bibicu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2005 1,3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2007
- Mesaj Privat
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 23 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Norm GM-LL-B-025 (Dieselmotoren)
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
Intre timp poate au mai aparut si altele....la aceasta norma.
O trimitere buna :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
Sa intrati si pe trimiterile pe care le-am pus acolo, merita de citit, foarte multe informatii valoroase, mai ales biblia.
Va rog sa nu postati aiurea sa amestecam capra cu varza.
bibicu citeste pe bidon daca este pentru diesel, macar atit daca mai multe nu poti sa spui (tip, cod)
Dan
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
Intre timp poate au mai aparut si altele....la aceasta norma.
O trimitere buna :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
Sa intrati si pe trimiterile pe care le-am pus acolo, merita de citit, foarte multe informatii valoroase, mai ales biblia.
Va rog sa nu postati aiurea sa amestecam capra cu varza.
bibicu citeste pe bidon daca este pentru diesel, macar atit daca mai multe nu poti sa spui (tip, cod)
Dan
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ai trantit doua poze si spui ca mai departe nu vrei sa dezvalui misterul...
Daca nu vrei sa ajuti oamenii atunci puteai sa nu pui nimic. Majoritatea nu vad nimic in pozele alea. Eu vad ca valva EGR raspunde mai prompt la cresterea turatiei, absolut normal dupa curatare. Asta era misterul?
In cele 2 poze doar 3 marimi sunt comune, turatia, cantitatea de aer admisa, si EGR pulse ratio. Cantitatea de aer e diferita putin, dar nu are relevanta pentru ca si turatia e diferita.
Se vede ca dupa curatare EGR raspunde mai repede la cresterea turatiei si cam atat. Mai era ceva de vazut?
Din cate stiu eu uleiul nu se evapora. Uleiul ajunge pe valva EGR de la turbina.
Argumenteaza de ce la noi nu ar fi bun W30? Chiar are Romania asa o clima calduroasa incat sa influenteze temperatura de functionare a motorului? Ori e prea subtire pentru motor ori nu. De ce nu ar fi bun doar in Romania?
Daca nu vrei sa ajuti oamenii atunci puteai sa nu pui nimic. Majoritatea nu vad nimic in pozele alea. Eu vad ca valva EGR raspunde mai prompt la cresterea turatiei, absolut normal dupa curatare. Asta era misterul?
In cele 2 poze doar 3 marimi sunt comune, turatia, cantitatea de aer admisa, si EGR pulse ratio. Cantitatea de aer e diferita putin, dar nu are relevanta pentru ca si turatia e diferita.
Se vede ca dupa curatare EGR raspunde mai repede la cresterea turatiei si cam atat. Mai era ceva de vazut?
Din cate stiu eu uleiul nu se evapora. Uleiul ajunge pe valva EGR de la turbina.
Argumenteaza de ce la noi nu ar fi bun W30? Chiar are Romania asa o clima calduroasa incat sa influenteze temperatura de functionare a motorului? Ori e prea subtire pentru motor ori nu. De ce nu ar fi bun doar in Romania?
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
Ei na Dane...zi-ne mai multe...ce crezi ca spui prae mult ?
...despre uleiuri 5w30 vs 0w40
asa..ca profan in domeniu , eu stiu ca xxW-yy este clasificarea SAE referitoare la vascozitatea la rece (W) respectiv cald.
Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici pentru a lubrifia partile interne ale motorului.
Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja motorul la temperaturi ridicate.
Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.
Deci unde ar fi mult mai bun 0w40 fata de 5w30 ....la cifra 0 vs5 sau 40 vs30...sau mai degraba combinat ?
LE
..si o alta intrbare...cat de diferita e clima Romaniei de cea din Germania....ca sa nu se potriveasca indicatiile producatorului ?
...despre uleiuri 5w30 vs 0w40
asa..ca profan in domeniu , eu stiu ca xxW-yy este clasificarea SAE referitoare la vascozitatea la rece (W) respectiv cald.
Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici pentru a lubrifia partile interne ale motorului.
Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja motorul la temperaturi ridicate.
Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.
Deci unde ar fi mult mai bun 0w40 fata de 5w30 ....la cifra 0 vs5 sau 40 vs30...sau mai degraba combinat ?
LE
..si o alta intrbare...cat de diferita e clima Romaniei de cea din Germania....ca sa nu se potriveasca indicatiile producatorului ?
benzo
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2005
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cind spun de ulei cam stiu ce vorbesc. La noi este indicat dupa mine un Mobil1 0W40 sau 5W40, deci nu W30 !
Aveti in continuare 2 poze inainte si dupa curatare EGR. Care stie pricepe....care nu, sa nu ma intrebe...si asa va spun prea multe...
Aveti in continuare 2 poze inainte si dupa curatare EGR. Care stie pricepe....care nu, sa nu ma intrebe...si asa va spun prea multe...
La Corsa D Diesel uleiul este 5W40. Deci vin cu ulei 5W40 din fabrica cele Diesel si 5w30 cele pe benzina. In cartea de service apare la pagina 42 aceasta informatie.
Ultima modificare făcută de benzo la Lun 15 Oct, 2007 7:02 pm
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Curios, pt. ca uleiul GM 5w-30 cu care se face schimbul la revizie (si la benzina si la diesel) are ambele certificari long life (adica si A si B). Ma indoiesc ca in fabrica mai exista inca un ulei GM care sa fie pus in masini.
Nu pun eu multa baza, dar pana si mecanicii de la Opel spun ca 5W-30 este uleiul cu care masinile (indiferent ce motor au) vin din fabrica. Eu nu am vazut scris in cartea de service ce spui tu.
Nu pun eu multa baza, dar pana si mecanicii de la Opel spun ca 5W-30 este uleiul cu care masinile (indiferent ce motor au) vin din fabrica. Eu nu am vazut scris in cartea de service ce spui tu.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
EGR trebuie sa lucreze linear, nu min si max, in poza 2 se vede cum lucreaza in mod normal. Masina nu avea cod eroare stocat. Prea multe nu vreau sa spun pentru ca oricum voi nu puneti mina si anumite informatii ajung la "meseriasii" din service, ei trebuie sa plateasca informatia asa cum si pe voi va ard de numa.
In conditiile de clima romaneasca uleiul trebuie sa fie W40 si vara sau cind se pleaca in tarile calde chiar W50. Un ulei W30 este pentru tari cu clima rece. Diferenta este de viscozitate la temperaturi mari, un W30 se vaporizeaza mai usor decit un W40 sau W50. Toti vaporii astia ajung in camera de ardere si pe EGR. Deci cind am spus ca astia isi bat joc de masinile voastre poate am avut dreptate...nu mai insistati cu LL long life ca asta e cam abureala. O sa constatati ca primii 5000-7000km de la schimb ulei nu consuma dupa care incepe sa scada nivelul. Aditivii din ulei se separa si se depun, uleiul devenind mai fluid. Clima Romaniei este diferita de a Germaniei, ei vara nu au temperaturile noastre si daca vrei sa te lamuresti privind uleiul folosit citeste in caietul de service, parca scrie acolo destul de clar. In plus voi ati montat si scut la motor deci uleiul nu ai este racit natural ca inainte.
Revenind la problema voastra. Ar fi indicat de trecut de fiecare care are probleme :
1. tip ulei si citi km de la schimb are cind il o apuca timpeniile
2. tip motorina si daca sigur a fost schimbat filtru motorina
3. simptome de ralanti care scade sau creste si conditiile (la pornire, dupa un drum, la cite secunde dupa ce turatia scade catre ralanti se opreste, daca e cald afara...)
4. daca au citit un cod de eroare
5. sunete curioase inainte de oprire
In conditiile de clima romaneasca uleiul trebuie sa fie W40 si vara sau cind se pleaca in tarile calde chiar W50. Un ulei W30 este pentru tari cu clima rece. Diferenta este de viscozitate la temperaturi mari, un W30 se vaporizeaza mai usor decit un W40 sau W50. Toti vaporii astia ajung in camera de ardere si pe EGR. Deci cind am spus ca astia isi bat joc de masinile voastre poate am avut dreptate...nu mai insistati cu LL long life ca asta e cam abureala. O sa constatati ca primii 5000-7000km de la schimb ulei nu consuma dupa care incepe sa scada nivelul. Aditivii din ulei se separa si se depun, uleiul devenind mai fluid. Clima Romaniei este diferita de a Germaniei, ei vara nu au temperaturile noastre si daca vrei sa te lamuresti privind uleiul folosit citeste in caietul de service, parca scrie acolo destul de clar. In plus voi ati montat si scut la motor deci uleiul nu ai este racit natural ca inainte.
Revenind la problema voastra. Ar fi indicat de trecut de fiecare care are probleme :
1. tip ulei si citi km de la schimb are cind il o apuca timpeniile
2. tip motorina si daca sigur a fost schimbat filtru motorina
3. simptome de ralanti care scade sau creste si conditiile (la pornire, dupa un drum, la cite secunde dupa ce turatia scade catre ralanti se opreste, daca e cald afara...)
4. daca au citit un cod de eroare
5. sunete curioase inainte de oprire
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Daca ar trebui W40 sau W30 si care ar fi efectele negative ale uleiului W30 nu stiu. Nu cred totusi ca oprirea la relanti e de la valva EGR. Cat ar fi de prost uleiul, la doar 2500-3000km valva EGR nu are cum sa fie atat de murdara in cat sa afecteze functionarea motorului. Un coleg de servici are aceeasi problem si la el a aparut dupa primele sute de km.
Poate mai pune mana si un membru de pe forum sa-si curete singur valva EGR... Dureaza 10-15 minute si e foarte simplu.
Poate mai pune mana si un membru de pe forum sa-si curete singur valva EGR... Dureaza 10-15 minute si e foarte simplu.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Un ulei W30 are viscozitate la 100grd in jur de 11,5 iar unul W40 de 14. Deci vara si la turatii mari mai usor maninca un W30 decit un W40. Daca te uiti in documentatie apar 3 zone de clima, rece, moderata si calda, la fiecare ai un tip de ulei. Cei care au mers in Romania 60,000km cu acest ulei deja au toba afumata, altii care au avut in schimb W40 luceste ca una noua. Toata funinginea care o vezi pe toba sa stii ca se depune si in catalizator.
Tu ca ai 22,000km cu masina inca nu trebuie sa te gindesti la curatat EGR. Dar km se fac usor si la fel de usor o valva murdara se chinuie sa functioneze, apare o uzura iremediabila la pistonasul ei. Pe urma degeaba cureti mizeria ea intra pentru ca ai joc si il va gripa repede si degraba.
Tu ca ai 22,000km cu masina inca nu trebuie sa te gindesti la curatat EGR. Dar km se fac usor si la fel de usor o valva murdara se chinuie sa functioneze, apare o uzura iremediabila la pistonasul ei. Pe urma degeaba cureti mizeria ea intra pentru ca ai joc si il va gripa repede si degraba.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
benzo multumesc pentru poza (este ceva mai sus) ca incepusem sa vorbesc degeaba...
Ca ei la revizii pun ce au in magazie e una dar daca scrie clar si in alte locuri...
Ce va recomand eu este 0W40 iarna si vara merge si 5W40 ca 0 in fata nu ajuta la nimic cind e cald afara.
Un Mobil1 0W40 este oricum mai bun decit ce va toarna ei la revizii, scump dar face ultimul banut; are si norma GM pe el pentru cei care tot vor LL. Oricum mai mult de 10,000km nu e bine de tinut in motor.
Voi taia de aici partea cu uleiuri si voi face subiect separat, o sa priceapa toti si nu mai amestecam oprirea cu uleiul. Am sa va pun si ceva poze poate veti intelege ce e cu uleiul slab, neschimbat la timp etc...
Ca ei la revizii pun ce au in magazie e una dar daca scrie clar si in alte locuri...
Ce va recomand eu este 0W40 iarna si vara merge si 5W40 ca 0 in fata nu ajuta la nimic cind e cald afara.
Un Mobil1 0W40 este oricum mai bun decit ce va toarna ei la revizii, scump dar face ultimul banut; are si norma GM pe el pentru cei care tot vor LL. Oricum mai mult de 10,000km nu e bine de tinut in motor.
Voi taia de aici partea cu uleiuri si voi face subiect separat, o sa priceapa toti si nu mai amestecam oprirea cu uleiul. Am sa va pun si ceva poze poate veti intelege ce e cu uleiul slab, neschimbat la timp etc...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
catalin86
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut, sunt proaspat proprietar de Corsa, 2001, 1,7 dti si trebuie sa ii fac schimbul de ulei. Masina are 158000 km si as vrea sa stiu urmatoarele chestii:
1. ce tip de ulei trebuie sa bag ? tinand cont de kilometraj, m-ar ajuta si o sugestie cu marca
2. cand am pus decat contactul mai raman 3 becuri aprinse : uleiul, bateria si EPS-ul. Trebuie inlocuita si bateria ? EPS de ce e aprins?
3. ce tip de motor am ? am vazut diverse tipuri de motoare pe site (ex: Z22SE)
4. din experienta celor cu corsa pe diesel, cam pana la ce kilometraj rezista motorul daca e intretinut bine ?
Daca intrebarile au fost banale, va rog sa ma scuzati, dar sunt proaspat proprietar de opel
Astept raspunsurile voastre si sper sa colaboram bine.
Multumesc
1. ce tip de ulei trebuie sa bag ? tinand cont de kilometraj, m-ar ajuta si o sugestie cu marca
2. cand am pus decat contactul mai raman 3 becuri aprinse : uleiul, bateria si EPS-ul. Trebuie inlocuita si bateria ? EPS de ce e aprins?
3. ce tip de motor am ? am vazut diverse tipuri de motoare pe site (ex: Z22SE)
4. din experienta celor cu corsa pe diesel, cam pana la ce kilometraj rezista motorul daca e intretinut bine ?
Daca intrebarile au fost banale, va rog sa ma scuzati, dar sunt proaspat proprietar de opel
Astept raspunsurile voastre si sper sa colaboram bine.
Multumesc
- suleacosti
- **
- 91 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Corsa 2002 Z10XE
- Dolj
suleacosti
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
Cele 3 becuri e normal sa ramana aprinse pana la pornire. La ulei nu ai presiune, bateria are consumatori si nu are incarcare, EPS are nevoie de un curent mare, toate "se rezolva" prin pornire motor.
La celelate nu iti pot raspunde concret insa gasesti pe forum, foloseste cu incredere functia CAUTA (SEARCH).
La celelate nu iti pot raspunde concret insa gasesti pe forum, foloseste cu incredere functia CAUTA (SEARCH).