Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • goganfelix

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am montat in articulatia dintre filtru de aer si injector (C16NZ) un cooler de pc de 8cm cu 2500rpm ca sa vad daca pot sa obtin o solutie low cost de imitatie "turbo", varianta profi fiind numai vreo 4500 oiro. Dupa 500km parcursi pot sa spun ca observ un cuplu mai mare, ex: dealul de la Domasnea pe care il urcam in treapta a treia acum il urc cu a patra fara sa simt vreun pic de gatuire la motor, acceleratia este mult mai buna si la consum nu am observat nici o diferenta. O sa fac si un test 0-100 (cu si fara) sa vad exact care este diferenta si o sa revin cu detalii
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Inca o dovada ca exista efect placebo. Cateva consideratii:


1. O turbina in regim de turatie full are cam 30 000 rpm. 2500 ale tale sunt frectie la picior de lemn.

2. Fluxul de aer la gura galeriei de aer este imens mai mare decat cel obtinut de la un ventilator de 2500RPM. Pun pariu ca de pe la 30km/h in sus, turatia ventilatorului trece de 2500RPM, ceea ce inseamna ca ventilatorul e de fapt o piedica in calea aerului, restrictionand diametrul conductei in zona in care este asezat.

3. Roga-te sa nu crape ventilatorul ala din cauza suprasolicitarii si sa nu ajunga resturi prin motor. La viteza cu care se invarte nu cred ca va rezista foarte mult, nu este construit sa reziste la viteze de peste 3500. Imi inchipui ca pe la 3-4000RPM ale motorului, ventilatorul ala trece de 10000RPM.


Ma rog, concluzia e ca daca te duci la un dyno ai sa constati ca ai pierdut ceva cai putere cu inventia ta.
  • goganfelix

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Observatiile tale m-au pus pe ganduri. Oricum o sa revin cu testul filmat, cel mai probabil azi, ca sa nu mai am nici un dubiu
  • goganfelix

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
din cauza conditiilor meteo nefavorabile din timisoara trebuie sa mai astept cu testul Sad
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Interesanta ideea. Dar sunt de acord cu dodo13, si aduc cateva completari:
- motorul are 1600 cmc. Adica fiecare cilindru are 400cmc. Iar la 2 rotatii, motorul aspira aproape 1600 cmc aer, pentru ca fiecare cilindru trece prin faza de admisie. In continuare consideram ca sunt fix 1600 cmc aer aspirat, desi in realitate e ceva mai putin.
- la 1000 rpm, motorul aspira 0.8 mc (metri cubi) de aer pe minut
- la 5000 rpm, motorul aspira 4 mc aer pe minut
- un ventilator de procesor de dimensiunile alea are un debit de 30 - 35 cfm. In continuare consideram 35 cfm (cubic feet per minute). Adica 0.99 metri cubi pe minut.

Concluzia e ca ventilatorul ajuta doar pana pe la 1250 rpm, apoi incurca. Va rog sa ma corectati daca am gresit eu la calcule.
La 5000 ture ajunge, teoretic, la 10000 rpm - invartit de motor Smile

Editat din cauza de lipsa cunostinte fizica elementara Embarassed


Ultima modificare făcută de maiandrei la Vin 12 Oct, 2007 11:13 am
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Singura chestie buna la care m-as putea gandi e ca se adauga un efect turbionar, care in general ajuta pentru ca se mareste presiunea, prin marirea vitezei aerului. Dar pentru asa ceva, se putea monta o conducta cu diametru mai mare si spiralata si schimba filtrul de aer cu unul de pe Vectra 2.2DTI. In schimb, apar vesnicele probleme:


1. Iti trebuie evacuare rapida (catalizator sport cu 100-200 celule, si tevi gen serpisori) ca altfel degeaba bagi mai mult aer ca nu ai pe unde sa-l scoti. Atentie la politistii de pe strada, zgomotul scos de evacuare va intoarce ceva capete, nu neaparat prietenoase.

2. Cu cat mai mult aer, cu atat cuplul suie mai sus in ture. Banuiesc ca exact inversul ti se intampla tie acum: ai restrictionat aerul si ai cuplu la turatie mai joasa dar l-ai pierdut pe cel de la turatie inalta.


Oricum, deja vorbim de modificari de WTCC, care costa un pic Smile
  • goganfelix

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
am reusit sa fac testele, din pacate a plouat tot timpul.
de precizat ca nu am testat eu exact pentru a inlatura efectul placebo. soferul este un coleg de la servici care nu a mai mers cu masina mea.
a facut citeva ture de acomodare cu masina dupa care a urmat testul. a mai precizat ca nefiind familiarizat cu masina, se simte putina diferenta.

test cu ventilatorul on:


test fara ventilator cu precizarea ca la plecare nu mi-au mai derapat rotile:

  • pepy

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina: Speedster 2004 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Very Happy
e un raspuns foarte simplu, ventilatorul ala nu etansaza! chiar daca ai avea unu de puterea foarte foarte mare nu ar aduce nici un plus din cauza ca pt castiguri de putere trebuie presiune nu suflu!
  • goganfelix

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am demontat aseara ventilatorul si am lasat conducta de admisie aer libera, fiindca stiu ca ventilatorul ala nu putea sa aiba o viata prea lunga la rotatiile la care era supus. Acum dupa ce e jos pot sa spun cu certitudine ca maiandrei si dodo_13 au avut dreptate: "ventilatorul obstructiona aerul", pt ca rpm-ul motorului urca mult mai repede acum, in special intre 2500 si 5000. Tin sa spun ca la testul fara ventilator el era de fapt acolo, numai ca era oprit. Urmeaza sa mai fac un test cu motorul stock si atunci o sa pot concluziona mai bine
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ideea de compresor volumetric electric nu e noua; problema e urmatoarea: pt. a produce un flux de aer superior celui obtinut prin aspiratia normala, este nevoie de un device in jur de 1500-1800W adica la 14V cat scoate alternatorul, o scula care "trage" 108-128 A in conditiile in care alternatorul tau de ex. "scoate" maxim vreo 700W (adica vreo 50A). Exista instalatii de genul asta legate la o alta sursa de energie (un set suplimentar de baterii de ex.) facute sa iti ofere vreo 50 de "shoturi" de cate 15-20 sec. sau mai mult dupa care tb. sa incarci bateriile. Daca vrei e un fel de "light nitro" mult mai safe pt. motor.
Desigur o sa intrebi de ce nu s-ar putea folosi un alternator mai puternic? din mai multe motive; unul ar fi ca puterea consumata pt. a produce tot curentul ala ar egala probabil puterea castigata, alt motiv ar fi ca instalatia masinii nu e gandita sa suporte curenti asa mari iar o eventuala modificare in acest sens poate sa duca usor la incendii etc.
  • driver

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Ascona 1986 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Adevarata putere se scoate in primul rand din optimizarea motorului si apoi prin modificarea lui.
La motoarele de generatie mai noua ajuta si electronica.
  • pepy

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina: Speedster 2004 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2007

  • Mesaj Privat
hai sa iti dau eu o alta idee :
scoate admisia prin far cumva gen palnie , ca sa intre aer fortzat la viteza mare . Asta chiar functioneaza.

Ps : nu face treaba asta pe ploaie!
  • driver

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Ascona 1986 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am facut demult chestia asta, dar putin altfel.
La mine pe capota este o priza de aer care este activa, du doar de design, iar sub ea se afla filtrul de aer.
Se simte ceva.....dar nu poti sa zici ca uauuuuuu.
  • goganfelix

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pepy a scris:hai sa iti dau eu o alta idee :
scoate admisia prin far cumva gen palnie , ca sa intre aer fortzat la viteza mare . Asta chiar functioneaza.

Ps : nu face treaba asta pe ploaie!


apreciez o gluma buna Laughing
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@pepy si dupa o vreme ai sa inpachetezi motorul la fiere vechi....intra aer fortat dar si apa, praf, mizeri...etc..cat crezi ca va rezista filtrul de aer la impuritati la asa 1 presiune?se va duce 1...2.
oare de ce nici un fabricant nu pune in practica aceasta solutie?.....
la viteza mica ar trebui sa cauti metode de ai furniza mai mult aer..nu la viteza mare care ii ofera destula pt ce a fost construit.

daca tot aveti bani si doriti sai mariti puterea de ce nu optati pentru un compresor de clima?si va fi un mercedes Kompressor.
din cate cunosc un asemenea compresor lejer poate debita 7bari(cat ii trebuie instalatiiei de clima)....si cu atatia poti sa scoti deja pistoanele prin chiulaoasa Smile
  • Marius Chiriac

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2007

  • Mesaj Privat
In primul video I-a este turata pana la 5000 iar in al-II-lea doar la 4500
uite un "TIP" - indiciu...daca vrei sa vezi in cat timp scoate masina 0-100km/h tureaza motorul pana la 5500-5800 si o sa vezi ca o sa ajungi in treapta a-IIa pe la 85-90km/h...si bine`nteles si MAI REPEDE

bafta...

P.S. astept un feedback...
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ca sa nu ai probleme cu diferenta de timp din cauza schimbatul vitezelor, lasa masina in relanti in treapta a 2-a sa mearga singura, si accelereaza pana la o anumita turatie.
incerci asta odata cu ventilatorul, odata fara si vezi diferenta.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR