- undertaken12
- OP
- 4 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Vectra 1998 X18XE
- Dolj
undertaken12
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
Va rog, ma poate ajuta cineva cu un sfat ? Detin un vectra B din '96 si observ odata la ~ 2-3 luni ca-mi apare in bord mesajul * Oil Lack* si completez de fiecare data cu cate ~ 1 L... ! Masina ori papa ulei , ori pierde ulei , dar in ultimul caz nu am observat scurgeri sau pete sub ea... scoate si ceva fum cam alb zic eu chiar si cand sta la ralantiu... ma gandesc ca ar trebui schimbati segmentii? Ar mai fii o problema foarte des intalnita la opel-uri ... > OSCILEAZA si RALANTIUL de la 1000 rot la 2000 si cateodata chiar ramane blocat pe la 1500 -1700 - 2000 ... am curatat clapeta, dar aceleasi probleme... sa fie acel IAC ? Sincer va spun , sunt DISPERAT mai ales de acea variatie a turatiei... VA ROG MULT sa ma ajutati! Orice sfat e binevenit! MULTUMESC ! STIMA!
AndreiGMF
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
Buna,
In primul rand ar trebui sa ne spui ce tip de motor ai ( X16XEL...), din cate stiu e trecut in C.I a masinii. Consumul de ulei a fost o problema si la mine, pe cand aveam Astra F cu motor de 1,6 16v (x16xel), cam 1 l la 1500 km, (nemtii gaseau normal un consum de ulei ptr tipul asta de 0,6l la 1000 km deci o problema de constructie). Urmareste scurgerile din jurul capacului de la culbutori (pe unde pui ulei in motor), poate se prelinge pe acolo. Daca ai fum alb cred ca il consuma asa putin cate putin. Poti testa asta...mergand in frana de motor aprox 1- 2 km asa mai in forta si apoi calcata la blana (schimbat la 3500 - 4000) sa vezi norul de fum alb din spatele tau (la mine atunci se vedea cel mai bine). Ca sa-i faci o reparatie motorului te costa destul de mult (2500 ron aprox), poti incerca cu semeringurile de la supape, dar crede-ma nu e o solutie prea buna sa faci reparatie capitala si sa vezi ca iti consuma mai mult decat inainte, sau poti cauta un motor la dezmembrari care sa fie "mai bun".
Pentru relanti-ul variabil incearca sa asculti motorul poate trage aer fals pe undeva, un fasait mai pronuntat, furtune crapate de inlocuit. Curata motorosul pas cu pas, curata EGR - ul sunt tutoriale care iti explica pas cu pas lucrul asta aici pe forum sau cu un search pe Google.
Am avut aceleasi probleme si le-am rezolvat cu ajutorul colegilor de forum, fara mecanici "priceputi". In final Opelul Astra F, l-am vandut si ma gandesc nostalgic la el. Bune masini si intretinere ieftina.
P.S. Incearca si fa-i testul "agrafa" vezi ce erori iti da.
Numai bine.
In primul rand ar trebui sa ne spui ce tip de motor ai ( X16XEL...), din cate stiu e trecut in C.I a masinii. Consumul de ulei a fost o problema si la mine, pe cand aveam Astra F cu motor de 1,6 16v (x16xel), cam 1 l la 1500 km, (nemtii gaseau normal un consum de ulei ptr tipul asta de 0,6l la 1000 km deci o problema de constructie). Urmareste scurgerile din jurul capacului de la culbutori (pe unde pui ulei in motor), poate se prelinge pe acolo. Daca ai fum alb cred ca il consuma asa putin cate putin. Poti testa asta...mergand in frana de motor aprox 1- 2 km asa mai in forta si apoi calcata la blana (schimbat la 3500 - 4000) sa vezi norul de fum alb din spatele tau (la mine atunci se vedea cel mai bine). Ca sa-i faci o reparatie motorului te costa destul de mult (2500 ron aprox), poti incerca cu semeringurile de la supape, dar crede-ma nu e o solutie prea buna sa faci reparatie capitala si sa vezi ca iti consuma mai mult decat inainte, sau poti cauta un motor la dezmembrari care sa fie "mai bun".
Pentru relanti-ul variabil incearca sa asculti motorul poate trage aer fals pe undeva, un fasait mai pronuntat, furtune crapate de inlocuit. Curata motorosul pas cu pas, curata EGR - ul sunt tutoriale care iti explica pas cu pas lucrul asta aici pe forum sau cu un search pe Google.
Am avut aceleasi probleme si le-am rezolvat cu ajutorul colegilor de forum, fara mecanici "priceputi". In final Opelul Astra F, l-am vandut si ma gandesc nostalgic la el. Bune masini si intretinere ieftina.
P.S. Incearca si fa-i testul "agrafa" vezi ce erori iti da.
Numai bine.
- Spirit Alb
- *
- 40 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Astra 2003 Y2.0DTH
- Cluj
Spirit Alb
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
salutare! nu ne-ai spus ce tip de ulei folosesti. masina fiind din 96, cred ca are o uzura destul de pronuntata a motorului. daca folosesti 5 sau 10w40, ai putea sa incerci un ulei putin mai gros. si daca si atunci mai papa, cu siguranta va papa mai putin. cat despre turatia oscilanta daca face la rece, poate sa fie cred eu, de la debitmetru. un mic transplant provizoriu ar trebui sa confirme sau sa elimine supozitia mea. dar ar putea fi si de la sonda lambda. oricum, un diagonstic cu testerul nu ar strica. numai bine!
- undertaken12
- OP
- 4 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Vectra 1998 X18XE
- Dolj
undertaken12
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
Recunosc - sunt copil la cap. *masini* , detin permis de aprox. 1 an si jumatate chiar daca am 24 ani... Am postat aseara acest anunt si din graba ( venit de pe drum ) un pic obosit, am omis sa specific niste detalii f. importante: motor benzina 1.8 - 16V - tip x18xe, am pus-o pe tester si nu da erori absolut DELOC! Cu siguranta problema legata de turatie este din vina depunerilor , ceva la IAC am inteles de la un prieten tot cu vectra b, acesta se poate curata sau inlocui...!? Ulei de motor folosesc CASTROL ceva mai gros - 10W40 fata de ce-au recomandat pe un biletel in lb. germana lipit langa motor , suna cam asa -> " Bitte Castrol 0W-30!" Oare de aici sa porneasca toata treaba legata de consumul de ulei? Am pus 10W-40 si nu 0w-30!? Este posibil ca la revizia ( ITP) din august sa-mi scoata noxele peste limita normala a acestei masini din cauza fumului alb ? Odata cu acest fum "alb..." se simte si miros de gaze ...! Este adevarat se scurge extrem de putin ulei pe langa capac... dar f. putin ... nu cred ca este problema lipsei de ulei de la 10 ml. scursi pe langa capac in decurs de 2 luni... Oricum voi inlocui si garnitura cat de curand! P.S: Multumesc frumos pt. raspunsuri celor 2 prieteni si colegi de forum! STIMA, Cosmin-Craiova![align=left]tin
- undertaken12
- OP
- 4 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Vectra 1998 X18XE
- Dolj
undertaken12
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
Recunosc - sunt copil la cap. *masini* , detin permis de aprox. 1 an si jumatate chiar daca am 24 ani... este masina mea luata ca incepator - MI-AM DORIT-O FOARTE MULT aceasta masinutza... Recunosc faptul ca la inceput o cam bruscam putin, fiind incepator... se mai oprea motorul cand ma grabeam si luam piciorul brusc de pe ambreiaj... Stim cu totii cum e... Cam de la cateva luni au aparut aceste probleme cu ralantiul... poate din cauza mea ca nu prea stiam ca incepator sa merg cu masina sa se fii acumulat mizerii, gaze nearse pe undeva....? Apropos... mergeam sub-turat cu acest motor zic eu maricel... cu 1500 Rot la treapta 5, adica 60 km / ora... nu stiam ca o subturez... cu a-3-a - de la 30 km/ h - 40-45 dupa care schimbam pe a-4-a la 40-50 km/h pt. ca mi se PREA mie ca este turat motoru, ca se aude prea tare... ce copil nestiutor... Am postat aseara acest anunt si din graba ( venit de pe drum ) un pic obosit, am omis sa specific niste detalii f. importante: motor benzina 1.8 - 16V - tip x18xe, am pus-o pe tester si nu da erori absolut DELOC! Cu siguranta problema legata de turatie este din vina depunerilor , ceva la IAC am inteles de la un prieten tot cu vectra b, acesta se poate curata sau inlocui...!? Ulei de motor folosesc CASTROL ceva mai gros - 10W40 fata de ce-au recomandat pe un biletel in lb. germana lipit langa motor , suna cam asa -> " Bitte Castrol 0W-30!" Oare de aici sa porneasca toata treaba legata de consumul de ulei? Am pus 10W-40 si nu 0w-30!? Este posibil ca la revizia ( ITP) din august sa-mi scoata noxele peste limita normala a acestei masini din cauza fumului alb ? Odata cu acest fum "alb..." se simte si miros de gaze ...! Este adevarat se scurge extrem de putin ulei pe langa capac... dar f. putin ... nu cred ca este problema lipsei de ulei de la 10 ml. scursi pe langa capac in decurs de 2 luni... Oricum voi inlocui si garnitura cat de curand! P.S: Multumesc frumos pt. raspunsuri celor 2 prieteni si colegi de forum! STIMA, Cosmin-Craiova!
AndreiGMF
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Gazele nu o sa iti iasa, ti-o spun tot din experienta, cu un "cadou" scapi, dar plamanii nostri nu scapa prea multe gaze nerespirate. Apoi treaba cu subturatul nu e bine dar nici nu se moare din asta, motorul e maricel si duce. SUBTURATUL nu e bun ptr catalizator...asa ca, mai iesi si la asfalt si curata.....catalizatorul
In principiu, uleiul se duce la talpa pe acceleratie, si nu cred ca ai rupt-o chiar asa. Motorul era obosit dinainte de a cumpara tu masina, km reali pot fi cu cel putin 100k peste 190 k care-i ai tu. Si nemtii fac mismasuri (potlogarii, magarii etc ) fara prea multe remuscari. Unde mai pui ca mai sunt si arabi pe acolo si masluiesc astia masini mai ceva ca samsarii nostri ( din experienta spun asta). Ulei, incearca Mobil 1,pentru motoare peste 100km, si 15w40 sau 20w50, mai vascos vine si vara. Nu mai baga bani in prostii,,,fa-i relantiul, si da-i talpa.
Numai bine.
Gazele nu o sa iti iasa, ti-o spun tot din experienta, cu un "cadou" scapi, dar plamanii nostri nu scapa prea multe gaze nerespirate. Apoi treaba cu subturatul nu e bine dar nici nu se moare din asta, motorul e maricel si duce. SUBTURATUL nu e bun ptr catalizator...asa ca, mai iesi si la asfalt si curata.....catalizatorul
In principiu, uleiul se duce la talpa pe acceleratie, si nu cred ca ai rupt-o chiar asa. Motorul era obosit dinainte de a cumpara tu masina, km reali pot fi cu cel putin 100k peste 190 k care-i ai tu. Si nemtii fac mismasuri (potlogarii, magarii etc ) fara prea multe remuscari. Unde mai pui ca mai sunt si arabi pe acolo si masluiesc astia masini mai ceva ca samsarii nostri ( din experienta spun asta). Ulei, incearca Mobil 1,pentru motoare peste 100km, si 15w40 sau 20w50, mai vascos vine si vara. Nu mai baga bani in prostii,,,fa-i relantiul, si da-i talpa.
Numai bine.
- ovidiu86_h
- **
- 162 mesaje
- din 19 Mai 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Hunedoara
ovidiu86_h
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2010
- Mesaj Privat
si eu am aceasta problema cu consumul de ulei x16xel din ce am vazut pe acest forum la tipul meu de motor este obijnuinta cat despre relantiu sa urce pana la 2000 rot/min ai ceva defectinune sigur incearca sa cureti egr-ul ,iac-ul iar daca ai acest relantiu si cu motorul cald vezi senzorul de temperatura lichid racire la mine e pe termostat.
- undertaken12
- OP
- 4 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Vectra 1998 X18XE
- Dolj
undertaken12
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
Dragi colegi, Dl. Andrei, in ultima perioada cam 2 luni i-am cam dat si 5000-6000 rot/ min gandindu-ma ca isi va reveni ralantiul... intr-adevar CATEODATA cand procedez astfel, adica o turez cu a-2-a cu 5500-6000 Rot pana la 80-90 Km/h se mai desfunda , merge frumos cam 2 sapt. , la semafor turometrul tine 800 Rot/min, cat este normal, dar dupa aceste 2 sapt. ( aprox...) incepe iar sa oscileze intre 1000 si FIX 2000... Ce-i drept cand incep sa o turez la extrema adica 5000-6000 rot, sa zic dupa putin timp ( 1 -2 saptamani...) incepe sa indice la computerul de bord *OIL LACK*! Sa fie din motivul cum ai spus si tu ca atunci cand o calci in blana ( aproape blana...) sa consume si ulei ? Incercand sa o mai desfund i-am dat cu a 3-a si 5000-6000 ture pe distanta de cativa km, dar la fel... oscileaza pe liber intre 1000-2000...! Am viata grea cu d-ra vectra... Stima , Cosmin!
- mar77
- **
- 176 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1998 x18xe
- Bucuresti
mar77
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
cip255
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2010
- Mesaj Privat
undertaken12 a scris:Recunosc - sunt copil la cap. *masini* , detin permis de aprox. 1 an si jumatate chiar daca am 24 ani... este masina mea luata ca incepator - MI-AM DORIT-O FOARTE MULT aceasta masinutza... Recunosc faptul ca la inceput o cam bruscam putin, fiind incepator... se mai oprea motorul cand ma grabeam si luam piciorul brusc de pe ambreiaj... Stim cu totii cum e... Cam de la cateva luni au aparut aceste probleme cu ralantiul... poate din cauza mea ca nu prea stiam ca incepator sa merg cu masina sa se fii acumulat mizerii, gaze nearse pe undeva....? Apropos... mergeam sub-turat cu acest motor zic eu maricel... cu 1500 Rot la treapta 5, adica 60 km / ora... nu stiam ca o subturez... cu a-3-a - de la 30 km/ h - 40-45 dupa care schimbam pe a-4-a la 40-50 km/h pt. ca mi se PREA mie ca este turat motoru, ca se aude prea tare... ce copil nestiutor... Am postat aseara acest anunt si din graba ( venit de pe drum ) un pic obosit, am omis sa specific niste detalii f. importante: motor benzina 1.8 - 16V - tip x18xe, am pus-o pe tester si nu da erori absolut DELOC! Cu siguranta problema legata de turatie este din vina depunerilor , ceva la IAC am inteles de la un prieten tot cu vectra b, acesta se poate curata sau inlocui...!? Ulei de motor folosesc CASTROL ceva mai gros - 10W40 fata de ce-au recomandat pe un biletel in lb. germana lipit langa motor , suna cam asa -> " Bitte Castrol 0W-30!" Oare de aici sa porneasca toata treaba legata de consumul de ulei? Am pus 10W-40 si nu 0w-30!? Este posibil ca la revizia ( ITP) din august sa-mi scoata noxele peste limita normala a acestei masini din cauza fumului alb ? Odata cu acest fum "alb..." se simte si miros de gaze ...! Este adevarat se scurge extrem de putin ulei pe langa capac... dar f. putin ... nu cred ca este problema lipsei de ulei de la 10 ml. scursi pe langa capac in decurs de 2 luni... Oricum voi inlocui si garnitura cat de curand! P.S: Multumesc frumos pt. raspunsuri celor 2 prieteni si colegi de forum! STIMA, Cosmin-Craiova!
castrolul din germanica e diferit de cel din romanica .
cauta un ulei cu sepecificatiile
SAE 10w40
API SL CF
ACEA A3/B4
MB 229.1
VW 501 01 / 505 00
dar sa nu fie made in ue
George Z.
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare baieti.
Am o Vectra B, X16XEL din 1996, cu instalatie GPL. Ce ulei imi recomandati:
TOP TEC 4100 5W-40
http://www.liqui-moly.de/li...ument&land=DE
sau TOURING SPECIAL CNG/LPG 10W-40?
O zi excelenta!
Am o Vectra B, X16XEL din 1996, cu instalatie GPL. Ce ulei imi recomandati:
TOP TEC 4100 5W-40
http://www.liqui-moly.de/li...ument&land=DE
sau TOURING SPECIAL CNG/LPG 10W-40?
O zi excelenta!
- djkilla
- **
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat