- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am testat 3 zile masina din subj.
interior OK, destul de confortabila, control dublu-climatronic cam complicat
masina e frumoasa, multe capete intoarse pe strada, cativa m-au si salutat "salut sefu" asa ceva
motor - SLAAAB, mult mult mai slab decat m-am asteptat. Dadea impresia de ~80-90 CP. Ma intreb daca asta e asa slab, oare poate fi cel de 150CP mult mai bun?
In comparatie motorul de 1.7cdti 100CP era MUULT mai bun, il recomand!!
suspensii - VARZA. De fapt varza pt stilul meu. Suspensii moale, deci trece f.f. bine peste gropi, f. confortabila
Problema e la viraje luate mai in viteza sau franari de urgenta, unde masina devine foarte instabila, toata masina da impresia ca si cum ar fi pe apa, se misca sub tine.
Frane - ok, insa din cauza suspensiilor evident nu puteau face mult
In concluzie motorul nu-l recomand deloc
masina eventual intr-o varianta mai sportiva cu suspensii mai tari, si lasata mai jos (era tare inalta) devine chiar f. buna
interior OK, destul de confortabila, control dublu-climatronic cam complicat
masina e frumoasa, multe capete intoarse pe strada, cativa m-au si salutat "salut sefu" asa ceva
motor - SLAAAB, mult mult mai slab decat m-am asteptat. Dadea impresia de ~80-90 CP. Ma intreb daca asta e asa slab, oare poate fi cel de 150CP mult mai bun?
In comparatie motorul de 1.7cdti 100CP era MUULT mai bun, il recomand!!
suspensii - VARZA. De fapt varza pt stilul meu. Suspensii moale, deci trece f.f. bine peste gropi, f. confortabila
Problema e la viraje luate mai in viteza sau franari de urgenta, unde masina devine foarte instabila, toata masina da impresia ca si cum ar fi pe apa, se misca sub tine.
Frane - ok, insa din cauza suspensiilor evident nu puteau face mult
In concluzie motorul nu-l recomand deloc
masina eventual intr-o varianta mai sportiva cu suspensii mai tari, si lasata mai jos (era tare inalta) devine chiar f. buna
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
1. In ce sens este mai bun 1.7CDTI 100 cai fata de 1.9CDTI de 120 cai? Ca pret/performanta te referi? pentru ca dpvd al performantelor este aproape imposibil sa fie mai bun cel cu putere si cilindree mai mica.
2. Vectra se vrea un autovehicol de clasa medie, confortabil si bun, in nici un caz sportiv, si daca vrei suspensii tari, garda joasa este varianta GTS. In esenta masina din principiu nu se potrivea cu ce doreai tu, dar mie spre exemplu imi place mai mult o suspensie moare.
2. Vectra se vrea un autovehicol de clasa medie, confortabil si bun, in nici un caz sportiv, si daca vrei suspensii tari, garda joasa este varianta GTS. In esenta masina din principiu nu se potrivea cu ce doreai tu, dar mie spre exemplu imi place mai mult o suspensie moare.
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
sandu, noi astia cu Vectre A suntem obisnuiti sa se cutremure fundul sub noi la orice bumbisor in asfalt, dar si sa stam lipiti de drum in curbe si viteze mari.
Si sunt sigur ca 4EST a avut probleme de acomodare cu motorul - teoretic mai puternic - de pe Vectra noua, fie si pentru faptul ca cei 120 de cai trebuie sa miste o caroserie mult mai impresionanta decat cea a unei Vectre A cu "doar" 115 cai.
Totusi, ma mir si eu cu privire la motorul de 100CP CDTI.
4EST - la ce anume te referi cand spui ca e mai bun: la reprize cumva?
Si sunt sigur ca 4EST a avut probleme de acomodare cu motorul - teoretic mai puternic - de pe Vectra noua, fie si pentru faptul ca cei 120 de cai trebuie sa miste o caroserie mult mai impresionanta decat cea a unei Vectre A cu "doar" 115 cai.
Totusi, ma mir si eu cu privire la motorul de 100CP CDTI.
4EST - la ce anume te referi cand spui ca e mai bun: la reprize cumva?
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
Motorul e mai bun aproape la toate
Din start va spun ca diferenta de greutate intre cele 2 masini e mica, si cei +20CP in plus ai Vectrei ar fi trebuit sa fie mai mult decat cei ~10-15% in plus la greutate.
Singurul punct "bun" al motorului 1.9cdti 120CP e ca trage la fel de "prost" pe o plaja larga de turatii: 2000-5000 trage la fel. Nu simti nici crestere nici scadere de putere cum mergi in turatii
pe cand cel de 100CP se comporta ca un disel normal - trage bine intre 2300-3800 rpm
Pur si simplu Vectra A se misca taaare greu, chiar si la plecari de pe loc trebuie sa fii atent sa nu moara motorul, asa puturos e. Ce sa mai zic cand venea din fata o masina la ~500m si accelram, dupa ~10 sec aproape ca nu te apropiai deloc de ala din fata. Si eram flat-out
pe cand la Meriva, cum o calcai, cu tasnea in fata
Ca si sumar, 19cdti 120cp se comporta ca un motor ~80CP FOARTE elastic, pe cand 1.7cdti 100CP era cam ca un motor de ~110CP
Nici prin gand n-am comparat cu Vectra A a mea de 115Cp si cu 200kg mai usoara
Am comparat cu masinile ce le conduc la servici: Corsa 1.7dti 75CP, astra 1.7dti 75CP, Fabia 1.9tdi 101CP
Ca acceleratie, le pun in ordinea urmatoare: astra 75cp, vectra120cp, corsa75cp, meriva100cp, fabia101cp
Din start va spun ca diferenta de greutate intre cele 2 masini e mica, si cei +20CP in plus ai Vectrei ar fi trebuit sa fie mai mult decat cei ~10-15% in plus la greutate.
Singurul punct "bun" al motorului 1.9cdti 120CP e ca trage la fel de "prost" pe o plaja larga de turatii: 2000-5000 trage la fel. Nu simti nici crestere nici scadere de putere cum mergi in turatii
pe cand cel de 100CP se comporta ca un disel normal - trage bine intre 2300-3800 rpm
Pur si simplu Vectra A se misca taaare greu, chiar si la plecari de pe loc trebuie sa fii atent sa nu moara motorul, asa puturos e. Ce sa mai zic cand venea din fata o masina la ~500m si accelram, dupa ~10 sec aproape ca nu te apropiai deloc de ala din fata. Si eram flat-out
pe cand la Meriva, cum o calcai, cu tasnea in fata
Ca si sumar, 19cdti 120cp se comporta ca un motor ~80CP FOARTE elastic, pe cand 1.7cdti 100CP era cam ca un motor de ~110CP
Nici prin gand n-am comparat cu Vectra A a mea de 115Cp si cu 200kg mai usoara
Am comparat cu masinile ce le conduc la servici: Corsa 1.7dti 75CP, astra 1.7dti 75CP, Fabia 1.9tdi 101CP
Ca acceleratie, le pun in ordinea urmatoare: astra 75cp, vectra120cp, corsa75cp, meriva100cp, fabia101cp
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Deci daca vectra de 120 cai tu o pui ca acceleratie la egal cu astra 75 cai, eu nu mai am nimic de comentat.
Doar un sfat, lasa senzatiile si inregistreaza timpii de acceleratie, vei vedea cum pe vectra desi ai senzatia ca accelereaza mai prost, realitatea este exact inversa, si este normal sa fie asa.
Doar un sfat, lasa senzatiile si inregistreaza timpii de acceleratie, vei vedea cum pe vectra desi ai senzatia ca accelereaza mai prost, realitatea este exact inversa, si este normal sa fie asa.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
bai...hai sa stabilim clar, pt ca vad ca multe lume inca nu a inteles.
efectul motorului, masurat in cai(KW), nu are nimic in comun cu acceleratia, si mai degraba cu viteza maxima. ce vreti voi sa comparati este momentul/cuplu, indicat Nm, si mai ales rpm'ul la care este masuarat. Hai sa purtam o discutie tehnica, nu de "cofetari".
dar si asa vorbind, 1.9cdti are 270Nm de la 2k la 3k, ce cand C20NE cam 170 la 3000 si....
legat modul in care vectra C se comporta in viraje, sunt convins ca este doar o parere superficiala. asta provine din faptul ca vectra C are punte intependenta pe spate si se aseaza altfel in curbe. acelasi lucru l'am simtit si eu cand am trecut de la A la B, dar m'am inselat. am descoperit ca de fapt sta mult mai bine si la sarcini mai mari.
Ultima modificare făcută de Thanatos la Lun 09 Mai, 2005 9:27 am
efectul motorului, masurat in cai(KW), nu are nimic in comun cu acceleratia, si mai degraba cu viteza maxima. ce vreti voi sa comparati este momentul/cuplu, indicat Nm, si mai ales rpm'ul la care este masuarat. Hai sa purtam o discutie tehnica, nu de "cofetari".
dar si asa vorbind, 1.9cdti are 270Nm de la 2k la 3k, ce cand C20NE cam 170 la 3000 si....
legat modul in care vectra C se comporta in viraje, sunt convins ca este doar o parere superficiala. asta provine din faptul ca vectra C are punte intependenta pe spate si se aseaza altfel in curbe. acelasi lucru l'am simtit si eu cand am trecut de la A la B, dar m'am inselat. am descoperit ca de fapt sta mult mai bine si la sarcini mai mari.
Ultima modificare făcută de Thanatos la Lun 09 Mai, 2005 9:27 am
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
pai da, eu raportezi puterea de la vectra C / greutatea vectraC si putere Corsa/greutate Corsa
Poate ca e cutia mai lunga la Vectra C si astra contribuie la acceleratii mai slabe
Thanatos, nu compar deloc 1.9cdti cu benzinarul meu, nu e corect.
Iar in legatura cu stabilitatea - daca tie la franare ti se pare normal sa-ti fuga spatele stanga/dreapta.... si iti spun, am mai mers cu masini cu suspensie independenta, si e super. Efectiv suspensia e prea moale si masina valseaza pe roti
Poate ca e cutia mai lunga la Vectra C si astra contribuie la acceleratii mai slabe
Thanatos, nu compar deloc 1.9cdti cu benzinarul meu, nu e corect.
Iar in legatura cu stabilitatea - daca tie la franare ti se pare normal sa-ti fuga spatele stanga/dreapta.... si iti spun, am mai mers cu masini cu suspensie independenta, si e super. Efectiv suspensia e prea moale si masina valseaza pe roti
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
In primul rand haideti sa nu comparam Vectra cu Corsa. Iar impresia de "moleseala" ti-o da orice masina mare si confortabila. O masina mica iti da impresia de nervozitate tocmai pt. ca e mai instabila si face "scandal" mai mare. Iar despre stabilitate masina iti poate da impresia ca "fuge" de spate tocmai pt. ca nu ai perceptia corecta asupra vitezei cu care mergi; incearca sa iei virajul cu o Vectra A la aceiasi viteza cu Vectra C (la limita) si sa vezi atunci senzatii... Iar aici mai intervine si servoasistarea directiei care este cam prea mare la masinile noi mai ales daca nu au servodirectie progresiva, lucru cu care dc. nu esti obisnuit ai tendinta sa tragi prea tare de volan.
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
pai tocmai ca eu am o Vectra A, si dupa ce am ajuns acasa chiar am dat o tura sa vad oare si la mine face asa noasol? Si am constatat ca desi si la Vectra A suspensia e mai moale decat as vrea eu, e mult mai stabila masina decat Vectra C din test drive, si suspensia Vectra A e mai tare decat C
acum n-are rost sa ne contrazicem, eu v-am dat feedback-ul meu referitor la test-drive, puteti sa fiti sau nu de acord cu el, cel mai bine testati si voi si vedeti cum vi se pare. Ca atlfel nu prea are rost sa discutam teorii, intentia mea e sa trag un semnal de alarma pentru cei interesati de masina, si sa fie atenti la acest aspect
acum n-are rost sa ne contrazicem, eu v-am dat feedback-ul meu referitor la test-drive, puteti sa fiti sau nu de acord cu el, cel mai bine testati si voi si vedeti cum vi se pare. Ca atlfel nu prea are rost sa discutam teorii, intentia mea e sa trag un semnal de alarma pentru cei interesati de masina, si sa fie atenti la acest aspect
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
_Dragos_
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu am deja 5200 km cu masina(Vectra C) si pot sa spun ca sta excelent pe drum.Eu am motorul 1,9cdti de 150cp care este ceva mai puternic decat cel de 120 si cuplul este un pic mai mare dar mi se pare ca acceleratiile sunt foarte bune pt 1,6 tone cat are masina.Chiar pot sa spun ca motorul este excelent si este primul lucru care imi place la aceasta masina.
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
In legatura cu faptul ca vectra parea "puturoasa", am avut si eu o impresie similara cand am condus 3 zile un clio hatchback pe benzina. Mi se parea ca mananca pamantul. La fel si cu alt clio 1.4 tdci . Aveam impresia ca zboara de sub mine... dar cand am facut o "mica" liniuta cu vectra mea am constatat ca nu e chiar asa. O masina mica cu rapoarte scurte (cel mai important) iti da impresia ca accelereaza mult mai bine decat una mare cu rapoarte lungi (cu a 2-a m-am dus la 70 si am lasat in urma cele 2 clio (si un matiz care nu se mai pune problema) care trebuiau sa schimbe treapta). Faptul ca ti se termina treapta a 2-a repede la o masina iti poate da impresia ca accelereaza bine fiind obisnuit cu o masina cu trepte mai lungi.. dar eu cand scbhimbam a 3-a ceilalti schimbau a 4-a...
Acum eu nu stiu cum sunt masinile testate de 4EST dar cu cat stai mai sus si rapoartele cutiei de viteza sunt mai apropiate ai senzatia de acceleratie buna cand de fapt nu e... De obicei la motoarele mai mici (1.7) se pun cutii de viteze cu rapoarte stranse si pot da impresia de acceleratie mai buna..
Acum eu nu stiu cum sunt masinile testate de 4EST dar cu cat stai mai sus si rapoartele cutiei de viteza sunt mai apropiate ai senzatia de acceleratie buna cand de fapt nu e... De obicei la motoarele mai mici (1.7) se pun cutii de viteze cu rapoarte stranse si pot da impresia de acceleratie mai buna..
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
@4 EST: fara suparare, eu am Vectra A si imi place mult masina.
Totusi, cand am condus Vectra C, adica acum aprox. 6 luni, nu am avut comentarii negative din nici un punct de vedere. Este o masina legata, confortabila si ofera senzatii atat la stabilitate cat si la viteza. E drept eu am condus 1,8 16v.
Sunt de acord insa cu ideea ca gusturile nu se discuta.
Totusi, cand am condus Vectra C, adica acum aprox. 6 luni, nu am avut comentarii negative din nici un punct de vedere. Este o masina legata, confortabila si ofera senzatii atat la stabilitate cat si la viteza. E drept eu am condus 1,8 16v.
Sunt de acord insa cu ideea ca gusturile nu se discuta.
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
legat de acceleratie am mentionat si eu ca are cutia mai lunga, ceea ce e normal intr-un fel sau altul. Insa erau probleme la accelratie chiar si in trafic (depasiri), ceea nu mai tine neaparat de cutie, pt ca retrogradam
iar in leg cu suspensiile....poate unora le place masina ca o barca, nici o problema. Eu va ziceam doar ca nu sta bine pe curbe / franare (asta care am condus-o)
iar in leg cu suspensiile....poate unora le place masina ca o barca, nici o problema. Eu va ziceam doar ca nu sta bine pe curbe / franare (asta care am condus-o)
_Dragos_
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu cred ca tu nu te-ai acomodat cu stilul de condus optim la un diesel.In general la diesel nu ai de ce sa retrogradezi la depasiri.Masina are cuplu mare de la 1750.
Iar Vectra C franeaza aproape cel mai bine din clasa medie.Singura care sta un pic mai bine este Noua Seria 3.Si fiind foarte lata sta mai bine pe sosea decat Vectra B(am condus si d'asta).
Iar Vectra C franeaza aproape cel mai bine din clasa medie.Singura care sta un pic mai bine este Noua Seria 3.Si fiind foarte lata sta mai bine pe sosea decat Vectra B(am condus si d'asta).
- 4EST
- OP
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
_Dragos_
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu exact cat are a mea garda la sol.Este destul de inalta.Dar tot trebuie sa am grija la bordurile mai inalte.La aia pe care ai condus-o era modificata garda la sol din service sau asa venise ea?Intreb pentru ca din cate stiu nu exista optiunea asta la Vectra.Deci poate o inaltasera la service.Totusi Vectra este o masina destul de inalta,mai inalta decat Passat-ul de exemplu.