Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • larry77

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2007

  • Mesaj Privat
datorita faptului ca mi se parea consumul cam mare, am fost la service sa-i fac un control.la tester a iesit totul in regula la motor, insa la cutie mi-a spus mecanicul ca nu-mi functioneaza senzorul de temperatura.stie cineva ce face acel senzor si care este rolul sau?influenteaza mersul in vreun fel?Mentionez ca am cutie automata, iar motorul este de 2.0, vectra92
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu senzorul de temperatura de pe motor da informatii la ECU si daca ii da informatie de "motor rece", chiar daca in realitate motorul tau este in parametru de temperatura, atunci acesta va creste debitul de combustibil
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Masinile cu cutie automata merg turate pana in momentul cand cutia se incalzeste. Daca la tine nu functioneaza senzorul se poate sa mearga tot timpul turata.
  • larry77

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Xperiment a scris:Masinile cu cutie automata merg turate pana in momentul cand cutia se incalzeste. Daca la tine nu functioneaza senzorul se poate sa mearga tot timpul turata.




si asta ce inseamna, influenteaza mersul sau consumul?e periculos s-o las asa?
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic ca influenteaza doar consumul.
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.

Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....
  • bogdan.bordeianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
'Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.

Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ...."
ai mare dreptate! am un astra cutie automata si am o problema similara, la fel consumul ridicat.
nu cumva cand pornesti masina si o pui in D se aprinde becul de sport si clipoceste?
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
bogdan.bordeianu a scris:'
ai mare dreptate! am un astra cutie automata si am o problema similara, la fel consumul ridicat.
nu cumva cand pornesti masina si o pui in D se aprinde becul de sport si clipoceste?


Tu ai aceiasi peroblema care am avut-o eu la astra mea.
Se rezolva in 30 de min in parcare ...
Cutia are deasupra un switch selector. Switch-ul are in interior cateva lamele de cuplu pe care culiseaza alte lamele tot de cupru.
Cu timpul se aduna span de la frecarea lamelelor si o sa ai contacte parazite => trimiterea unui cod incorect pt. cutie => intrarea in avarie a cutiei si clipitul martotului sport.

Iti recomanda sa treci pe la intalnirea clubului de joia si sa -ti faci o diagnoza a cutiei . ( vb cu maiandrei )

Daca codul de eroare este : 56 - Selector switch - Incorrect signal , mergi la adresa asta : http://sirbendy.jemjabella.co.uk/autoswitch/
, printezi si te duci la masina cu sculele si celelalte lucruri indicate acolo.

Daca faci totul cum trebuie, si nu e greu, ai sa vezi ca nu vei mai avea problema.

Bafta!
  • bogdan.bordeianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut multumesc, o sa ma uit maine pe lumina, faza e ca se intampla numai cad e rece masina.... ciudat. vin si joi toul e sa intelg unde si cand. ma uit si pe site. aca nu ma descurc o sa intreb.
multumesc
  • bogdan.bordeianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
"Tu ai aceiasi peroblema care am avut-o eu la astra mea."

inca o intrebare, tu sti ceva de un filtru de ulei pt cutia de viteze, pt ca am vaga impresie ca la schimbul de ulei din cutie nu mi-a zis nimeni nimic de el, iar un mecanic a mentionat ceva de un filtr odata?
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Da, cutia are un filtru in interior, un fel de sita.
Unii spun ca se schimba numai in caz de reparatie la cutie, atii spun ca se schimba regulat la 60.000km.

Tind sa cred prima varianta. Spun asta deoarece ca sa schimbi filtrul trebuie data jos cutia de pe masina si sa o desfaci "in doua".

Da, a mea intra in avarie mai mereu la prima pronire la rece. Trebuia sa merg cu ea asa 5 -10 min schimband manual, apoi sa opresc si repornesc motorul.
  • bogdan.bordeianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mihait a scris:Da, cutia are un filtru in interior, un fel de sita.
Unii spun ca se schimba numai in caz de reparatie la cutie, atii spun ca se schimba regulat la 60.000km.

Tind sa cred prima varianta. Spun asta deoarece ca sa schimbi filtrul trebuie data jos cutia de pe masina si sa o desfaci "in doua".

Da, a mea intra in avarie mai mereu la prima pronire la rece. Trebuia sa merg cu ea asa 5 -10 min schimband manual, apoi sa opresc si repornesc motorul.


Aceleashi simptome, deci.
offtopic:
Banuiesc ca ai avut si problema cu cablul de la vitezometru care zbarnaie, fiindca era o problema de fabricatie, initial au facut un cabu prea lung care se rupea,
apoi au facut unul mai scur, care nu sta bine acolo.
la a mea cand am luat-o din .de avea un fel de t ca ala pt taxi, si doua cabluri conectate, a fost ok pana cand nu stiu de ce nu a mers, insa odata schimbat nu a tinut bine decat
1000km. Stii ceva de asta?
multumesc mult de sfat, cred ca o sa schimb si filtrul ala, eventual merg la un service, ca eu mai mult pe alte zone ma pricep, desi faza cu curatatul de contacte la cutie mai mult ca sigur ca o voi face in curte.
P.S.
nu am inteles unde va intalniti joia. k zona, poate imi fac timp si apar si eu, sa ma laud cu batrana mea, care aelarga f. frumos, si fara tuning Wink (si sa ma vait de consum, si de faza cu cutia. Smile) )
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Intalnirile clubului in Bucuresti:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040

Referitor la cablul vitezometrului , nu am nici o problema si sper sa nu am deloc Smile.

Cat despre filtru , nu-i ieftin deloc sa-l schimbi. E cel putin 100 eur manopera Sad .

Bafta !
  • larry77

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2007

  • Mesaj Privat
mihait a scris:Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.

Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....


treaba ciudata e ca am dat telefon pe la diverse firme care se ocupa de cutii automate(asta ca sa nu ma duc sa dau banii de pomana)si mi s-a spus ca senzorul din cutie e doar de avarie si nu influemteaza consumul..nici nu mai stiu ce sa cred..imi ia fix 15 la suta in oras
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.

Stiu ca sunt un pic offtopic, insa nu prea am gasit info despre problema mea.

Tot cutie automata, 1.9CDTI 150CP
Dimineata (sau in general cand e rece motorul si cutia), cand bag in D, are vreo 1-2 sec pana cupleaza, iar in momentul in care cupleaza, da un soc destul de tare, ca si cand ar vrea sa plece de pe loc. Este normal? A mai intalnit cineva problema asta? O fi de la ulei? Am 61.000Km, si nu stiu daca s-a schimbat vreodata.

Multumesc
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
larry77 a scris:
mihait a scris:Ai odata un senzor de temperatura a lichidului de racire din instalatia motorului si un senzor de temperatura a uleiului din cutia automata.

Daca oricare dintre ei ar fi defect => consum crescut...
Daca este cel de la motor => ECU va doza un amestec mai bogat ; daca este cel de la cutie => cutia va sta in regim de warm-up mergand turata si neactivand blocarea convertorului de cuplu ....


treaba ciudata e ca am dat telefon pe la diverse firme care se ocupa de cutii automate(asta ca sa nu ma duc sa dau banii de pomana)si mi s-a spus ca senzorul din cutie e doar de avarie si nu influemteaza consumul..nici nu mai stiu ce sa cred..imi ia fix 15 la suta in oras


TCM-ul cutiei citeste atat senzorul de temp. din cutie, cat si pe cel al lichidului de racire. [garantez asta pt. AF13, ca am gasit o documentatie la italieni candva]
Senzorul acela citeste in permanenta temp. uleiului cat sa poata sa tina cutia in regim de warm-up sau nominal. In caz ca temp. uleiului avea peste 120grd. sau ceva de genul , TCM-ul putea sa comande pornirea ventilatoarelor de la lichidul de racire ca sa forteze racirea uleiului iar in caz de alte praguri iti baga cutia direct in avarie.
Intradevar, daca senzorul era defect ... (adica la citire indica o valoare out of range ) cutia iti intra in avarie din prima.
Eu ti-as recomada sa cauti si alte cauze pentru consum ... s-ar putea sa nu fie de acolo problema ! Eventual incearca sa faci o diagnoza a cutiei cu un tester TECH2 si sa vezi live temp. returnata de senzor.

@DoubleG :

Daca nu intra in avarie sau nu are alte probleme incearca sa schimbi uleiul [si filtrul]. S-ar putea sa scapi.
Mergi intr-un service de automate.

PS:
1. Esti sigur de km aia ?
2. Este normal ca miscarile sa fie mai ample atunci cand cutia este rece.
3. Tot normal este si faptul ca masina sa vrea sa plece cand o pui in d/r/3/2/1...
  • larry77

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2007

  • Mesaj Privat
DoubleG a scris:Salutare.

Stiu ca sunt un pic offtopic, insa nu prea am gasit info despre problema mea.

Tot cutie automata, 1.9CDTI 150CP
Dimineata (sau in general cand e rece motorul si cutia), cand bag in D, are vreo 1-2 sec pana cupleaza, iar in momentul in care cupleaza, da un soc destul de tare, ca si cand ar vrea sa plece de pe loc. Este normal? A mai intalnit cineva problema asta? O fi de la ulei? Am 61.000Km, si nu stiu daca s-a schimbat vreodata.

Multumesc

e normal la automata ca atunci cand cuplezi sa dea ca un soc..pt ca ea tinde sa plece iar daca nu ai piciorul pe frana chiar pleaca
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Mihait
1. Da, insa mai trebuie un "1" in fata. Aseara am aflat Sad Sunt de fapt 161.000Km. Asta e. Insa nici o alta eroare. Motorul ok si la fel si turbina si debitmetrul. Noi sa fim sanatosi, ca restul se rezolva in timp.

@Mihait si @Larry77
Imi dau seama ca miscarile la cuplare sunt mai aple, insa socul asta e doar in D si doar cand e rece.
Pe R cupleaza mult mai repede si fara nici un soc.
O sa incerc mai astazi sa vad cum cupleaza daca din N bag direct in semiautomat (adica sa cuplez direct treapta 1)

O sa schimb uleiul si filtrul, in week-end-ul viitor si o sa vad ce si cum.
Va tin la curent.

Oricum va multumesc de sfaturi si pareri
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR