- rezare
- OP
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
Salut.
Am doua probleme de impartasit:
I. Pornire balbaita: daca e pornita la rece sau semi-calda (dupa ce s-a racit totusi motorul, sa zicem 1-2 ore), porneste la vreo 400rpm, merge putin asa, urca la vreo 2000rpm, cade din nou la 400rpm si tot oscileaza de vreo 2-3 ori pana ramane la vreo 1300-1400rpm cat ar trebui sa ramana de felul ei (adica socul automat). Problema dispare daca resetez compul, dar revine dupa vreo 2 porniri, treptat (adica oscileaza prima data doar o data, apoi de doua ori, pana se balbaie ca in mod normal).
Dupa ce se incalzeste motorul, nu mai are nici o problema. Face asa cu mai multe tipuri de benzina.
Ce n-am incercat pana acum sunt asa (nu stiu exact cum sa verific sau ce ar trebui sa fac la unele, so help me putin):
1. filtru de benzina schimbat (ma gandesc ca nu mai inchide supapa si se scurge benzina de pe tur si de aia merge asa chinuit la inceput... long shot).
2. senzorul de temperatura bulit (ala de pe intrarea de aer, dar l-am masurat si arata cat de cat ok).
3. motorasul pas cu pas de la relanti (nu stiu cum sa-l verific sau ce sa-i fac).
4. potentiometrul de la acceleratie (are vreo legatura? ).
II. A doua problema e interfata ALDL, care la mine are 16 pini, nu 10 cum zic baietii in manual. Am inteles ca e standardul OBD-II? Am gasit intr-o documentatie sa fac scurt intre pinii 5 si 6 pentru read-out pe bord. E corect asa? A mai facut cineva asta? Ca in alta documentatie de Opel scria ca pin-outs-urile sunt _exclusive_ pentru Australia, si nu zicea nimic de diagnosticare.
Am doua probleme de impartasit:
I. Pornire balbaita: daca e pornita la rece sau semi-calda (dupa ce s-a racit totusi motorul, sa zicem 1-2 ore), porneste la vreo 400rpm, merge putin asa, urca la vreo 2000rpm, cade din nou la 400rpm si tot oscileaza de vreo 2-3 ori pana ramane la vreo 1300-1400rpm cat ar trebui sa ramana de felul ei (adica socul automat). Problema dispare daca resetez compul, dar revine dupa vreo 2 porniri, treptat (adica oscileaza prima data doar o data, apoi de doua ori, pana se balbaie ca in mod normal).
Dupa ce se incalzeste motorul, nu mai are nici o problema. Face asa cu mai multe tipuri de benzina.
Ce n-am incercat pana acum sunt asa (nu stiu exact cum sa verific sau ce ar trebui sa fac la unele, so help me putin):
1. filtru de benzina schimbat (ma gandesc ca nu mai inchide supapa si se scurge benzina de pe tur si de aia merge asa chinuit la inceput... long shot).
2. senzorul de temperatura bulit (ala de pe intrarea de aer, dar l-am masurat si arata cat de cat ok).
3. motorasul pas cu pas de la relanti (nu stiu cum sa-l verific sau ce sa-i fac).
4. potentiometrul de la acceleratie (are vreo legatura? ).
II. A doua problema e interfata ALDL, care la mine are 16 pini, nu 10 cum zic baietii in manual. Am inteles ca e standardul OBD-II? Am gasit intr-o documentatie sa fac scurt intre pinii 5 si 6 pentru read-out pe bord. E corect asa? A mai facut cineva asta? Ca in alta documentatie de Opel scria ca pin-outs-urile sunt _exclusive_ pentru Australia, si nu zicea nimic de diagnosticare.
- rezare
- OP
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
rezare,
probleme cu relanti-ul au avut ff multi (inclusiv eu) dar nu stiu daca le-au rezolvat sau nu. gasesti pe aici niste topicuri pe acest subiect.
la mine de ex, sta relanti-ul prea jos (~600) si in plus de asta au fost momente cand se oprea la relanti; am rezolvat prin schimbarea statiei peco (adica de la OMV am trecut la MOL) dar nu sunt convins ca asta ar fi solutie exacta.
Legat de motorasul de relanti am intrebat diversi mecanici si mi-au zis ca nu se poate masura(??!!). Ce mi-au recomandat ei si iti spun si tie: sa iei unul de la dezemembrari si sa vezi daca iti mai face probleme - eventual pt o perioada de test!
probleme cu relanti-ul au avut ff multi (inclusiv eu) dar nu stiu daca le-au rezolvat sau nu. gasesti pe aici niste topicuri pe acest subiect.
la mine de ex, sta relanti-ul prea jos (~600) si in plus de asta au fost momente cand se oprea la relanti; am rezolvat prin schimbarea statiei peco (adica de la OMV am trecut la MOL) dar nu sunt convins ca asta ar fi solutie exacta.
Legat de motorasul de relanti am intrebat diversi mecanici si mi-au zis ca nu se poate masura(??!!). Ce mi-au recomandat ei si iti spun si tie: sa iei unul de la dezemembrari si sa vezi daca iti mai face probleme - eventual pt o perioada de test!
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- rezare
- OP
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
- sever_astra F
- *
- 3 mesaje
- din 12 Mai 2005
sever_astra F
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am patit si eu asta...in plus la mine se oprea motorul cateodata cand aceleram puternic in mers ( 5000 rpm). In cazul asta opream pe dreapta, porneam de vreo 2 ori si gata, se rezolva.
M-am chinuit destul de mult sa-mi dau seama de ce, dar ajungand la un mecanic bun ( de opel-uri) mi-a spus ca mi se intampla din cauza faptului ca e catalizatorul spart! Mi-a zis ceva de sonda Lambda si de evacuare infundata.
check-out ! poate si la tine e ceva asemanator...
M-am chinuit destul de mult sa-mi dau seama de ce, dar ajungand la un mecanic bun ( de opel-uri) mi-a spus ca mi se intampla din cauza faptului ca e catalizatorul spart! Mi-a zis ceva de sonda Lambda si de evacuare infundata.
check-out ! poate si la tine e ceva asemanator...