e. Insa nici o alta eroare. Motorul ok si la fel si turbina si debitmetrul. Noi sa fim sanatosi, ca restul se rezolva in timp.
@Mihait si @Larry77
Imi dau seama ca miscarile la cuplare sunt mai aple, insa socul asta e doar in D si doar cand e rece.
Pe R cupleaza mult mai repede si fara nici un soc.
O sa incerc mai astazi sa vad cum cupleaza daca din N bag direct in semiautomat (adica sa cuplez direct treapta 1)
O sa schimb uleiul si filtrul, in week-end-ul viitor si o sa vad ce si cum.
Va tin la curent.
Oricum va multumesc de sfaturi si pareri