- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am cautat, pe aici, pe acolo . De fapt si de drept nici nu prea stiu ce sa caut ca nu stiu care e problema, doar ca e de la motor .
In aceasta seara am ajuns acasa, cautam loc de parcare si am oprit masina, moment in care am simtit ca masina vibreaza foarte tare. (masina a functionat ok pana in momentul in care m-am oprit)
Cand am dat sa plec de pe loc, sa caut un loc de parcare , motorul se tura foarte greu si neregulat si scotea un zgomot ca de tractor .
Am oprit motorul ,l-am repornit de nenumarate ori , dar fara efect.
Simptome : - tremura din toate incheieturile, atat la relanti(care e stabil, de altfel ) cat si in mers.
- se tureaza greu si neregulat, lipsa de putere, zgomot foarte ciudat motor .
- miros de benzina/gaze nearse (attn, catalizatorul nu-l mai am, insa cunosc mirosul ei specific doar ca mirosul care e acum e foarte puternic)
- evacuarea se aude exact ca o mitraliera , insa e regulat zgomotul cu pauza scurte (puf_puf_puf_puf )
Schimbate recent(ulei-castrol edge sport 10w60 , bujii ngk cu 2 electrozi parca, filtru de benzina ) .
Nu am mai intalnit problema asta si e ciudat ca mergea foarte bine si deodata s-a intamplat bucuria .
Benzina bag aproape de fiecare data de la aceeasi statie , Petrom 99 premium , exclus ca benzina sa fie proasta ca am facut plinul sapt. trecuta si a fost ok pana acum .
Sa aiba vreo legatura temperatura exterioara (3 grade C) , asta fiind cea mai mica temp. la care am mers cu masina de cand o am.
Ii rog pe cei ce au intampinat astfel de probleme sau au cunostinte despre asta sa ma ajute si pe mine cu o informatie, sa stiu in ce directie sa-mi indrept cautarile .
Va multumesc !
LE: Am facut dimineata testul cu agrafa si nu am nici o eroare stocata . Urmeaza in seara asta sa verific fisele de la bujii .
Ultima modificare făcută de cozmino la Sam 10 Nov, 2007 3:20 pm, modificat de 3 ori în total
In aceasta seara am ajuns acasa, cautam loc de parcare si am oprit masina, moment in care am simtit ca masina vibreaza foarte tare. (masina a functionat ok pana in momentul in care m-am oprit)
Cand am dat sa plec de pe loc, sa caut un loc de parcare , motorul se tura foarte greu si neregulat si scotea un zgomot ca de tractor .
Am oprit motorul ,l-am repornit de nenumarate ori , dar fara efect.
Simptome : - tremura din toate incheieturile, atat la relanti(care e stabil, de altfel ) cat si in mers.
- se tureaza greu si neregulat, lipsa de putere, zgomot foarte ciudat motor .
- miros de benzina/gaze nearse (attn, catalizatorul nu-l mai am, insa cunosc mirosul ei specific doar ca mirosul care e acum e foarte puternic)
- evacuarea se aude exact ca o mitraliera , insa e regulat zgomotul cu pauza scurte (puf_puf_puf_puf )
Schimbate recent(ulei-castrol edge sport 10w60 , bujii ngk cu 2 electrozi parca, filtru de benzina ) .
Nu am mai intalnit problema asta si e ciudat ca mergea foarte bine si deodata s-a intamplat bucuria .
Benzina bag aproape de fiecare data de la aceeasi statie , Petrom 99 premium , exclus ca benzina sa fie proasta ca am facut plinul sapt. trecuta si a fost ok pana acum .
Sa aiba vreo legatura temperatura exterioara (3 grade C) , asta fiind cea mai mica temp. la care am mers cu masina de cand o am.
Ii rog pe cei ce au intampinat astfel de probleme sau au cunostinte despre asta sa ma ajute si pe mine cu o informatie, sa stiu in ce directie sa-mi indrept cautarile .
Va multumesc !
LE: Am facut dimineata testul cu agrafa si nu am nici o eroare stocata . Urmeaza in seara asta sa verific fisele de la bujii .
Ultima modificare făcută de cozmino la Sam 10 Nov, 2007 3:20 pm, modificat de 3 ori în total
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
O jumatate de problema(cred eu) e rezolvata .
Am scos fisele rand pe rand si se pare ca una din ele nu mai functioneaza .
Acum, intrebare , ce-mi recomandati din urmatoarele fise de bujii :
1. Carol - 110ron
2. Champion - 125 ron
3. Bosch - 180 ron
4. Beru(de astea sunt si pe masina) - aprox. 500ron
Am scos fisele rand pe rand si se pare ca una din ele nu mai functioneaza .
Acum, intrebare , ce-mi recomandati din urmatoarele fise de bujii :
1. Carol - 110ron
2. Champion - 125 ron
3. Bosch - 180 ron
4. Beru(de astea sunt si pe masina) - aprox. 500ron
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Deci , am cumparat fise Bosch Silicone Power si in seara asta m-am apucat de schimbat .
Cu o foaie si un pix in mana, am notat ordinea lor si m-am pus pe treaba . Cand pornesc motorul, surpriza , acelasi comportament .
M-am apucat iar sa scot fisele , rand pe rand, sa vad daca dau scanteie . Toate dau in afara de cea care apare in imagine , cea veche care nu dadea fiind in acelasi loc cu asta .
Dupa ce am oprit motorul si am vrut din nou sa-l pornesc s-a aprins "check engine", a stocat codul 085 - Immobiliser -Wrong signal , dupa ce l-am citit cu agrafa a disparut reaparand din nou dupa ce am oprit motorul si am vrut sa-l pornesc din nou . Mentionez ca motorul pornea fara probleme in ciuda erorii , check engine-ul aprinzandu-se dupa ce am oprit odata motorul si eram cu cheia pe pozitia III .
Am pus un desen in care e prezentata ordinea in care am pus fisele .
Am rugamintea, daca are cineva Autodata sau TIS si apare pe undeva ordinea in care trebuiesc acestea puse, il rog sa posteze imaginea aici .
Acum , are cineva idee ce poate fi ?
Corpul in care intra fisele( a 2-a poza) banuiesc ca este bobina de inductie . Poate fi aceasta de vina ? In caz unei functionari defectuase a acesteia ma gandesc ca motorul nu ar mai trebui sa porneasca deloc sau ma insel.
De asemenea daca ma poate indruma cineva spre un service cu tester(cred ca am nevoie de Tech1) , am sunat la Bosch Car Service(intr-o parte mi-au zis ca n-au mufa, intr-o parte ca nu au soft) , la Radacini ( e prea veche masina) , la Di-Bas ma programeaza peste 3 sapt. .
Nu stiu daca are vreo relevanta, dar problema a aparut dupa ce am trecut prin transeele dintre Unirea->Tineretului cu ceva viteza .
Deja am inceput sa caut bobina de inductie(banuiesc ca asta e , dar nu o cumpar pana nu primesc o parere avizata) :
1. Facet - 500 Ron
2.Intermotor - 390 Ron
3.Mobiltron - 260 Ron
Va multumesc anticipat !
Cu o foaie si un pix in mana, am notat ordinea lor si m-am pus pe treaba . Cand pornesc motorul, surpriza , acelasi comportament .
M-am apucat iar sa scot fisele , rand pe rand, sa vad daca dau scanteie . Toate dau in afara de cea care apare in imagine , cea veche care nu dadea fiind in acelasi loc cu asta .
Dupa ce am oprit motorul si am vrut din nou sa-l pornesc s-a aprins "check engine", a stocat codul 085 - Immobiliser -Wrong signal , dupa ce l-am citit cu agrafa a disparut reaparand din nou dupa ce am oprit motorul si am vrut sa-l pornesc din nou . Mentionez ca motorul pornea fara probleme in ciuda erorii , check engine-ul aprinzandu-se dupa ce am oprit odata motorul si eram cu cheia pe pozitia III .
Am pus un desen in care e prezentata ordinea in care am pus fisele .
Am rugamintea, daca are cineva Autodata sau TIS si apare pe undeva ordinea in care trebuiesc acestea puse, il rog sa posteze imaginea aici .
Acum , are cineva idee ce poate fi ?
Corpul in care intra fisele( a 2-a poza) banuiesc ca este bobina de inductie . Poate fi aceasta de vina ? In caz unei functionari defectuase a acesteia ma gandesc ca motorul nu ar mai trebui sa porneasca deloc sau ma insel.
De asemenea daca ma poate indruma cineva spre un service cu tester(cred ca am nevoie de Tech1) , am sunat la Bosch Car Service(intr-o parte mi-au zis ca n-au mufa, intr-o parte ca nu au soft) , la Radacini ( e prea veche masina) , la Di-Bas ma programeaza peste 3 sapt. .
Nu stiu daca are vreo relevanta, dar problema a aparut dupa ce am trecut prin transeele dintre Unirea->Tineretului cu ceva viteza .
Deja am inceput sa caut bobina de inductie(banuiesc ca asta e , dar nu o cumpar pana nu primesc o parere avizata) :
1. Facet - 500 Ron
2.Intermotor - 390 Ron
3.Mobiltron - 260 Ron
Va multumesc anticipat !
mrobert
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2007
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
@1.7dti_edition2000 - M-am gandit si eu la partea cu ECU, insa ma rog sa fie doar bobina . Din experienta ta, daca ar fi pe duca ECU ce simptome ar trebui sa intalnesc ?
Revin, cu alta descoperire fabuloasa pe care nu am remarcat-o aseara cand am schimbat fisele .
Am bagat iar surubelnita in fisa respectiva si am pus-o la masa si am lasat-o mai mult . Se pare ca da o scanteie(odata cam la 4-5 secunde), dar foarte foarte mica, daca nu esti atent nu se observa chiar si pe intuneric .
La celelalte fise nu e nevoie sa bag nimic metalic in ele ( de ex. surubelnita), e de ajuns sa le apropii de masa si fac arc .
Acum, rugaminte, la cine are TIS , daca imi poate da ceva imagini cu pasii ce trebuiesc urmati pentru a demonta bobina de la locul ei . Din scurta privire aruncata asta seara pare o operatiune oarecum dificila din cauza spatiului foarte mic de lucru, banuiesc ca va trebui sa demontez secondary air pump ptr a putea scoate bobina .
Multumiri celor ce au raspuns si vor raspunde !
Revin, cu alta descoperire fabuloasa pe care nu am remarcat-o aseara cand am schimbat fisele .
Am bagat iar surubelnita in fisa respectiva si am pus-o la masa si am lasat-o mai mult . Se pare ca da o scanteie(odata cam la 4-5 secunde), dar foarte foarte mica, daca nu esti atent nu se observa chiar si pe intuneric .
La celelalte fise nu e nevoie sa bag nimic metalic in ele ( de ex. surubelnita), e de ajuns sa le apropii de masa si fac arc .
Acum, rugaminte, la cine are TIS , daca imi poate da ceva imagini cu pasii ce trebuiesc urmati pentru a demonta bobina de la locul ei . Din scurta privire aruncata asta seara pare o operatiune oarecum dificila din cauza spatiului foarte mic de lucru, banuiesc ca va trebui sa demontez secondary air pump ptr a putea scoate bobina .
Multumiri celor ce au raspuns si vor raspunde !
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Maine urmeaza sa fac un test bobinei de inductie la indrumarile lui 1.7dti_edition2000 . Sper ca in urma acestui test sa elucidez misterul si sa descopar daca problema provine de la bobina de inductie sau de la ECU.
Acum , daca e cineva din Bucuresti cu unul din motoarele de mai jos sau cineva care are o bobina de la unul din motoarele de mai jos si este binevoitor si ma poate ajuta sa luam pentru 5 minute bobina de inductie si sa o punem pe masina sa vedem daca de acolo e buba.
Mai jos e o lista cu modele pe care e intalnita aceasta bobina :
C14SE From Eng No. 2T14053
E16SE, C16SE, From Chassis No. L4000001
Corsa-B (also Tigra) 1993-2001
Fits engine range,
X12SZ, X14SZ, X14XE,
C14SE, C16XE, X16XE,
C14SEL, C16SEL.
Astra-F Mk3 1992-1998
Fits engine range,
14NV,
14SE, C14SE From Eng No. 2T14053
C14NZ, X14NZ, X16SZ, X14XE,
16NZR, C16XE, X16XE, X16SZR,
C16SE, X16XEL.
Astra-G Mk4 1998-2004
Fits engine range,
X16SZR
Cavalier Mk3 1989-1995
Fits engine range,
X16SZ
Vectra-B
Fits engine range,
X16SZR, X16XEL
Acum , daca e cineva din Bucuresti cu unul din motoarele de mai jos sau cineva care are o bobina de la unul din motoarele de mai jos si este binevoitor si ma poate ajuta sa luam pentru 5 minute bobina de inductie si sa o punem pe masina sa vedem daca de acolo e buba.
Mai jos e o lista cu modele pe care e intalnita aceasta bobina :
C14SE From Eng No. 2T14053
E16SE, C16SE, From Chassis No. L4000001
Corsa-B (also Tigra) 1993-2001
Fits engine range,
X12SZ, X14SZ, X14XE,
C14SE, C16XE, X16XE,
C14SEL, C16SEL.
Astra-F Mk3 1992-1998
Fits engine range,
14NV,
14SE, C14SE From Eng No. 2T14053
C14NZ, X14NZ, X16SZ, X14XE,
16NZR, C16XE, X16XE, X16SZR,
C16SE, X16XEL.
Astra-G Mk4 1998-2004
Fits engine range,
X16SZR
Cavalier Mk3 1989-1995
Fits engine range,
X16SZ
Vectra-B
Fits engine range,
X16SZR, X16XEL
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Am avut si eu o problema asemanatoare legata de aprindere prima data am crezut ca este de la fise, am schimbat fisela si degeaba, dupa ce am schimbat fisele am banuit modulul de aprindere si am vrut sa il schimb dar nu nu m-am grabit si bine am facut pina nu am verificat.
Problema la mine se manifesta in felu urmator: nu imi dadea scinte pe bujia 2 si 3 (citodata dadea citeodata nu pina intr-o zi cind nu mai isi revenea)
Sfatul meu este sa vezi daca iti da scitea slaba sau deloc pe bujia la care zici ca ai probleme ( o verifici cu fisa scoasa afara si cu o buje infipta in fisa si o atingi de blocu motor, atentie cum ti fisa ). Sau in momentu cind masina incepe sa tremure deschizi capota si tragi de fise si vezi care bujie nu da scinte.
Problema la mine a fost de la ecu.
De la ECU pleaca 2 fire care intra in modulul de aprindere, un fir comanda bujia 2 si 3 si celalalt fir bujia 1 si 4, aceste fire intra in pinii 4 si 3 in modulul de aprindere ( mufa modulului este numerotata ) prin pinii 1 si 2 este alimentat modulul de aprindere respectiv 1 + si 2 - .
Ca sa localizez mai exact problema sa vad daca e de la ECU sau de la modulul de aprindere am inversat cele 2 fire care vin dinspre ECU spre modulu de aprindere si anume 3 si 4. Am scos toate bujiile si am pus pe cineva sa dea la cheie si am observat ca nu mai aveam scinte pe bujia 1 si 4 si aveam pe cela care imi facea probleme pe bujiile 2 si 3. Deci pe un fir care venea de la ECU la modulul de aprindere nu aveam semnal trebuia sa am 1V/20ms. Asa am localizat problema.
Problema la mine se manifesta in felu urmator: nu imi dadea scinte pe bujia 2 si 3 (citodata dadea citeodata nu pina intr-o zi cind nu mai isi revenea)
Sfatul meu este sa vezi daca iti da scitea slaba sau deloc pe bujia la care zici ca ai probleme ( o verifici cu fisa scoasa afara si cu o buje infipta in fisa si o atingi de blocu motor, atentie cum ti fisa ). Sau in momentu cind masina incepe sa tremure deschizi capota si tragi de fise si vezi care bujie nu da scinte.
Problema la mine a fost de la ecu.
De la ECU pleaca 2 fire care intra in modulul de aprindere, un fir comanda bujia 2 si 3 si celalalt fir bujia 1 si 4, aceste fire intra in pinii 4 si 3 in modulul de aprindere ( mufa modulului este numerotata ) prin pinii 1 si 2 este alimentat modulul de aprindere respectiv 1 + si 2 - .
Ca sa localizez mai exact problema sa vad daca e de la ECU sau de la modulul de aprindere am inversat cele 2 fire care vin dinspre ECU spre modulu de aprindere si anume 3 si 4. Am scos toate bujiile si am pus pe cineva sa dea la cheie si am observat ca nu mai aveam scinte pe bujia 1 si 4 si aveam pe cela care imi facea probleme pe bujiile 2 si 3. Deci pe un fir care venea de la ECU la modulul de aprindere nu aveam semnal trebuia sa am 1V/20ms. Asa am localizat problema.
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
@ANDREI_BAI - Asta m-a indrumat si 1.7dti_edition2000 sa fac .
Acum, lamurire , deci doar firele 3 si 4 le inversez (banuiesc ca scrie pe mufa ce vine de la ECU si intra in Bobina de inductie) . Intreb pentru ca 1.7dti_edition2000 mi-a zis sa schimb oricare 2 fire intre ele, acum la vedere mesajului tau nici nu stiu ce sa mai fac .
Am inteles cam ce e de facut, daca lipsa scanteiei se muta pe alta fisa(e problema dinspre ECU) daca lipsa scanteiei ramane la aceeasi fisa(e problema din bobina de inductie) .
Acum , tu cum ai remediat problema ? La tine a fost vorba doar de un fir intrerupt intre bobina-ecu sau s-a intervenit la repararea ecu-ului ?
Altceva, daca tot ai facut operatiunea asta . Eu ma gandeam sa nu scot firele din mufa(poate risc sa o stric) si sa tai 4 fire de lungime egala , sa le pun in capate cate o bucata de plastic de la mina pixului ca sa le tina pe pini . Bineinteles, daca pot scoate usor cele 2 fire din mufa, le scot .
Multumesc frumos !
Maine de dimineata ma pun pe treaba si revin cu feedback-ul operatiunii .
Acum, lamurire , deci doar firele 3 si 4 le inversez (banuiesc ca scrie pe mufa ce vine de la ECU si intra in Bobina de inductie) . Intreb pentru ca 1.7dti_edition2000 mi-a zis sa schimb oricare 2 fire intre ele, acum la vedere mesajului tau nici nu stiu ce sa mai fac .
Am inteles cam ce e de facut, daca lipsa scanteiei se muta pe alta fisa(e problema dinspre ECU) daca lipsa scanteiei ramane la aceeasi fisa(e problema din bobina de inductie) .
Acum , tu cum ai remediat problema ? La tine a fost vorba doar de un fir intrerupt intre bobina-ecu sau s-a intervenit la repararea ecu-ului ?
Altceva, daca tot ai facut operatiunea asta . Eu ma gandeam sa nu scot firele din mufa(poate risc sa o stric) si sa tai 4 fire de lungime egala , sa le pun in capate cate o bucata de plastic de la mina pixului ca sa le tina pe pini . Bineinteles, daca pot scoate usor cele 2 fire din mufa, le scot .
Multumesc frumos !
Maine de dimineata ma pun pe treaba si revin cu feedback-ul operatiunii .
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- mircea hau
- **
- 60 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2004
- Dambovita
mircea hau
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Neavand stare in casa, am coborat la masina si m-am mai apucat de bibilit putin fisele.
Ce am mai observat in seara asta : in momentul in care scot o fisa care functioneaza si o tin in aer (sau o pun la masa) incepe sa circule curent(adica se vede cum se formeaza niste arcuri) pe izolatia fisei respective exact de unde pleaca din bobina , in locurile in care cablurile fiselor sunt unele langa altele se formeaza arcuri intre fisa scoasa si celelalte .
Aceste arcuri se formeaza oriunde cablul fisei scoase e in apropierea altor cabluri ale fiselor(practic, cam peste tot se vede cum circula curent pe izolatia fiselor) .
Acum intreb si eu ca prostul, e normal sa se intample asta ?!?!
Ce am observat la fisele vechi(Beru) care le-am scos de pe masina ca fisele 1 cu 4 si 2 cu 3 (cam pe la mijlocul lungimii lor, erau bagate intr-un tub de plastic, in genul celor ce se folosesc la instalatia electrica din casa) . Deci erau grupate cate 2 (Fig.1)
Nu stiu daca are vreo importanta, pe lang acest aspect, in apropierea bobinei, aceste cabluri ale fiselor erau puse intr-un distantier din plastic, astfel neatingandu-se cablurile fiselor intre ele. (Fig.2)
In momentul in care am schimbat fisele a trebuie sa le scot din acel distantier de plastic, pe care l-am pus pe motor si evident cand am pornit motorul din cauza vibratiilor acesta a cazut si minune , l-am gasit asta seara insa nu am apucat sa-l pun la loc.
Ce am mai observat in seara asta : in momentul in care scot o fisa care functioneaza si o tin in aer (sau o pun la masa) incepe sa circule curent(adica se vede cum se formeaza niste arcuri) pe izolatia fisei respective exact de unde pleaca din bobina , in locurile in care cablurile fiselor sunt unele langa altele se formeaza arcuri intre fisa scoasa si celelalte .
Aceste arcuri se formeaza oriunde cablul fisei scoase e in apropierea altor cabluri ale fiselor(practic, cam peste tot se vede cum circula curent pe izolatia fiselor) .
Acum intreb si eu ca prostul, e normal sa se intample asta ?!?!
Ce am observat la fisele vechi(Beru) care le-am scos de pe masina ca fisele 1 cu 4 si 2 cu 3 (cam pe la mijlocul lungimii lor, erau bagate intr-un tub de plastic, in genul celor ce se folosesc la instalatia electrica din casa) . Deci erau grupate cate 2 (Fig.1)
Nu stiu daca are vreo importanta, pe lang acest aspect, in apropierea bobinei, aceste cabluri ale fiselor erau puse intr-un distantier din plastic, astfel neatingandu-se cablurile fiselor intre ele. (Fig.2)
In momentul in care am schimbat fisele a trebuie sa le scot din acel distantier de plastic, pe care l-am pus pe motor si evident cand am pornit motorul din cauza vibratiilor acesta a cazut si minune , l-am gasit asta seara insa nu am apucat sa-l pun la loc.
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- kristiansen
- *
- 27 mesaje
- din 16 Dec 2007
- Astra 1994 caravan f
- Ialomita
kristiansen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 1994 caravan f
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2007
- Mesaj Privat
am si eu un astra caravan F , dec 94, C20XE, 2 litri ,16valve si din vara cand am luat-o , cand se incalzeste merge intrerupt motorul. uneori se opreste total.daca dau la automat porneste. daca o las sa se raceasca 15-20 min pleaca iar si merge pina se incalzeste . in vara simptomele erau f slabe, doar cand luam piciorul de pe acceleratie se intrerupea putin si ca sa accelez trebuia sa apas acc mai tare si isi revenea. acum imediat cum ajunge la 70-80 grade e gata.tre s-o las sa se raceasca.nici nu pot sa plec cu ea undeva. cand e rece merge motorul super.are 150 CP.nu conduc sportiv.azi a inceput sa se auda esapamentul putin infundat. ce se intimpla ? am fost la 2 testere si mi-au spus ca are 2 erori la debitmetru si la sonda lamda,dar ca cu aceste erori merge masina fara probleme . mi-au sters erorile din calculator si tot asa face. cand merge asa intrerupt se aprind si se sting martorii de la ulei baterie.ulei are.cade turometru si uneori isi revine turatia alteori se opreste motorul
- valyd11
- **
- 384 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 384
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare: Unde se afla ECU la Vectra A cu motor X16SZ? Mie nu vrea sa imi mai porneasca deloc, invarte electromotoru dar nu porneste. In afara de fise si bujii de la ce ar putea fi? va intreb unde e ECU ca sa fac si eu testul care l-ati facut voi mai sus sa vad daca e de la bobina sau de la el... Multumesc mult si astept raspuns ....cat mai urgent ca merg cu ratb-ul acum...
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat