- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare
Sunt nou pe forum si as avea si eu nevoie de un pic de ajutor
Am un opel Vectra A, c18NZ, 1,8i, benzina la care indicatorul de temperatura motor nu urca mai mult de prima linie care este undeva la 45 de grade si pana acolo urca foarte greu, vreo 10 minute in oras. As vrea sa stiu daca este normal si daca nu ce sugestii aveti, ce as putea verifica daca este defect?
O alta problema pe care o am este ca atunci cand motorul este rece imi merge sacadat cand accelerez sau imi merge infundat, adica apas acceleratia si masina nu creste in viteza.
Precizez ca am schimbat de curand ulei, filtru de ulei, filtru de benzina, bujii, filtru de aer,sonda lambda, am curatat injectorul cu ultrasunete.
Astept sugestiile voastre.
Sunt nou pe forum si as avea si eu nevoie de un pic de ajutor
Am un opel Vectra A, c18NZ, 1,8i, benzina la care indicatorul de temperatura motor nu urca mai mult de prima linie care este undeva la 45 de grade si pana acolo urca foarte greu, vreo 10 minute in oras. As vrea sa stiu daca este normal si daca nu ce sugestii aveti, ce as putea verifica daca este defect?
O alta problema pe care o am este ca atunci cand motorul este rece imi merge sacadat cand accelerez sau imi merge infundat, adica apas acceleratia si masina nu creste in viteza.
Precizez ca am schimbat de curand ulei, filtru de ulei, filtru de benzina, bujii, filtru de aer,sonda lambda, am curatat injectorul cu ultrasunete.
Astept sugestiile voastre.
Gaby_zzz
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am uitat sa precizez mai sus ca imi si consuma mai mult. Problema cu sacadatul am inteles de la cineva ca ar putea fi de la debitmetrul de aer. Imi poate spune cineva cam cat ar costa un debitmetru si unde se afla montat pe masina ca sa il demontez sa vad.
De asemenea ar putea cineva sa-mi spuna cat consuma in mod normal un opel vectra, benzina, 1,8i
De asemenea ar putea cineva sa-mi spuna cat consuma in mod normal un opel vectra, benzina, 1,8i
- Thunder_02
- **
- 104 mesaje
- din 25 Mai 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Arad
Thunder_02
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2006
- Mesaj Privat
hmm... eu am vectra A GT (2.0i - (C20NE Motorizare)). O sa incerc sa te ajut.
1. legat de temperatura motorului, nu mi se pare alarmata problema ta. La mine face la fel. E adevarat ca nu imi ia 10 minute sa ajunga la 45 de grade, dar 5-6 minute sigur. Temperatura de 45 de grade este una normala pentru motoarele noastre. Daca bine stiu si tu ai, pe ceas o linie de 45 una de 60 si una de 90 de grade. De la 60 de grade sau ceva mai sus trebuie sa iti poarneasca termocupla din fatza de la radiator. Masina pana nu ajunge la 45 de grade este normal sa nu tragas la fel ca si cand este la 45 grade, dar NU trebuie sa mearga sacadat. SFAT: lasa masina 1 minut pornita dimineata, inainte de ce sa pleci cu ea de pe loc, fara ca sa o acelerezi absolut deloc.
2. daca merge sacat tot timpul, s-ar prea putea sa fie de la fisele de la bujii (cere de la un prieten care are vectra imprumut 10 minute si schimbale prin rotatie, ar trebui sa se vada diferenta chiar si la relanti). Daca merge sacadat doar la rece, atunci sunt multe cauze... benzina, debitmetrul, etc.
3. Debitetrul se vede bine. Este mare si este imprejurul motorului. Incepe in stanga si mereg pana pe la mijloc, pe dupa motor. Asta la motorul C20NE la tine nu stiu cum este.
4.Consumul la Vectra A 2.0i este de 7 afara si 14 la oras. Deci cu benzina de 95 in valoare de 50 RON mergi maxim 100 KM in oras. Consumul tau trebuie sa fie pe la 12 in oras. Depinde de cum iti sunt setate injectoarele si supapele din computerul masinii. In mod normal daca mananca mai mult trebe sa si fuga bine masina. A mea rupe asfaltul da si are 115CP
Bun cred ca am dat destule raspunsuri. Mi-ar placea sa stiu daca ai rezolvat cumva probelemele tale
1. legat de temperatura motorului, nu mi se pare alarmata problema ta. La mine face la fel. E adevarat ca nu imi ia 10 minute sa ajunga la 45 de grade, dar 5-6 minute sigur. Temperatura de 45 de grade este una normala pentru motoarele noastre. Daca bine stiu si tu ai, pe ceas o linie de 45 una de 60 si una de 90 de grade. De la 60 de grade sau ceva mai sus trebuie sa iti poarneasca termocupla din fatza de la radiator. Masina pana nu ajunge la 45 de grade este normal sa nu tragas la fel ca si cand este la 45 grade, dar NU trebuie sa mearga sacadat. SFAT: lasa masina 1 minut pornita dimineata, inainte de ce sa pleci cu ea de pe loc, fara ca sa o acelerezi absolut deloc.
2. daca merge sacat tot timpul, s-ar prea putea sa fie de la fisele de la bujii (cere de la un prieten care are vectra imprumut 10 minute si schimbale prin rotatie, ar trebui sa se vada diferenta chiar si la relanti). Daca merge sacadat doar la rece, atunci sunt multe cauze... benzina, debitmetrul, etc.
3. Debitetrul se vede bine. Este mare si este imprejurul motorului. Incepe in stanga si mereg pana pe la mijloc, pe dupa motor. Asta la motorul C20NE la tine nu stiu cum este.
4.Consumul la Vectra A 2.0i este de 7 afara si 14 la oras. Deci cu benzina de 95 in valoare de 50 RON mergi maxim 100 KM in oras. Consumul tau trebuie sa fie pe la 12 in oras. Depinde de cum iti sunt setate injectoarele si supapele din computerul masinii. In mod normal daca mananca mai mult trebe sa si fuga bine masina. A mea rupe asfaltul da si are 115CP
Bun cred ca am dat destule raspunsuri. Mi-ar placea sa stiu daca ai rezolvat cumva probelemele tale
- Hordy
- **
- 307 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Vectra 1990 C20NE
- Bistrita-Nasaud
Hordy
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1990 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:desi e vechi topicul tin sa precizez ca prima linie cea alba inseamna 80 grade.
Esti sigur de asta? Daca in poza atasata as avea 80 de grade s-ar rezolva multe nelamuriri . Termostatul este nou, sistemul de racire a fost curatat si umplut cu antigel de calitate si cu toate astea la viteze mai mari nu trece acul de linia aceea... . Doar in oras la viteze de 30-50kmh ajunge la 90.
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- mocca
- ***
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare !
Am un Opel Vectra A cu motor C18NZ....La mine temperatura la motor urca foarte putin acum iarna....iar vara rar cand ajunge la 45 de grade, asta cand merg mai mult.
Crede-ti ca e vre-o problema ? Influenteaza cu ceva consumul ?
Am facut consumul iarna trecuta si a iesit 13,1L/100km (facut plin-plin) in oras.Mentionez ca faceam distante scurte circa 10km de doua ori pe zi.Vara trebuta mi-a iesit undeva in jur de 10,5-11 in oras, iar exterior cred ca undeva pe la 6.5-7%. E bun consumul ?
P.S. Mers mosnegeste... schimbat frumos la 2500 ture
THX
Am un Opel Vectra A cu motor C18NZ....La mine temperatura la motor urca foarte putin acum iarna....iar vara rar cand ajunge la 45 de grade, asta cand merg mai mult.
Crede-ti ca e vre-o problema ? Influenteaza cu ceva consumul ?
Am facut consumul iarna trecuta si a iesit 13,1L/100km (facut plin-plin) in oras.Mentionez ca faceam distante scurte circa 10km de doua ori pe zi.Vara trebuta mi-a iesit undeva in jur de 10,5-11 in oras, iar exterior cred ca undeva pe la 6.5-7%. E bun consumul ?
P.S. Mers mosnegeste... schimbat frumos la 2500 ture
THX
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
mocca a scris:Salutare !
Am un Opel Vectra A cu motor C18NZ....La mine temperatura la motor urca foarte putin acum iarna....iar vara rar cand ajunge la 45 de grade, asta cand merg mai mult.
Crede-ti ca e vre-o problema ? Influenteaza cu ceva consumul ?
Am facut consumul iarna trecuta si a iesit 13,1L/100km (facut plin-plin) in oras.Mentionez ca faceam distante scurte circa 10km de doua ori pe zi.Vara trebuta mi-a iesit undeva in jur de 10,5-11 in oras, iar exterior cred ca undeva pe la 6.5-7%. E bun consumul ?
P.S. Mers mosnegeste... schimbat frumos la 2500 ture
THX
Am un Opel Vectra A cu motor C18NZ....La mine temperatura la motor urca foarte putin acum iarna....iar vara rar cand ajunge la 45 de grade, asta cand merg mai mult.
Crede-ti ca e vre-o problema ? Influenteaza cu ceva consumul ?
Am facut consumul iarna trecuta si a iesit 13,1L/100km (facut plin-plin) in oras.Mentionez ca faceam distante scurte circa 10km de doua ori pe zi.Vara trebuta mi-a iesit undeva in jur de 10,5-11 in oras, iar exterior cred ca undeva pe la 6.5-7%. E bun consumul ?
P.S. Mers mosnegeste... schimbat frumos la 2500 ture
THX
Situatia mea e 90% identica. Doar ca am C16NZ si schimb pe la 3000 ture. In oras 12-13 consumul acum iarna (tot cu drumuri scurte de 10 km). Vara trecuta pe la 10. Extraurban vara scade chiar sub 6. Iarna presupun ca 6-7. Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji. Eu mi-am facut la inceput dar acum m-am obisnuit. Temperatura influenteaza si consumul si uzura motorului, acesta functionand optim pe la 90 grade. Am auzit si ca pentru 10 grade in minus creste uzura cu 30% dar imi vine foarte greu sa cred asta .
- mocca
- ***
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
La mine cred ca e sonda de la ceas dusa caci motoru se incalzeste, numai ca ceasu nu indica bine = nu are cum sa influenteze consumu'
Daca ar fi dusa sonda care transmite la ECU informatii atunci ar fi influentat consumu'
Sonda ceas --- 1 fir
Sanda ECU --- 2 fire
P.S. Daca am gresit cu ceva rog sa ma corectati
La multi ani !
Daca ar fi dusa sonda care transmite la ECU informatii atunci ar fi influentat consumu'
Sonda ceas --- 1 fir
Sanda ECU --- 2 fire
P.S. Daca am gresit cu ceva rog sa ma corectati
La multi ani !
b-12-jme
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
- florin66
- **
- 118 mesaje
- din 28 Aug 2007
- Calibra 1997 x20xev
- Alta tara
florin66
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
wolfmxn
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Covasna
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat